Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík

vloženo

První Hyundai ix35 Fuel Cell sjel 26. února 2013 z montážní linky ve výrobním komplexu v Ulsanu. Hyundai se tak stal prvním výrobcem automobilů na světě, který zahájil sériovou výrobu vozidel s pohonem na vodík s nulovými emisemi.

Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Hyundai ukazuje modelem ix35 Fuel Cell cestu do budoucnosti s nulovými emisemi,“ prohlásil viceprezident společnosti Hyundai Motor Eok Jo Kim. „Hyundai ix35 Fuel Cell je nejekologičtějším vozem v automobilovém průmyslu a dokazuje, že technika palivových článků na vodík pro každodenní provoz už není jen snem.

Hyundai ix35 Fuel Cell
představený na slavnostním zahájení výroby bude jedním ze 17 vozů určených pro fleetové zákazníky v dánské Kodani a švédském Skåne. Kodaňský magistrát převezme podle smlouvy podepsané v září 2012 do svého vozového parku 15 vozů ix35 Fuel Cell v rámci iniciativy nulových emisí CO2 do roku 2025. Do švédského Skåne budou dodána dvě vozidla ix35 Fuel Cell.

Hyundai plánuje vyrobit do roku 2015 tisíc vozů ix35 Fuel Cell, které budou poskytnuty na leasing vozovým parkům veřejných i soukromých institucí, a to zejména v Evropě, kde Evropská unie připravila plán pro zavedení vodíku a podporuje výstavbu vodíkových plnicích stanic. Strategií vedoucích automobilek v Evropě a USA je dodávat vozidla s vodíkovými palivovými články a budovat plnicí stanice tak, aby byl trh připraven na zahájení velkosériové výroby vozidel s palivovými články na vodík.

Hyundai zahájí po roce 2015 výrobu vozidel s palivovými články na vodík, která budou určena také k maloobchodnímu prodeji spotřebitelům, díky nižším výrobním nákladům a rozvinutější vodíkové infrastruktuře. Hyundai ix35 Fuel Cell, postavený s využitím patentované technologie, používá ke svému pohonu vodík. Sada palivových článků přeměňuje vodík na elektrický proud, který napájí elektromotor. Jediným odpadním produktem, který ix35 Fuel Cell vypouští, je voda. Hyundai ix35 Fuel Cell se může pochlubit provozními vlastnostmi a jízdními výkony na úrovni modelu ix35 se zážehovým motorem.

V lednu 2013 získal ix35 Fuel Cell prestižní ocenění FuturAuto na Bruselském autosalonu, které vyzdvihlo technické inovace tohoto modelu. Vodíkové nádrže modelu Hyundai ix35 Fuel Cell lze naplnit během pouhých několika minut. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h a na jednu náplň nádrží ujede 594 kilometrů.

Hyundai ix35 Fuel Cell je výsledkem čtrnácti let výzkumu, v hodnotě několika stovek milionů eur, na kterém se podílely stovky inženýrů ve středisku Hyundai pro výzkum a vývoj palivových článků v korejském Mabuku. Prototypy tohoto vozu ujely v rámci testů v reálném provozu v Evropě, Koreji a v USA více než 2 miliony mil (3,2 milionu km).

První sériově vyrobený vůz ix35 Fuel Cell bude vystaven na Ženevském autosalonu 2013.

Hyundai Motor Czech s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě