Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW!

vloženo

Nový přeplňovaný benzínový dvoulitr patří svým výkonem ke špičce své objemové kategorie. Svým výkonem 204 kW (278 k) a točivým momentem 365 N.m výrazně překonává například i nejvýkonnější verzi věhlasného dvoulitru 2,0 TFSI v modelu Audi S3! Jako první jej dostane nová Sonata „2011“ , pod tímto jménem už bohužel určená jen pro zámořské trhy. Evropa si tak musí počkat až na obdobný model s názvem i40

Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW!

Nový zážehový čtyřválec 2,0 GDI Turbo náleží do rodiny nových motorů s označením Theta II, využívá tedy moderního přímého vstřikování benzínu s provozním tlakem až 15 MPa. I díky tomu bylo možné zvolit na přeplňovaný motor nezvykle vysoký kompresní poměr 9,5:1 a zároveň dosáhnout pozoruhodného měrného výkonu 102 kW/l (139 k/l).


Dna pístů mají „vypouklý“ tvar v zájmu vyšší účinnosti spalování ve válci. Motor je vybaven turbodmychadlem „twin scroll“, které má uvnitř skříně turbínového kola dva přívodní kanály pro výfukové plyny oddělené stěnou, přičemž proudění výfukových plynů v obou kanálech je regulováno obtokovým ventilem. Toto turbodmychadlo s děleným vstupem plynů dokáže využívat větší množství energie výfukových plynů než turbodmychadlo s jedním přívodním kanálem.
Bonusem je také lepší rozložení tlaků ve sběrném výfukovém potrubí a efektivnější předávání energie výfukových plynů turbíně. Plnící tlak turbodmychedla dosahuje na zážehový motor poměrně vysoké hodnoty- ve špičce až 120 kPa. Obtokový ventil je elektromechanický, ovládá jej tedy řídící jednotka v závislosti na konkrétních potřebách motoru.
Zajímavostí tohoto motoru je i integrace turbínového kola přímo do sběrného výfukového potrubí, čímž se snížila hmotnost i výrobní náklady, a zároveň se zlepšila odolnost pláště turbínového kola.

Naprosto fenomenální jsou ovšem výkonové parametry nového motoru.
Čtyřválcová Sonata 2.0T díky hodnotám 204 kW při 6000/min a 365 N.m při 1800 až 4500/min předčí i mnohé šestiválce, kupodivu nepotřebuje ani vysokooktanový benzín.
Navíc dokáže podle americké normy EPA jezdit po dálnici se spotřebou pouze 6,9 l/100 km a ve městě za 10,7 l/100 km, což jsou naprosto špičkové hodnoty.

Vekou zásluhu na hospodárnosti nového motoru má i nová šestistupňová automatika Hyundai A6LF2, která se vyznačuje vysokou účinností i hladkým řazením. Ta je určena pro osobní vozy a SUV s motorem uloženým vpředu napříč a značka Hyundai se díky ní může zařadit do elitní skupiny automobilových výrobců, kteří se mohou pochlubit šestistupňovou samočinnou převodovkou vlastní konstrukce.
Její vývoj trval 4 roky, výsledek však stojí za to. V porovnání s dosavadní 5st. skříní je novinka o 12 kg lehčí, o 41 mm kratší a výrazně jednodušší, neboť má o 62 dílů méně, což znamená větší spolehlivost, nižší hmotnost a nižší výrobní náklady.

Převodovka je vybavena třemi sadami planetových soukolí a unikátním plochým kapalinovým měničem momentu, který zkracuje celkovou délku převodovky o 12 mm. Diferenciál se čtyřmi satelity zvyšuje spolehlivost a přispívá k ještě kompaktnějším rozměrům.

Dalším příkladem vynalézavosti konstruktérů značky Hyundai je regulační jednotka hydraulického tlaku. Tolerance mezi jednotlivými elektromagnetickými ventily, i když jsou minimální, mohou někdy způsobovat určité proměny hydraulického tlaku, ovlivňující přesnost a kvalitu řazení. Převodovka vozů Sonata má nastavovací šroubky důmyslně integrované do všech osmi ventilů, které umožňují jejich vzájemnou kalibraci přímo na výrobní lince. Tato funkce zajišťuje stabilní hydraulický tlak během celého procesu řazení, a zaručuje jeho maximální preciznost, velkou rychlost a snadnost v celém rozsahu provozních otáček.

-MO-/TZ Hyundai

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu
11.04.2018
Audi A6 Avant si zachovalo přes sportovní tvary velký kufr
10.04.2018
Nový design a komfortní výbava pro Hyundai H-1
09.04.2018
Citroën C1 přijíždí ve speciální oplastované edici Urban Ride
05.04.2018
Volkswagen Touareg v prodeji, připravte si nejméně 1,7 milionu korun
02.04.2018
Nové Subaru Forester přiváží více místa a větší kufr
26.03.2018
Test ojetiny: Fiat Linea – když na motoru záleží
23.03.2018
Třetí generace Volkswagenu Touareg má po premiéře
22.03.2018
Test: Volkswagen Tiguan Allspace - dává smysl s benzínem?
20.03.2018
Citroën C4 Cactus je komfortnější a můžete ho mít od 349 900 Kč
14.03.2018
Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek
08.03.2018
Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze
06.03.2018
Kia Ceed Sportswagon má kufr velký jako Octavia
05.03.2018
Auta na Olympiádě 2018: přehlídka futuristických technologií v akci
28.02.2018
Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu
27.02.2018
Ateca Cupra je první model nové značky a má parametry supersportu
21.02.2018
Opel Combo Life - Berlingo s bleskem ve znaku
20.02.2018
Sportovně založený Volkswagen Polo R-Line přijde na 407 900 Kč
19.02.2018
Volvo XC40 nově s benzínovým tříválcem