Infinity už má diesel!

vloženo

Evropský trh prahne po dieselech a kdo chce alespoň trochu slušně prodávat, musí ho mít v nabídce. Nový třílitrový šestiválcový turbodiesel s blokem z grafitové litiny je dalším dítětem dlouholeté japonsko- francouzské spolupráce Nissan-Renault. Nejprve se bude dodávat do modelů Infinity EX a FX, později i do sedanů Infinity M a samozřejmě do velkých vozů Nissan a Renault.

Infinity už má diesel! Infinity už má diesel!

I když byl pro vozy Infinity původně plánován i naftový osmiválec, konstruktéři však po zvážení jeho reálných odbytových možností v ostatních vozech aliance Nissan-Renault raději upřednostnili šestiválec.


Motor s interním označením V9X má velmi kompaktní stavbu s úhlem rozevření válců 65°. Co nejmenší zástavbové rozměry byly jednou z konstruktérských priorit, neboť právě třeba modely Infinity EX a FX mají motorový prostor původně navržený jen pro subtilnější benzínové motory. Velkou konstrukční zajímavostí je blok motoru, který není z hliníku- jak je dnes obvyklé, ale je vyrobený z lehké a velmi pevné grafitové litiny CGI (Compacted Graphite Iron).

Materiál CGI byl patentován již v roce 1949 a to hlavně pro brzdy vysokorychlostních vlaků. Je sice trochu těžší než hliník, ale o pětinu lehčí než klasická litina a přitom zachovává její nejdůležitější výhody- vysokou tuhost a velmi dobrou absorpci hluku. V porovnání s hliníkem se CGI mnohem lépe chová při vysokých teplotách, odolnost vůči únavě materiálu je údajně až pětkrát vyšší.

Hlava válců je konvenční hliníková, rozvod DOHC 24v využívá vahadel s rolnami a je poháněn bezúdržbovým řetězem. Turbodmychadlo s variabilní geometrií je uloženo ve vidlici obou řad válců, takže zbytečně nezvyšuje zástavbové nároky motoru. Je zajímavé, že verze motoru V9X použitá v Infinity bude mít proti verzi určené pro vozy s předním pohonem několik podstatných rozdílů, v čele s mírně odlišným blokem válců, jinou klikovou hřídelí, odlišným sáním, sestavou katalyzátorů (filtrů pevných částic) atd.

Motor využívá systému vstřikování Common Rail (Bosch) s piezovstřikovači, vstřikovací tlak je 1800 barů. Zdvihový objem činí 2993 ccm , kompresní poměr 16:1. Nejvyšší výkon je 175 kW při oficiálně neurčených otáčkách (neoficiálně 3750/min), maximum točivého momentu 550 N.m je k dispozici v rozsahu 1750 až 2500/min.

Výrobce slibuje velkou citlivost plynového pedálu a naprosto minimální hluk od motoru. To druhé platí hlavně při klidné jízdě ustálenou rychlostí, protože výfukové potrubí je schválně naladěno tak, aby během prudké akcelerace z otáček kolem 2500/min vydávalo příjemně „sportovní“ zvuk. Sériově dodávaná sedmistupňová automatika je proti benzínovým verzím přizpůsobena odlišnému průběhu točivého momentu turbodieselu.

Menší a lehčí model EX30d bude akcelerovat z nuly na 100 km/h za 7,9 s a bude mít kombinovanou spotřebu 8,4 l/100 km. Větší FX30d zvládne sprint na sto za 8,3 s a spotřeba tu bude činit 9,0 l/100 km. Vůbec nejlepší dynamiku lze čekat až od luxusního sedanu M30d, který by se měl objevit na trhu ještě letos.

Marek Oborník, foto Infinity

Vyhledat vozidla v inzerci: Infiniti

Fotografie k článku

Fotografie k článku Infinity už má diesel! Fotografie k článku Infinity už má diesel! Fotografie k článku Infinity už má diesel!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech