Honda umí rozpoznat riziko dopravní zácpy

vloženo

Společnost Honda jako první na světě vyvinula technologii schopnou rozpoznat riziko dopravní zácpy a tomuto riziku předcházet. Zkoušky na veřejných komunikacích budou zahájeny v květnu 2012

Honda umí rozpoznat riziko dopravní zácpy Společnost Honda ohlásila úspěšný vývoj první technologie na světě, která dokáže rozpoznat hrozbu dopravní zácpy a určit, zda způsob jízdy vozidla může dopravní zácpu způsobit. Honda vyvinula tuto technologii s vědomím, že akcelerace a zpomalování jednoho vozidla ovlivňuje způsob jízdy dalších vozidel za ním, což může vést ke vzniku dopravní zácpy.

Ve spolupráci s Výzkumným střediskem pro vědu a technologii při tokijské univerzitě provedla společnost Honda experimentální testování systému využívajícího technologie pro detekci hrozby dopravní zácpy. Výsledky zkoušek prokázaly, že systém pomohl zvýšit průměrnou rychlost přibližně o 23 % a snížil spotřebu vzadu jedoucích vozidel o 8 %.

S cílem uvést tuto technologii na trh zahájí společnost Honda v květnu její testování na veřejných komunikacích v Itálii a v Indonésii. Cílem zkoušek bude ověřit účinnost technologie při minimalizaci dopravních zácp.

Namísto poskytování dopravních informací, které řidiči umožňují vyhnout se komplikacím na silnici, monitoruje systém typické zrychlování a zpomalování vozidla s cílem určit, zda chování řidiče v tomto směru může přispět k vytvoření dopravní zácpy. Na základě vyhodnocených údajů poskytuje systém řidiči příslušné informace (včetně změny barvy podsvícení displeje palubního terminálu) s cílem přispět k plynulosti jízdy, jež pomůže „vyhladit“ intenzitu akcelerace a brzdění vzad jedoucích vozidel, a tak předejít nebo minimalizovat riziko vzniku dopravní zácpy.

Dalším přínosem**** pro minimalizaci rizika dopravní zácpy a snížení spotřeby paliva může být zapojení palubních terminálů do systému cloud** serverů, které řidiče informují a synchronizují způsob jízdy s vozidly jedoucími vpředu tím, že ve vhodnou chvíli aktivují adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control)*** tak, aby byla zachována konstantní vzdálenost mezi vozidly s nejvhodnějším časovým odstupem.

Dopravní zácpy způsobují nejen zdržení na cestách, ale zvyšují emise CO2 a riziko kolizí mezi vozidly. Ve snaze o dosažení „radosti a svobody mobility“ a „trvale udržitelné společnosti, ve které si lidé budou moci užívat života“, jak je definováno v ekologické vizi společnosti Honda, chce naše společnost usilovat o dosažení mobility bez dopravních zácp na celém světě.

Poznámky:
* - Na základě výzkumu společnosti Honda (ke konci dubna 2012) ,
** - Zkrácené označení pro tzv. cloud computing - systému umožňujícího přístup k software a datům vyžadovaným danou službou prostřednictvím Internetu (nebo ekvivalentní sítě) bez nutnosti jejich uložení v místním počítači,
*** - Adaptivní tempomat je systém určený ke zvýšení komfortu jízdy, neboť snižuje zatížení řidiče. Systém ACC pomocí radaru za mřížkou chladiče, pracujícího v pásmu milimetrových vln, sleduje rychlost jízdy a na základě získaných údajů vypočítává vzdálenost od vozidla vpředu. Na základě dat z radaru dokáže vozidlo udržovat zvolenou rychlost a vzdálenost nastavenou řidičem,
**** - Dodatečného 16 % zvýšení průměrné rychlosti vozidel vzadu a dodatečného snížení spotřeby paliva o 5 % v porovnání s výsledky experimentu založeného na systému bez technologie cloud a ACC.

Honda, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2017
Test ojetiny: BMW Z4 3.0si Coupe – pravověrný sporťák (+video)
22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný