Hyundai Tucson nově s dieselem 1,7 CRDi s dvouspojkovou převodovkou

vloženo

Kompaktní SUV Hyundai Tucson, uvedené na evropský trh v polovině roku 2015, je s 5 hvězdičkami v testech bezpečnosti Euro NCAP, s 5-letou zárukou, bez omezení ujetých kilometrů a 5 variantami nabízených motorů již tak velmi lákavou nabídkou. Hyundai nyní nabízí pro Tucson šestou variantu poháněcího ústrojí. Ještě více zákazníků osloví hospodárný turbodiesel 1,7 litru se 7-stupňovou 2spojkovou převodovkou (7DCT).

Hyundai Tucson nově s dieselem 1,7 CRDi s dvouspojkovou převodovkou Hyundai Tucson nově s dieselem 1,7 CRDi s dvouspojkovou převodovkou

Model Tucson jsme v loňském roce otestovali s benzínovou šestnáctistovka T-GDI pod kapotou. A nevedlo si zle. V těchto dnech Hyundai přichází s novou kombinací turbodieselu a dvouspojkové převodovky.


Od zahájení prodeje v polovině roku 2015, s více než 115 000 objednanými vozy v Evropě je Tucson nejprodávanějším evropským modelem společnosti Hyundai Motor. Nabídka motorů pro toto kompaktní SUV – již nyní jedna z nejširších v segmentu – je nyní rozšířena o dynamický turbodiesel 1,7 litru s výkonem 104 kW (141 k). V kombinaci s účinnou 7-stupňovou 2spojkovou převodovkou (7DCT) a pohonem předních kol dosahuje emisí CO2 pouhých 129 g/km a spotřebuje skromných 4,9 litru nafty na 100 kilometrů (kombinovaný režim). Turbodiesel poskytuje nejvyšší točivý moment 340 N.m v širokém rozpětí otáček od 1750 do 2500 min-1.

O 20 % vyšší hospodárnost
Převodovka 7DCT z vlastního vývoje Hyundai Motor dává řidiči na výběr zcela automatické řazení, nebo sekvenční manuální řazení prostřednictvím páky voliče, které umožňuje větší zapojení řidiče do řízení. Převodovka 7DCT má v porovnání s 6-stupňovou samočinnou převodovkou o 20 % vyšší hospodárnost a nižší emise CO2.

Pro další zvýšení hospodárnosti je nové pohonné ústrojí standardně vybaveno rovněž systémem ISG (Integrated Stop & Go), který se dodává také pro méně výkonnou verzi motoru 1,7 litru, vznětové motory 2,0 litru se standardním výkonem a zážehový motor 1,6 litru.

5-hvězdičková bezpečnost
Tucson je jedním z nejbezpečnějších vozidel ve svém segmentu, což dokládá nejvyšší, pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti v testech Euro NCAP. Předností je odolný skelet karoserie s 51% podílem ultravysokopevnostních ocelí, které zvyšují torzní tuhost a odolnost vůči nárazu, a celá řada inovativních prvků pasivní a aktivní bezpečnosti, mezi něž patří systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) s rozpoznáváním chodců, který vůz automaticky zastaví, pokud hrozí kolize. Seznam bezpečnostních prvků modelu Tucson zahrnuje rovněž systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), který upozorňuje řidiče na přibližující se vozidla, funkci RCTA (Rear Cross Traffic Alert), která sleduje oblast za vozidlem v rozsahu 180 stupňů a upozorňuje řidiče na vozidla, přijíždějící ze stran, a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System), který v případě nechtěného vyjetí z jízdního pruhu zachraňuje situaci zásahem do řízení. A aktivní kapota navíc ztlumí dopad chodce, s nímž došlo k čelní kolizi.

Vyroben v Evropě pro Evropu
Hyundai Motor vyrábí 100 % vozů Tucson, prodávaných na evropských trzích, ve svém výrobním závodě v České republice, který hraje hlavní roli ve snaze společnosti Hyundai o rozvoj evropského regionu. Důvěra značky Hyundai v kvalitu evropské výroby se odráží v bezkonkurenční pětileté záruce, bez omezení ujetých kilometrů, která je součástí standardní výbavy všech variant zcela nového modelu Tucson.

Zcela nový Tucson je pětidveřové kompaktní SUV (C-SUV) s konstrukcí skeletu karoserie z vysokopevnostní oceli. Zákazníci mají na výběr 2 zážehové a 4 vznětové motory, uložené vpředu napříč a pohánějící přední nebo všechna kola prostřednictvím šestistupňové mechanické nebo samočinné převodovky, resp. 7-stupňové 2spojkové převodovky 7DCT. Podrobné údaje pro turbodiesel 1,7 litru s převodovkou 7DCT jsou následující:

  • U2 1.7 CRDi 141 k7DCT
  • Řadový čtyřválec U2 - 1.7 CRDi DOHC 16V
  • Zdvihový objem: 1685 cm3
  • Vrtání x zdvih: 77,2 x 90 mm
  • Kompresní poměr: 15,7:1
  • Výkon: 104 kW (141 k) @ 4000 min-1
  • Točivý moment: 340 N.m @ 1750 až 2500 min-1
  • Nejvyšší rychlost: 185 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
  • Spotřeba paliva: 5,4/4,7/4,9 l/100 km

Hyundai Motor Czech

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up