Honda uvádí zcela nový Civic pro Evropu

vloženo

Společnost Honda Motor Europe Ltd. představila evropskému trhu zcela nový Civic osmé generace. Širší a nižší než předchozí Civic, si prakticky zachovává všechny stylové charakteristiky konceptu tohoto vozu, který byl představen na Ženevském autosalonu v březnu 2005.

Honda uvádí zcela nový Civic pro Evropu Tento nový model bude mít premiéru na Frankfurtském autosalonu v září 2005 a v prodeji na všech evropských trzích bude začátkem roku 2006. První generace modelu Civic byla do prodeje uvedena v roce 1972 a od té doby prošel tento model řadou vývojových změn, aby si zachoval pozici nejúspěšnějšího automobilu, který je v Hondě vyráběn.
Civic tvoří zhruba jednu třetinu celkových celosvětových prodejů vozů značky Honda. Současná sedmá generace vozu Civic je vyráběna v 11 zemích a prodávána na 160 trzích po celém světě. Nastupující osmá generace vozu Civic slibuje podstatné změny a pokusí se zavést nové standardy ve vysoce konkurenčním evropském C segmentu, a částečně ve vyšší střední / luxusní třídě. Koncept vozu, představený v Ženevě v březnu 2005, již odhalil záměr Hondy posunout Civic více sportovním, emocionálním a zábavným směrem. Klíčem k dosažení těchto kvalit je klínovitý vzhled kabiny vozu, nižší výška vozu, větší šířka a menší délka vozu.
Délka vozu je nyní o 35 mm menší než u jeho předchůdce a výška vozu je o 35 mm nižší. Aby se ale vytvořil jeho dynamičtější vzhled a lepší ovládání, Honda se rozhodla zvětšit šířku vozu o 65 mm, přední rozchod kol o 34 mm a zadní rozchod kol o 45 mm. Přesto, že je nový Civic kratší a nižší zvenčí, nabízí více prostoru v kabině a zavazadlovém prostoru. Uvnitř vozu, Honda přijala koncept „Dual Link“ (rozdvojený displej), ve kterém důležité informace o jízdě, včetně rychlosti vozu, jsou zobrazovány v horní části přístrojové desky, zatímco ostatní informace jsou zobrazovány v dolní části. Tento design dovoluje řidiči koncentrovat se na jízdu a zároveň přijímat důležité signály, které zvyšují jednoduchost ovládání a zábavný charakter tohoto vozu. V rámci užitné hodnoty mohou být zadní sedadla sklopena, aby se vytvořil další úložný prostor v zadní části vozu. Zadní sedadla mají systém sklopení a zapuštění jedním pohybem, který okamžitě vytváří rovnou nákladní plochu. Celková velikost zavazadlového prostoru je velmi působivá – díky centrálnímu umístění palivové nádrže, dosahuje velikosti 485 litrů. Tato flexibilita a variabilita sedadel a úložných prostor ve sportovně vyhlížejícím voze Civic každého překvapí. Existují tři různá provedení motorů, ze kterých si budou moci zákazníci vybrat: benzínový 1339 cm3 61kW/83k, benzínový 1798 cm3 103kW/140k nebo naftový 2204 cm3 103kW/140k. Všechny motory jsou vyráběny v kombinaci se 6-ti stupňovou manuální převodovkou, což činí Hondu Civic prvním vozem v segmentu C, který je vybaven touto převodovkou ve všech svých motorových verzích. Benzínové pohonné jednotky mohou být vybaveny také 6-ti stupňovou automatizovanou převodovkou. Všechny verze modelu Civic jsou vybaveny ABS a elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD) pro optimální výkon, který přizpůsobuje brzdnou sílu k dosažení maximálního brzdného výkonu a stability. Nový Civic je dále u některých provedení vybaven stabilizačním systémem VSA, navrženým tak, aby pomáhal řidiči v udržování kontroly nad vozem při zatáčení, zrychlování a náhlých manévrech tím, že používá brzdnou sílu na levých a pravých kolech dle potřeby a ovládá škrtící klapku a brzdové systémy. Pasivní bezpečnost je odjakživa pro Hondu prioritou. Nový Civic má pokrokový systém zapnutí bezpečnostních pásů pro upozornění pasažérů sedících vzadu a obě přední sedadla jsou vybavena dvojitými předpínači bezpečnostních pásů. Aktivní přední opěrky hlavy mají rozhodující vliv při ochraně pasažérů proti nebezpečné hyperextenzi krku. Očekávaný výsledek nárazových testů Euro NCAP pro novou generaci vozu Civic je 5 hvězdiček pro bezpečnost při předním a bočním nárazu, 3 hvězdičky pro bezpečnost chodců a 4 hvězdičky pro ochranu dětí, což dělá tento vůz jedním z nejbezpečnějších automobilů ve své třídě, zejména s přihlédnutím k faktu, že vůz má nejkratší přední převis v segmentu C.

Zdroj: honda.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda uvádí zcela nový Civic pro Evropu Fotografie k článku Honda uvádí zcela nový Civic pro Evropu Fotografie k článku Honda uvádí zcela nový Civic pro Evropu Fotografie k článku Honda uvádí zcela nový Civic pro Evropu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem