Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě

vloženo

Ioniq je prvním vozem na světě se třemi druhy elektrifikovaného pohonu. Plug-in Hybrid je nejnovější variantou, jejíž uvedení na trh následuje po verzi Hybrid a Electric. Plug-in Hybrid kombinuje zážehovou šestnáctistovku s elektromotorem, což zaručuje výkon 141 koní, pokoření stokilometrové rychlosti za 10,6 sekundy a spotřebu 1,1 l/100 km.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě

Korejská automobilka pokračuje v naplňování své strategie, která počítá s uvedením 14 ekologických vozů do roku 2020, včetně pěti hybridních vozidel, čtyř hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení, čtyř elektromobilů a jednoho elektromobilu s palivovými články.


IONIQ Plug-in Hybrid kombinuje nový zážehový čtyřválec Hyundai 1.6 GDI s elektromotorem o výkonu 45 kW (61 k), který je napájen z akumulátorů Li-Poly o kapacitě 8,9 kWh. Nejvyšší výkon spalovacího motoru s přímým vstřikováním paliva a tepelnou účinností 40 procent, která je nejvyšší ve svém segmentu, je 77 kW (105 k), maximální hodnota točivého momentu činí 147 N.m. Zásoba elektrické energie umožňuje dojezd s čistě elektrickým pohonem až 63 km. Emise CO2 byly sníženy na 26 g/km a spotřeba paliva na 1,1 l/100 km. Celkový výkon hybridního systému, tvořeného elektromotorem a zážehovým motorem, je 104 kW (141 k). IONIQ Plug-in Hybrid dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy, nejvyšší rychlost je 178 km/h.

Spolupráce mezi elektromotorem a zážehovým motorem probíhá v závislosti na stavu nabití akumulátorů. Při dostatečném nabití jezdí IONIQ Plug-in Hybrid v režimu čistě elektrického pohonu s výjimkou jízdních situací, které vyžadují vyšší výkon, než jaký poskytuje elektromotor. V hybridním režimu zajišťuje důmyslné řízení zážehového motoru a elektromotoru maximální hospodárnost. Po aktivaci režimu Sport využívá IONIQ v maximální míře spalovací motor i elektromotor s cílem zrychlit reakce vozu na povely řidiče v kombinaci se sportovnější charakteristikou řízení. Přebytečný výkon se používá k nabíjení akumulátorů. IONIQ Plug-in Hybrid je pro nabíjení vysokovýkonných akumulátorů na nabíjecí stanici vybaven integrovanou nabíječkou o výkonu 3,3 kW, která přeměňuje střídavý proud na stejnosměrný. Řídicí jednotka ICCB (In-Cable Control Box), integrovaná do nabíjecího kabelu, umožňuje řidičům nabíjet svůj IONIQ z běžné domácí zásuvky.

Asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS pro hospodárnou mobilitu

K vynikajícím hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2 verze Plug-in Hybrid přispívá asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS (ECO Driving Assistant System). Systém ECO-DAS zahrnuje asistenta pro setrvačnou jízdu, který analyzuje informace o průběhu trasy z navigačního systému a upozorňuje řidiče, že se blíží jízdní situace, vyžadující nižší rychlost jízdy. Může se jednat o změnu směru jízdy nebo sjezd z dálnice. Pokud navigační systém předvídá takovou situaci, informuje řidiče symbolem na přístrojové desce modelu IONIQ a zvukovým signálem, že může uvolnit pedál plynu. Cílem je další snížení spotřeby paliva setrvačnou jízdou a pomocí brzdění elektromotorem minimalizovat používání brzdové soustavy. Asistent pro setrvačnou jízdu pracuje v rozsahu rychlostí od 40 do 160 km/h, pokud se IONIQ nachází v režimu ECO.

Další funkcí systému ECO-DAS je předvídavé řízení energetických toků, které reguluje spolupráci mezi elektromotorem a zážehovým motorem. IONIQ Plug-in Hybrid zvýší výkon zážehového motoru pro nabíjení akumulátorů, je-li na základě údajů o nadmořské výšce z navigačního systému předvídán na trase úsek se stoupáním. Tímto krokem dochází k minimalizaci nehospodárného provozu spalovacího motoru, protože akumulátory budou mít v těchto situacích dostatek energie pro podporu elektromotorem. Je-li předvídán úsek s klesáním a akumulátory jsou dostatečně nabité, zvýší vozidlo míru využití elektromotoru před jízdou ze svahu. Během ní pak dochází k rekuperaci kinetické energie.

Elektrizující zážitky z jízdy a chytrá konektivita

IONIQ Plug-in Hybrid umocňuje zážitky z elektrické jízdy speciálními funkcemi osmipalcového dotykového displeje s vysokým rozlišením. Řidič má dokonalý přehled o tocích energie v hybridní soustavě, spotřebě paliva a dojezdu s čistě elektrickým pohonem. Zobrazovány jsou rovněž informace o používání elektromotoru a spalovacího motoru, jakož i poloha čerpacích a nabíjecích stanic v nedalekém okolí. Ukazatel ECO Level měří celkovou hospodárnost provozu. Další funkce umožňuje naprogramovat nabíjení akumulátorů verze Plug-in Hybrid podle plánovaného času odjezdu, a přizpůsobit tak míru nabití akumulátorů požadavku na jízdu s elektrickým pohonem. Díky možnosti nabíjení v době mimo špičku si mohou majitelé nastavit časy nabíjení tak, aby měli výhodu nižší ceny elektrické energie v závislosti na využívaném tarifu, například během noci.

Navigační systém také zahrnuje chytrou konektivitu a informační a zábavní systém, včetně systémů Apple CarPlay a Android Auto, služeb LIVE s informacemi o dopravě v reálném čase a jedinečnou službou Lifetime MapcareTM** společnosti Hyundai Motor, která nabízí bezplatné každoroční aktualizace mapových podkladů a softwaru. IONIQ nabízí rovněž podložku pro bezkabelové indukční nabíjení (dle standardu Qi) mobilních telefonů, díky níž budou mít cestující svůj telefon vždy nabitý.

Zážitky z řízení modelu IONIQ vylepšuje také sedmipalcový displej digitálního panelu přístrojů. Displej TFT s vysokým rozlišením 1280 x 720 pixelů zobrazuje například rychlost jízdy, dojezd, informace navigačního systému, stav nabití akumulátorů a aktivní jízdní režim. V závislosti na zvoleném režimu se mění uspořádání panelu přístrojů. V režimu Sport se na displeji objeví digitální rychloměr, který je obklopen otáčkoměrem v analogovém stylu, jenž zobrazuje otáčky motoru na červeném pozadí.

Variabilní jízdní dynamika a nejmodernější prvky aktivní bezpečnosti

Konstrukce modelu IONIQ Plug-in Hybrid zaručuje optimální jízdní dynamiku, jízdní komfort a vysokou hospodárnost. Šestistupňová dvouspojková převodovka (6DCT) z vlastního vývoje společnosti Hyundai Motor, koncipovaná pro hybridní provoz, přispívá k rychlým reakcím vozu na povely řidiče. Řidič může řadit manuálně páčkami na volantu. IONIQ Plug-in Hybrid nabízí režim Sport se sportovněji nastaveným řízením a odlišnou charakteristikou řazení, který umocňuje zážitky z dynamické jízdy.

Lehký skelet karoserie, víceprvkové zavěšení zadních kol a inteligentní uspořádání poháněcího ústrojí přispívají k výjimečným zážitkům z řízení modelu Plug-in Hybrid. Vyspělé prvky aktivní bezpečnosti jsou nyní ještě dostupnější, protože standardní výbava zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) včetně detekce chodců, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) a chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control). Zákazníci si mohou vybrat také asistenta pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) s funkcí RCTA (Rear Cross Traffic Alert), upozorňující na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.

Lehká a tuhá karoserie je z 53 % vyrobena z vyspělých vysokopevnostních ocelí, které umožňují vyšší úroveň komfortu a lepší ovladatelnost a zároveň zvyšují úroveň pasivní bezpečnosti účinným pohlcováním nárazové energie a minimálními deformacemi v případě kolize. Akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh byly pro model IONIQ Plug-in Hybrid zkonstruovány na základě bezpečnostního konceptu s čtyřnásobným zabezpečením.

Přitažlivý design s nejlepší aerodynamikou ve své třídě

Exteriér verze Plug-in Hybrid disponuje světlomety LED a 16“ koly ve speciálním designu. S verzí Hybrid sdílí většinu stylistických prvků, mezi něž patří maska chladiče, svisle uspořádané diody LED ve tvaru písmene C s funkcí světel pro denní svícení a elegantní modrá nebo stříbrná charakterová linie ve spodní části nárazníku vpředu a vzadu. Elegantní aerodynamický tvar přispívá k nejnižší hodnotě součinitele aerodynamického odporu vzduchu ve své třídě pouhých cx = 0,24 a vytváří atraktivní siluetu, přestože IONIQ nabízí ve svém interiéru dostatek prostoru až pěti cestujícím.

Karoserie se dodává v osmi barvách, z nichž dvě jsou metalické a pět perleťových: bílá Polar (nemetalický lak), stříbrná Platinum, modrá Marina (oba odstíny metalické), černá Phantom, šedá Iron, stříbrná Aurora, oranžová Phoenix a hnědá Demitasse (všechny perleťové). V závislosti na stupni výbavy jsou na výběr dvě barvy interiéru: Lava Stone (černá) nebo Afternoon Breeze (béžová) s bílými ozdobnými prvky nebo černými a modrými ozdobnými prvky. Varianty čalounění sedadel zahrnují pleteninu, tkaninu nebo kůži. Kola mají bílou nebo ryzí stříbrnou barvu s modrými či bílými ozdobnými prvky. Maska chladiče verze Plug-in Hybrid je buď v odstínu Dark Metal (modrá lišta), nebo leskle černá (modrá nebo stříbrná lišta).

Záruka na akumulátory 8 let/200 000 kilometrů

Hyundai Motor poskytuje zákazníkům, kteří se rozhodnou pro model IONIQ, rozšířený soubor záruk. Nad rámec bezkonkurenční pětileté záruky bez omezení ujetých kilometrů na celý vůz získá zákazník jistotu osmileté záruky na vysokonapěťové akumulátory s omezením na 200 000 kilometrů. IONIQ Plug-in Hybrid tak ve spojení s rozsáhlou standardní výbavou a konkurenceschopnou cenou nabízí jedinečný poměr cena/výkon v segmentu automobilů s alternativním pohonem.


Petr Šikl, Hyundai

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit