Honda umí rozpoznat riziko dopravní zácpy

vloženo

Společnost Honda jako první na světě vyvinula technologii schopnou rozpoznat riziko dopravní zácpy a tomuto riziku předcházet. Zkoušky na veřejných komunikacích budou zahájeny v květnu 2012

Honda umí rozpoznat riziko dopravní zácpy Společnost Honda ohlásila úspěšný vývoj první technologie na světě, která dokáže rozpoznat hrozbu dopravní zácpy a určit, zda způsob jízdy vozidla může dopravní zácpu způsobit. Honda vyvinula tuto technologii s vědomím, že akcelerace a zpomalování jednoho vozidla ovlivňuje způsob jízdy dalších vozidel za ním, což může vést ke vzniku dopravní zácpy.

Ve spolupráci s Výzkumným střediskem pro vědu a technologii při tokijské univerzitě provedla společnost Honda experimentální testování systému využívajícího technologie pro detekci hrozby dopravní zácpy. Výsledky zkoušek prokázaly, že systém pomohl zvýšit průměrnou rychlost přibližně o 23 % a snížil spotřebu vzadu jedoucích vozidel o 8 %.

S cílem uvést tuto technologii na trh zahájí společnost Honda v květnu její testování na veřejných komunikacích v Itálii a v Indonésii. Cílem zkoušek bude ověřit účinnost technologie při minimalizaci dopravních zácp.

Namísto poskytování dopravních informací, které řidiči umožňují vyhnout se komplikacím na silnici, monitoruje systém typické zrychlování a zpomalování vozidla s cílem určit, zda chování řidiče v tomto směru může přispět k vytvoření dopravní zácpy. Na základě vyhodnocených údajů poskytuje systém řidiči příslušné informace (včetně změny barvy podsvícení displeje palubního terminálu) s cílem přispět k plynulosti jízdy, jež pomůže „vyhladit“ intenzitu akcelerace a brzdění vzad jedoucích vozidel, a tak předejít nebo minimalizovat riziko vzniku dopravní zácpy.

Dalším přínosem**** pro minimalizaci rizika dopravní zácpy a snížení spotřeby paliva může být zapojení palubních terminálů do systému cloud** serverů, které řidiče informují a synchronizují způsob jízdy s vozidly jedoucími vpředu tím, že ve vhodnou chvíli aktivují adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control)*** tak, aby byla zachována konstantní vzdálenost mezi vozidly s nejvhodnějším časovým odstupem.

Dopravní zácpy způsobují nejen zdržení na cestách, ale zvyšují emise CO2 a riziko kolizí mezi vozidly. Ve snaze o dosažení „radosti a svobody mobility“ a „trvale udržitelné společnosti, ve které si lidé budou moci užívat života“, jak je definováno v ekologické vizi společnosti Honda, chce naše společnost usilovat o dosažení mobility bez dopravních zácp na celém světě.

Poznámky:
* - Na základě výzkumu společnosti Honda (ke konci dubna 2012) ,
** - Zkrácené označení pro tzv. cloud computing - systému umožňujícího přístup k software a datům vyžadovaným danou službou prostřednictvím Internetu (nebo ekvivalentní sítě) bez nutnosti jejich uložení v místním počítači,
*** - Adaptivní tempomat je systém určený ke zvýšení komfortu jízdy, neboť snižuje zatížení řidiče. Systém ACC pomocí radaru za mřížkou chladiče, pracujícího v pásmu milimetrových vln, sleduje rychlost jízdy a na základě získaných údajů vypočítává vzdálenost od vozidla vpředu. Na základě dat z radaru dokáže vozidlo udržovat zvolenou rychlost a vzdálenost nastavenou řidičem,
**** - Dodatečného 16 % zvýšení průměrné rychlosti vozidel vzadu a dodatečného snížení spotřeby paliva o 5 % v porovnání s výsledky experimentu založeného na systému bez technologie cloud a ACC.

Honda, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer