Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem

vloženo

Značka Infinity, coby luxusní odnož Nissanu a zároveň úhlavní konkurent Lexusu, existuje teprve od roku 1989. Dobrých dvacet let však byla v Evropě velkou neznámou, oficiální prodeje se zde rozběhly teprve na podzim 2008, do té doby bylo možno tyto vozy pořídit nanejvýš z individuálních dovozů ze zámoří.

Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem

Navzdory nepopiratelným technickým i jízdním kvalitám však těmto vozům zatím chybějí výraznější prodejní čísla. Jejich získání by mohla trochu napomoci nová generace sedanů řady M, která od ukončení výroby třídy Q v roce 2006 tvoří pomyslnou vlajkovou loď této automobilky, potažmo celého koncernu Nissan.
Veškeré „papírové“ předpoklady k boji s novým BMW 5, Mercedes třídy E či připravovaným Audi A6 má, ale kromě tradiční japonské speciality- hybridu, bude muset nabídnou i diesel. A ten skutečně přijde, mělo by jít o posílený třílitrový šestiválec z aliance Renault-Nissan.
Řada M má pro evropského zákazníka představovat jakousi individualistickou alternativu k tradičním stálicím manažerské třídy, tedy alespoň tak by si to u Infinity představovali... Ačkoliv od statického představení modelu již nějaký čas uplynul, na evropském trhu by se měl objevit teprve až od září 2010. Tento dlouhý „prostoj“ může bohužel zahrát do karet protivníků, třída je již tak nabitá zajímavými novinkami (vzpomeňme nové BMW řady 5) a neodpouští chyby ani zdržení.


K tomuto datu by měl být sedan M k dispozici s celohliníkovým benzínovým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,7 litru (v tom případě ponese označení M37) s výkonem 235 kW a nevyšším točivým momentem 360 N.m. Tento motor s variabilním časováním i zdvihem ventilů VVEL známe již z některých existujících modelů této značky, například z trochu menšího sedanu nebo kupé G37. Bude standardně spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou.

Slibovaný diesel (přesné označení modelu zatím není známé) bude pocházet ze spolupráce Nissan- Renault a už dnes jej můžeme najít třeba pod kapotou Laguny Coupé 3,0 dCi... Je ale velmi pravděpodobné, že stávající naladění na 173 kW při 3750/min a 450 N.m. při 1500/min bude pro potřeby největšího a nejluxusnějšího Infinity ještě náležitě „přizpůsobeno“.

Naproti tomu benzíno-elektrický M35 Hybrid, chystaný na rok 2011, zde na starém kontinentu asi nevzbudí tolik pozornosti jako třeba na americkém trhu, kam primárně míří. Hybrid má přinést novou sadou „laminovaných“ akumulátorů Li-ion, nabízejících při shodné velikosti s běžnými bateriemi dvojnásobný výkon. Laminování má zdokonalit chlazení baterií, požití kladných elektrod z manganu má zase přispět teplotní stabilitě.


Nová řada M má rozvor náprav 2900 mm, s celkovou délkou 4945 mm se řadí k úplně nejdelším vozům vyšší střední třídy. Naproti tomu šířka 1844 mm už tak výjimečná není a s výškou 1501 mm se řadí spíše k vyšším vozům. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu Cx= 0,27. Kvůli zachování nízké hmotnosti boční dveře, kapota i víko zavazadelníku vyrobeny z hliníku.

Podobně jako drtivá většina „prémiových“ vozů používá Infinity koncepce motoru vpředu a pohonu zadních kol. Výsledkem je výtečné rozložení hmotnosti na nápravy a s ním i přirozená stabilita vozu a příjemné ovládání. Zavěšení je vpředu dvojité lichoběžníkové, vzadu pak víceprvkové.

Výbava nového modelu bude u některých verzí čítat aktivní řízení všech kol 4WAS, dále třeba adaptivní tempomat nebo dosud nejdokonalejší systém hlídající slepý úhel. Tento systém s názvem BSI bude kromě obvyklého zvukového a optického upozornění jako vůbec první svého druhu schopen aktivně zasahovat do řízení pomocí selektivního brzdění kol na jedné straně, čímž nedovolí řidiči vjet do „obsazeného“ jízdního pruhu a vůz nasměruje zpět do původního pruhu!

Neméně zajímavou funkcí s názvem ANC bude disponovat audiosystém Bose, který bude laicky řečeno naslouchat zvuku motoru a jeho frekvenci pak prostřednictvím 16 reproduktorů zopakuje i v interiéru, ovšem v přesně opačné amplitudě. Tím dojde k pomyslnému vyrušení zvuků pohonné jednotky, ovšem jak se již přesvědčila například automobilka Opel při podobných pokusech v polovině devadesátých let, úplně anulovat tímto způsobem zvuk motoru nelze, jakkoliv je teorie vzájemně zrcadlově obrácených frekvencí velmi slibná. Rozhodně však nemusíme pochybovat o tom, že inženýři u Infinity pokročili v boji s hlukem motoru ze všech nejdál.

Za zmínku dále stojí volič Infinity Drive, s jehož pomocí půjde ovlivňovat chování celé pohonné jednotky. Disponuje čtyřmi volitelnými jízdními režimy: Standard, Eco, Sport a Snow. Režim Eco využívá dvojice kontrolek na přístrojovém panelu, které informují o spotřebě paliva. V tomto režimu bude k dispozici jakýsi „ekopedál“ plynu. Když řidič pojede nadměrně dynamicky (a tedy neekologicky), vůz jej upozorní zpětným tlakem plynového pedálu na zbytečně vysokou spotřebu. Režim Sport mění řadící program a naopak zvyšuje citlivost plynu, vše s cílem zaručit nejlepší výkon i pocit z něj. Zde také bude trochu jinak reagovat systém řízení všech kol a zvedne se i práh aktivace stabilizace ESP.

Forest Air je zajímavý a výstižný název velmi sofistikovaného řízení klimatizace, kterým jsou jako první vybaveny právě vozy řady M. Výrobce slibuje, že „Systém nabízí nepřekonatelné řízení teploty, vlhkosti a ochrany před znečištěním a prostřednictvím lehkých vánků a jemných vůní imituje lesní prostředí, které podporuje pozornost a uvolňuje napětí“. Tak se necháme překvapit...

Marek Oborník, foto Infinity

Vyhledat vozidla v inzerci: Infiniti

Fotografie k článku

Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem Fotografie k článku Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!