Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě

vloženo

Sonata přináší do svého segmentu nevídané emoce, pokrokové poháněcí ústrojí i vynikající kvalitu. S uvedením na evropský trh se počítá v 1. polovině roku 2011.

Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Automobilka Hyundai představila na autosalonu v Los Angeles zcela novou generaci vozů Sonata pro modelový rok 2011. Šestá generace oblíbených sedanů střední třídy přichází na americký trh s novým designérským jazykem společnosti Hyundai nazývaným „fluidní sochařství“. Tato stylistická filozofie nachází inspiraci v přírodě a je založena na souhře přirozených oblých tvarů s ostře vymezenými hranami a plochami, jež vyvolává dojem trvalého pohybu. Protažená a nízká silueta zcela nového sedanu Hyundai Sonata vyniká ladnou konturou střechy, která je elegantně doplněna třetím bočním oknem.

Sofistikovaný vzhled s plynule navazujícími tvary nalézá své pokračování v interiéru, jehož objem 3,404 m3 (včetně zavazadlového prostoru) se podle klasifikace EPA (Environmental Protection Agency) vymyká americké střední třídě a prostorností odpovídá tzv. velkým vozům. Dokonce i objem zavazadlového prostoru 464 litrů je ve své třídě nadprůměrný, stejně jako výbava s vyspělými audiosystémy, navigačním systémem s dotykovým displejem, hlasovým ovládáním a technologií Bluetooth.

Jedním z hlavních cílů vývoje nové Sonaty bylo vytvořit velmi tuhou karoserii s minimální hmotností. Konstruktéři proto použili na klíčových místech ultravysokopevnostní druhy oceli, čímž dosáhli zvýšení torzní tuhosti o 25 procent a tuhosti v ohybu o 19 procent v porovnání s předcházejícím modelem. Tím byl položen základ pro mimořádně účinnou ochranu posádky v případě nehody, na níž se dále podílejí čelní, boční a okenní airbagy doplněné předpínači bezpečnostních pásů, omezovači síly a aktivními opěrkami hlavy na předních sedadlech. Aby k nehodě pokud možno vůbec nedošlo, jsou všechny nové vozy Sonata sériově vybaveny velmi účinnou brzdovou soustavou s ABS, EBD a stabilizačním systémem ESP.

Šestou generaci sedanů Hyundai Sonata budou poprvé pohánět čtyřválcové motory GDI s přímým vstřikováním benzinu. Při uvedení na americký trh bude k dispozici nový atmosféricky plněný motor Theta II 2,4 litru GDI v kombinaci s vlastní šestistupňovou samočinnou převodovkou Hyundai A6MF2 jejíž vývoj trval čtyři roky. Zcela nová planetová převodovka je o 12 kg lehčí, o 40 mm kratší a konstrukčně jednodušší (o 62 méně dílů) než dosavadní pětistupňová. Alternativou bude převodovka mechanická šestistupňová.
Moderní celohliníkový čtyřválec s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů CVVT a variabilním systémem sání VIS (Variable Induction System) dosahuje největšího výkonu 148 kW (201 k), resp. 149 kW (203 k) v případě modelu SE. Nejvýkonnější motor ve své třídě spotřebuje zároveň nejméně paliva. Vyjádřeno čísly to v jízdních režimech podle EPA znamená 10,2 l/100 km ve městě a 6,7 l/100 km na dálnici u modelů s šestistupňovou samočinnou převodovkou s funkcí manuálního řazení SHIFTRONIC®.
Přímé vstřikování benzinu má pozitivní vliv také na čistotu emisí. Ve státech s nejpřísnějšími emisními předpisy bude motor GDI odpovídat emisní normě PZEV (Partial Zero Emission Vehicle).

Na konci roku 2010 doplní nabídku dvoulitrový čtyřválec Theta II GDI přeplňovaný turbodmychadlem a hybridní model Hybrid Blue Drive s motorem 2,4 litru a sadou pokrokových lithium-polymerových akumulátorů. Výstavní premiéra těchto plánovaných verzí se uskuteční v dubnu 2010 na autosalonu v New Yorku.

Zárukou vynikajícího komfortu a skvělé ovladatelnosti je vyspělý podvozek s nezávislým zavěšením všech kol. Přední náprava je typu McPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení. Odpružení zajišťuje soustava vinutých pružin, teleskopických tlumičů s plynovou náplní a příčných zkrutných stabilizátorů vpředu i vzadu. Podvozek má kompletně přepracovanou geometrii a vzadu snižují neodpruženou hmotnost hliníkové díly. Také pneumatiky s nízkým valivým odporem a hřebenové řízení s elektrickým posilovačem přispívají ke zvýšené hospodárnosti provozu. Výrobu pro americký trh zajišťuje závod Hyundai Motor Manufacturing Alabama.

Produkce nové Sonaty bude zahájena v průběhu prosince 2009 a prodej začne v lednu 2010. Sonata je po zcela nové generaci Tucsonu (v Evropě ix35) druhým vozem v současné produktové ofenzivě společnosti Hyundai, která počítá s uvedením sedmi nových modelů během příštích 24 měsíců.


HYUNDAI SONATA 2011: PŘEHLED TECHNICKÝCH ÚDAJŮ:
Motor – řadový čtyřválec, DOHC 16V s CVVT, hliníkový blok a hlava válců.
Zdvihový objem – 2358 cm3, vrtání x zdvih 88 x 97 mm.
Největší výkon – 148/142 kW (201/193 k) při 6300 min-1 (ULEV/PZEV), 149 kW (203 k) při 6300 min-1 (SE: ULEV).
Největší točivý moment – 250 N.m při 4250 min-1 (ULEV), 252 N.m při 4250 min-1 (SE: ULEV).
Převodovka – šestistupňová mechanická převodovka nebo elektronicky řízená šestistupňová samočinná převodovka s kapalinovým měničem momentu, přemosťovací spojkou a režimem manuálního řazení SHIFTRONIC®.
Podvozek – vpředu vzpěry McPherson a spodní příčná ramena, vzadu víceprvkové zavěšení, odpružení vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči s plynovou náplní a příčnými zkrutnými stabilizátory.
Řízení – hřebenové řízení s elektrickým posilovačem závislým na rychlosti jízdy, celkový převod 14,5:1, 2,34 otáčky volantu mezi rejdy, stopový průměr otáčení 10,9 m.
Brzdy – vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu kotoučové brzdy, ABS s EBD, ESP.
Pneumatiky – v závislosti na modelu 205/65 R 16, 215/55 R 17, 225/45 R 18.
Vnější rozměry – rozvor 2794 mm, délka 4821 mm, šířka 1834 mm, výška 1471 mm, rozchod kol 1588 až 1598 mm, součinitel odporu vzduchu cx = 0,28.
Vnitřní rozměry – výška stropu nad sedákem vpředu/vzadu 1016/960 mm, prostor pro nohy vpředu/vzadu 1156/879 mm, šířka ve výši ramen vpředu/vzadu 1471/1440 mm, šířka ve výši kyčlí vpředu/vzadu 1402/1394 mm, objem interiéru 2,939 m3 (podle EPA), objem zavazadlového prostoru 464 l (podle EPA).
Objemy a hmotnosti – objem palivové nádrže 70 litrů, pohotovostní hmotnost 1435 až 1505 kg.
Spotřeba paliva – město/dálnice (podle EPA): 10,2/6,7 l/100 km (6AT), 10,2/6,9 l/100 km (6MT).

Zdroj: Hyundai Motors ČR

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit