Infinity už má diesel!

vloženo

Evropský trh prahne po dieselech a kdo chce alespoň trochu slušně prodávat, musí ho mít v nabídce. Nový třílitrový šestiválcový turbodiesel s blokem z grafitové litiny je dalším dítětem dlouholeté japonsko- francouzské spolupráce Nissan-Renault. Nejprve se bude dodávat do modelů Infinity EX a FX, později i do sedanů Infinity M a samozřejmě do velkých vozů Nissan a Renault.

Infinity už má diesel! Infinity už má diesel!

I když byl pro vozy Infinity původně plánován i naftový osmiválec, konstruktéři však po zvážení jeho reálných odbytových možností v ostatních vozech aliance Nissan-Renault raději upřednostnili šestiválec.


Motor s interním označením V9X má velmi kompaktní stavbu s úhlem rozevření válců 65°. Co nejmenší zástavbové rozměry byly jednou z konstruktérských priorit, neboť právě třeba modely Infinity EX a FX mají motorový prostor původně navržený jen pro subtilnější benzínové motory. Velkou konstrukční zajímavostí je blok motoru, který není z hliníku- jak je dnes obvyklé, ale je vyrobený z lehké a velmi pevné grafitové litiny CGI (Compacted Graphite Iron).

Materiál CGI byl patentován již v roce 1949 a to hlavně pro brzdy vysokorychlostních vlaků. Je sice trochu těžší než hliník, ale o pětinu lehčí než klasická litina a přitom zachovává její nejdůležitější výhody- vysokou tuhost a velmi dobrou absorpci hluku. V porovnání s hliníkem se CGI mnohem lépe chová při vysokých teplotách, odolnost vůči únavě materiálu je údajně až pětkrát vyšší.

Hlava válců je konvenční hliníková, rozvod DOHC 24v využívá vahadel s rolnami a je poháněn bezúdržbovým řetězem. Turbodmychadlo s variabilní geometrií je uloženo ve vidlici obou řad válců, takže zbytečně nezvyšuje zástavbové nároky motoru. Je zajímavé, že verze motoru V9X použitá v Infinity bude mít proti verzi určené pro vozy s předním pohonem několik podstatných rozdílů, v čele s mírně odlišným blokem válců, jinou klikovou hřídelí, odlišným sáním, sestavou katalyzátorů (filtrů pevných částic) atd.

Motor využívá systému vstřikování Common Rail (Bosch) s piezovstřikovači, vstřikovací tlak je 1800 barů. Zdvihový objem činí 2993 ccm , kompresní poměr 16:1. Nejvyšší výkon je 175 kW při oficiálně neurčených otáčkách (neoficiálně 3750/min), maximum točivého momentu 550 N.m je k dispozici v rozsahu 1750 až 2500/min.

Výrobce slibuje velkou citlivost plynového pedálu a naprosto minimální hluk od motoru. To druhé platí hlavně při klidné jízdě ustálenou rychlostí, protože výfukové potrubí je schválně naladěno tak, aby během prudké akcelerace z otáček kolem 2500/min vydávalo příjemně „sportovní“ zvuk. Sériově dodávaná sedmistupňová automatika je proti benzínovým verzím přizpůsobena odlišnému průběhu točivého momentu turbodieselu.

Menší a lehčí model EX30d bude akcelerovat z nuly na 100 km/h za 7,9 s a bude mít kombinovanou spotřebu 8,4 l/100 km. Větší FX30d zvládne sprint na sto za 8,3 s a spotřeba tu bude činit 9,0 l/100 km. Vůbec nejlepší dynamiku lze čekat až od luxusního sedanu M30d, který by se měl objevit na trhu ještě letos.

Marek Oborník, foto Infinity

Vyhledat vozidla v inzerci: Infiniti

Fotografie k článku

Fotografie k článku Infinity už má diesel! Fotografie k článku Infinity už má diesel! Fotografie k článku Infinity už má diesel!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich