Honda uvádí na trh inovovaný model CR-V 2010

vloženo

Honda přichází na český trh s inovovaným modelem Honda CR-V pro modelový rok 2010. Poslední generace populárního zástupce v segmentu SUV byla uvedena na konci roku 2006. Za tři roky existence na trhu si model CR-V získal oblibu zákazníků a od počátku patří k leaderům v segmentu SUV, o čemž svědčí i vysoká prodejní čísla – 3.260 prodaných vozů od roku 2007. K vyzdvihovaným přednostem vozu patří výborné a úsporné motory, vynikající jízdní vlastnosti, prostorný a vysoce variabilní interiér a bohatá výbava již v základním provedení. Inovovaná verze modelového roku 2010 potom přináší rozšíření nabídky výbavových verzí a především nový dieselový motor 2,2 i-DTEC, který lze nově kombinovat i s automatickou převodovkou

Honda uvádí na trh inovovaný model CR-V 2010 Další vylepšení a novinky se objevují nejen na exteriéru a interiéru, ale také v nabídce výbav, zlepšily se již tak vynikající jízdní vlastnosti a komfort. Také nabídka originálního příslušenství se rozrostla o nové zajímavé prvky.

Přehled hlavních novinek:
• Nový vznětový motor 2,2 i-DTEC / 110 kW (110 k) plnící normu Euro 5
• Automatická převodovka pro dieselový motor
• Modifikovaný podvozek a karosérie pro zlepšení jízdního a akustického komfortu
• Nový vnější design nárazníků, masky chladiče a kol
• Nové detaily v interiéru a nové výbavy

POHONNÉ ÚSTROJÍ
Honda CR-V je v nabídce ve dvou základních motorických verzích. Benzínový motor 2,0 i-VTEC/ 110 kW (150 k) prošel drobnými úpravami, takže již plní požadavky normy Euro5. Mezi hlavní přednosti tohoto motoru patří vysoký výkon a nízká spotřeba paliva.
Nový dieselový motor - 2,2 i-DTEC/110 kW (150 k)
Původní dieselový motor 2,2 i-CTDi byl nahrazen novým motorem 2,2 i-DTEC (intelligent Diesel Technology), s výkonem 110 kW (150 k), který se již používá v poslední generaci modelu Accord. Nový motor přináší výkon větší o 7 kW (+10 k) a zároveň vyšší točivý moment o 10 Nm a to při nižší spotřebě paliva. Stejně jako u předchozí generace je i tento motor originální konstrukcí firmy Honda. Motor 2,2 i-DTEC také splňuje požadavky normy Euro 5 a je standardně vybaven filtrem pevných částic DPF .

Stručná charakteristika motoru i-DTEC:
• Blok, hlava motoru vyrobena z hliníkové slitiny
• Systém Common rail třetí generace – pracovní tlaky 180 MPa
• Piezo-elektrické vstřikovače paliva s vícefázovým vstřikováním paliva
• Standardně vybavený filtrem pevných častíc DPF umístěným hned za motorem
• Vodou chlazený systém EGR s mezichladičem a tzv. bypass systémem
• Vodou chlazené turbodmychadlo s proměnou geometrií lopatek

Poprvé u modelu CR-V je dieselový motor nejen k dispozici s 6-ti stupňovou manuální převodkou, ale nově také s 5-ti stupňovou automatickou převodovkou Honda, která byla s drobnými změnami převzata z modelu Accord. Díky originální konstrukci nabízí tato automatická převodovka stejné parametry a dynamiku jako konkurenční šestistupňové automatické převodovky při maximálně plynulé a komfortní jízdě bez nutnosti častého přeřazování.
Pro zlepšení spotřeby paliva je automatická převodovka vybavena předehřívačem kapaliny ATF, díky čemuž je po startu mnohem rychleji dosaženo optimální pracovní teploty náplně převodovky, což významně snižuje třecí ztráty u automatických převodovek.
Optimalizací třetího převodového poměru v manuální převodovce byla zlepšena akcelerace dieselového motoru.
Novinkou pro verze s manuální převodovkou je tzv. indikátor řazení, který řidiči doporučuje, jaký rychlostní stupeň má zařadit s ohledem na momentální jízdní režim, tak aby dosáhl optimální spotřeby paliva. Tímto způsobem lze ušetřit až 0,2 l benzínu na 100 km.

PODVOZEK:
Změnami neprošel pouze samotný motor. Výkon, komfort a jízdní vlastnosti byly zlepšeny dalšími úpravami.
Byla upravena geometrie zavěšení pro lepší vedení při přímé jízdě. Byly modifikovány přední tlumiče, geometrie přední nápravy a uložení zadní nápravy. Všechny tyto změny vedou k zlepšení jízdního a akustického komfortu. Byla zdokonalena také zvuková izolace kabiny a snížen aerodynamický hluk od zpětných zrcátek. Celkově byl v kabině snížený hluk o 5 decibelů.

VNĚJŠÍ DESIGN:
Ve srovnání se současnou verzí, působí nová mnohem kompaktněji, stabilněji a celkově se dá vozidlo popsat jako větší a dominantnější. Tento efekt byl dosažen přepracováním několika částí karoserie: novým předním nárazníkem, maskou chladiče a kapoty, novým zadním nárazníkem a v neposlední řadě, doplněním koncovky výfuku a změnou designu kol.
Šířka a výška auta jako i rozvor kol zůstaly nezměněné. Zvětšila se celková délka díky osazení vozidla mohutnějšími nárazníky, a to vpředu o 30 mm a vzadu o 15 mm.
Nabídka vnějších barev obsahuje dva nové odstíny: Alabaster Silver M. a Urban Titanium M., které doplňují stávajících pět perleťových odstínů Premium White P., Crystal Black P., Sparkle Grey P., Deep Bronze P., Deep Sapphire Blue P., metalický Polished Metal M. a jednu základní barvu Milano Red. Jak už je u značky Honda zvykem, metalické odstíny jsou bez příplatku.

INTERIÉR:
Interiér je k dispozici v černé nebo světlé barvě, ve verzi Executive a Top Executive v koženém provedení. Změny jsou vidět na různých místech interiéru. Nový kožený potah má nové provedení prošití. V interiéru najdeme nové kliky dveří a nové barvy dekorů interiéru. Další novinky interiéru jsou širší loketní opěrka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, hliníkové lišty na prazích dveří a zavazadlového prostoru. Účelem změn bylo navodit atmosféru luxusu a pohodlí na úrovni osobního vozu třídy Accord při zachovaní pocitu robustnosti z vozidla typu SUV.
Dalšími novinkami interiéru jsou nové autorádio, které má po vzoru nejnovějších autorádii ve vozech Honda, ovládací prvky podobné s populárním přehrávačem i-Pod. Ten a jiné přehrávače či paměťové disky lze nově připojit pomocí USB konektoru, který se nachází v horní odkládací skříňce u spolujezdce. Nové praktické provedení má také klíč zapalování, který je nyní sklopný.
Nová navigace s rozšířenou funkcionalitou nabízí nové možnosti hlavně v oblasti telefonování. S kompatibilními mobilními telefony je možné provést plnou synchronizaci pomocí Bluetooth, takže bude možné do HF stáhnout z mobilu telefonní seznam. Sklápění vnějšího zpětného zrcátka při zařazení zpátečky je funkce, kterou známe z modelů Accord a Legend.

BEZPEČNOST:
Bohatou základní bezpečnostní výbavu nově doplňuje i systém varování při snížení tlaku v pneumatikách – DWS (Deflation Warning System). Pro nejvyšší výbavový stupeň Top Executive jsou stále standardně k dispozici oba unikátní bezpečnostní systémy Honda: Adaptivní tempomat – ACC (Adaptive Cruise Control), a systém varování před srážkou CMBS (Collision Mitigation Braking System).

PRÍSLUŠENSTVÍ:
V nabídce příslušenství nové Hondy CR-V najdeme svítící lišty prahů, ambientní osvětlení prostoru pro nohy na zadních sedadlech, přední a zadní nárazníky, různé typy kol z lehké slitiny a množství dalších doplňků.
Mezi nejzajímavější novinky ale patří vestavěná navigace použitelná do všech stupňů výbav a nosič kol připevnitelný na tažné zařízení s integrovanými zadními světly.

VÝBAVA A CENY:
Ceny modelového roku 2010 zůstávají na stejné úrovni, jako u předchozí modelové řady, přičemž výbava se zvětšila. Portfolio výbav Elegance, Executive a Top Executive bylo rozšířeno o dieselové verze s automatickou převodovkou. K oblíbené výbavě Style přibyla verze s dieselovým motorem a manuální převodovkou. Novinkou je také základní výbava S s benzínovým motorem a cenou 599 000 Kč.

Zdroj: Honda ČR, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda uvádí na trh inovovaný model CR-V 2010 Fotografie k článku Honda uvádí na trh inovovaný model CR-V 2010 Fotografie k článku Honda uvádí na trh inovovaný model CR-V 2010 Fotografie k článku Honda uvádí na trh inovovaný model CR-V 2010 Fotografie k článku Honda uvádí na trh inovovaný model CR-V 2010 Fotografie k článku Honda uvádí na trh inovovaný model CR-V 2010 Fotografie k článku Honda uvádí na trh inovovaný model CR-V 2010
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!