Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW!

vloženo

Nový přeplňovaný benzínový dvoulitr patří svým výkonem ke špičce své objemové kategorie. Svým výkonem 204 kW (278 k) a točivým momentem 365 N.m výrazně překonává například i nejvýkonnější verzi věhlasného dvoulitru 2,0 TFSI v modelu Audi S3! Jako první jej dostane nová Sonata „2011“ , pod tímto jménem už bohužel určená jen pro zámořské trhy. Evropa si tak musí počkat až na obdobný model s názvem i40

Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Nový zážehový čtyřválec 2,0 GDI Turbo náleží do rodiny nových motorů s označením Theta II, využívá tedy moderního přímého vstřikování benzínu s provozním tlakem až 15 MPa. I díky tomu bylo možné zvolit na přeplňovaný motor nezvykle vysoký kompresní poměr 9,5:1 a zároveň dosáhnout pozoruhodného měrného výkonu 102 kW/l (139 k/l).

Dna pístů mají „vypouklý“ tvar v zájmu vyšší účinnosti spalování ve válci. Motor je vybaven turbodmychadlem „twin scroll“, které má uvnitř skříně turbínového kola dva přívodní kanály pro výfukové plyny oddělené stěnou, přičemž proudění výfukových plynů v obou kanálech je regulováno obtokovým ventilem. Toto turbodmychadlo s děleným vstupem plynů dokáže využívat větší množství energie výfukových plynů než turbodmychadlo s jedním přívodním kanálem.
Bonusem je také lepší rozložení tlaků ve sběrném výfukovém potrubí a efektivnější předávání energie výfukových plynů turbíně. Plnící tlak turbodmychedla dosahuje na zážehový motor poměrně vysoké hodnoty- ve špičce až 120 kPa. Obtokový ventil je elektromechanický, ovládá jej tedy řídící jednotka v závislosti na konkrétních potřebách motoru.
Zajímavostí tohoto motoru je i integrace turbínového kola přímo do sběrného výfukového potrubí, čímž se snížila hmotnost i výrobní náklady, a zároveň se zlepšila odolnost pláště turbínového kola.

Naprosto fenomenální jsou ovšem výkonové parametry nového motoru.
Čtyřválcová Sonata 2.0T díky hodnotám 204 kW při 6000/min a 365 N.m při 1800 až 4500/min předčí i mnohé šestiválce, kupodivu nepotřebuje ani vysokooktanový benzín.
Navíc dokáže podle americké normy EPA jezdit po dálnici se spotřebou pouze 6,9 l/100 km a ve městě za 10,7 l/100 km, což jsou naprosto špičkové hodnoty.

Vekou zásluhu na hospodárnosti nového motoru má i nová šestistupňová automatika Hyundai A6LF2, která se vyznačuje vysokou účinností i hladkým řazením. Ta je určena pro osobní vozy a SUV s motorem uloženým vpředu napříč a značka Hyundai se díky ní může zařadit do elitní skupiny automobilových výrobců, kteří se mohou pochlubit šestistupňovou samočinnou převodovkou vlastní konstrukce.
Její vývoj trval 4 roky, výsledek však stojí za to. V porovnání s dosavadní 5st. skříní je novinka o 12 kg lehčí, o 41 mm kratší a výrazně jednodušší, neboť má o 62 dílů méně, což znamená větší spolehlivost, nižší hmotnost a nižší výrobní náklady.

Převodovka je vybavena třemi sadami planetových soukolí a unikátním plochým kapalinovým měničem momentu, který zkracuje celkovou délku převodovky o 12 mm. Diferenciál se čtyřmi satelity zvyšuje spolehlivost a přispívá k ještě kompaktnějším rozměrům.

Dalším příkladem vynalézavosti konstruktérů značky Hyundai je regulační jednotka hydraulického tlaku. Tolerance mezi jednotlivými elektromagnetickými ventily, i když jsou minimální, mohou někdy způsobovat určité proměny hydraulického tlaku, ovlivňující přesnost a kvalitu řazení. Převodovka vozů Sonata má nastavovací šroubky důmyslně integrované do všech osmi ventilů, které umožňují jejich vzájemnou kalibraci přímo na výrobní lince. Tato funkce zajišťuje stabilní hydraulický tlak během celého procesu řazení, a zaručuje jeho maximální preciznost, velkou rychlost a snadnost v celém rozsahu provozních otáček.

-MO-/TZ Hyundai

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?