Jaguar přichází s dvojicí nových motorů

vloženo

Pro modelový rok 2013 představila společnost Jaguar na autosalonu v Pekingu dva nové benzinové motory a to třílitrový kompresorem poháněný benzinový šestiválec a dvoulitrový turbodmychadlem dopovaný benzinový čtyřválec.

Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Jaguar přichází s dvojicí nových motorů

Nový třílitrový kompresorem přeplňovaný benzinový šestiválec staví na technologii pětilitrového osmiválce, který za svoji technologii získal několik cen po celém světě. Motor 3l V6 S/C bude nabízen ve dvou verzích s rozdílnými výkony: 380 koní/460 Nm nebo 340 koní/450 Nm a systémem Stop/Start. Ve verzi s 380 koňmi dosahuje tříválec výkonu téměř 127 koní na litr, což představuje nejvyšší měrný výkon ze všech motorů, které společnost Jaguar uvedla na trh. Tento celoslitinový motor bude pohánět limuzíny s dlouhým rozvorem kol či rychlé kabriolety. Nový třílitrový motor převzal od staršího osmiválce řadu klíčových technologií, mimo jiné přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a hliníkovou konstrukci. Ve verzi 340 koní/450 Nm nabízí 3l V6 S/C motor elegantní řízení a výkon, vlastnosti šité přímo na míru sedanům značky Jaguar, zatímco verze 380 koní/460 Nm vypovídá o „divokosti“ charakteristické pro nový sportovní vůz Jaguar F-TYPE. V obou verzích zajistí motor 3l V6 S/C výkon na úrovni mnohem větších jednotek, ale zároveň také vyšší úspornost a nižší emise.


Dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec poskytne výkon 240 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 340 Nm. Dvoulitrový čtyřválec nahradí třílitrový atmosférický benzinový motor ve vozech Jaguar XF a Jaguar XJ. Oba nové motory využívají osmistupňovou automatickou převodovku s plynulým řazením. Výkonu 240 koní a točivého momentu 340 Nm dosahuje tento motor díky třem inovacím: turbodmychadlu s nízkou setrvačností, přímému vstřikování paliva a variabilnímu časovaní sací a výfukové vačkové hřídele.

Ve vozech Jaguar XF pro modelový rok 2013 nahradí na všech trzích 3l V6 S/C původní nepřeplňovaný 5litrový motor V8. Ve vozech Jaguar XJ pro modelový rok 2012 nahradí 3l V6 S/C původně nepřeplňovaný 5litrový motor V8 na většině trhů.

Technické parametry:
Třílitrový kompresorem přeplňovaný benzinový motor V6 340
Typ motoru: V6, benzinový, přeplňovaný kompresorem
Objem: 2995 ccm
Vrtání/zdvih: 84,5 x 89 mm
Maximální výkon: 340 k/6500 ot./min.
Maximální točivý moment: 450 Nm/1800-4000 ot./min.

Dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový motor I4 240
Typ motoru: čtyřválcový s válci v řadě, benzinový, přeplňovaný turbodmychadlem
Objem: 1 999 ccm
Vrtání/zdvih: 87,5 x 83,1 mm
Maximální výkon: 240 k/5500 ot./min.
Maximální točivý moment: 349 Nm/1800-4000 ot./min.

Jaguar, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Jaguar

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy