Honda představuje nový Civic Type R

vloženo

Společnost Honda Motor Europe Ltd dnes ohlásila netrpělivě očekávaný nový Civic Type R – následovníka modelu, jehož jedinečná kombinace dostupnosti, špičkových jízdních vlastností a každodenní použitelnosti umožnila dosažení objemů prodeje přesahujících všechna očekávání.

Honda představuje nový Civic Type R Honda představuje nový Civic Type R

K dispozici budou různé úrovně výbavy od plně vybaveného automobilu až po provedení, ze kterého byl vyjmut i kryt zavazadlového prostoru. S těmto variantami je nový Civic Type R připraven oslovit zcela novou vlnu nadšenců a zopakovat kultovní úspěch prvního „CTR“, který co do počtu prodaných kusů překonal všechny prognózy. Nový Civic Type R bude veřejnosti poprvé představen na zářijovém autosalónu v Paříži a prodej by měl být zahájen v roce 2007.


S ohledem na vynikající hodnocení výkonu předchozího provedení Honda nepovažovala za nutné výkon motoru dále zvyšovat. Nový Type R je proto opět poháněn atmosférickým motorem DOHC i-VTEC se zdvihovým objemem 2 litry, jenž disponuje podobným výkonem, ale který byl dále vylepšen (nový vyvažovací hřídel a elektronicky ovládaná škrticí klapka) pro dosažení lepší odezvy. Maximální výkon 201 k je nyní dosahován při 8 000 ot./min. (dříve 200 k při 7 400 ot./min.).

Zatímco jízdní výkony budou podle všeho prakticky shodné se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a s maximální rychlostí 235 km/h předchozího Type R, nový model je díky vylepšením motoru celkově pružnější a díky lepší aerodynamice navíc snáze rozráží vzduch. Mírný nárůst pohotovostní hmotnost byl kompenzován o něco lehčím zpřevodováním.

Klíčovou součástí architektury motoru nadále zůstávají systém proměnlivého časování ventilů VTEC a technologie variabilního vačkového hřídele sání (VTC). Dynamika a vysokootáčkový charakter motoru zůstaly zachovány, avšak k přepnutí na vyšší zdvih s delším časováním ventilů nyní dochází při nižších otáčkách 5 200 ot./min., odkud může motor pokračovat až k červenému poli na hranici 8 000 ot./min. Vpravo od digitálního tachometru je umístěn nový ukazatel i-VTEC, který se při dosažení této hodnoty otáček rozsvítí.

Základem všech třídveřových verzí se stal podvozek pětidveřového provedení modelu Civic, který obdržel řadu ocenění za svou stabilitu a jízdní vlastnosti a představuje tak ideální platformu pro vysoce výkonné provedení. U modelu Civic Type S bylo zavěšení kol vyladěno s ohledem na ostřejší jízdní dynamiku a na sportovnější výkony. Verze Type R posouvá tyto úpravy na ještě vyšší úroveň. Podobně jako u Type S je rozchod zadních kol v porovnání s pětidveřovým modelem o 20 mm širší, avšak nastavení tlumičů a pružin jsou u Type R zcela unikátní.

Nezbytnou přilnavost k vozovce zajišťují pneumatiky o rozměru 225/40 ZR18, torzní tuhost karosérie byla dále vylepšena snížením světlé výšky o 15 mm. Umístění palivové nádrže uprostřed pod vozidlem navíc snižuje těžiště a moment setrvačnosti karosérie. Tužší řízení se strmějším převodem a robustnější upevnění skříně řízení společně poskytují vynikající odezvu na každý pohyb volantem.

Již pětidveřový model Civic nabízí jednu z nejtužších konstrukcí karosérie v C-segmentu. Karosérie verze Type R byla dále vyztužena, neboť její vlastnosti hrají klíčovou roli při zajištění vysoké citlivosti a dynamiky podvozku. Zesíleny byly zejména podlahový příčník bezprostředně za palivovou nádrží a okolí horních úchytů zavěšení kol přední nápravy, přičemž zpevněn byl také snížený příčník bezprostředně před motorovým prostorem. Celkovým výsledkem je podvozek, který v porovnání s předchozím modelem nabízí předvídatelnější jízdní vlastnosti a úroveň citlivosti a stability, jež patří mezi nejlepší v dané třídě. Nastavení tlumičů přitom poskytuje lepší jízdní komfort, který odpovídá ostatním vylepšením provedeným u nového Type R.

Výrazný styling nového Type R je bezpochyby velmi asertivní. Agresivně vyhlížející karosérie je vybavena celou řadou plně integrovaných aerodynamických součástí, které jsou spolu s o 15 mm sníženým podvozkem (v porovnání s pětidveřovou verzí a s verzí Type S) a se standardně nabízenými sedmipaprskovými 18-palcovými koly z lehkých slitin jasným důkazem potenciálu, který v sobě tento vůz skrývá. V nižším předním spojleru s větším nasávacím otvorem jsou umístěny trojúhelníkové mlhovky, jejichž tvar vychází z velkých koncovek výfuku umístěných na zádi. Na dveřích zavazadlového prostoru je umístěn výrazný spojler lakovaný v barvě karosérie, který zvyšuje přítlačnou sílu a současně rozděluje sklo dveří na dvě části, čímž zaniká vyvýšený skleněný profil charakteristický pro pětidveřovou verzi a pro model Type S.

Ostatní identifikační prvky jsou záměrně diskrétní: loga Type R jsou umístěna na předních brzdových třmenech a průhledný panel na přídi použitý u Civic Type S byl nahrazen voštinovou mřížkou a centrálně umístěným červeným logem „H“.

Pokud překročíte prahové lišty z nerezové oceli s logem „Type R“ a usednete do kabiny, opět není pochyb o tom, že tento automobil byl vyvinut pro potěšení z jízdy. Řidič i spolujezdec jsou pevně podepíráni sedadly s prvotřídním bočním vedením, která jsou na opěradlech čalouněna černou Alcantarou s červenými švy, zatímco sedáky a zadní strana opěradel jsou potaženy červenou tkaninou. Stejná barevná kombinace byla použita i na výrazných zadních sedadlech. Vysoce praktický a mimořádně atraktivní dvouúrovňový koncept přístrojového panelu známý z ostatních verzí řady Civic byl přirozeně zachován i u Type R, avšak zde jsou červeně podsvícené číselníky přístrojů lemovány kovovými obručemi na obou ukazatelích. Řidič má ve svých rukách volant potažený černou perforovanou kůží s červenými švy a s centrálně umístěným logem „H“, zatímco hlavice řadicí páky v hliníkovém provedení je lemována černou manžetou s červenými švy.

Navíc, jako výrazný detail zvyšující exkluzivitu je těsně před řadicí pákou umístěna destička, do které je vygravírováno unikátní sériové číslo vozu.

Pro zákazníky požadující vysoký komfort a bohatou výbavu bude k dispozici plně vybavená verze. Mezi prvky výbavy patří například okenní airbagy, tempomat, mlhovky, senzory pro automatickou aktivaci světel a stěračů nebo dvouzónová klimatizace. Jako volitelná výbava je nabízen nejmodernější navigační systém s hlasovým ovládáním a s možností příjmu dopravních informací prostřednictvím technologie RDS.

Jako logické vyústění filozofie Type R bude k dispozici také odlehčená verze modelu Civic Type R. Odstraněním položek jako je audiosystém, kryt zavazadlového prostoru nebo spodní kryt motoru a snížením množství zvukové izolace byla hmotnost snížena o 40 kg Abychom splnili přání stávajících zákazníků, bude tento model stejně jako jeho předchůdce homologován pro závody (FIA skupiny N a A).

Verze Type R a Type S budou společně s pětidveřovým modelem exkluzivně vyráběny v britském výrobním závodě značky Honda ve Swindonu.

Zdroj: honda.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

Toužíte po crossoveru se kterým budete středem pozornosti? Co takhle zvolit nový model DS 3 Crossback? Novinka od francouzské automobilky nemá v podstatě konkurenci, alespoň co se vzhledu týče. Nebo snad znáte stejně..

Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, kolik stojí?

Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, kolik stojí?

Značka Peugeot, která před devíti měsíci úspěšně uvedla na trh v ČR nový fastback Peugeot 508, uvádí dnes i verzi 508..

Škoda Kamiq má českou cenu, stojí od 379 900 Kč

Škoda Kamiq má českou cenu, stojí od 379 900 Kč

Příjem objednávek nového modelu KAMIQ na českém trhu zahájen, doporučené ceny pro zákazníky začínají na částce 379 900..

Test: Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDI vás ujistí o svých kvalitách

Test: Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDI vás ujistí o svých kvalitách

Víte, jaké je nejprodávanější malé SUV v Česku? Nevíte? Napovíme. Prodává se šestým rokem, nedávno dostalo nové..

Škoda Octavia Tour a Touring Sport se slevou až 118 400 Kč

Škoda Octavia Tour a Touring Sport se slevou až 118 400 Kč

Nejprodávanější modelová řada automobilky Škoda přichází v atraktivní podobě akčních modelů, které byly ušity na míru..