Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě

vloženo

Sonata přináší do svého segmentu nevídané emoce, pokrokové poháněcí ústrojí i vynikající kvalitu. S uvedením na evropský trh se počítá v 1. polovině roku 2011.

Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě

Automobilka Hyundai představila na autosalonu v Los Angeles zcela novou generaci vozů Sonata pro modelový rok 2011. Šestá generace oblíbených sedanů střední třídy přichází na americký trh s novým designérským jazykem společnosti Hyundai nazývaným „fluidní sochařství“. Tato stylistická filozofie nachází inspiraci v přírodě a je založena na souhře přirozených oblých tvarů s ostře vymezenými hranami a plochami, jež vyvolává dojem trvalého pohybu. Protažená a nízká silueta zcela nového sedanu Hyundai Sonata vyniká ladnou konturou střechy, která je elegantně doplněna třetím bočním oknem.


Sofistikovaný vzhled s plynule navazujícími tvary nalézá své pokračování v interiéru, jehož objem 3,404 m3 (včetně zavazadlového prostoru) se podle klasifikace EPA (Environmental Protection Agency) vymyká americké střední třídě a prostorností odpovídá tzv. velkým vozům. Dokonce i objem zavazadlového prostoru 464 litrů je ve své třídě nadprůměrný, stejně jako výbava s vyspělými audiosystémy, navigačním systémem s dotykovým displejem, hlasovým ovládáním a technologií Bluetooth.

Jedním z hlavních cílů vývoje nové Sonaty bylo vytvořit velmi tuhou karoserii s minimální hmotností. Konstruktéři proto použili na klíčových místech ultravysokopevnostní druhy oceli, čímž dosáhli zvýšení torzní tuhosti o 25 procent a tuhosti v ohybu o 19 procent v porovnání s předcházejícím modelem. Tím byl položen základ pro mimořádně účinnou ochranu posádky v případě nehody, na níž se dále podílejí čelní, boční a okenní airbagy doplněné předpínači bezpečnostních pásů, omezovači síly a aktivními opěrkami hlavy na předních sedadlech. Aby k nehodě pokud možno vůbec nedošlo, jsou všechny nové vozy Sonata sériově vybaveny velmi účinnou brzdovou soustavou s ABS, EBD a stabilizačním systémem ESP.

Šestou generaci sedanů Hyundai Sonata budou poprvé pohánět čtyřválcové motory GDI s přímým vstřikováním benzinu. Při uvedení na americký trh bude k dispozici nový atmosféricky plněný motor Theta II 2,4 litru GDI v kombinaci s vlastní šestistupňovou samočinnou převodovkou Hyundai A6MF2 jejíž vývoj trval čtyři roky. Zcela nová planetová převodovka je o 12 kg lehčí, o 40 mm kratší a konstrukčně jednodušší (o 62 méně dílů) než dosavadní pětistupňová. Alternativou bude převodovka mechanická šestistupňová.
Moderní celohliníkový čtyřválec s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů CVVT a variabilním systémem sání VIS (Variable Induction System) dosahuje největšího výkonu 148 kW (201 k), resp. 149 kW (203 k) v případě modelu SE. Nejvýkonnější motor ve své třídě spotřebuje zároveň nejméně paliva. Vyjádřeno čísly to v jízdních režimech podle EPA znamená 10,2 l/100 km ve městě a 6,7 l/100 km na dálnici u modelů s šestistupňovou samočinnou převodovkou s funkcí manuálního řazení SHIFTRONIC®.
Přímé vstřikování benzinu má pozitivní vliv také na čistotu emisí. Ve státech s nejpřísnějšími emisními předpisy bude motor GDI odpovídat emisní normě PZEV (Partial Zero Emission Vehicle).

Na konci roku 2010 doplní nabídku dvoulitrový čtyřválec Theta II GDI přeplňovaný turbodmychadlem a hybridní model Hybrid Blue Drive s motorem 2,4 litru a sadou pokrokových lithium-polymerových akumulátorů. Výstavní premiéra těchto plánovaných verzí se uskuteční v dubnu 2010 na autosalonu v New Yorku.

Zárukou vynikajícího komfortu a skvělé ovladatelnosti je vyspělý podvozek s nezávislým zavěšením všech kol. Přední náprava je typu McPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení. Odpružení zajišťuje soustava vinutých pružin, teleskopických tlumičů s plynovou náplní a příčných zkrutných stabilizátorů vpředu i vzadu. Podvozek má kompletně přepracovanou geometrii a vzadu snižují neodpruženou hmotnost hliníkové díly. Také pneumatiky s nízkým valivým odporem a hřebenové řízení s elektrickým posilovačem přispívají ke zvýšené hospodárnosti provozu. Výrobu pro americký trh zajišťuje závod Hyundai Motor Manufacturing Alabama.

Produkce nové Sonaty bude zahájena v průběhu prosince 2009 a prodej začne v lednu 2010. Sonata je po zcela nové generaci Tucsonu (v Evropě ix35) druhým vozem v současné produktové ofenzivě společnosti Hyundai, která počítá s uvedením sedmi nových modelů během příštích 24 měsíců.


HYUNDAI SONATA 2011: PŘEHLED TECHNICKÝCH ÚDAJŮ:
Motor – řadový čtyřválec, DOHC 16V s CVVT, hliníkový blok a hlava válců.
Zdvihový objem – 2358 cm3, vrtání x zdvih 88 x 97 mm.
Největší výkon – 148/142 kW (201/193 k) při 6300 min-1 (ULEV/PZEV), 149 kW (203 k) při 6300 min-1 (SE: ULEV).
Největší točivý moment – 250 N.m při 4250 min-1 (ULEV), 252 N.m při 4250 min-1 (SE: ULEV).
Převodovka – šestistupňová mechanická převodovka nebo elektronicky řízená šestistupňová samočinná převodovka s kapalinovým měničem momentu, přemosťovací spojkou a režimem manuálního řazení SHIFTRONIC®.
Podvozek – vpředu vzpěry McPherson a spodní příčná ramena, vzadu víceprvkové zavěšení, odpružení vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči s plynovou náplní a příčnými zkrutnými stabilizátory.
Řízení – hřebenové řízení s elektrickým posilovačem závislým na rychlosti jízdy, celkový převod 14,5:1, 2,34 otáčky volantu mezi rejdy, stopový průměr otáčení 10,9 m.
Brzdy – vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu kotoučové brzdy, ABS s EBD, ESP.
Pneumatiky – v závislosti na modelu 205/65 R 16, 215/55 R 17, 225/45 R 18.
Vnější rozměry – rozvor 2794 mm, délka 4821 mm, šířka 1834 mm, výška 1471 mm, rozchod kol 1588 až 1598 mm, součinitel odporu vzduchu cx = 0,28.
Vnitřní rozměry – výška stropu nad sedákem vpředu/vzadu 1016/960 mm, prostor pro nohy vpředu/vzadu 1156/879 mm, šířka ve výši ramen vpředu/vzadu 1471/1440 mm, šířka ve výši kyčlí vpředu/vzadu 1402/1394 mm, objem interiéru 2,939 m3 (podle EPA), objem zavazadlového prostoru 464 l (podle EPA).
Objemy a hmotnosti – objem palivové nádrže 70 litrů, pohotovostní hmotnost 1435 až 1505 kg.
Spotřeba paliva – město/dálnice (podle EPA): 10,2/6,7 l/100 km (6AT), 10,2/6,9 l/100 km (6MT).

Zdroj: Hyundai Motors ČR

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě Fotografie k článku Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč