Honda RC213V-S - závodní stroj na značkách

vloženo

Model RC213V je stroj určený výhradně k závodění, který v letech 2013 a 2014 opakovaně zvítězil na světových mistrovstvích federace FIM ve třídě MotoGP („Road Racing World Championship Grand Prix“, dále jen „MotoGP“). Honda provedla určité změny specifikací závodního speciálu RC213V a takto upravený model nyní uvede na trh pod označením RC213V-S. Model RC213V-S bude možné používat na veřejných komunikacích a objednávky na nový stroj začne Honda přijímat od 13. července 2015.

Honda RC213V-S - závodní stroj na značkách V roce 1954 vyjádřila Honda svůj záměr zúčastnit se závodů TT na ostrově Man, které tehdy byly součástí velké ceny světového šampionátu silničních motocyklů. Honda vyvinula své vlastní závodní stroje a v roce 1959, pět let od tohoto prohlášení, se s nimi zúčastnila závodů „Isle of Man TT“. V roce 1961 Honda zvítězila na šampionátu závodů TT ve dvou třídách, do nichž vstoupila. Celkový počet vítězství Hondy v závodech dosáhl v roce 2005 bezprecedentních 600, a k 11. červnu 2015 už vzrostl na 695 vítězství. Od doby prvních závodů TT na ostrově Man se závodní aktivity Hondy rozšířily na celou řadu závodů, na které společnost pohlíží jako na „pojízdnou laboratoř“. Takto získanou odezvu na rozmanité technologie vyvinuté k závodním účelům uplatňuje i u nabízených produkčních modelů a tato technická řešení využívá k udržování i dalšímu zlepšování vynikající výkonnosti a spolehlivosti motocyklů značky Honda.

Nový model RC213V-S však není jen pouhým výsledkem těchto zkušeností s novými technologiemi, které Honda nasbírala při účasti v závodech, ale spíše představuje úplně nový pokus dostat stroj vyvinutý pro závody v sérii MotoGP na veřejné komunikace. K vítězství na světovém šampionátu je nutné vyvinout stroj, který jezdí nejrychleji na světě, ale Honda zastává názor, že jezdci musí s motocyklem především dobře manévrovat, takže mezi prostředky nezbytné k vyhrávání závodů řadí snadnou ovladatelnost. Honda se jinými slovy drží zásady, že nejrychlejší stroj na světě je ten, s nímž se i nejsnadněji manévruje. Už od dob závodů TT na ostrově Man vyvíjí Honda konzistentně na základě tohoto tohoto principu čistě závodní stroje s cílem dosáhnout nejsnadnější manévrovatelnosti na světě – a tato strategie jí přináší jedno vítězství za druhým.



I model RC213V-S byl vyvinut podle této zásady společnosti Honda tak, aby závodní speciál RC213V, který vyhrál šampionáty MotoGP v letech 2013 a 2014, mohl jezdit po veřejných komunikacích. Model RC213V-S zdědil specifikace speciálu RC213V s náležitým důrazem na hmotnostní koncentraci a snížené tření, a také všechny klíčové aspekty při výrobě, které model RC213V jako závodní stroj pro MotoGP odlišují od běžných motocyklů z masové produkce, a to při zachování odpovídajících významných rozdílů zahrnujících nízkou hmotnost, precizní opracování jednotlivých komponent a vynikající odborné dovednosti potřebné při výrobě. Model RC213V-S je kromě toho vybaven řídicími technologiemi, které využívá i stroj RC213V. Speciál RC213V sestává pouze ze součástí, které jsou nezbytné k vítězství v závodech, přičemž se vychází z koncepce umožňující změny specifikací dle potřeb jezdce a trati. Pro dosažení parametrů umožňujících provoz modelu RC213V-S na veřejných komunikacích Honda přistoupila jen k minimálnímu množství změn a doplňků oproti stroji RC213V.

Při vývoji modelu RS213V-S se naše pozornost soustředila spíše na zachování maximální možné míry celkových charakteristik speciálu RC213V a pocitu z jeho řízení než na snahu kopírovat jeho dynamickou výkonnost. Pro umožnění jízdy v rychlostech, kterých dosahuje závodní speciál RC213V, je na přání k dispozici sportovní sada určená výhradně k jízdě na uzavřených tratích, jako jsou závodní okruhy.
Díky tomu model RC213V-S umožňuje zažít pocit z řízení speciálu RC213V na veřejných komunikacích a zároveň jízdu na ještě vyšší úrovni po uzavřených okruzích.

Model RC213V sestává pouze ze součástí, které jsou nezbytné k vítězství v závodech, přičemž se vychází z koncepce umožňující změny specifikací dle jezdce a trati. Aby byl možný provoz modelu RC213V-S na veřejných komunikacích, přistoupili jsme jen k minimálním možným změnám a doplněním speciálu RC213V, a to při zachování všech ostatních charakteristických prvků stroje RC213V.

Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda RC213V-S - závodní stroj na značkách
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má