Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík

vloženo

První Hyundai ix35 Fuel Cell sjel 26. února 2013 z montážní linky ve výrobním komplexu v Ulsanu. Hyundai se tak stal prvním výrobcem automobilů na světě, který zahájil sériovou výrobu vozidel s pohonem na vodík s nulovými emisemi.

Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík

Hyundai ukazuje modelem ix35 Fuel Cell cestu do budoucnosti s nulovými emisemi,“ prohlásil viceprezident společnosti Hyundai Motor Eok Jo Kim. „Hyundai ix35 Fuel Cell je nejekologičtějším vozem v automobilovém průmyslu a dokazuje, že technika palivových článků na vodík pro každodenní provoz už není jen snem.

Hyundai ix35 Fuel Cell
představený na slavnostním zahájení výroby bude jedním ze 17 vozů určených pro fleetové zákazníky v dánské Kodani a švédském Skåne. Kodaňský magistrát převezme podle smlouvy podepsané v září 2012 do svého vozového parku 15 vozů ix35 Fuel Cell v rámci iniciativy nulových emisí CO2 do roku 2025. Do švédského Skåne budou dodána dvě vozidla ix35 Fuel Cell.


Hyundai plánuje vyrobit do roku 2015 tisíc vozů ix35 Fuel Cell, které budou poskytnuty na leasing vozovým parkům veřejných i soukromých institucí, a to zejména v Evropě, kde Evropská unie připravila plán pro zavedení vodíku a podporuje výstavbu vodíkových plnicích stanic. Strategií vedoucích automobilek v Evropě a USA je dodávat vozidla s vodíkovými palivovými články a budovat plnicí stanice tak, aby byl trh připraven na zahájení velkosériové výroby vozidel s palivovými články na vodík.

Hyundai zahájí po roce 2015 výrobu vozidel s palivovými články na vodík, která budou určena také k maloobchodnímu prodeji spotřebitelům, díky nižším výrobním nákladům a rozvinutější vodíkové infrastruktuře. Hyundai ix35 Fuel Cell, postavený s využitím patentované technologie, používá ke svému pohonu vodík. Sada palivových článků přeměňuje vodík na elektrický proud, který napájí elektromotor. Jediným odpadním produktem, který ix35 Fuel Cell vypouští, je voda. Hyundai ix35 Fuel Cell se může pochlubit provozními vlastnostmi a jízdními výkony na úrovni modelu ix35 se zážehovým motorem.

V lednu 2013 získal ix35 Fuel Cell prestižní ocenění FuturAuto na Bruselském autosalonu, které vyzdvihlo technické inovace tohoto modelu. Vodíkové nádrže modelu Hyundai ix35 Fuel Cell lze naplnit během pouhých několika minut. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h a na jednu náplň nádrží ujede 594 kilometrů.

Hyundai ix35 Fuel Cell je výsledkem čtrnácti let výzkumu, v hodnotě několika stovek milionů eur, na kterém se podílely stovky inženýrů ve středisku Hyundai pro výzkum a vývoj palivových článků v korejském Mabuku. Prototypy tohoto vozu ujely v rámci testů v reálném provozu v Evropě, Koreji a v USA více než 2 miliony mil (3,2 milionu km).

První sériově vyrobený vůz ix35 Fuel Cell bude vystaven na Ženevském autosalonu 2013.

Hyundai Motor Czech s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík Fotografie k článku Hyundai ix35 Fuel Cell jezdí na vodík
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h
07.05.2018
V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?
05.05.2018
Nissan Juke po modernizaci má nové výbavy
04.05.2018
Test ojetiny: Fiat Punto II - nadčasový ital
03.05.2018
BMW 6 Gran Turismo dostalo vznětový čtyřválec, jezdí pod pět litrů
30.04.2018
Test: Lexus NX300h - auto z budoucnosti potěší spotřebou
26.04.2018
Volkswagen Golf Sportsvan nově s výhodnou výbavou Maraton Edition
25.04.2018
Nový Hyundai i20 je chytřejší a bezpečnější
24.04.2018
Ford Fiesta ST má české ceny, půl milionu nestačí
23.04.2018
Toyota Hilux ve speciální edici 2018: Nezničitelná legenda teď s nejvyšší výbavou
18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu
11.04.2018
Audi A6 Avant si zachovalo přes sportovní tvary velký kufr