Hyundai rozšiřuje modelovou nabídku

vloženo

(Seoul, Korea) Společnost Hyundai motor Co. pokračuje v rozšiřování své modelové nabídky a na autosalonu v Chicagu představila sportovně rekreační automobil Tucson. Tucson je menší než výborně prodávaný model Santa Fe kategorie SUV (Sport Utility Vehicles) a do celosvětového prodeje přijde v druhé polovině roku 2004.

Ilustrační foto k článku Hyundai rozšiřuje modelovou nabídku Čtyřdveřový automobil Tucson je druhé sportovně rekreační vozidlo, které bylo pojmenováno po městě na jihozápadě USA. Design vozu Tucson se vyznačuje, atletickým výrazem a poskytuje všestranné využití. Jako nejnovější příspěvek značky Hyundai do kategorie SUV je navržen tak, aby byl univerzálním doplňkem životního stylu zákazníka a poskytl nejlepší hodnotu na trhu z hlediska výbavy, designu, image a ceny, ceny která bude odpovídající osobním automobilům.

Tucson je ideálním vozem pro lidi, kteří potřebují nejen velice prostorné osobní auto, ale i vozidlo pro horší klimatické podmínky a pro jízdu mimo zpevněné vozovky. Je to typ vozidla o nějž v současnosti roste zájem nejrychleji ze všech. Tucson se vyznačuje prostorným a promyšleně uspořádaným interiérem, jenž poskytuje dostatek místa řidiči, cestujícím i jejich zavazadlům. Tucson rovněž nabízí velký, proti poškození odolný nákladový prostor s možností všestranného uspořádání, s naplocho sklopnými zadními sedadly i skládacím sedadlem spolujezdce. Sedadlo lze sklopit vpřed tak, aby poskytlo zvláštní úložné místo nebo pracovní prostor pro řidiče. Může být rovněž plně sklopeno do lůžkové úpravy. Zadní polička je vyjímatelná a odhaluje trvanlivou, snadno čistitelnou plastovou podlahu s několika pásy pro upevnění zavazadel a nákladu. Tucson je vybaven celkem šesti airbagy; čelními vaky pro řidiče a spolujezdce, bočními airbagy pro řidiče a cestující a bočními záclonkovými vaky pro osoby na předních i zadních sedadlech. Zákazníci si budou moci automobil Tucson pořídit se zážehovými i vznětovými motory.

Základní model používá osvědčený benzinový čtyřválec Hyundai se zdvihovým objemem 2,0 l, ventilovým rozvodem DOHC a systémem plynule proměnného časování ventilů CVVT (Continuously Variable Valve Timing). Motor pohání samočinná buď pětistupňová ručně řazená převodovka, nebo samočinná převodovka a ovládáním Shiftronic.

Další alternativou je turbodiesel (CRDi) o objemu rovněž 2,0 l . Variantu modelu Tucson představuje pohonná jednotka s motorem Hyundai 2.7 DOHC V6, jenž je spojen se samočinnou převodovkou Shiftronic. Tento agregát montovaný do Tucsonu je vybaven vyladěným sacím traktem s proměnnou délkou, který zajistí jemnější rozdělení výkonu v celém rozsahu otáček motoru. Pohon všech kol se dodává s jakýmkoliv typem motoru.

Tucson používá vysoce moderní systém pohonu všech čtyř kol Borg-Warner Electronic InterActive Torque Management, jenž dodává až 99 procent točivého momentu na přední kola. Jakmile se změní jízdní podmínky či požadavky na točivý moment, systém samočinně přesune až 50 procent dostupného točivého momentu na zadní kola. Sleduje přitom polohu pedálu akcelerátoru, úhlu natočení předních kol a prokluz. Jestliže se podmínky povrchu vozovky změní, točivý moment se samočinně převede na kola s nejlepší přilnavostí. Řidič má ovšem také k dispozici tlačítko závěru 4WD, umístěné na přístrojové desce. Umožňuje ručně "zamknout" pohon 4WD na všechna kola s rozdělením točivého momentu v poměru 50 : 50.

Standardní výbava i případně příplatková výbava vozu Tucson:
kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech, 16palcová litá kola, klimatizaci, elektrické ovládání bočních oken a zámků dveří, v sedadle namontované boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, ochranu před ničivými účinky bočního nárazu (boční záclonkové airbagy) pro osoby na předních a zadních sedadlech a dálkové ovládání zamykání s alarmem a dále vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, odmrazování čelního okna (pouze model s motorem V6), tónovaná skla, boční střešní lišty pro upevnění nosiče, intervalový stírač zadního okna, systém varování při poklesu tlaku v pneumatikách (jen model s V6) a kromě dalších prvků též audiosoupravu s CD přehrávačem a šesti reproduktory. Další dostupná výbava sestává z koženého potahu sedadel a ABS s protiprokluzovým systémem. Zákazník si rovněž může pořídit elektricky ovládané střešní okno. Nabídku doplňují vyhřívání předních sedadel, mlhovky, dálkové bezklíčové zamykání s alarmem, audiosouprava se šesti reproduktory, , příčné střešní nosníky a zadní koučové sklo. Nový automobil Hyundai Tucson je navržen tak, aby soupeřil s modely Honda CR-V, Toyota RAV4 a Mitsubishi Outlander.

Předpokládané uvedení na český trh je v druhé polovině roku 2004.

Základní technické údaje vozu Tucson:
Rozvor ... 2630 mm
Délka ... 4325 mm
Šířka ... 1795 mm
Výška ... 1680 mm

Motory:
Řadový čtyřválec CRDi 2,0 l (1975 cm3)
Vidlicový šestiválec 2,7 l (2656 cm3)

Zdroj: HYUNDAI Motor CZ

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?