Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík

vloženo

První Hyundai ix35 Fuel Cell sjel 26. února 2013 z montážní linky ve výrobním komplexu v Ulsanu. Hyundai se tak stal prvním výrobcem automobilů na světě, který zahájil sériovou výrobu vozidel s pohonem na vodík s nulovými emisemi.

Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík

Hyundai ukazuje modelem ix35 Fuel Cell cestu do budoucnosti s nulovými emisemi,“ prohlásil viceprezident společnosti Hyundai Motor Eok Jo Kim. „Hyundai ix35 Fuel Cell je nejekologičtějším vozem v automobilovém průmyslu a dokazuje, že technika palivových článků na vodík pro každodenní provoz už není jen snem.

Hyundai ix35 Fuel Cell
představený na slavnostním zahájení výroby bude jedním ze 17 vozů určených pro fleetové zákazníky v dánské Kodani a švédském Skåne. Kodaňský magistrát převezme podle smlouvy podepsané v září 2012 do svého vozového parku 15 vozů ix35 Fuel Cell v rámci iniciativy nulových emisí CO2 do roku 2025. Do švédského Skåne budou dodána dvě vozidla ix35 Fuel Cell.


Hyundai plánuje vyrobit do roku 2015 tisíc vozů ix35 Fuel Cell, které budou poskytnuty na leasing vozovým parkům veřejných i soukromých institucí, a to zejména v Evropě, kde Evropská unie připravila plán pro zavedení vodíku a podporuje výstavbu vodíkových plnicích stanic. Strategií vedoucích automobilek v Evropě a USA je dodávat vozidla s vodíkovými palivovými články a budovat plnicí stanice tak, aby byl trh připraven na zahájení velkosériové výroby vozidel s palivovými články na vodík.

Hyundai zahájí po roce 2015 výrobu vozidel s palivovými články na vodík, která budou určena také k maloobchodnímu prodeji spotřebitelům, díky nižším výrobním nákladům a rozvinutější vodíkové infrastruktuře. Hyundai ix35 Fuel Cell, postavený s využitím patentované technologie, používá ke svému pohonu vodík. Sada palivových článků přeměňuje vodík na elektrický proud, který napájí elektromotor. Jediným odpadním produktem, který ix35 Fuel Cell vypouští, je voda. Hyundai ix35 Fuel Cell se může pochlubit provozními vlastnostmi a jízdními výkony na úrovni modelu ix35 se zážehovým motorem.

V lednu 2013 získal ix35 Fuel Cell prestižní ocenění FuturAuto na Bruselském autosalonu, které vyzdvihlo technické inovace tohoto modelu. Vodíkové nádrže modelu Hyundai ix35 Fuel Cell lze naplnit během pouhých několika minut. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h a na jednu náplň nádrží ujede 594 kilometrů.

Hyundai ix35 Fuel Cell je výsledkem čtrnácti let výzkumu, v hodnotě několika stovek milionů eur, na kterém se podílely stovky inženýrů ve středisku Hyundai pro výzkum a vývoj palivových článků v korejském Mabuku. Prototypy tohoto vozu ujely v rámci testů v reálném provozu v Evropě, Koreji a v USA více než 2 miliony mil (3,2 milionu km).

První sériově vyrobený vůz ix35 Fuel Cell bude vystaven na Ženevském autosalonu 2013.

Hyundai Motor Czech s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy