Interiér nového Lexusu GS oceněn za inovace

vloženo

Automobilka Lexus získala ocenění „Inovace roku v oblasti interiéru mezi sériově vyráběnými vozy“ na veletrhu Automotive Interiors Expo. Zcela nové GS si tuto cenu vysloužilo pro soustavu klimatizace používající technologii nanoe.

Interiér nového Lexusu GS oceněn za inovace Na veletrhu Automotive Interiors Expo 2012 pořádaném 12. června 2012 se poprvé slavnostně udílely ceny Automotive Interiors Expo Awards na počest nejlepších světových návrhářů, inovací a produktů v oblasti automobilových interiérů. V panelu porotců usedli mj. přední motorističtí novináři.

Ocenění „Inovace roku v oblasti interiéru mezi sériově vyráběnými vozy“ se uděluje za „inovace technologií nebo technického řešení, které posouvají zažité hranice a mají potenciál stát se co nejdříve standardní součástí výbavy co největšího počtu vozidel“.

Jean-Jacques Serraf, hlavní manažer pro Brand Management ze společnosti Lexus Europe, na slavnostním předání ve Stuttgartu uvedl: „Velmi nás těší a jsme poctěni ziskem tohoto ocenění, které reflektuje jeden ze zásadních aspektů nového GS: tím je mimořádný dojem zákazníka vyplývající z použití špičkových technologií. Výstižně to ilustruje směřování celé značky Lexus – 'Pokrokový luxus' (Progressive Luxury).

Nová soustava klimatizace nabízená v novém GS je výrazně výkonnější než v předchozí verzi a používá technologii S-Flow k zajištění maximálního pohodlí cestujících při výrazně nižší spotřebě energie. Pomocí speciálních senzorů dokáže určit, zda je sedadlo předního spolujezdce obsazeno. Pokud tomu tak není, automaticky uzavírá všechny výdechy určené pro toto místo. Pokud je tlačítko S-Flow zapnuto, totéž se provede i v případě zadních sedadel. Tímto postupem se výrazně zvyšuje efektivita celé soustavy klimatizace.

Systém kromě toho měří teplotu okolního vzduchu, teplotu vzduchu v kabině vozu a míru oslunění, aby průběžně upravoval optimální výkon klimatizace. Cílový objem vzduchu přiváděného na každé ze sedadel je regulován funkcí TAO (Temperature Airflow Output). Byla použita technologie vícevrstvého směšování vzduchu s nezávislou horní a spodní vrstvou, která umožní vytvořit optimální prostředí pro řidiče, předního spolujezdce i zadní pasažéry. Nová soustava zároveň zavádí tzv. dvouvrstvou regulaci vnějšího/vnitřního vzduchu, která zabraňuje zamlžování oken.

Soustava klimatizace kromě toho používá i novou technologii nanoe®. Tato technologie čištění vzduchu se automaticky aktivuje při každém spuštění klimatizace. Prostřednictvím výdechu ventilace v přístrojové desce na straně řidiče uvolňuje částice nanoe (záporně nabité ionty zabalené v molekulách vody) o průměru 20 až 50 nm.

Ionty nanoe díky své schopnosti přimykat se k částicím a molekulám ve vzduchu plní funkci čištění vzduchu a současně odstraňování pachů. Rovněž zbavují zápachu čalounění sedadel a stropu, a tak přispívají k čistšímu prostředí v kabině vozu.

Jelikož jsou částice nanoe asi 1000x vlhčí než běžné ionty, soustava nanoe má zvlhčující účinek na pokožku a vlasy, čímž přispívá i k vyššímu pocitu pohody cestujících.

Lexus

Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer