Honda RC213V-S - závodní stroj na značkách

vloženo

Model RC213V je stroj určený výhradně k závodění, který v letech 2013 a 2014 opakovaně zvítězil na světových mistrovstvích federace FIM ve třídě MotoGP („Road Racing World Championship Grand Prix“, dále jen „MotoGP“). Honda provedla určité změny specifikací závodního speciálu RC213V a takto upravený model nyní uvede na trh pod označením RC213V-S. Model RC213V-S bude možné používat na veřejných komunikacích a objednávky na nový stroj začne Honda přijímat od 13. července 2015.

Honda RC213V-S - závodní stroj na značkách Honda RC213V-S - závodní stroj na značkách

V roce 1954 vyjádřila Honda svůj záměr zúčastnit se závodů TT na ostrově Man, které tehdy byly součástí velké ceny světového šampionátu silničních motocyklů. Honda vyvinula své vlastní závodní stroje a v roce 1959, pět let od tohoto prohlášení, se s nimi zúčastnila závodů „Isle of Man TT“. V roce 1961 Honda zvítězila na šampionátu závodů TT ve dvou třídách, do nichž vstoupila. Celkový počet vítězství Hondy v závodech dosáhl v roce 2005 bezprecedentních 600, a k 11. červnu 2015 už vzrostl na 695 vítězství. Od doby prvních závodů TT na ostrově Man se závodní aktivity Hondy rozšířily na celou řadu závodů, na které společnost pohlíží jako na „pojízdnou laboratoř“. Takto získanou odezvu na rozmanité technologie vyvinuté k závodním účelům uplatňuje i u nabízených produkčních modelů a tato technická řešení využívá k udržování i dalšímu zlepšování vynikající výkonnosti a spolehlivosti motocyklů značky Honda.


Nový model RC213V-S však není jen pouhým výsledkem těchto zkušeností s novými technologiemi, které Honda nasbírala při účasti v závodech, ale spíše představuje úplně nový pokus dostat stroj vyvinutý pro závody v sérii MotoGP na veřejné komunikace. K vítězství na světovém šampionátu je nutné vyvinout stroj, který jezdí nejrychleji na světě, ale Honda zastává názor, že jezdci musí s motocyklem především dobře manévrovat, takže mezi prostředky nezbytné k vyhrávání závodů řadí snadnou ovladatelnost. Honda se jinými slovy drží zásady, že nejrychlejší stroj na světě je ten, s nímž se i nejsnadněji manévruje. Už od dob závodů TT na ostrově Man vyvíjí Honda konzistentně na základě tohoto tohoto principu čistě závodní stroje s cílem dosáhnout nejsnadnější manévrovatelnosti na světě – a tato strategie jí přináší jedno vítězství za druhým.



I model RC213V-S byl vyvinut podle této zásady společnosti Honda tak, aby závodní speciál RC213V, který vyhrál šampionáty MotoGP v letech 2013 a 2014, mohl jezdit po veřejných komunikacích. Model RC213V-S zdědil specifikace speciálu RC213V s náležitým důrazem na hmotnostní koncentraci a snížené tření, a také všechny klíčové aspekty při výrobě, které model RC213V jako závodní stroj pro MotoGP odlišují od běžných motocyklů z masové produkce, a to při zachování odpovídajících významných rozdílů zahrnujících nízkou hmotnost, precizní opracování jednotlivých komponent a vynikající odborné dovednosti potřebné při výrobě. Model RC213V-S je kromě toho vybaven řídicími technologiemi, které využívá i stroj RC213V. Speciál RC213V sestává pouze ze součástí, které jsou nezbytné k vítězství v závodech, přičemž se vychází z koncepce umožňující změny specifikací dle potřeb jezdce a trati. Pro dosažení parametrů umožňujících provoz modelu RC213V-S na veřejných komunikacích Honda přistoupila jen k minimálnímu množství změn a doplňků oproti stroji RC213V.

Při vývoji modelu RS213V-S se naše pozornost soustředila spíše na zachování maximální možné míry celkových charakteristik speciálu RC213V a pocitu z jeho řízení než na snahu kopírovat jeho dynamickou výkonnost. Pro umožnění jízdy v rychlostech, kterých dosahuje závodní speciál RC213V, je na přání k dispozici sportovní sada určená výhradně k jízdě na uzavřených tratích, jako jsou závodní okruhy.
Díky tomu model RC213V-S umožňuje zažít pocit z řízení speciálu RC213V na veřejných komunikacích a zároveň jízdu na ještě vyšší úrovni po uzavřených okruzích.

Model RC213V sestává pouze ze součástí, které jsou nezbytné k vítězství v závodech, přičemž se vychází z koncepce umožňující změny specifikací dle jezdce a trati. Aby byl možný provoz modelu RC213V-S na veřejných komunikacích, přistoupili jsme jen k minimálním možným změnám a doplněním speciálu RC213V, a to při zachování všech ostatních charakteristických prvků stroje RC213V.

Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda RC213V-S - závodní stroj na značkách
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet