Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík

vloženo

První Hyundai ix35 Fuel Cell sjel 26. února 2013 z montážní linky ve výrobním komplexu v Ulsanu. Hyundai se tak stal prvním výrobcem automobilů na světě, který zahájil sériovou výrobu vozidel s pohonem na vodík s nulovými emisemi.

Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Hyundai ukazuje modelem ix35 Fuel Cell cestu do budoucnosti s nulovými emisemi,“ prohlásil viceprezident společnosti Hyundai Motor Eok Jo Kim. „Hyundai ix35 Fuel Cell je nejekologičtějším vozem v automobilovém průmyslu a dokazuje, že technika palivových článků na vodík pro každodenní provoz už není jen snem.

Hyundai ix35 Fuel Cell
představený na slavnostním zahájení výroby bude jedním ze 17 vozů určených pro fleetové zákazníky v dánské Kodani a švédském Skåne. Kodaňský magistrát převezme podle smlouvy podepsané v září 2012 do svého vozového parku 15 vozů ix35 Fuel Cell v rámci iniciativy nulových emisí CO2 do roku 2025. Do švédského Skåne budou dodána dvě vozidla ix35 Fuel Cell.

Hyundai plánuje vyrobit do roku 2015 tisíc vozů ix35 Fuel Cell, které budou poskytnuty na leasing vozovým parkům veřejných i soukromých institucí, a to zejména v Evropě, kde Evropská unie připravila plán pro zavedení vodíku a podporuje výstavbu vodíkových plnicích stanic. Strategií vedoucích automobilek v Evropě a USA je dodávat vozidla s vodíkovými palivovými články a budovat plnicí stanice tak, aby byl trh připraven na zahájení velkosériové výroby vozidel s palivovými články na vodík.

Hyundai zahájí po roce 2015 výrobu vozidel s palivovými články na vodík, která budou určena také k maloobchodnímu prodeji spotřebitelům, díky nižším výrobním nákladům a rozvinutější vodíkové infrastruktuře. Hyundai ix35 Fuel Cell, postavený s využitím patentované technologie, používá ke svému pohonu vodík. Sada palivových článků přeměňuje vodík na elektrický proud, který napájí elektromotor. Jediným odpadním produktem, který ix35 Fuel Cell vypouští, je voda. Hyundai ix35 Fuel Cell se může pochlubit provozními vlastnostmi a jízdními výkony na úrovni modelu ix35 se zážehovým motorem.

V lednu 2013 získal ix35 Fuel Cell prestižní ocenění FuturAuto na Bruselském autosalonu, které vyzdvihlo technické inovace tohoto modelu. Vodíkové nádrže modelu Hyundai ix35 Fuel Cell lze naplnit během pouhých několika minut. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h a na jednu náplň nádrží ujede 594 kilometrů.

Hyundai ix35 Fuel Cell je výsledkem čtrnácti let výzkumu, v hodnotě několika stovek milionů eur, na kterém se podílely stovky inženýrů ve středisku Hyundai pro výzkum a vývoj palivových článků v korejském Mabuku. Prototypy tohoto vozu ujely v rámci testů v reálném provozu v Evropě, Koreji a v USA více než 2 miliony mil (3,2 milionu km).

První sériově vyrobený vůz ix35 Fuel Cell bude vystaven na Ženevském autosalonu 2013.

Hyundai Motor Czech s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má