Hyundai GRANDEUR - vlajková loď s dieselovým srdcem

vloženo

Obliba dieselových pohonů v Evropě neustále stoupá, což se samozřejmě promítá i v modelovém portfoliu automobilky Hyundai. Nejnověji přibyl dieselový motor do nabídky reprezentativního modelu Grandeur.

Hyundai GRANDEUR - vlajková loď s dieselovým srdcem
Vlajková loď automobilky přišla ve své aktuální generaci před rokem a přinesla zcela nové pojetí. Nová limuzína byla navržena tak, aby přímo konkurovala zavedeným evropským značkám – nabídla kultivovanost, vysokou kvalitu provedení a typický evropský design. Od nynějška k tomu patří i možnost volby mezi benzínovým a dieselovým motorem.
 
Ve srovnání se zážehovou verzí, vybavenou vidlicovým šestiválcem o zdvihovém objemu 3,3 litru, nabízí diesel především úspornější provoz. Jedná se o řadový šestnáctiventilový čtyřválec s hliníkovou hlavou, který při objemu 2,2 litru dává výkon 114 kW při 4000 otáčkách a především 343 Nm v širokém spektru otáček 1800 až 2500 min-1. V kombinovaném cyklu by spotřeba tohoto 4895 mm dlouhého, 1865 mm širokého a 1490 mm vysokého sedanu neměla na 100kilometrové vzdálenosti překročit osmilitrovou hranici spotřeby nafty.
 
Předností této verze Grandeuru je vedle příznivých hodnot provozu a jízdních možností velmi dobré odhlučnění interiéru – daleké cesty tak zvládnete bez častých zastávek u čerpací stanice a ještě v maximálním klidu a pohodlí. Na tom se podílí také skutečnost, že Grandeur je proti předchůdci o 20 milimetrů delší a širší a o 70 mm vyšší. Toho bylo dosaženo především rozšířením rozvoru kol o 30 milimetrů (2780 mm), takže ve vnitřním prostoru je nyní daleko více místa než dřív. Větší je Grandeur i v dalších parametrech. Kupříkladu zavazadla v něm mohou být proti minulosti větší o 60 litrů, jelikož výsledný objem má hodnotu 523 litrů. Široká je rovněž nabídka výbavy – snad kromě volby metalického laku má Grandeur už všechno myslitelné v základní výbavě.
 
Nepřehlédnutelnou výhodou je rovněž poskytovaná záruka, která je tři roky, a to bez omezení počtu najetých kilometrů. Dieselový motor 2,2 CRDi VGT je u Grandeuru spojen výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou. Cena dieselového modelu je 989 900 Kč vč. DPH.
 
Základní technické údaje:
Hyundai Grandeur
Motor: 2,2 CRDi VGT
Zdvihový objem: 2188 cm3
Válce/ventily: 4/4
Nejvyšší výkon: 114 kW
Při otáčkách: 4000 min-1
Nejvyšší točivý moment: 343 Nm
Při otáčkách: 1800-2500 min-1
Maximální rychlost: 202 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,4 s
Kombinovaná spotřeba paliva: 7,9 l/100 km


Zdroj: Hyundai Motor CZ

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai GRANDEUR - vlajková loď s dieselovým srdcem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI