Honda RC213V-S - závodní stroj na značkách

12. 06. 2015
Sdílet článek

Model RC213V je stroj určený výhradně k závodění, který v letech 2013 a 2014 opakovaně zvítězil na světových mistrovstvích federace FIM ve třídě MotoGP („Road Racing World Championship Grand Prix“, dále jen „MotoGP“). Honda provedla určité změny specifikací závodního speciálu RC213V a takto upravený model nyní uvede na trh pod označením RC213V-S. Model RC213V-S bude možné používat na veřejných komunikacích a objednávky na nový stroj začne Honda přijímat od 13. července 2015.

V roce 1954 vyjádřila Honda svůj záměr zúčastnit se závodů TT na ostrově Man, které tehdy byly součástí velké ceny světového šampionátu silničních motocyklů. Honda vyvinula své vlastní závodní stroje a v roce 1959, pět let od tohoto prohlášení, se s nimi zúčastnila závodů „Isle of Man TT“. V roce 1961 Honda zvítězila na šampionátu závodů TT ve dvou třídách, do nichž vstoupila. Celkový počet vítězství Hondy v závodech dosáhl v roce 2005 bezprecedentních 600, a k 11. červnu 2015 už vzrostl na 695 vítězství. Od doby prvních závodů TT na ostrově Man se závodní aktivity Hondy rozšířily na celou řadu závodů, na které společnost pohlíží jako na „pojízdnou laboratoř“. Takto získanou odezvu na rozmanité technologie vyvinuté k závodním účelům uplatňuje i u nabízených produkčních modelů a tato technická řešení využívá k udržování i dalšímu zlepšování vynikající výkonnosti a spolehlivosti motocyklů značky Honda.


Nový model RC213V-S však není jen pouhým výsledkem těchto zkušeností s novými technologiemi, které Honda nasbírala při účasti v závodech, ale spíše představuje úplně nový pokus dostat stroj vyvinutý pro závody v sérii MotoGP na veřejné komunikace. K vítězství na světovém šampionátu je nutné vyvinout stroj, který jezdí nejrychleji na světě, ale Honda zastává názor, že jezdci musí s motocyklem především dobře manévrovat, takže mezi prostředky nezbytné k vyhrávání závodů řadí snadnou ovladatelnost. Honda se jinými slovy drží zásady, že nejrychlejší stroj na světě je ten, s nímž se i nejsnadněji manévruje. Už od dob závodů TT na ostrově Man vyvíjí Honda konzistentně na základě tohoto tohoto principu čistě závodní stroje s cílem dosáhnout nejsnadnější manévrovatelnosti na světě – a tato strategie jí přináší jedno vítězství za druhým.



I model RC213V-S byl vyvinut podle této zásady společnosti Honda tak, aby závodní speciál RC213V, který vyhrál šampionáty MotoGP v letech 2013 a 2014, mohl jezdit po veřejných komunikacích. Model RC213V-S zdědil specifikace speciálu RC213V s náležitým důrazem na hmotnostní koncentraci a snížené tření, a také všechny klíčové aspekty při výrobě, které model RC213V jako závodní stroj pro MotoGP odlišují od běžných motocyklů z masové produkce, a to při zachování odpovídajících významných rozdílů zahrnujících nízkou hmotnost, precizní opracování jednotlivých komponent a vynikající odborné dovednosti potřebné při výrobě. Model RC213V-S je kromě toho vybaven řídicími technologiemi, které využívá i stroj RC213V. Speciál RC213V sestává pouze ze součástí, které jsou nezbytné k vítězství v závodech, přičemž se vychází z koncepce umožňující změny specifikací dle potřeb jezdce a trati. Pro dosažení parametrů umožňujících provoz modelu RC213V-S na veřejných komunikacích Honda přistoupila jen k minimálnímu množství změn a doplňků oproti stroji RC213V.

Při vývoji modelu RS213V-S se naše pozornost soustředila spíše na zachování maximální možné míry celkových charakteristik speciálu RC213V a pocitu z jeho řízení než na snahu kopírovat jeho dynamickou výkonnost. Pro umožnění jízdy v rychlostech, kterých dosahuje závodní speciál RC213V, je na přání k dispozici sportovní sada určená výhradně k jízdě na uzavřených tratích, jako jsou závodní okruhy.
Díky tomu model RC213V-S umožňuje zažít pocit z řízení speciálu RC213V na veřejných komunikacích a zároveň jízdu na ještě vyšší úrovni po uzavřených okruzích.

Model RC213V sestává pouze ze součástí, které jsou nezbytné k vítězství v závodech, přičemž se vychází z koncepce umožňující změny specifikací dle jezdce a trati. Aby byl možný provoz modelu RC213V-S na veřejných komunikacích, přistoupili jsme jen k minimálním možným změnám a doplněním speciálu RC213V, a to při zachování všech ostatních charakteristických prvků stroje RC213V.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč