Hyundai Matrix v nové síle

vloženo

Automobilka Hyundai velmi pravidelně omlazuje svou modelovou nabídku. V rámci této strategie nyní prošel modernizací i oblíbený velkoprostorový model nižší střední třídy Matrix.

Hyundai Matrix v nové síle Hyundai Matrix v nové síle

Celkem 4025 mm dlouhý, 1740 mm široký a 1685 mm s ližinami (1635 bez ližin) vysoký matrix nabízí ve svém interiéru flexibilní prostor pro všechny, kteří od svého vozu očekávají více než jen tradiční přepravu. Konstruktéři nový matrix obdařili praktičností minivanu a komfortem klasického cestovního automobilu.


Místa dost pro cestující i náklad
Zvenku matrix, jehož podoba je dílem věhlasného italského designéra Pininfariny, tak trochu klame tělem - kompaktní rozměry karosérie nenasvědčují, že uvnitř je pro posádku dostatek místa. To prozradí až hodnota rozvoru 2600 milimetrů, anebo praktická zkouška. Při plném obsazení pěti přepravovanými osobami nabídne nový hyundai ve svém zavazadelníku 350 litrů volného místa, po jednoduchém sklopení opěradel zadních sedaček pak 740 litrů. Pokud je to vzhledem k nákladu stále málo, po další úpravě interiéru se lze dostat až k rekordní hodnotě 1284 litrů. Zadní sedadla v matrixu lze i posouvat, což dále zlepšuje variabilitu vozu. Ruku v ruce s ní jdou i další hodnoty – užitečná hmotnost nového matrixu je 550 kilogramů, za automobil pak lze „zapřáhnout“ bržděný přívěs o hmotnosti až 1300 kg (nebržděný 550 kg) a střecha modelu unese až sedmdesátikilogramový náklad. Vnitřek nového matrixu si vás hned získá svou elegancí, zvolenými barvami i použitým materiálem. Ergonomické uspořádání přístrojové desky naznačuje, že máme co do činění s vozem skutečně vysoké technické úrovně. Ukazatele umístěné nad středovým panelem jsou natočeny k řidiči a jsou tak dobře přehledné a čitelné. Ostatní kontrolky jsou umístěny před dobře do ruky padnoucím volantem včetně těch, které upozorňují na nedovření bočních či zadních dveří. Řidič kromě toho u nového matrixu ocení i dobrý výhled dopředu a vzad, a fakt, že se s vozem otočí na minimálním prostoru (poloměr otáčení 5,2 metru).

Nová technika

Matrix se vždy prezentoval jako automobil bez větších nedostatků, takže i změny, které přináší modernizaci jsou spíše dílčí než zásadní. Kromě lehkých vylepšení exteriéru i interiéru, které „Pininfarinův“ základ opět zaktualizovaly, je u matrixu nový především turbodieselový motor s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla (VGT) a vyšším výkonem. Až dosud matrix poháněly alternativně 2 čtyřválcové benzínové motory a jeden tříválcový turbodiesel. Zatímco stotřikoňová šestnáctistovka a stodvacetitříkoňová osmnáctistovka zůstaly beze změn, turobdiesel o objemu 1,5l je zcela nový motor, splňující Euro 3. Zdvihový objem 1493 cm3 zůstal stejný, vyšší je ale maximální výkon, který narostl na 75 kW, tedy 102 koně při 4000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 235 N.m začíná už v nízkých otáčkách 2000 min-1. Díky použití přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail systému Bosch II (římská dvě) je motor pružný, tichý a úsporný, jeho ještě lepší vlastnosti pak podporuje novinka - proměnná geometrie statoru turbodmychadla. To znamená, že v závislosti na zatížení motoru dochází k natáčení takzvaných rozváděcích lopatek. Tento systém označovaný zkratkou VGT (Variable Geometry Turbocharger) zajišťuje vyšší účinnost přeplňování, zejména pak rychlejší nárůst plnicího tlaku turbodmychadla už v nízkých otáčkách. Natáčením rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla lze výrazně zmírnit takzvaný turboefekt, tedy prodlevu reakce motoru běžícího v nízkých otáčkách na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Toto způsobuje nízká rychlost malého množství výfukových plynů, které jsou v daném okamžiku k dispozici. Systém VGT dokáže lépe odebrat energii výfukových plynů i při jejich malém množství, a tím zvýšit schopnost akcelerace turbíny, potažmo kompresoru plnícího motor kyslíkem. Výsledkem technického zlepšení je zvýšení točivého momentu v celém rozsahu otáček a zrychlení reakce motoru na pokyny plynového pedálu. Nový matrix s novým turbodieselem splňujícím už emisní normu Euro 3 dosahuje maximální rychlosti 164 km/h a z místa na 100 km/h zrychluje za 14,3 s, přičemž kombinovaná spotřeba se drží na skvělé hodnotě 5,4 litru nafty na 100 km jízdy.

Skvělá cena
Přitažlivost si nový Hyundai Matrix uchovává i dalšími přednostmi. Například atraktivní cenou začínající nyní na 389 900 korunách ve verzi Champion. Ta s motorem 1,6 litru nabízí v základu airbag řidiče i spolujezdce, antiblokovací systém brzd (ABS) a rozdělovač brzdné síly (EBD), imobilizér, posilovač řízení, otáčkoměr, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, přední i zadní boční el. okna, centrální zamykání, přípravu pro rádio včetně čtyř reproduktorů, manuální klimatizaci, výškově nastavitelný volant, dělená zadní sedadla, kryt zavazadlového prostoru či nárazníky v barvě vozu nebo boční ochranné kryty. U matrixu s novým motorem 1,5 CRDi a systémem VGT je cena 469 900 Kč. A tato cena je oproti předchozímu typu tohoto motoru o 10 000 Kč levnější. Samozřejmostí je také tříletá záruka bez omezení ujetých kilometrů.

Zdroj: Hyundai Motor CZ

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai Matrix v nové síle Fotografie k článku Hyundai Matrix v nové síle
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid