Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s

vloženo

Nejrychlejší, nejvýkonnější a nejagilnější sportovní sedan XFR-S značky Jaguar přijde na český trh již v lednu s cenovkou 2 844.710 Kč. Díky osmiválcovému přeplňovanému motoru o výkonu 550 koní a točivého momentu 680 Nm zvládne stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 300 km/h.

Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s

Značka Jaguar uvedla na autosalonu v Los Angeles svou novou supervýkonnou novinku Jaguar XFR-S. Tento vůz společně se starším sourozencem Jaguarem XKR-S patří mezi nejvýkonnější vozy této značky a stává se tak druhým vozem této exkluzivní značky schopným dosáhnout rychlosti až 300 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 4,6 sekund a pod kapotou skrývá osmiválcový přeplňovaný pětilitrový motor.


Při vývoji vozu XFR-S představovalo největší technickou výzvu zdokonalení dynamických vlastností charakteristických pro řadu XF jako celku. Byly to právě speciální úpravy podvozku, motoru a karoserie, jež nám umožnily dosáhnout tohoto cíle a které kromě vysokého výkonu dávají vozu i dravý vzhled,“ dodal Andrew Whymanm, Chief Programme Engineer, Jaguar.

Při vývoji modelu XFR-S byly zkombinovány prvky modelu XKR-S a nového dvousedadlového sportovního vozu Jaguaru F-TYPE. Vývojem modelu XFR-S pověřila společnost Jaguar Land Rover svou specializovanou divizi ETO, jejíž zakázkové úpravy motoru, podvozku a karosérie jí umožnily u nového vozu opět posunout výkonnostní hranice. Vyššího výkonu a točivého momentu bylo dosaženo revizemi řídícího systému a optimalizací proudění vzduchu z a do motoru.

Velká pozornost byla věnována právě proudění vzduchu. Výsledné konstrukční úpravy tak vozu kromě maximalizace výkonu motoru přinesly i zdokonalenou aerodynamiku a tím dodávají vozu sebevědomý vzhled, jehož linie se zvedají od hlubšího předního nárazníku s většími a níže položenými přívody vzduchu a předním spoilerem z uhlíkových vláken. Hlubší podélníky a prahové lišty vedou plynule vzduch podél vozu a následně jej stáčí ke stranám zadního nárazníku, zatímco zadní difuzor redukuje vztlak. Přítlak vozu pak posiluje zadní spoiler. Ve výsledku je vztlak zredukován o 68 %.

Jaguar XFR-S dostal 20 palcová odlehčená kola Varuna z kované slitiny. Tato kola jsou širší vepředu i vzadu a obuta jsou pneumatikami Pirelli, které byly speciálně vyvinuty pro tento vůz. Díky přilnavějším kolům je navíc stabilnější. Interiér je vybaven například kůží s uhlíkovými vlákny či kontrastním mikrolemováním a švy. Jaguar XFR-S si budou moci zákazníci objednat u svých dealerů JLR již v lednu příštího roku. První dodávky vozů se dostanou k zákazníkům v květnu. Základní cena tohoto prémiového vozu je 2 844 710 Kč včetně DPH.


Grayling

Vyhledat vozidla v inzerci: Jaguar

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
04.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách