Infinity už má diesel!

vloženo

Evropský trh prahne po dieselech a kdo chce alespoň trochu slušně prodávat, musí ho mít v nabídce. Nový třílitrový šestiválcový turbodiesel s blokem z grafitové litiny je dalším dítětem dlouholeté japonsko- francouzské spolupráce Nissan-Renault. Nejprve se bude dodávat do modelů Infinity EX a FX, později i do sedanů Infinity M a samozřejmě do velkých vozů Nissan a Renault.

Infinity už má diesel! I když byl pro vozy Infinity původně plánován i naftový osmiválec, konstruktéři však po zvážení jeho reálných odbytových možností v ostatních vozech aliance Nissan-Renault raději upřednostnili šestiválec.

Motor s interním označením V9X má velmi kompaktní stavbu s úhlem rozevření válců 65°. Co nejmenší zástavbové rozměry byly jednou z konstruktérských priorit, neboť právě třeba modely Infinity EX a FX mají motorový prostor původně navržený jen pro subtilnější benzínové motory. Velkou konstrukční zajímavostí je blok motoru, který není z hliníku- jak je dnes obvyklé, ale je vyrobený z lehké a velmi pevné grafitové litiny CGI (Compacted Graphite Iron).

Materiál CGI byl patentován již v roce 1949 a to hlavně pro brzdy vysokorychlostních vlaků. Je sice trochu těžší než hliník, ale o pětinu lehčí než klasická litina a přitom zachovává její nejdůležitější výhody- vysokou tuhost a velmi dobrou absorpci hluku. V porovnání s hliníkem se CGI mnohem lépe chová při vysokých teplotách, odolnost vůči únavě materiálu je údajně až pětkrát vyšší.

Hlava válců je konvenční hliníková, rozvod DOHC 24v využívá vahadel s rolnami a je poháněn bezúdržbovým řetězem. Turbodmychadlo s variabilní geometrií je uloženo ve vidlici obou řad válců, takže zbytečně nezvyšuje zástavbové nároky motoru. Je zajímavé, že verze motoru V9X použitá v Infinity bude mít proti verzi určené pro vozy s předním pohonem několik podstatných rozdílů, v čele s mírně odlišným blokem válců, jinou klikovou hřídelí, odlišným sáním, sestavou katalyzátorů (filtrů pevných částic) atd.

Motor využívá systému vstřikování Common Rail (Bosch) s piezovstřikovači, vstřikovací tlak je 1800 barů. Zdvihový objem činí 2993 ccm , kompresní poměr 16:1. Nejvyšší výkon je 175 kW při oficiálně neurčených otáčkách (neoficiálně 3750/min), maximum točivého momentu 550 N.m je k dispozici v rozsahu 1750 až 2500/min.

Výrobce slibuje velkou citlivost plynového pedálu a naprosto minimální hluk od motoru. To druhé platí hlavně při klidné jízdě ustálenou rychlostí, protože výfukové potrubí je schválně naladěno tak, aby během prudké akcelerace z otáček kolem 2500/min vydávalo příjemně „sportovní“ zvuk. Sériově dodávaná sedmistupňová automatika je proti benzínovým verzím přizpůsobena odlišnému průběhu točivého momentu turbodieselu.

Menší a lehčí model EX30d bude akcelerovat z nuly na 100 km/h za 7,9 s a bude mít kombinovanou spotřebu 8,4 l/100 km. Větší FX30d zvládne sprint na sto za 8,3 s a spotřeba tu bude činit 9,0 l/100 km. Vůbec nejlepší dynamiku lze čekat až od luxusního sedanu M30d, který by se měl objevit na trhu ještě letos.

Marek Oborník, foto Infinity

Vyhledat vozidla v inzerci: Infiniti

Fotografie k článku

Fotografie k článku Infinity už má diesel! Fotografie k článku Infinity už má diesel! Fotografie k článku Infinity už má diesel!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh