Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s

vloženo

Nejrychlejší, nejvýkonnější a nejagilnější sportovní sedan XFR-S značky Jaguar přijde na český trh již v lednu s cenovkou 2 844.710 Kč. Díky osmiválcovému přeplňovanému motoru o výkonu 550 koní a točivého momentu 680 Nm zvládne stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 300 km/h.

Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s

Značka Jaguar uvedla na autosalonu v Los Angeles svou novou supervýkonnou novinku Jaguar XFR-S. Tento vůz společně se starším sourozencem Jaguarem XKR-S patří mezi nejvýkonnější vozy této značky a stává se tak druhým vozem této exkluzivní značky schopným dosáhnout rychlosti až 300 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 4,6 sekund a pod kapotou skrývá osmiválcový přeplňovaný pětilitrový motor.


Při vývoji vozu XFR-S představovalo největší technickou výzvu zdokonalení dynamických vlastností charakteristických pro řadu XF jako celku. Byly to právě speciální úpravy podvozku, motoru a karoserie, jež nám umožnily dosáhnout tohoto cíle a které kromě vysokého výkonu dávají vozu i dravý vzhled,“ dodal Andrew Whymanm, Chief Programme Engineer, Jaguar.

Při vývoji modelu XFR-S byly zkombinovány prvky modelu XKR-S a nového dvousedadlového sportovního vozu Jaguaru F-TYPE. Vývojem modelu XFR-S pověřila společnost Jaguar Land Rover svou specializovanou divizi ETO, jejíž zakázkové úpravy motoru, podvozku a karosérie jí umožnily u nového vozu opět posunout výkonnostní hranice. Vyššího výkonu a točivého momentu bylo dosaženo revizemi řídícího systému a optimalizací proudění vzduchu z a do motoru.

Velká pozornost byla věnována právě proudění vzduchu. Výsledné konstrukční úpravy tak vozu kromě maximalizace výkonu motoru přinesly i zdokonalenou aerodynamiku a tím dodávají vozu sebevědomý vzhled, jehož linie se zvedají od hlubšího předního nárazníku s většími a níže položenými přívody vzduchu a předním spoilerem z uhlíkových vláken. Hlubší podélníky a prahové lišty vedou plynule vzduch podél vozu a následně jej stáčí ke stranám zadního nárazníku, zatímco zadní difuzor redukuje vztlak. Přítlak vozu pak posiluje zadní spoiler. Ve výsledku je vztlak zredukován o 68 %.

Jaguar XFR-S dostal 20 palcová odlehčená kola Varuna z kované slitiny. Tato kola jsou širší vepředu i vzadu a obuta jsou pneumatikami Pirelli, které byly speciálně vyvinuty pro tento vůz. Díky přilnavějším kolům je navíc stabilnější. Interiér je vybaven například kůží s uhlíkovými vlákny či kontrastním mikrolemováním a švy. Jaguar XFR-S si budou moci zákazníci objednat u svých dealerů JLR již v lednu příštího roku. První dodávky vozů se dostanou k zákazníkům v květnu. Základní cena tohoto prémiového vozu je 2 844 710 Kč včetně DPH.


Grayling

Vyhledat vozidla v inzerci: Jaguar

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte