Hyundai Grandeur - Oficiální vůz nadcházejícího MS ve fotbale v Německu 2006

vloženo

Světová premiéra proběhla na letošním autosalonu v Ženevě - Zahájení prodeje v ČR od listopadu 2005

Hyundai Grandeur - Oficiální vůz nadcházejícího MS ve fotbale v Německu 2006 Hyundai Grandeur - Oficiální vůz nadcházejícího MS ve fotbale v Německu 2006

Zatímco mnohé světové automobilky z důvodu výrobních nákladů redukují svou modelovou nabídku, značka Hyundai se naopak rozpíná a dnes nabízí víceméně v každém segmentu svůj model. Nejdůležitější člen široké skupiny přichází však až nyní - Hyundai Grandeur. Služebně je sice nejmladší, ale o to důležitější, jelikož jde o vlajkovou loď celé modelové flotily. Grandeur se poprvé představil na letošním jarním autosalónu ve švýcarské Ženevě a na stejné pozici střídá dosavadní model XG.


Sportovní střih
Už na první pohled Grandeur prozrazuje, že chce být evropským autem. Svým způsobem je vůz Evropanem už svým názvem, který by se dal volně přeložit jako Velký Evropan. Nový hyundai už není jako dřív robustním rozložitým korábem. Spíše naopak - dynamicky vyhlížejícím autem se sportovním nádechem. Tvarově je sice i dál konzervativní, přesto určitě na silnici je to nepřehlédnutelné auto. Nabízí kultivovanost, vysokou kvalitu provedení a typický kontinentální design. S rozměry 4895 mm na délku, 1865 mm na šířku a 1490 mm na výšku je nová vlajková loď značky Hyundai o 20 milimetrů delší a širší a o 70 mm vyšší než předchozí model XG. Toho bylo dosaženo především rozšířením rozvoru kol o 30 milimetrů (2780 mm), což se příznivě odrazilo ve vnitřním prostoru, kde mají nyní cestující ještě více místa než dřív. Větší je nový hyundai i v dalších parametrech. Místa pro nohy je v něm více o jeden (vpředu), respektive 2,5 centimetru (vzadu), prostornější je i nad hlavami cestujících. Jejich zavazadla mohou být proti minulosti o 60 litrů větší - výsledný objem dosahuje hodnoty 523 litrů. Takový je rozdíl mezi oběma generacemi vlajkových lodí.

Laťka stoupá výš
Hyundai Grandeur posunuje pojetí luxusního interiéru ještě k vyšší laťce. Vše okolo na vás působí komfortně, elegantně, precizně a vysokou kvalitou. Dominantní je samozřejmě volant, čtyřramenný s možným „dřevěným“ věncem a ovládáním některých funkcí. Středový panel je koncipován tak, že většinu informací přináší ve své horní polovině na dobře čitelných displejích. Kromě audiosystému je zde duální klimatizace se systémem automatického sledování kvality vzduchu. Volant je nastavitelný ve dvou osách, samozřejmě elektricky, vhod jistě přijdou i praktické doplňky typu přihrádek pro sluneční brýle, držáků nápojů, háček na kabelku či čtecí lampičky pro cestující vzadu. Komfortní, přesto dobře tvarované jsou i sedačky, v případě řidiče dokonce lze její nastavení uložit do jedné ze tří pamětí. Ve dveřích je pak také otevírání víka zavazadlového prostoru a palivové nádrže a samozřejmě ovládání elektrického stahování oken vpředu a vzadu. Samozřejmostí je rovněž široká bezpečnostní výbava zahrnující airbagy vpředu, na boku i v oblasti hlavy (vpředu a vzadu), ale také aktivní opěrky hlavy a systémy hlídající bezpečnost jízdy. Ve standardní výbavě pak jsou například xenonové světlomety a zabudovaný audiosystém s měničem pro 6 CD Intimity, včetně reproduktorů

Pod kapotou šestiválec
V čele flotily musí vždy stát silný kapitán, což Grandeur samozřejmě bezezbytku splňuje. „Síla“ je zde prezentována i výkonnou pohonnou jednotkou. Jde o nový, 3,3litrový celohliníkový šestiválec s rozvodem DOHC, který poskytuje maximální výkon 173 kW (235 koní) při 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 304 N.m při 3500 otáčkách. K jeho ovládání přispívá výlučně pětistupňová automatická převodovka s možností manuální volby rychlostních stupňů. Do budoucna to nebude jediný motor pod kapotou „Evropana“. Brzy ho totiž doplní dieselový motor o objemu 2,2 litru a výkonu 107 kW (145 koní). Rovněž tento motor bude spřažen s automatickou převodovkou. Palivová nádrž nyní pojme 75 litrů pohonných hmot, což je o pět litrů více než dosud.

Vyspělá technika
Ke komfortním jízdním vlastnostem slouží u Grandeuru dvojité zavěšení předních kol s příčným trojúhelníkovým ramenem a také stabilizační systém (ESP), který bude standardní součástí všech modelů. Nový Hyundai je „postaven“ standardně na sedmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami o rozměrech 235/55 R17 (XG jezdilo na šestnáctipalcových pneumatikách). Dvojitým výfukem vyvolává vůz sportovní dojem. Při všech změnách je nový Grandeur přesto lehčí než předchozí typ XG.

Základní technické údaje:

Hyundai Grandeur
Motor: 3,3 V6 DOHC CVVT
Zdvih. objem (cm3): 3342
Max. výkon (kW/ot/min): 173/6000
Max. toč. mom. (N.m/ot/min): 304/3500
Délka (mm): 4895
Šířka (mm): 1865
Výška (mm): 1490
Rozvor (mm): 2780
Hmotnost (kg): 1739 - 1788
Zavazadlový prostor (l): 523

Cena
Cena vozu je od 1 089 900 Kč vč. DPH

Zdroj: HYUNDAI Motor CZ s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai Grandeur - Oficiální vůz nadcházejícího MS ve fotbale v Německu 2006

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

7 nejikoničtějších terénních vozů všech dob

7 nejikoničtějších terénních vozů všech dob

Na začátku je používali výhradně vojáci na svých misích. Vojenská vozidla s označením GPW (General Purpose Willys) však spustila fenomén terénních aut, která se v módě drží už několik desetiletí. Jeep Wrangler, Toyota..

Seat zlevňuje dieselovou Atecu a Leona

Seat zlevňuje dieselovou Atecu a Leona

Španělská automobilka na své modely Leon 5D, Leon ST a Ateca poháněné dieselovými agregáty TDI poskytuje zvýhodnění až..

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Hyundai Motor rozšiřuje nabídku atraktivních verzí N Line na evropském trhu o nový Tucson N Line, který je zároveň..

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..