Hybridní Peugeot na závodní trati

vloženo

Peugeot 908 HYbrid4, který byl poprvé představen v březnu 2011 na ženevském autosalonu, absolvoval v polovině října první testovací jízdy na známém okruhu v Estorilu. Hybridní systém nového vozu, který lze přenést do motoristického sportu, navrhla a vyvinula divize Peugeot Sport společně s inženýry skupiny PSA – Peugeot Citroën.

Hybridní Peugeot na závodní trati Hybridní Peugeot na závodní trati

Měsíc po přesvědčivých testovacích jízdách, které proběhly 16. září na soukromém okruhu skupiny PSA Peugeot Citroën, absolvoval vůz 908 HYbrid4 první oficiální testovací jízdy v portugalském Estorilu. Vůz ujel něco přes 300 kilometrů, za volantem se vystřídal Nicolas Minassian, Stéphane Sarrazin a Alexander Wurz. „Cílem nebylo ujet hodně kilometrů, ale vyzkoušet, zda všechny hlavní funkce dobře fungují,“ oznámil technický ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin. „Mezi každou jízdou bylo důležité provést analýzu všech dat a ujistit se o každém výsledku, než jsme udělali další krok. Systém fungoval a reagoval tak, jak jsme očekávali, což nás velmi potěšilo. Současně jsme také provedli některé úpravy základního nastavení. Systém reagoval dobře, a to je velice pozitivní.


Řekli o 908 Hybrid4:
Nicolas Minassian: „Já jsem testoval už původní předváděcí vůz v roce 2008 a jsem hrdý, že jsem první člověk za volantem vozu 908 HYbrid4. Je moc zajímavé pracovat na tak velkém projektu, který bezpochyby představuje budoucnost automobilových závodů. Pro mě jako pilota je nesmírně obohacující dostat se do pozice, kdy se můžu něco naučit a pomoci při vývoji nových technologií.“

Stéphane Sarrazin: „Absolvovali jsme celý testovací program, což bylo skvělé. Bylo zajímavé pracovat s inženýry, hledat nejlepší kompromisy a seznamovat se se systémem, protože projekt je na začátku. Cítíme nadměrný výkon vozu. Musíme ho zvládnout nebo co nejlíp upravit, aby vůz dosahoval těch nejlepších výsledků. Věnujeme se hodně věcem a zkoušíme různé cesty.“

Od Silverstonu po Estoril
Peugeot Sport představil v roce 2008 v Silverstone hybridní předváděcí vůz vyrobený na základě vozu 908 HDi FAP. Cílem tohoto prvního projektu bylo zjistit, jaké problémy s sebou tato nová technologie přináší a co nejlépe ji přenést do nového vozu. Představení nového závodního speciálu bylo naplánováno na rok 2011 v souvislosti s novými technickými pravidly vyhlášenými na konci roku 2009.

Celý rok 2010 jsme věnovali vývoji systému a na začátku roku 2011 jsme provedli první zkoušky na zkušebním zařízení,“ prohlásil Bruno Famin. „Divize Peugeot Sport disponuje dynamickým zkušebním zařízením, umožňujícím testovat motor, převodovku i převody. Je to velmi praktická věc, protože systém pak funguje stejně jako v reálném autě. Hybridní systém je zabudovaný do hnací jednotky. Testy probíhaly po celý rok 2011, první jízdy jsme absolvovali v září a první skutečné testování na dráze v říjnu.

Testy pokračují
Tyto jízdy byly více než slibné a testovací program vozu 908 HYbrid4 může pokračovat testovacími jízdami na jiném okruhu a dalšími testy na zkušebním zařízení.

Bude zajímavé sledovat, jak se systém bude chovat na jiné dráze,“ dodal Bruno Famin. „Přejdeme rovněž do fáze dalšího, jemnějšího seřizování jak samotného systému, tak chování celého vozu. Nechceme ale testy přehnat. Jsme stále ještě na začátku a vytrvalostní testy nás čekají později.

Úzká spolupráce
Peugeot po uvedení dieselového hybridního pohonu u vozu 3008 HYbrid4 představil ve Frankfurtu ve světové premiéře model 508 RXH, v němž se snoubí výrazný styl s vysokou úrovní šetrného přístupu k životnímu prostředí. Divize Peugeot Sport současně společně s inženýry skupiny PSA – Peugeot Citroën navrhnul a vyvinul hybridní systém, který lze přenést do motoristického sportu. Vozy 3008 HYbrid4, 508 RXH a 908HYbrid4 jsou tak názorným příkladem odhodlaného průkopnického přístupu značky Peugeot k elektrickým/dieselovým hybridům.

Divize Peugeot Sport aktivně spolupracuje s inženýry skupiny PSA při výběru a vyvíjení dieselového motoru pro vytrvalostní závody a aktivně se věnuje výzkumu a vývoji zaměřenému na hledání nejúčinnějších technologií, nejlepších dodavatelů a nástrah, kterým je nutné se vyhnout… „Dostalo se nám rad a odborného vedení v mnoha oblastech. Pokud jde o elektrický motor, hodně jsme se také naučili sami. Probíhá zde tedy opravdu oboustranná výměna. Postupujeme tak vzájemně vpřed díky našim rozličným zkušenostem s podobnou technologií,“ uzavřel Bruno Famin.

Peugeot/ms

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá