Jaguar přichází s dvojicí nových motorů

24. 04. 2012
Sdílet článek

Pro modelový rok 2013 představila společnost Jaguar na autosalonu v Pekingu dva nové benzinové motory a to třílitrový kompresorem poháněný benzinový šestiválec a dvoulitrový turbodmychadlem dopovaný benzinový čtyřválec.

Nový třílitrový kompresorem přeplňovaný benzinový šestiválec staví na technologii pětilitrového osmiválce, který za svoji technologii získal několik cen po celém světě. Motor 3l V6 S/C bude nabízen ve dvou verzích s rozdílnými výkony: 380 koní/460 Nm nebo 340 koní/450 Nm a systémem Stop/Start. Ve verzi s 380 koňmi dosahuje tříválec výkonu téměř 127 koní na litr, což představuje nejvyšší měrný výkon ze všech motorů, které společnost Jaguar uvedla na trh. Tento celoslitinový motor bude pohánět limuzíny s dlouhým rozvorem kol či rychlé kabriolety. Nový třílitrový motor převzal od staršího osmiválce řadu klíčových technologií, mimo jiné přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a hliníkovou konstrukci. Ve verzi 340 koní/450 Nm nabízí 3l V6 S/C motor elegantní řízení a výkon, vlastnosti šité přímo na míru sedanům značky Jaguar, zatímco verze 380 koní/460 Nm vypovídá o „divokosti“ charakteristické pro nový sportovní vůz Jaguar F-TYPE. V obou verzích zajistí motor 3l V6 S/C výkon na úrovni mnohem větších jednotek, ale zároveň také vyšší úspornost a nižší emise.


Dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec poskytne výkon 240 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 340 Nm. Dvoulitrový čtyřválec nahradí třílitrový atmosférický benzinový motor ve vozech Jaguar XF a Jaguar XJ. Oba nové motory využívají osmistupňovou automatickou převodovku s plynulým řazením. Výkonu 240 koní a točivého momentu 340 Nm dosahuje tento motor díky třem inovacím: turbodmychadlu s nízkou setrvačností, přímému vstřikování paliva a variabilnímu časovaní sací a výfukové vačkové hřídele.

Ve vozech Jaguar XF pro modelový rok 2013 nahradí na všech trzích 3l V6 S/C původní nepřeplňovaný 5litrový motor V8. Ve vozech Jaguar XJ pro modelový rok 2012 nahradí 3l V6 S/C původně nepřeplňovaný 5litrový motor V8 na většině trhů.

Technické parametry:
Třílitrový kompresorem přeplňovaný benzinový motor V6 340
Typ motoru: V6, benzinový, přeplňovaný kompresorem
Objem: 2995 ccm
Vrtání/zdvih: 84,5 x 89 mm
Maximální výkon: 340 k/6500 ot./min.
Maximální točivý moment: 450 Nm/1800-4000 ot./min.

Dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový motor I4 240
Typ motoru: čtyřválcový s válci v řadě, benzinový, přeplňovaný turbodmychadlem
Objem: 1 999 ccm
Vrtání/zdvih: 87,5 x 83,1 mm
Maximální výkon: 240 k/5500 ot./min.
Maximální točivý moment: 349 Nm/1800-4000 ot./min.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Jaguar, Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč