Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW!

vloženo

Nový přeplňovaný benzínový dvoulitr patří svým výkonem ke špičce své objemové kategorie. Svým výkonem 204 kW (278 k) a točivým momentem 365 N.m výrazně překonává například i nejvýkonnější verzi věhlasného dvoulitru 2,0 TFSI v modelu Audi S3! Jako první jej dostane nová Sonata „2011“ , pod tímto jménem už bohužel určená jen pro zámořské trhy. Evropa si tak musí počkat až na obdobný model s názvem i40

Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW!

Nový zážehový čtyřválec 2,0 GDI Turbo náleží do rodiny nových motorů s označením Theta II, využívá tedy moderního přímého vstřikování benzínu s provozním tlakem až 15 MPa. I díky tomu bylo možné zvolit na přeplňovaný motor nezvykle vysoký kompresní poměr 9,5:1 a zároveň dosáhnout pozoruhodného měrného výkonu 102 kW/l (139 k/l).


Dna pístů mají „vypouklý“ tvar v zájmu vyšší účinnosti spalování ve válci. Motor je vybaven turbodmychadlem „twin scroll“, které má uvnitř skříně turbínového kola dva přívodní kanály pro výfukové plyny oddělené stěnou, přičemž proudění výfukových plynů v obou kanálech je regulováno obtokovým ventilem. Toto turbodmychadlo s děleným vstupem plynů dokáže využívat větší množství energie výfukových plynů než turbodmychadlo s jedním přívodním kanálem.
Bonusem je také lepší rozložení tlaků ve sběrném výfukovém potrubí a efektivnější předávání energie výfukových plynů turbíně. Plnící tlak turbodmychedla dosahuje na zážehový motor poměrně vysoké hodnoty- ve špičce až 120 kPa. Obtokový ventil je elektromechanický, ovládá jej tedy řídící jednotka v závislosti na konkrétních potřebách motoru.
Zajímavostí tohoto motoru je i integrace turbínového kola přímo do sběrného výfukového potrubí, čímž se snížila hmotnost i výrobní náklady, a zároveň se zlepšila odolnost pláště turbínového kola.

Naprosto fenomenální jsou ovšem výkonové parametry nového motoru.
Čtyřválcová Sonata 2.0T díky hodnotám 204 kW při 6000/min a 365 N.m při 1800 až 4500/min předčí i mnohé šestiválce, kupodivu nepotřebuje ani vysokooktanový benzín.
Navíc dokáže podle americké normy EPA jezdit po dálnici se spotřebou pouze 6,9 l/100 km a ve městě za 10,7 l/100 km, což jsou naprosto špičkové hodnoty.

Vekou zásluhu na hospodárnosti nového motoru má i nová šestistupňová automatika Hyundai A6LF2, která se vyznačuje vysokou účinností i hladkým řazením. Ta je určena pro osobní vozy a SUV s motorem uloženým vpředu napříč a značka Hyundai se díky ní může zařadit do elitní skupiny automobilových výrobců, kteří se mohou pochlubit šestistupňovou samočinnou převodovkou vlastní konstrukce.
Její vývoj trval 4 roky, výsledek však stojí za to. V porovnání s dosavadní 5st. skříní je novinka o 12 kg lehčí, o 41 mm kratší a výrazně jednodušší, neboť má o 62 dílů méně, což znamená větší spolehlivost, nižší hmotnost a nižší výrobní náklady.

Převodovka je vybavena třemi sadami planetových soukolí a unikátním plochým kapalinovým měničem momentu, který zkracuje celkovou délku převodovky o 12 mm. Diferenciál se čtyřmi satelity zvyšuje spolehlivost a přispívá k ještě kompaktnějším rozměrům.

Dalším příkladem vynalézavosti konstruktérů značky Hyundai je regulační jednotka hydraulického tlaku. Tolerance mezi jednotlivými elektromagnetickými ventily, i když jsou minimální, mohou někdy způsobovat určité proměny hydraulického tlaku, ovlivňující přesnost a kvalitu řazení. Převodovka vozů Sonata má nastavovací šroubky důmyslně integrované do všech osmi ventilů, které umožňují jejich vzájemnou kalibraci přímo na výrobní lince. Tato funkce zajišťuje stabilní hydraulický tlak během celého procesu řazení, a zaručuje jeho maximální preciznost, velkou rychlost a snadnost v celém rozsahu provozních otáček.

-MO-/TZ Hyundai

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč