Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s

vloženo

Nejrychlejší, nejvýkonnější a nejagilnější sportovní sedan XFR-S značky Jaguar přijde na český trh již v lednu s cenovkou 2 844.710 Kč. Díky osmiválcovému přeplňovanému motoru o výkonu 550 koní a točivého momentu 680 Nm zvládne stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 300 km/h.

Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Značka Jaguar uvedla na autosalonu v Los Angeles svou novou supervýkonnou novinku Jaguar XFR-S. Tento vůz společně se starším sourozencem Jaguarem XKR-S patří mezi nejvýkonnější vozy této značky a stává se tak druhým vozem této exkluzivní značky schopným dosáhnout rychlosti až 300 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 4,6 sekund a pod kapotou skrývá osmiválcový přeplňovaný pětilitrový motor.

Při vývoji vozu XFR-S představovalo největší technickou výzvu zdokonalení dynamických vlastností charakteristických pro řadu XF jako celku. Byly to právě speciální úpravy podvozku, motoru a karoserie, jež nám umožnily dosáhnout tohoto cíle a které kromě vysokého výkonu dávají vozu i dravý vzhled,“ dodal Andrew Whymanm, Chief Programme Engineer, Jaguar.

Při vývoji modelu XFR-S byly zkombinovány prvky modelu XKR-S a nového dvousedadlového sportovního vozu Jaguaru F-TYPE. Vývojem modelu XFR-S pověřila společnost Jaguar Land Rover svou specializovanou divizi ETO, jejíž zakázkové úpravy motoru, podvozku a karosérie jí umožnily u nového vozu opět posunout výkonnostní hranice. Vyššího výkonu a točivého momentu bylo dosaženo revizemi řídícího systému a optimalizací proudění vzduchu z a do motoru.

Velká pozornost byla věnována právě proudění vzduchu. Výsledné konstrukční úpravy tak vozu kromě maximalizace výkonu motoru přinesly i zdokonalenou aerodynamiku a tím dodávají vozu sebevědomý vzhled, jehož linie se zvedají od hlubšího předního nárazníku s většími a níže položenými přívody vzduchu a předním spoilerem z uhlíkových vláken. Hlubší podélníky a prahové lišty vedou plynule vzduch podél vozu a následně jej stáčí ke stranám zadního nárazníku, zatímco zadní difuzor redukuje vztlak. Přítlak vozu pak posiluje zadní spoiler. Ve výsledku je vztlak zredukován o 68 %.

Jaguar XFR-S dostal 20 palcová odlehčená kola Varuna z kované slitiny. Tato kola jsou širší vepředu i vzadu a obuta jsou pneumatikami Pirelli, které byly speciálně vyvinuty pro tento vůz. Díky přilnavějším kolům je navíc stabilnější. Interiér je vybaven například kůží s uhlíkovými vlákny či kontrastním mikrolemováním a švy. Jaguar XFR-S si budou moci zákazníci objednat u svých dealerů JLR již v lednu příštího roku. První dodávky vozů se dostanou k zákazníkům v květnu. Základní cena tohoto prémiového vozu je 2 844 710 Kč včetně DPH.


Grayling

Vyhledat vozidla v inzerci: Jaguar

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s Fotografie k článku Jaguar XFR-S umí stovku za 4,6 s
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing