Hyundai Accent - větší, než se zdá

10. 05. 2006
Sdílet článek

Accent, jeden z tradičních pilířů modelové nabídky korejské automobilky Hyundai, přichází na český trh ve své nové, v pořadí už šesté generaci. A přichází v plné zbroji - se sportovnějším vzhledem, novátorským interiérem, novým podvozkem a zavěšením kol, ještě s lepší kombinací motorů a převodovek a zvýšenou bezpečností


Hyundai představil novou generaci modelu Accent na letošním březnovém autosalónu v Ženevě, od počátku května je v prodeji i v České republice. K dispozici je Accent ve čtyřdveřovém provedení ve třech úrovních výbavy a třemi motory - dvěma zážehovými a jedním dieselovým. Základní cena nového Accentu začíná na 264 900 korunách, samozřejmostí je tříletá záruka bez omezení počtu najetých kilometrů.
Dlouhá tradice
Předchůdce nového Accentu se poprvé představil v roce 1975 a doslova ovládl domácí, korejský trh. Už v následujícím roce na něm tvořil téměř polovinu prodejů osobních vozů a začalo se mu dařit i v jiných zemích. V Evropě se tento model začal s úspěchem prodávat koncem osmdesátých letech, tehdy ještě pod původním názvem Pony, od roku 1994 už ale jako Hyundai Accent. V České republice náleží Accent už léta mezi oblíbené modely. Je to především pro fakt, že leží na pomezí třídy malých a kompaktních vozů, tedy že zákazníci za cenu malého vozu získávají vůz větších rozměrů. Dlouhodobě patří automobil k nejprodávanějším modelům značky, v posledních třech letech byl na firemním žebříčku vždy druhým nejprodávanějším typem. A jeho obliba je stoupající - zatímco v roce 2003 se v Česku prodalo za celý rok 814 modelů Accent, o rok později to už bylo 993 vozů a v loňském roce 2005 dokonce již 1613 vozů. Za první čtvrtletí letošního roku si zákazníci registrovali 461 Accentů což představuje za stejné období nárůst 106,7% za stejné období v roce 2005. ( v prvním čtvrtletí roku 2005 to bylo 223 vozů) Úspěšnější v prodejích byl vždy jen model Getz.
Přitažlivý design

Nový Accent je proti svému předchůdci o 20 milimetrů delší, o 15 mm širší a o 75 mm vyšší. Také prostornější, když rozvor náprav je nyní o 60 milimetrů delší než dosud. Celkově je tedy nový Accent jako čtyřdveřový sedan dlouhý 4280 mm, široký 1695 a vysoký 1470 mm. Rozvor činí 2500 milimetrů. Čistý a moderní design ukazuje na první pohled, že Accent patří mezi kvalitní modely. Harmonické zpracování přední části vozu se spodním integrovaným přívodem vzduchu a charakteristické široké linie jemně naznačují sportovní charakter automobilu. Jemně rozevláté klenutí kol a volitelná 15palcová litá kola tento sportovní charakter ještě podtrhují. Čistý vzhled přední části vozu byl umocněn integrací postranních směrovek do uchycení světel. Černé objímky zvyšují sportovní vzhled. Ochranná mřížka chladiče byla vytvořena střízlivým použitím kovu a mlhová světla byla elegantně zapracována do integrovaného přívodu vzduchu. Výsledkem je nepřerušený profil nárazníku, který vyzdvihuje sílu designu. Sportovní vzhled je patrný také při pohledu na vůz z boku a zezadu. Zadní části dominují jednak sdružené svítilny, jednak mohutný nárazník a víko zavazadelníku naznačující, že uvnitř je pro zavazadla dostatek prostoru.
Vytříbený styl v interiéru
Také interiér nového Accentu dává okamžitě najevo, že stylisté automobilky postoupili zase o notný kus dál. Kvalitní vnitřní design byl vytvořen kombinací vytříbenosti a jednoduchosti. Návrháři použili kvalitní materiály a využili větší prostor tak, aby přinesli do tohoto místa pocit novátorství a jistoty. Podíl na tom má především dvoutónové provedení, které je podobné oceňovanému modelu Sonata. Dvojitě zahnutá palubní deska a tradiční přístrojová deska, která je osvětlena zelenými LED světly, přinášejí styl a uspořádání přístrojů jak je známe z letadel. Tento pocit pořádku je dále umocněn středním ovládacím panelem nabízejícím ovládání přehrávače, topení a větrání a další menší detaily pro pohodlí pasažérů. Zde je kladen důraz hlavně na intuitivní ovládání a jednoduchost použití. Každý ovladač včetně výškově nastavitelného volantu byl předělán tak, aby nabídl větší pohodlí a jednoduchost přístupu a ovládání. Ventilace vzduchu byla přepracována oproti staršímu Accentu a nabízí opravdu výkonné větrání včetně manuální klimatizace.
Více prostoru, než se zdá

Nový Accent sleduje tradici firmy Hyundai, která se vždy snaží poskytnout co nejvíce prostoru pro všechny pasažéry vozu. Přední sedadla byla přepracována a nabízejí větší pohodlí díky využití místa na ramena a nohy. Pasažéři mohou rovněž využít duálního nastavení sklonu a výšky sedadla. Prostorná zadní sedadla nabízejí možnost rozdělení v poměru 60:40. Kapacita zavazadlového prostoru, který pojme 390 litrů, je na tuto třídu opravdu velkorysá. K zavazadlům je dobrý přístup přes ve velkém úhlu otevíratelné víko a široký vstupní prostor. Tím ovšem praktičnost Accentu nekončí, vůz nabízí rovněž celou řadu praktických úložných prostor ve svém interiéru. Kupříkladu přihrádky na mapy zabudované ve dveřích, držáky na nápoje, prostornou přihrádku na rukavice, prostor na odkládání věcí pod volantem a také kapsy umístěné na zadní straně předních sedadel. Všechny prostory pro odkládání věcí jsou samozřejmě praktické a dobře přístupné.
Bohatá výbava už ve standardu

Modelová nabídka Accentu na českém trhu zahrnuje celkem tři úrovně výbavy: Active, Dynamic a Elegance. Již základní výbava Active není nijak ošizena a zákazníci za cenu 264 900 korun získávají kromě airbagu řidiče a spolujezdce také protiblokovací systém brzd (ABS) s rozdělovačem brzdné síly (EBD), posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, otáčkoměr, imobilizér, centrální zamykání, přípravu pro autorádio včetně čtyř reproduktorů a asymetricky dělená (sklopná) zadní sedadla. Dále třeba také nárazníky a boční ochranné lišty v barvě vozu, zadní tříbodový bezpečnostní pás a úchyty pro dětskou sedačku. Výbava Dynamic přidává k nabídce Active navíc ještě výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken a manuální klimatizaci. Nejobsáhlejší výbava Elegance pak ještě elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, dálkové ovládání centrálního zamykání, středovou opěrku rukou pro přední sedadla a alarm systém. U verzí CRDi standardně ještě přední světla do mlhy a výškové reproduktory. Metalický lak je za příplatek pouhých 9000 korun, za 15 000 korun získá zákazník boční bezpečnostní vzduchové vaky. V příplatkové výbavě je navíc tempomat (pouze pro motor CRDi), střešní nosič, mechanické zabezpečení, tažné zařízení či disky kol z lehkých slitin. Hyundai Accent obouvá standardně kola s pneumatikami o rozměru 185/65 R14.
Široký výběr motorů

Pod kapotou nového Accentu může pracovat jeden ze tří nabízených motorů. Dva benzínové a jeden dieselový agregát nabízejí pokročilou technologii a vysoký výkon. Všechny motory samozřejmě i vyhovují emisním normám Euro4. Základem nabídky je řadový zážehový čtyřválec se šestnácti ventily s rozvodem DOHC o objemu 1399 cm3, jenž dosahuje maximálního výkonu 71,3 kW (97 k) při 6000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je 125,5 N.m při 4700 min-1. Accent s tímto motorem zrychluje z místa na 100 km/h za 12,3 sekundy, nejvyšší jeho rychlost leží na hranici 177 km/h. V kombinovaném provozu spotřebuje pouhých 6,2 litru pětadevadesátioktanového naturalu na 100 km jízdy. K jeho ovládání je možno použít pětistupňovou manuální převodovku, nebo volitelně nový, čtyřstupňový automat. Motor o objemu 1,6 litru je rovněž řadový čtyřválec, šestnáctiventilový a s rozvodem DOHC. Nabízí technologii CVVT (Constantly Variable Valve Technology) – proměnlivé časování ventilů. Nezáleží na tom, jestli řidič požaduje rychlou akceleraci nebo dlouhý dojezd, protože technologie CVVT maximálně využije každou kapku paliva. Největší výkon benzínové šestnáctistovky leží na hranici 82,4 kW (112 k) při 6000 otáčkách za minutu, nejvyšší točivý moment je 146 N.m při 4500 min-1. Maximální rychlost vozu činí 190 km/h, z místa na rychlost 100 km/h dorazí Accent za 10,2 sekundy. V kombinovaném provozu si Accent 1,6 nevezme víc než 6,4 l/100 km. Třetí variantou pod kapotou Accentu je dieselový čtyřválec 1,5 CRDi VGT. Byl vyvinut s přispěním střediska Výzkumu a vývoje v německém Rüsselsheimu. Motor má systém přímého vstřikování CRDi (Common Rail Diesel Injection) a zahrnuje také systém variabilní geometrie turbodmychadla. Je to řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec s rozvodem DOHC, jehož maximální výkon činí 81 kW (110 k) při 4000 min-1 a nejvyšší točivý moment 235 N.m je dosažitelný v širokém spektru otáček 1900 až 2750 min-1. Kromě dobrých rychlostních parametrů (max. rychlost 176 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 11,5 s) je jeho velkou výhodou úsporný provoz. Na sto kilometrů s ním Accent průměrně spotřebuje 4,6 litru nafty.
Nový podvozek
Jízdní vlastnosti a ovládání nového Accentu byly zlepšeny také díky zvýšené odolnosti ve zkrutu a stabilitě v kombinaci s novou geometrií závěsu kol. Přední zavěšení McPherson bylo předěláno a zadní náprava vozu dostala nápravu s torzní příčkou, s vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Vpředu dodává pevnost nová konstrukce a stabilita a kontrola vozu je zvýšena většími pouzdry a rameny ve tvaru písmena L doplněnými vysoce odolnými tlumiči. Vůz nabízí technologii MDPS (Motor Driven Power Steering), elektrický posilovač řízení, který dodává lepší pocit při jízdě rovně a také větší kontrolu vozu při zatáčení. Výsledkem všech vylepšení je stabilita vozu, lepší řízení a ovládání na silnici a také znatelně plynulejší a tišší jízda. Snížení intenzity hluku bylo jedním z cílů při konstrukci nové generace Accentu. Každá část vozu se stala předmětem intenzívního vývoje, takže každá součástka vozu prošla analýzou hluku a vibrací tak, aby mohly být vybrány ty nejlepší materiály z hlediska absorpce. Podpůrný rám a části karosérie byly zpevněny a posíleny. Hydraulické upevnění motoru bylo přepracováno a doplněno systémem vycpávek a vycpávky byly použity také, aby utěsnily místa průniku větru a vibrací. Nový vnitřní systém výměny vzduchu je o poznání tišší a totéž platí také o pomocných zařízeních motoru. Díky všem těmto opatřením byly hluk a vibrace znatelně sníženy a některá opatření pomohla také vytvořit nové úrovně síly a pevnosti vozu.
Bezpečnost na vysoké úrovni

Vysoké investice do počítačových simulací a testování vozů přinesly v případě Accentu také vylepšení karosérie v rámci pasivní bezpečnosti. Karosérie je tvrdší se zpevněnými přepážkami, sloupky a vnitřním uspořádáním minimalizujícím důsledky bočního nárazu. Všechny tyto prvky dohromady tvoří stabilní základnu pro tužší přední rám. Optimalizovány byly také deformační zóny. Standardní prvky pasívní bezpečnosti dále obsahují přední a boční airbagy, aktivní opěrky hlavy, přední tříbodové bezpečnostní pásy s duální předkontrolou napětí a omezovači síly. Zadní brzdný systém vyvine o padesát procent větší brzdnou sílu než předchozí model.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: HYUNDAI Motor CZ s. r. o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč