Honda umí rozpoznat riziko dopravní zácpy

vloženo

Společnost Honda jako první na světě vyvinula technologii schopnou rozpoznat riziko dopravní zácpy a tomuto riziku předcházet. Zkoušky na veřejných komunikacích budou zahájeny v květnu 2012

Honda umí rozpoznat riziko dopravní zácpy Honda umí rozpoznat riziko dopravní zácpy

Společnost Honda ohlásila úspěšný vývoj první technologie na světě, která dokáže rozpoznat hrozbu dopravní zácpy a určit, zda způsob jízdy vozidla může dopravní zácpu způsobit. Honda vyvinula tuto technologii s vědomím, že akcelerace a zpomalování jednoho vozidla ovlivňuje způsob jízdy dalších vozidel za ním, což může vést ke vzniku dopravní zácpy.


Ve spolupráci s Výzkumným střediskem pro vědu a technologii při tokijské univerzitě provedla společnost Honda experimentální testování systému využívajícího technologie pro detekci hrozby dopravní zácpy. Výsledky zkoušek prokázaly, že systém pomohl zvýšit průměrnou rychlost přibližně o 23 % a snížil spotřebu vzadu jedoucích vozidel o 8 %.

S cílem uvést tuto technologii na trh zahájí společnost Honda v květnu její testování na veřejných komunikacích v Itálii a v Indonésii. Cílem zkoušek bude ověřit účinnost technologie při minimalizaci dopravních zácp.

Namísto poskytování dopravních informací, které řidiči umožňují vyhnout se komplikacím na silnici, monitoruje systém typické zrychlování a zpomalování vozidla s cílem určit, zda chování řidiče v tomto směru může přispět k vytvoření dopravní zácpy. Na základě vyhodnocených údajů poskytuje systém řidiči příslušné informace (včetně změny barvy podsvícení displeje palubního terminálu) s cílem přispět k plynulosti jízdy, jež pomůže „vyhladit“ intenzitu akcelerace a brzdění vzad jedoucích vozidel, a tak předejít nebo minimalizovat riziko vzniku dopravní zácpy.

Dalším přínosem**** pro minimalizaci rizika dopravní zácpy a snížení spotřeby paliva může být zapojení palubních terminálů do systému cloud** serverů, které řidiče informují a synchronizují způsob jízdy s vozidly jedoucími vpředu tím, že ve vhodnou chvíli aktivují adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control)*** tak, aby byla zachována konstantní vzdálenost mezi vozidly s nejvhodnějším časovým odstupem.

Dopravní zácpy způsobují nejen zdržení na cestách, ale zvyšují emise CO2 a riziko kolizí mezi vozidly. Ve snaze o dosažení „radosti a svobody mobility“ a „trvale udržitelné společnosti, ve které si lidé budou moci užívat života“, jak je definováno v ekologické vizi společnosti Honda, chce naše společnost usilovat o dosažení mobility bez dopravních zácp na celém světě.

Poznámky:
* - Na základě výzkumu společnosti Honda (ke konci dubna 2012) ,
** - Zkrácené označení pro tzv. cloud computing - systému umožňujícího přístup k software a datům vyžadovaným danou službou prostřednictvím Internetu (nebo ekvivalentní sítě) bez nutnosti jejich uložení v místním počítači,
*** - Adaptivní tempomat je systém určený ke zvýšení komfortu jízdy, neboť snižuje zatížení řidiče. Systém ACC pomocí radaru za mřížkou chladiče, pracujícího v pásmu milimetrových vln, sleduje rychlost jízdy a na základě získaných údajů vypočítává vzdálenost od vozidla vpředu. Na základě dat z radaru dokáže vozidlo udržovat zvolenou rychlost a vzdálenost nastavenou řidičem,
**** - Dodatečného 16 % zvýšení průměrné rychlosti vozidel vzadu a dodatečného snížení spotřeby paliva o 5 % v porovnání s výsledky experimentu založeného na systému bez technologie cloud a ACC.

Honda, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu