Hyundai Grandeur - Oficiální vůz nadcházejícího MS ve fotbale v Německu 2006

vloženo

Světová premiéra proběhla na letošním autosalonu v Ženevě - Zahájení prodeje v ČR od listopadu 2005

Hyundai Grandeur - Oficiální vůz nadcházejícího MS ve fotbale v Německu 2006 Hyundai Grandeur - Oficiální vůz nadcházejícího MS ve fotbale v Německu 2006

Zatímco mnohé světové automobilky z důvodu výrobních nákladů redukují svou modelovou nabídku, značka Hyundai se naopak rozpíná a dnes nabízí víceméně v každém segmentu svůj model. Nejdůležitější člen široké skupiny přichází však až nyní - Hyundai Grandeur. Služebně je sice nejmladší, ale o to důležitější, jelikož jde o vlajkovou loď celé modelové flotily. Grandeur se poprvé představil na letošním jarním autosalónu ve švýcarské Ženevě a na stejné pozici střídá dosavadní model XG.


Sportovní střih
Už na první pohled Grandeur prozrazuje, že chce být evropským autem. Svým způsobem je vůz Evropanem už svým názvem, který by se dal volně přeložit jako Velký Evropan. Nový hyundai už není jako dřív robustním rozložitým korábem. Spíše naopak - dynamicky vyhlížejícím autem se sportovním nádechem. Tvarově je sice i dál konzervativní, přesto určitě na silnici je to nepřehlédnutelné auto. Nabízí kultivovanost, vysokou kvalitu provedení a typický kontinentální design. S rozměry 4895 mm na délku, 1865 mm na šířku a 1490 mm na výšku je nová vlajková loď značky Hyundai o 20 milimetrů delší a širší a o 70 mm vyšší než předchozí model XG. Toho bylo dosaženo především rozšířením rozvoru kol o 30 milimetrů (2780 mm), což se příznivě odrazilo ve vnitřním prostoru, kde mají nyní cestující ještě více místa než dřív. Větší je nový hyundai i v dalších parametrech. Místa pro nohy je v něm více o jeden (vpředu), respektive 2,5 centimetru (vzadu), prostornější je i nad hlavami cestujících. Jejich zavazadla mohou být proti minulosti o 60 litrů větší - výsledný objem dosahuje hodnoty 523 litrů. Takový je rozdíl mezi oběma generacemi vlajkových lodí.

Laťka stoupá výš
Hyundai Grandeur posunuje pojetí luxusního interiéru ještě k vyšší laťce. Vše okolo na vás působí komfortně, elegantně, precizně a vysokou kvalitou. Dominantní je samozřejmě volant, čtyřramenný s možným „dřevěným“ věncem a ovládáním některých funkcí. Středový panel je koncipován tak, že většinu informací přináší ve své horní polovině na dobře čitelných displejích. Kromě audiosystému je zde duální klimatizace se systémem automatického sledování kvality vzduchu. Volant je nastavitelný ve dvou osách, samozřejmě elektricky, vhod jistě přijdou i praktické doplňky typu přihrádek pro sluneční brýle, držáků nápojů, háček na kabelku či čtecí lampičky pro cestující vzadu. Komfortní, přesto dobře tvarované jsou i sedačky, v případě řidiče dokonce lze její nastavení uložit do jedné ze tří pamětí. Ve dveřích je pak také otevírání víka zavazadlového prostoru a palivové nádrže a samozřejmě ovládání elektrického stahování oken vpředu a vzadu. Samozřejmostí je rovněž široká bezpečnostní výbava zahrnující airbagy vpředu, na boku i v oblasti hlavy (vpředu a vzadu), ale také aktivní opěrky hlavy a systémy hlídající bezpečnost jízdy. Ve standardní výbavě pak jsou například xenonové světlomety a zabudovaný audiosystém s měničem pro 6 CD Intimity, včetně reproduktorů

Pod kapotou šestiválec
V čele flotily musí vždy stát silný kapitán, což Grandeur samozřejmě bezezbytku splňuje. „Síla“ je zde prezentována i výkonnou pohonnou jednotkou. Jde o nový, 3,3litrový celohliníkový šestiválec s rozvodem DOHC, který poskytuje maximální výkon 173 kW (235 koní) při 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 304 N.m při 3500 otáčkách. K jeho ovládání přispívá výlučně pětistupňová automatická převodovka s možností manuální volby rychlostních stupňů. Do budoucna to nebude jediný motor pod kapotou „Evropana“. Brzy ho totiž doplní dieselový motor o objemu 2,2 litru a výkonu 107 kW (145 koní). Rovněž tento motor bude spřažen s automatickou převodovkou. Palivová nádrž nyní pojme 75 litrů pohonných hmot, což je o pět litrů více než dosud.

Vyspělá technika
Ke komfortním jízdním vlastnostem slouží u Grandeuru dvojité zavěšení předních kol s příčným trojúhelníkovým ramenem a také stabilizační systém (ESP), který bude standardní součástí všech modelů. Nový Hyundai je „postaven“ standardně na sedmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami o rozměrech 235/55 R17 (XG jezdilo na šestnáctipalcových pneumatikách). Dvojitým výfukem vyvolává vůz sportovní dojem. Při všech změnách je nový Grandeur přesto lehčí než předchozí typ XG.

Základní technické údaje:

Hyundai Grandeur
Motor: 3,3 V6 DOHC CVVT
Zdvih. objem (cm3): 3342
Max. výkon (kW/ot/min): 173/6000
Max. toč. mom. (N.m/ot/min): 304/3500
Délka (mm): 4895
Šířka (mm): 1865
Výška (mm): 1490
Rozvor (mm): 2780
Hmotnost (kg): 1739 - 1788
Zavazadlový prostor (l): 523

Cena
Cena vozu je od 1 089 900 Kč vč. DPH

Zdroj: HYUNDAI Motor CZ s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hyundai Grandeur - Oficiální vůz nadcházejícího MS ve fotbale v Německu 2006
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob