Jaguar přichází s dvojicí nových motorů

vloženo

Pro modelový rok 2013 představila společnost Jaguar na autosalonu v Pekingu dva nové benzinové motory a to třílitrový kompresorem poháněný benzinový šestiválec a dvoulitrový turbodmychadlem dopovaný benzinový čtyřválec.

Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Nový třílitrový kompresorem přeplňovaný benzinový šestiválec staví na technologii pětilitrového osmiválce, který za svoji technologii získal několik cen po celém světě. Motor 3l V6 S/C bude nabízen ve dvou verzích s rozdílnými výkony: 380 koní/460 Nm nebo 340 koní/450 Nm a systémem Stop/Start. Ve verzi s 380 koňmi dosahuje tříválec výkonu téměř 127 koní na litr, což představuje nejvyšší měrný výkon ze všech motorů, které společnost Jaguar uvedla na trh. Tento celoslitinový motor bude pohánět limuzíny s dlouhým rozvorem kol či rychlé kabriolety. Nový třílitrový motor převzal od staršího osmiválce řadu klíčových technologií, mimo jiné přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a hliníkovou konstrukci. Ve verzi 340 koní/450 Nm nabízí 3l V6 S/C motor elegantní řízení a výkon, vlastnosti šité přímo na míru sedanům značky Jaguar, zatímco verze 380 koní/460 Nm vypovídá o „divokosti“ charakteristické pro nový sportovní vůz Jaguar F-TYPE. V obou verzích zajistí motor 3l V6 S/C výkon na úrovni mnohem větších jednotek, ale zároveň také vyšší úspornost a nižší emise.

Dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec poskytne výkon 240 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 340 Nm. Dvoulitrový čtyřválec nahradí třílitrový atmosférický benzinový motor ve vozech Jaguar XF a Jaguar XJ. Oba nové motory využívají osmistupňovou automatickou převodovku s plynulým řazením. Výkonu 240 koní a točivého momentu 340 Nm dosahuje tento motor díky třem inovacím: turbodmychadlu s nízkou setrvačností, přímému vstřikování paliva a variabilnímu časovaní sací a výfukové vačkové hřídele.

Ve vozech Jaguar XF pro modelový rok 2013 nahradí na všech trzích 3l V6 S/C původní nepřeplňovaný 5litrový motor V8. Ve vozech Jaguar XJ pro modelový rok 2012 nahradí 3l V6 S/C původně nepřeplňovaný 5litrový motor V8 na většině trhů.

Technické parametry:
Třílitrový kompresorem přeplňovaný benzinový motor V6 340
Typ motoru: V6, benzinový, přeplňovaný kompresorem
Objem: 2995 ccm
Vrtání/zdvih: 84,5 x 89 mm
Maximální výkon: 340 k/6500 ot./min.
Maximální točivý moment: 450 Nm/1800-4000 ot./min.

Dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový motor I4 240
Typ motoru: čtyřválcový s válci v řadě, benzinový, přeplňovaný turbodmychadlem
Objem: 1 999 ccm
Vrtání/zdvih: 87,5 x 83,1 mm
Maximální výkon: 240 k/5500 ot./min.
Maximální točivý moment: 349 Nm/1800-4000 ot./min.

Jaguar, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Jaguar

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů Fotografie k článku Jaguar přichází s dvojicí nových motorů
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!