Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW!

vloženo

Nový přeplňovaný benzínový dvoulitr patří svým výkonem ke špičce své objemové kategorie. Svým výkonem 204 kW (278 k) a točivým momentem 365 N.m výrazně překonává například i nejvýkonnější verzi věhlasného dvoulitru 2,0 TFSI v modelu Audi S3! Jako první jej dostane nová Sonata „2011“ , pod tímto jménem už bohužel určená jen pro zámořské trhy. Evropa si tak musí počkat až na obdobný model s názvem i40

Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Nový zážehový čtyřválec 2,0 GDI Turbo náleží do rodiny nových motorů s označením Theta II, využívá tedy moderního přímého vstřikování benzínu s provozním tlakem až 15 MPa. I díky tomu bylo možné zvolit na přeplňovaný motor nezvykle vysoký kompresní poměr 9,5:1 a zároveň dosáhnout pozoruhodného měrného výkonu 102 kW/l (139 k/l).

Dna pístů mají „vypouklý“ tvar v zájmu vyšší účinnosti spalování ve válci. Motor je vybaven turbodmychadlem „twin scroll“, které má uvnitř skříně turbínového kola dva přívodní kanály pro výfukové plyny oddělené stěnou, přičemž proudění výfukových plynů v obou kanálech je regulováno obtokovým ventilem. Toto turbodmychadlo s děleným vstupem plynů dokáže využívat větší množství energie výfukových plynů než turbodmychadlo s jedním přívodním kanálem.
Bonusem je také lepší rozložení tlaků ve sběrném výfukovém potrubí a efektivnější předávání energie výfukových plynů turbíně. Plnící tlak turbodmychedla dosahuje na zážehový motor poměrně vysoké hodnoty- ve špičce až 120 kPa. Obtokový ventil je elektromechanický, ovládá jej tedy řídící jednotka v závislosti na konkrétních potřebách motoru.
Zajímavostí tohoto motoru je i integrace turbínového kola přímo do sběrného výfukového potrubí, čímž se snížila hmotnost i výrobní náklady, a zároveň se zlepšila odolnost pláště turbínového kola.

Naprosto fenomenální jsou ovšem výkonové parametry nového motoru.
Čtyřválcová Sonata 2.0T díky hodnotám 204 kW při 6000/min a 365 N.m při 1800 až 4500/min předčí i mnohé šestiválce, kupodivu nepotřebuje ani vysokooktanový benzín.
Navíc dokáže podle americké normy EPA jezdit po dálnici se spotřebou pouze 6,9 l/100 km a ve městě za 10,7 l/100 km, což jsou naprosto špičkové hodnoty.

Vekou zásluhu na hospodárnosti nového motoru má i nová šestistupňová automatika Hyundai A6LF2, která se vyznačuje vysokou účinností i hladkým řazením. Ta je určena pro osobní vozy a SUV s motorem uloženým vpředu napříč a značka Hyundai se díky ní může zařadit do elitní skupiny automobilových výrobců, kteří se mohou pochlubit šestistupňovou samočinnou převodovkou vlastní konstrukce.
Její vývoj trval 4 roky, výsledek však stojí za to. V porovnání s dosavadní 5st. skříní je novinka o 12 kg lehčí, o 41 mm kratší a výrazně jednodušší, neboť má o 62 dílů méně, což znamená větší spolehlivost, nižší hmotnost a nižší výrobní náklady.

Převodovka je vybavena třemi sadami planetových soukolí a unikátním plochým kapalinovým měničem momentu, který zkracuje celkovou délku převodovky o 12 mm. Diferenciál se čtyřmi satelity zvyšuje spolehlivost a přispívá k ještě kompaktnějším rozměrům.

Dalším příkladem vynalézavosti konstruktérů značky Hyundai je regulační jednotka hydraulického tlaku. Tolerance mezi jednotlivými elektromagnetickými ventily, i když jsou minimální, mohou někdy způsobovat určité proměny hydraulického tlaku, ovlivňující přesnost a kvalitu řazení. Převodovka vozů Sonata má nastavovací šroubky důmyslně integrované do všech osmi ventilů, které umožňují jejich vzájemnou kalibraci přímo na výrobní lince. Tato funkce zajišťuje stabilní hydraulický tlak během celého procesu řazení, a zaručuje jeho maximální preciznost, velkou rychlost a snadnost v celém rozsahu provozních otáček.

-MO-/TZ Hyundai

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW! Fotografie k článku Hyundai má čtyřválec s výkonem 204 kW!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN