Infinity už má diesel!

vloženo

Evropský trh prahne po dieselech a kdo chce alespoň trochu slušně prodávat, musí ho mít v nabídce. Nový třílitrový šestiválcový turbodiesel s blokem z grafitové litiny je dalším dítětem dlouholeté japonsko- francouzské spolupráce Nissan-Renault. Nejprve se bude dodávat do modelů Infinity EX a FX, později i do sedanů Infinity M a samozřejmě do velkých vozů Nissan a Renault.

Infinity už má diesel! Infinity už má diesel!

I když byl pro vozy Infinity původně plánován i naftový osmiválec, konstruktéři však po zvážení jeho reálných odbytových možností v ostatních vozech aliance Nissan-Renault raději upřednostnili šestiválec.


Motor s interním označením V9X má velmi kompaktní stavbu s úhlem rozevření válců 65°. Co nejmenší zástavbové rozměry byly jednou z konstruktérských priorit, neboť právě třeba modely Infinity EX a FX mají motorový prostor původně navržený jen pro subtilnější benzínové motory. Velkou konstrukční zajímavostí je blok motoru, který není z hliníku- jak je dnes obvyklé, ale je vyrobený z lehké a velmi pevné grafitové litiny CGI (Compacted Graphite Iron).

Materiál CGI byl patentován již v roce 1949 a to hlavně pro brzdy vysokorychlostních vlaků. Je sice trochu těžší než hliník, ale o pětinu lehčí než klasická litina a přitom zachovává její nejdůležitější výhody- vysokou tuhost a velmi dobrou absorpci hluku. V porovnání s hliníkem se CGI mnohem lépe chová při vysokých teplotách, odolnost vůči únavě materiálu je údajně až pětkrát vyšší.

Hlava válců je konvenční hliníková, rozvod DOHC 24v využívá vahadel s rolnami a je poháněn bezúdržbovým řetězem. Turbodmychadlo s variabilní geometrií je uloženo ve vidlici obou řad válců, takže zbytečně nezvyšuje zástavbové nároky motoru. Je zajímavé, že verze motoru V9X použitá v Infinity bude mít proti verzi určené pro vozy s předním pohonem několik podstatných rozdílů, v čele s mírně odlišným blokem válců, jinou klikovou hřídelí, odlišným sáním, sestavou katalyzátorů (filtrů pevných částic) atd.

Motor využívá systému vstřikování Common Rail (Bosch) s piezovstřikovači, vstřikovací tlak je 1800 barů. Zdvihový objem činí 2993 ccm , kompresní poměr 16:1. Nejvyšší výkon je 175 kW při oficiálně neurčených otáčkách (neoficiálně 3750/min), maximum točivého momentu 550 N.m je k dispozici v rozsahu 1750 až 2500/min.

Výrobce slibuje velkou citlivost plynového pedálu a naprosto minimální hluk od motoru. To druhé platí hlavně při klidné jízdě ustálenou rychlostí, protože výfukové potrubí je schválně naladěno tak, aby během prudké akcelerace z otáček kolem 2500/min vydávalo příjemně „sportovní“ zvuk. Sériově dodávaná sedmistupňová automatika je proti benzínovým verzím přizpůsobena odlišnému průběhu točivého momentu turbodieselu.

Menší a lehčí model EX30d bude akcelerovat z nuly na 100 km/h za 7,9 s a bude mít kombinovanou spotřebu 8,4 l/100 km. Větší FX30d zvládne sprint na sto za 8,3 s a spotřeba tu bude činit 9,0 l/100 km. Vůbec nejlepší dynamiku lze čekat až od luxusního sedanu M30d, který by se měl objevit na trhu ještě letos.

Marek Oborník, foto Infinity

Vyhledat vozidla v inzerci: Infiniti

Fotografie k článku

Fotografie k článku Infinity už má diesel! Fotografie k článku Infinity už má diesel! Fotografie k článku Infinity už má diesel!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule