Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh

20. 11. 2016
Sdílet článek

Automobilka Hyundai oficiálně uvedla na trh dvojici modelů IONIQ s alternativními pohony. První dva ze tří vozů s alternativním pohonem - IONIQ Hybrid a IONIQ Electric - budou k dispozici u vybraných dealerů. Třetí verze Plug-in Hybrid přijde na trh v polovině příštího roku.

Zcela nová modelová řada Hyundai IONIQ představuje první automobil na světě nabízený ve třech variantách elektrifikovaných poháněcích ústrojí. Modelovou řadu tvoří varianty IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in. IONIQ zpřístupní mobilitu s nízkými až nulovými emisemi pro každého. Výsledkem inovativního přístupu společnosti Hyundai Motor jsou zážitky z jízdy bez kompromisů a atraktivní design. Zákazníci se mohou těšit také na nejmodernější techniku v oblastech konektivity a bezpečnosti, doplněnou rozšířeným souborem záruk, který nemá konkurenci.


Vnější desig

Elegantní vnější design modelu IONIQ se siluetou definovanou jemnými křivkami a plochami je inspirován aerodynamickou efektivitou. Vnější panely jsou tvarově „ohebné“, což prospívá aerodynamice. V kombinaci s mnoha dalšími chytrými řešeními se podařilo snížit hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu na pouhých cx = 0,24, což se významnou měrou promítá v oblasti hospodárnosti.

Aerodynamický tvar karoserie modelu IONIQ je navíc odlišen u jednotlivých verzí Hybrid, Plug-in a Electric dalšími stylistickými prvky, které jim dodávají jedinečnou identitu. Příď modelu IONIQ Hybrid je charakterizována bi-xenonovými světlomety, které jsou lemovány obrysovými světly LED ve tvaru písmene C. Standardní verze je vybavena projekčními světlomety. Charakteristická šestiúhelníková maska chladiče modelů Hyundai a svisle uspořádaná světla LED pro denní svícení ve tvaru písmene C vyjadřují čistotu tohoto vozu. Kontrastní barvy ve spodní části nárazníku umocňují individuální charakter, zatímco na výběr je osm barev karoserie, které lze kombinovat s výběrem dvou variant interiéru.

Pro modely IONIQ Hybrid a Plug-in je na výběr osm barev laku karoserie: černá Phantom, bílá Polar, stříbrná Platinum a stříbrná Aurora. K dispozici jsou rovněž odstíny šedá Iron, modrá Marina a oranžová Phoenix a hnědá Demitasse. IONIQ Hybrid je vybaven 15“ nebo 17“ koly ve speciálním dvoubarevném designu. Elegantní modrá nebo stříbrná charakterová linie pod předním a zadním nárazníkem je společným stylistickým prvkem verzí IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in. V kombinaci s barvami karoserie modrá Marina a oranžová Phoenix jsou ozdobné linie stříbrné. Všechny ostatní barvy karoserie mají modrou charakterovou linii.

IONIQ Plug-in přebírá od verze Hybrid většinu prvků vnějšího designu, jako například šestiúhelníkovou masku chladiče a svisle uspořádaná světla LED pro denní svícení ve tvaru písmene C, ale navíc je vybaven světlomety LED a speciálně navrženými 16“ koly. Plug-in je samozřejmě navíc vybaven dodatečným víkem nabíjecí zásuvky na levém předním blatníku.

IONIQ Electric se na první pohled odlišuje svou přídí: bez potřeby chlazení spalovacího motoru mohla maska chladiče uvolnit místo čisté a elegantní ploše s povrchovou úpravou v odstínu šedá True nebo šedá Shine s vnější barvou karoserie bílá White. Verze IONIQ s čistě elektrickým pohonem je vybavena také předními světlomety LED a zadními sdruženými svítilnami LED v jedinečném designu.

Charakter elektromobilu je v designu vozu umocněn osobitou linií v měděném odstínu pod zadním a předním nárazníkem. Odstín mědi asociuje vlastnosti mědi, jako vynikajícího elektrického vodiče. Pokud si zákazník vybere barvu karoserie modrá Marina, oranžová Phoenix nebo žlutá Blazing, mají tyto ozdobné prvky stříbrný odstín.

Žlutá Blazing je odstínem, který je exkluzivně nabízen pro verzi IONIQ Electric, přičemž odstíny šedá Iron a hnědá Demitasse si lze zvolit pouze pro verzi Hybrid.

Vnitřní design

Opakující se plynulé, elegantní a přehledné motivy vytvářejí uvnitř vozu IONIQ příjemnou atmosféru, zatímco efektivní využití obestavěného prostoru doplňuje logické, strukturované uspořádání ovládacích prvků. Ekologické materiály přispívají k jednoduchému a čistému vzhledu. V interiéru díky tomu panuje atmosféra prostoru, elegance, světla a čistoty.

Pro modely IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in je interiér nabízen ve dvou barvách, v odstínu Lava Stone (černá), nebo v béžové s označením Afternoon Breeze. Sedadla mohou být čalouněna tkaninou nebo kůží. Černý interiér je kombinován s exkluzivním modrým lemováním na sedadlech a dalšími modrými stylistickými prvky na přístrojové desce. Mezi ně patří modrá metalická linie probíhající pod digitálním panelem přístrojů a mezi ovládacími prvky klimatizace, a obklopující výdechy ventilační soustavy na středové konzole, displej audiosystému a navigačního systému, krajní výdechy ventilační soustavy a tlačítko pro spouštění poháněcího ústrojí. Další ozdobný prvek je na spodní části volantu. Pokud si zákazník vybere jako hlavní barvu interiéru béžovou, budou ozdobné prvky bílé.

Ozdobné prvky v odstínu mědi, dodávané exkluzivně pro černý interiér modelu IONIQ Electric, vytvářejí dojem, že celým interiérem vozu protéká elektrický proud. Tyto ozdobné prvky jsou sladěny se sedadly a jsou nabízeny také v bílé barvě, v závislosti na barvě karoserie verze Electric: bílá Polar, černá Phantom, stříbrná Platinum a stříbrná Aurora mají ozdobné prvky v interiéru v odstínu mědi; modrá Marina, oranžová Phoenix a žlutá Blazing jsou doplněny bílým ozdobnými prvky v interiéru.

Poháněcí ústrojí

Všechny varianty poháněcího ústrojí pro model IONIQ představují jedinečný a nekompromisní krok k čistější mobilitě. Během jejich vývoje byl kladen důraz na dosažení nejvyšší úroveň energetické hospodárnosti, bez kompromisů z hlediska jízdních výkonů. Budoucí řidiči modelu IONIQ ještě nikdy neměli tak široký výběr. 

IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 procent), největším výkonem 105 k a maximálním točivým momentem 147 N.m.

Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikace a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s bezprostředními reakcemi a hladkým řazením. IONIQ se tím liší od svých konkurentů, protože nabízí zážitky z dynamičtější jízdy. Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní nápravou výrazně zvyšuje úroveň jízdní dynamiky.

Elektromotor modelu IONIQ Hybrid poskytuje největší výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí největší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší schopnosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km. Elektromotor umožňuje modelu IONIQ Hybrid jízdu s čistě elektrickým pohonem rychlostí až 120 km/h.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonné akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, které umožňují dojezd více než 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat největšího celkového výkonu hybridní soustavy 103,6 kW (141 k), s kombinovanými emisemi CO2 pouhých 32 g/km.

Šestistupňová dvouspojková převodovka

Modely IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou (6DCT), která se může pochlubit nejvyšší mechanickou účinností ve své třídě, díky ložiskům s nízkým třením a olejovou náplní s nízkou viskozitou. Uvedené verze modelu IONIQ proto využívají přínosů nejnovější generace technologií v oblasti převodovek a díky tomu nabízejí jedinečnou kombinaci jízdních výkonů a vynikající hospodárnosti. Inteligentní zpřevodování je kombinováno se sofistikovanou strategií řazení, která umožňuje plynulý přenos hnací síly i během řazení.

Obě verze, Hybrid a Plug-in, svou převodovkou 6DCT přímo vtahují řidiče do řízení, čímž umocňují radost z jízdy, kterou se odlišují od ostatních hybridních vozů, kritizovaných často za nepřesvědčivou „gumovou“ akceleraci. Další výhodou je nejlepší možné využití předností spalovacího motoru a elektromotoru.

Hospodárnost a jízdní dynamiku může řidič vylepšit také aktivací režimů SPORT nebo ECO. Funkce SPORT ponechává po delší dobu zařazené nižší převodové stupně a kombinuje výkon spalovacího motoru i elektromotoru, aby řidič obdržel maximální výkon. Grafika na digitálním panelu přístrojů se navíc změní v rychloměr, obklopený otáčkoměrem v analogové podobě, který ukazuje otáčky spalovacího motoru na červeném podkladě. V režimu ECO optimalizuje převodovka 6DCT řazení z hlediska hospodárnosti. Nejnižší spotřebu paliva ve své třídě zajišťuje dřívější řazení vyšších převodových stupňů. Informační displej TFT simuluje důvěrně známou ručičku rychloměru.

Konstrukce komponentů poháněcího ústrojí je velmi kompaktní a mimořádně efektivní. Celkové zvýšení hmotnosti, dané hybridní technikou v obou verzích s možností vnějšího nabíjení i bez ní, je proto u modelu IONIQ minimální. Tato technika na druhé straně výrazně zvyšuje jeho hospodárnost. Verze Hybrid, Plug-in i Electric mají synchronní elektromotor s trvalým magnetem, jehož díly byly optimalizovány snížením tloušťky komponentů jádra (elektrovodivý plech) až o 10 % a použitím měděného vodiče s pravoúhlým průřezem, aby se snížily ztráty jádra a mědi.

Hyundai Motor zvolil pro všechny modely IONIQ sadu akumulátorů Li-Poly místo konvenčních akumulátorů Ni-MH. Jejich výhodou je nižší paměťový efekt, vynikající účinnost nabíjení/vybíjení a výjimečný maximální výkon.

Důležitým hlediskem byly rovněž kompaktní rozměry, protože systém akumulátorů, uložených pod zadními sedadly, umožňuje využívat vnitřní prostor pro cestující a zavazadla, bez jakýchkoli kompromisů. IONIQ Hybrid tak nabízí zavazadlový prostor o objemu 443 (VDA 211) až 1505 litrů (VDA 214) při sklopení zadních sedadel. To platí i pro modely IONIQ Plug-in a IONIQ Electric, které nabízejí navzdory větší sadě akumulátorů, rovněž velkorysý zavazadlový prostor.


IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu s maximálním dojezdem 280 km, díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru, s největším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Systém „shift-by-wire“ modelu IONIQ Electric usnadňuje ovládání vozidla jednoduchým stisknutím tlačítek pro změnu jízdního režimu. Navíc není zapotřebí prostor pro vedení mechanického spojení mezi normálním voličem a převodovkou, takže v přední části vozu je k dispozici i dodatečný odkládací prostor.

Verze Electric se vyznačuje plynulou akcelerací bez řazení, díky jednostupňové redukční převodovce s nabízenými režimy SPORT, NORMAL a ECO, které zvyšují hospodárnost a jízdní výkony. IONIQ Electric je navíc vybaven páčkami na volantu pro nastavování intenzity brzdění rekuperací kinetické energie ve čtyřech stupních, v závislosti na potřebách řidiče během zpomalování a brzdění.

IONIQ Electric je vybaven také elektrickou parkovací brzdou EPB ovládanou tlačítkem, zatímco přihrádka pro indukční nabíjení mobilních telefonů je prakticky umístěna vedle tlačítek voliče jízdních režimů.

Nabití sady akumulátorů Li-Poly modelu IONIQ Electric na 80 % kapacity trvá pouhých 24 minut pomocí stejnosměrného rychlonabíjecího zařízení (DC) o výkonu 100 kW. Systém ICCB (In-Cable Control Box) umožňuje nabíjení vozu IONIQ střídavým proudem (AC) z běžné kompatibilní domácí zásuvky. Nabíjecí zásuvka vozu je na místě, kde se obvykle nachází hrdlo palivové nádrže.

Inženýři modelu IONIQ se zaměřili nejen na dosažení maximální hospodárnosti poháněcího ústrojí všech verzí, ale i na zkonstruování vozidla, které nabízí vynikající úroveň designu, komfortu a informačních i zábavních systémů. Použití nejmodernějších technologií a konstrukčních metod v těchto oblastech zvyšuje přitažlivost modelu IONIQ a posouvá jej na vyšší úroveň, v porovnání s konkurenty.

Elegantní silueta modelu IONIQ ve stylu kupé a jednoduché, pečlivě tvarované kontury podporují efektivní obtékání karoserie vzduchem. Doplňkové prvky, jako jsou kanály vedoucí vzduch kolem předních kol, zadní spoiler a difuzor, kryty bočních prahů, kryt spodní části vozidla a uzavřený design kol, přispívají k vysoké hospodárnosti vozu. Verze Hybrid a Plug-in jsou navíc vybaveny aktivními klapkami v masce chladiče, které jsou ovládány ve třech stupních, zatímco Electric se vyznačuje elegantní uzavřenou přídí.

Klimatizační systém modelu IONIQ nabízí hospodárný režim, zajišťující příjemné, komfortní a osvěžující prostředí, bez zbytečného zvyšování spotřeby energie. Díky maximálnímu využití vnitřního vzduchu při ochlazování nebo vyhřívání, lze minimalizovat ztráty při ventilaci, a zvýšit tak celkovou účinnost systému. Dvouzónovou automatickou klimatizaci je možné nastavit také jen do režimu „pouze řidič“, který snižuje zatížení klimatizace a topení, aby se zvýšila hospodárnost systému.

Novinkou ve vozu značky Hyundai a důležitým prvkem modelu IONIQ je inovativní využití recyklovaných, recyklovatelných, nebo jinak ekologických materiálů. Například vnitřní výplně dveří jsou vyrobeny z recyklovaného plastu v kombinaci s práškovým dřevem a vulkanickou horninou při zachování stejné kvality vzhledu.

Měkčího, přirozenějšího povrchu je dosaženo při současném snížení závislosti na ropných produktech. Ekologické povědomí se týká i dalších oblastí vozu. Suroviny získávané z cukrové třtiny jsou částečně použity pro čalounění stropu a v kobercích, přičemž pomáhají zvýšit kvalitu vzduchu uvnitř vozu a recyklovatelnost dílů vozidla na konci jeho životnosti. Ekologický lak se složkami, které se získávají ze sojového oleje, se používá pro lesklé metalické barvy na některých komponentech.

IONIQ je prvním modelem Hyundai v Evropě, který je vybaven novým 7“ informačním displejem TFT s vysokým rozlišením. Díky rozlišení 1280 x 720 pixelů zobrazuje všechny druhy přístrojů (rychloměr, ECO, stav nabití, množství paliva, atd.). V závislosti na zvoleném jízdním režimu se mění barva podkladu a přístroje, aby řidič dostával vždy nejdůležitější a nejpotřebnější informace. Použité barvy přitom vytvářejí uvolněnou nebo sportovní atmosféru. V režimu SPORT se na displeji objeví otočný digitální rychloměr, který je obklopen otáčkoměrem v analogovém stylu, jenž zobrazuje otáčky motoru na červeném podkladu. Po aktivaci režimu ECO napodobuje informační displej TFT dobře známou ručičku rychloměru.

IONIQ vychází vstříc rozmanitým životním stylům uživatelů nejmodernějšími navigačními systémy a funkcemi z oblasti konektivity. Zákazníci mají na výběr standardní audiosystém Premium s 5“ kapacitním dotykovým displejem LCD s integrovanou dynamickou zadní kamerou, konektivitou Bluetooth a funkcí My Music, nebo na přání dodávaný navigační systém nové generace s 8“ kapacitním dotykovým displejem v kombinaci s prémiovou zvukovou aparaturou Infinity Surround Sound s 8 reproduktory, subwooferem a vnějším zesilovačem. IONIQ také uspokojí řidiče, kteří chtějí propojit svůj chytrý telefon s 8“ navigačním systémem vozidla, prostřednictvím systémů Apply CarPlay a Android Auto, dodávaných poprvé v modelu Hyundai na evropském trhu. Oba systémy umožňují uživatelům připojit přenosná zařízení pro poslech hudby, telefonování nebo využívání navigačních funkcí na displeji vozidla. Dokonalá konektivita umožňuje řidiči a cestujícím spojení se světem i za jízdy a zároveň se plně soustředit na řízení. IONIQ se také postará o nabití telefonů cestujících. Mezi nejmodernějšími prvky vnitřní výbavy vozu se tak nalézá podložka pro bezdrátové indukční nabíjení (standard Qi) mobilních telefonů.

Součástí nového navigačního systému modelu IONIQ je sedmileté předplatné služeb TomTom LIVE zdarma. TomTom LIVE nabízí aktualizované informace v reálném čase: počasí, doprava, místa měření rychlosti a internetové vyhledávání bodů zájmu.

Jednou z hlavních otázek v každé jednotlivé fázi vývoje modelu IONIQ bylo snižování hmotnosti, bez kompromisů, z hlediska radosti z jízdy a komfortu. IONIQ používá hliníkovou kapotu motoru a víko zavazadlového prostoru. Oba komponenty snižují hmotnost o 12,4 kg v porovnání s konvenčními variantami z oceli, bez nevýhod z hlediska hlučnosti nebo vibrací. Strategie snižování hmotnosti byla důsledně realizována i v méně viditelných oblastech, jako je kryt zavazadlového prostoru. Vzhledem k vyššímu využití lehkých komponentů a kompaktnější konstrukci je kryt zavazadlového prostoru modelu IONIQ o 25 % lehčí, než verze používaná v ostatních modelech Hyundai.

Jízdní výkony jednotlivých verzí modelové řady IONIQ patří mezi nejlepší ve svém segmentu, a to díky poháněcímu ústrojí, které bylo speciálně přizpůsobeno potřebám modelu IONIQ, s cílem zajistit hospodárnou mobilitu bez kompromisů. Odpružení, ovladatelnost a odhlučnění přispívají k vynikajícímu jízdnímu komfortu, zatímco zvuková izolace v oblasti přístrojové desky minimalizuje přenos hluku od motoru. K tiché a komfortní jízdě přispívají také tlumicí materiály v podlaze, vylepšené výplně střešních sloupků A a B, tlustější skla oken a zvukově izolační fólie na skle čelního okna.

IONIQ Hybrid a Plug-in používají víceprvkovou zadní nápravu s dvěma spodními rameny, která zvyšuje jízdní komfort. Relativně široké využití hliníku pro komponenty přední i zadní nápravy, snížilo hmotnost o cca 10 kg v porovnání s konvenčním řešením. Snížení hmotnosti každého spodního ramena vpředu o 2,3 kg ušetřilo 4,6 kg v přední části vozu, zatímco zadní náprava modelu IONIQ je o 7,14 kg lehčí (snížení hmotnost každého spodního ramena o 3,57 kg).

IONIQ Electric je vybaven zadní nápravou s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, která ponechává více prostoru pro sadu akumulátorů Li-Poly s kapacitou 28 kWh, umístěnou pod zadními sedadly a v prohlubni pro náhradní kolo.

Řízení s pohotovými reakcemi a dobrou zpětnou vazbou je citlivé a precizní. Ke sportovnímu charakteru a radosti z jízdy v modelu IONIQ přispívá rovněž strmější převod řízení.

Optimalizace brzdného výkonu umožňuje maximálně využívat funkci rekuperace kinetické energie hybridním systémem, aby mohl IONIQ udržovat dostatečně vysoký stav nabití akumulátorů. Třetí generace systému rekuperace kinetické energie Hyundai se vyznačuje ještě nižší hlučností. K tiššímu provozu v porovnání s konkurenty přispívá rovněž integrovaná jednotka brzdového asistenta iBAU (Integrated Brake Assist Unit) a tlaková jednotka PSU (Pressure Source Unit). Tím je zajištěno extrémně nízké tření pro maximální rekuperaci kinetické energie a hospodárnost.

Hospodárnost modelu IONIQ zvyšují také plody spolupráce s výrobcem pneumatik Michelin. Vůz, dodávaný s 15“, 16“ nebo 17“ koly, je vybaven pneumatikami s nízkým valivým odporem, které snižují spotřebu paliva. Větší 17“ kola modelu IONIQ Hybrid jsou vybavena pneumatikami s větším obsahem siliky, které poskytují ještě vyšší úroveň provozních vlastností. Víceprvkové zavěšení kol modelů IONIQ Hybrid a Plug-in umožňuje maximálně využívat výhody pneumatik s nízkým valivým odporem.

Modelová řada IONIQ poskytuje řidiči a cestujícím, díky svému specializovanému designu a konstrukci, na rozdíl od jiných specializovaných hybridních a elektrických vozidel, které dosud vyžadovaly v těchto oblastech kompromisy, vynikající úroveň komfortu a praktičnosti.

Například všechny hybridní komponenty jsou chytře uspořádány bez kompromisů z hlediska prostoru, flexibility nebo využitelnosti interiéru. IONIQ Hybrid nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě díky umístění akumulátorů hybridního systému pod zadními sedadly. Zadní sedadla lze navíc sklopit, čímž se zavazadlový prostor zvětší až na 1505 litrů (měřeno podle VDA 214).

Všechny modely IONIQ nabízejí rovněž velkorysou výšku stropu nad sedákem vpředu i vzadu, a stejně tak solidní šířku v úrovni ramen či prostor pro nohy vpředu i vzadu. Sedadlo řidiče je vybaveno pamětí pro uložení nastavení a k příjemnému cestování přispívají vyhřívaná sedadla vpředu a vzadu.

Celá modelová řada IONIQ se může pochlubit lehkou a zároveň tuhou karoserií, která je výsledkem použití vyspělé konstrukce, pokrokových výrobních metod a velmi kvalitních materiálů. Skelet karoserie modelu IONIQ je vyroben z 53 % z vyspělých vysokopevnostních ocelí a jeho vynikající tuhost je zárukou výborné ovladatelnosti s pohotovými reakcemi i velmi vysoké úrovně bezpečnosti. V případě nehody dojde k velmi účinnému pohlcení nárazové energie a minimální deformaci prostoru pro cestující, aby byla zajištěna jejich maximální ochrana.

Dlouhý seznam vyspělých komfortních technologií modelu IONIQ doplňuje řada inovativních prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, které chrání řidiče a cestující. Mezi rozmanité prvky aktivní bezpečnosti patří sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), které přímo spolupracuje s asistentem pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist) a funkcí RCTA (Rear Cross Traffic Alert), která upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící vzadu ze stran, chodce nebo jiné objekty, s nimiž by mohlo dojít ke kolizi, pokud by vůz pokračoval v jízdě.

Asistenti pro jízdu v jízdním pruhu LKAS/LDWS (Lane Keeping Assist System/Lane Departure Warning System) nalézají uplatnění při jízdě rychlostí nad 60 km/h. Systémy upozorňují řidiče na nebezpečné situace na základě sledování polohy vozidla. LDWS aktivuje zvukové upozornění dřív, než vůz přejede podélné bílé značení na vozovce, zatímco LKAS upozorní řidiče akusticky a vizuálně a posléze zasáhne do řízení, aby se vůz bezpečně vrátil do svého jízdního pruhu.

IONIQ je rovněž vybaven systémem autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking). Tento vyspělý prvek aktivní bezpečnosti upozorní řidiče na nebezpečné nouzové situace a v případě potřeby zahájí autonomní brzdění. AEB používá přední radarové a kamerové senzory a pracuje ve třech fázích. Nejprve je řidič vizuálně a akusticky upozorněn, poté jsou aktivovány brzdy v závislosti na míře rizika kolize a v bezprostředním okamžiku před kolizí zvýší systém brzdnou sílu na maximum. Pokud je před vozem detekováno vozidlo nebo chodec, dojde k aktivaci systému při rychlosti 10 km/h, nebo vyšší, čímž dojde k minimalizaci škody, pokud je nehoda neodvratitelná.

Chytrý adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control) používá přední radarové senzory k udržování konstantní rychlosti jízdy a bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, bez nutnosti ovládání pedálu plynu nebo brzdy. Tempomat je automaticky deaktivován, klesne-li rychlost jízdy na 10 km/h, nebo nižší. IONIQ Electric tuto funkci rozšiřuje o vyspělý adaptivní tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control), který rovněž podporuje funkci automatického zastavení a rozjezdu. Systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System) zajišťuje nepřetržité sledování tlaku v pneumatikách a upozorní řidiče na případné změny tlaku.

V interiéru modelu IONIQ chrání cestující v případě nehody celkem sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče. Vyztužený skelet karoserie zaručuje odolnost v případě nehody, k čemuž přispívá rovněž vysokopevnostní prvek v zadním nárazníku, vyztužený vlákny.

Všechny tři verze modelu IONIQ, IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in, budou nabízeny s nejlepším souborem záruk v automobilovém průmyslu, včetně jedinečné pětileté záruky Hyundai, bez omezení ujetých kilometrů na vozidlo a osmileté záruky s omezením 200 000 km na akumulátory. Tím je pro majitele vozů IONIQ zaručen maximální pocit jistoty.

Modelová řada IONIQ je vyráběna ve výrobním závodě Ulsan společnosti Hyundai Motor Company v jihovýchodní Koreji, na pobřeží Japonského moře. Závod Ulsan je největším výrobním závodem na světě v automobilovém průmyslu. V roce 2015 v něm bylo vyrobeno 1,53 milionu osobních vozů a lehkých užitkových vozidel. Pro ochranu životního prostředí používá závod Ulsan větrné elektrárny o výkonu 1,65 MW, fotovoltaickou elektrárnu o výkonu 65 kW a čistírnu odpadních vod.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč