Honda představuje nový Civic Type R

vloženo

Společnost Honda Motor Europe Ltd dnes ohlásila netrpělivě očekávaný nový Civic Type R – následovníka modelu, jehož jedinečná kombinace dostupnosti, špičkových jízdních vlastností a každodenní použitelnosti umožnila dosažení objemů prodeje přesahujících všechna očekávání.

Honda představuje nový Civic Type R K dispozici budou různé úrovně výbavy od plně vybaveného automobilu až po provedení, ze kterého byl vyjmut i kryt zavazadlového prostoru. S těmto variantami je nový Civic Type R připraven oslovit zcela novou vlnu nadšenců a zopakovat kultovní úspěch prvního „CTR“, který co do počtu prodaných kusů překonal všechny prognózy. Nový Civic Type R bude veřejnosti poprvé představen na zářijovém autosalónu v Paříži a prodej by měl být zahájen v roce 2007.

S ohledem na vynikající hodnocení výkonu předchozího provedení Honda nepovažovala za nutné výkon motoru dále zvyšovat. Nový Type R je proto opět poháněn atmosférickým motorem DOHC i-VTEC se zdvihovým objemem 2 litry, jenž disponuje podobným výkonem, ale který byl dále vylepšen (nový vyvažovací hřídel a elektronicky ovládaná škrticí klapka) pro dosažení lepší odezvy. Maximální výkon 201 k je nyní dosahován při 8 000 ot./min. (dříve 200 k při 7 400 ot./min.).

Zatímco jízdní výkony budou podle všeho prakticky shodné se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a s maximální rychlostí 235 km/h předchozího Type R, nový model je díky vylepšením motoru celkově pružnější a díky lepší aerodynamice navíc snáze rozráží vzduch. Mírný nárůst pohotovostní hmotnost byl kompenzován o něco lehčím zpřevodováním.

Klíčovou součástí architektury motoru nadále zůstávají systém proměnlivého časování ventilů VTEC a technologie variabilního vačkového hřídele sání (VTC). Dynamika a vysokootáčkový charakter motoru zůstaly zachovány, avšak k přepnutí na vyšší zdvih s delším časováním ventilů nyní dochází při nižších otáčkách 5 200 ot./min., odkud může motor pokračovat až k červenému poli na hranici 8 000 ot./min. Vpravo od digitálního tachometru je umístěn nový ukazatel i-VTEC, který se při dosažení této hodnoty otáček rozsvítí.

Základem všech třídveřových verzí se stal podvozek pětidveřového provedení modelu Civic, který obdržel řadu ocenění za svou stabilitu a jízdní vlastnosti a představuje tak ideální platformu pro vysoce výkonné provedení. U modelu Civic Type S bylo zavěšení kol vyladěno s ohledem na ostřejší jízdní dynamiku a na sportovnější výkony. Verze Type R posouvá tyto úpravy na ještě vyšší úroveň. Podobně jako u Type S je rozchod zadních kol v porovnání s pětidveřovým modelem o 20 mm širší, avšak nastavení tlumičů a pružin jsou u Type R zcela unikátní.

Nezbytnou přilnavost k vozovce zajišťují pneumatiky o rozměru 225/40 ZR18, torzní tuhost karosérie byla dále vylepšena snížením světlé výšky o 15 mm. Umístění palivové nádrže uprostřed pod vozidlem navíc snižuje těžiště a moment setrvačnosti karosérie. Tužší řízení se strmějším převodem a robustnější upevnění skříně řízení společně poskytují vynikající odezvu na každý pohyb volantem.

Již pětidveřový model Civic nabízí jednu z nejtužších konstrukcí karosérie v C-segmentu. Karosérie verze Type R byla dále vyztužena, neboť její vlastnosti hrají klíčovou roli při zajištění vysoké citlivosti a dynamiky podvozku. Zesíleny byly zejména podlahový příčník bezprostředně za palivovou nádrží a okolí horních úchytů zavěšení kol přední nápravy, přičemž zpevněn byl také snížený příčník bezprostředně před motorovým prostorem. Celkovým výsledkem je podvozek, který v porovnání s předchozím modelem nabízí předvídatelnější jízdní vlastnosti a úroveň citlivosti a stability, jež patří mezi nejlepší v dané třídě. Nastavení tlumičů přitom poskytuje lepší jízdní komfort, který odpovídá ostatním vylepšením provedeným u nového Type R.

Výrazný styling nového Type R je bezpochyby velmi asertivní. Agresivně vyhlížející karosérie je vybavena celou řadou plně integrovaných aerodynamických součástí, které jsou spolu s o 15 mm sníženým podvozkem (v porovnání s pětidveřovou verzí a s verzí Type S) a se standardně nabízenými sedmipaprskovými 18-palcovými koly z lehkých slitin jasným důkazem potenciálu, který v sobě tento vůz skrývá. V nižším předním spojleru s větším nasávacím otvorem jsou umístěny trojúhelníkové mlhovky, jejichž tvar vychází z velkých koncovek výfuku umístěných na zádi. Na dveřích zavazadlového prostoru je umístěn výrazný spojler lakovaný v barvě karosérie, který zvyšuje přítlačnou sílu a současně rozděluje sklo dveří na dvě části, čímž zaniká vyvýšený skleněný profil charakteristický pro pětidveřovou verzi a pro model Type S.

Ostatní identifikační prvky jsou záměrně diskrétní: loga Type R jsou umístěna na předních brzdových třmenech a průhledný panel na přídi použitý u Civic Type S byl nahrazen voštinovou mřížkou a centrálně umístěným červeným logem „H“.

Pokud překročíte prahové lišty z nerezové oceli s logem „Type R“ a usednete do kabiny, opět není pochyb o tom, že tento automobil byl vyvinut pro potěšení z jízdy. Řidič i spolujezdec jsou pevně podepíráni sedadly s prvotřídním bočním vedením, která jsou na opěradlech čalouněna černou Alcantarou s červenými švy, zatímco sedáky a zadní strana opěradel jsou potaženy červenou tkaninou. Stejná barevná kombinace byla použita i na výrazných zadních sedadlech. Vysoce praktický a mimořádně atraktivní dvouúrovňový koncept přístrojového panelu známý z ostatních verzí řady Civic byl přirozeně zachován i u Type R, avšak zde jsou červeně podsvícené číselníky přístrojů lemovány kovovými obručemi na obou ukazatelích. Řidič má ve svých rukách volant potažený černou perforovanou kůží s červenými švy a s centrálně umístěným logem „H“, zatímco hlavice řadicí páky v hliníkovém provedení je lemována černou manžetou s červenými švy.

Navíc, jako výrazný detail zvyšující exkluzivitu je těsně před řadicí pákou umístěna destička, do které je vygravírováno unikátní sériové číslo vozu.

Pro zákazníky požadující vysoký komfort a bohatou výbavu bude k dispozici plně vybavená verze. Mezi prvky výbavy patří například okenní airbagy, tempomat, mlhovky, senzory pro automatickou aktivaci světel a stěračů nebo dvouzónová klimatizace. Jako volitelná výbava je nabízen nejmodernější navigační systém s hlasovým ovládáním a s možností příjmu dopravních informací prostřednictvím technologie RDS.

Jako logické vyústění filozofie Type R bude k dispozici také odlehčená verze modelu Civic Type R. Odstraněním položek jako je audiosystém, kryt zavazadlového prostoru nebo spodní kryt motoru a snížením množství zvukové izolace byla hmotnost snížena o 40 kg Abychom splnili přání stávajících zákazníků, bude tento model stejně jako jeho předchůdce homologován pro závody (FIA skupiny N a A).

Verze Type R a Type S budou společně s pětidveřovým modelem exkluzivně vyráběny v britském výrobním závodě značky Honda ve Swindonu.

Zdroj: honda.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!