Honda představuje nový Civic Type R

vloženo

Společnost Honda Motor Europe Ltd dnes ohlásila netrpělivě očekávaný nový Civic Type R – následovníka modelu, jehož jedinečná kombinace dostupnosti, špičkových jízdních vlastností a každodenní použitelnosti umožnila dosažení objemů prodeje přesahujících všechna očekávání.

Honda představuje nový Civic Type R K dispozici budou různé úrovně výbavy od plně vybaveného automobilu až po provedení, ze kterého byl vyjmut i kryt zavazadlového prostoru. S těmto variantami je nový Civic Type R připraven oslovit zcela novou vlnu nadšenců a zopakovat kultovní úspěch prvního „CTR“, který co do počtu prodaných kusů překonal všechny prognózy. Nový Civic Type R bude veřejnosti poprvé představen na zářijovém autosalónu v Paříži a prodej by měl být zahájen v roce 2007.

S ohledem na vynikající hodnocení výkonu předchozího provedení Honda nepovažovala za nutné výkon motoru dále zvyšovat. Nový Type R je proto opět poháněn atmosférickým motorem DOHC i-VTEC se zdvihovým objemem 2 litry, jenž disponuje podobným výkonem, ale který byl dále vylepšen (nový vyvažovací hřídel a elektronicky ovládaná škrticí klapka) pro dosažení lepší odezvy. Maximální výkon 201 k je nyní dosahován při 8 000 ot./min. (dříve 200 k při 7 400 ot./min.).

Zatímco jízdní výkony budou podle všeho prakticky shodné se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a s maximální rychlostí 235 km/h předchozího Type R, nový model je díky vylepšením motoru celkově pružnější a díky lepší aerodynamice navíc snáze rozráží vzduch. Mírný nárůst pohotovostní hmotnost byl kompenzován o něco lehčím zpřevodováním.

Klíčovou součástí architektury motoru nadále zůstávají systém proměnlivého časování ventilů VTEC a technologie variabilního vačkového hřídele sání (VTC). Dynamika a vysokootáčkový charakter motoru zůstaly zachovány, avšak k přepnutí na vyšší zdvih s delším časováním ventilů nyní dochází při nižších otáčkách 5 200 ot./min., odkud může motor pokračovat až k červenému poli na hranici 8 000 ot./min. Vpravo od digitálního tachometru je umístěn nový ukazatel i-VTEC, který se při dosažení této hodnoty otáček rozsvítí.

Základem všech třídveřových verzí se stal podvozek pětidveřového provedení modelu Civic, který obdržel řadu ocenění za svou stabilitu a jízdní vlastnosti a představuje tak ideální platformu pro vysoce výkonné provedení. U modelu Civic Type S bylo zavěšení kol vyladěno s ohledem na ostřejší jízdní dynamiku a na sportovnější výkony. Verze Type R posouvá tyto úpravy na ještě vyšší úroveň. Podobně jako u Type S je rozchod zadních kol v porovnání s pětidveřovým modelem o 20 mm širší, avšak nastavení tlumičů a pružin jsou u Type R zcela unikátní.

Nezbytnou přilnavost k vozovce zajišťují pneumatiky o rozměru 225/40 ZR18, torzní tuhost karosérie byla dále vylepšena snížením světlé výšky o 15 mm. Umístění palivové nádrže uprostřed pod vozidlem navíc snižuje těžiště a moment setrvačnosti karosérie. Tužší řízení se strmějším převodem a robustnější upevnění skříně řízení společně poskytují vynikající odezvu na každý pohyb volantem.

Již pětidveřový model Civic nabízí jednu z nejtužších konstrukcí karosérie v C-segmentu. Karosérie verze Type R byla dále vyztužena, neboť její vlastnosti hrají klíčovou roli při zajištění vysoké citlivosti a dynamiky podvozku. Zesíleny byly zejména podlahový příčník bezprostředně za palivovou nádrží a okolí horních úchytů zavěšení kol přední nápravy, přičemž zpevněn byl také snížený příčník bezprostředně před motorovým prostorem. Celkovým výsledkem je podvozek, který v porovnání s předchozím modelem nabízí předvídatelnější jízdní vlastnosti a úroveň citlivosti a stability, jež patří mezi nejlepší v dané třídě. Nastavení tlumičů přitom poskytuje lepší jízdní komfort, který odpovídá ostatním vylepšením provedeným u nového Type R.

Výrazný styling nového Type R je bezpochyby velmi asertivní. Agresivně vyhlížející karosérie je vybavena celou řadou plně integrovaných aerodynamických součástí, které jsou spolu s o 15 mm sníženým podvozkem (v porovnání s pětidveřovou verzí a s verzí Type S) a se standardně nabízenými sedmipaprskovými 18-palcovými koly z lehkých slitin jasným důkazem potenciálu, který v sobě tento vůz skrývá. V nižším předním spojleru s větším nasávacím otvorem jsou umístěny trojúhelníkové mlhovky, jejichž tvar vychází z velkých koncovek výfuku umístěných na zádi. Na dveřích zavazadlového prostoru je umístěn výrazný spojler lakovaný v barvě karosérie, který zvyšuje přítlačnou sílu a současně rozděluje sklo dveří na dvě části, čímž zaniká vyvýšený skleněný profil charakteristický pro pětidveřovou verzi a pro model Type S.

Ostatní identifikační prvky jsou záměrně diskrétní: loga Type R jsou umístěna na předních brzdových třmenech a průhledný panel na přídi použitý u Civic Type S byl nahrazen voštinovou mřížkou a centrálně umístěným červeným logem „H“.

Pokud překročíte prahové lišty z nerezové oceli s logem „Type R“ a usednete do kabiny, opět není pochyb o tom, že tento automobil byl vyvinut pro potěšení z jízdy. Řidič i spolujezdec jsou pevně podepíráni sedadly s prvotřídním bočním vedením, která jsou na opěradlech čalouněna černou Alcantarou s červenými švy, zatímco sedáky a zadní strana opěradel jsou potaženy červenou tkaninou. Stejná barevná kombinace byla použita i na výrazných zadních sedadlech. Vysoce praktický a mimořádně atraktivní dvouúrovňový koncept přístrojového panelu známý z ostatních verzí řady Civic byl přirozeně zachován i u Type R, avšak zde jsou červeně podsvícené číselníky přístrojů lemovány kovovými obručemi na obou ukazatelích. Řidič má ve svých rukách volant potažený černou perforovanou kůží s červenými švy a s centrálně umístěným logem „H“, zatímco hlavice řadicí páky v hliníkovém provedení je lemována černou manžetou s červenými švy.

Navíc, jako výrazný detail zvyšující exkluzivitu je těsně před řadicí pákou umístěna destička, do které je vygravírováno unikátní sériové číslo vozu.

Pro zákazníky požadující vysoký komfort a bohatou výbavu bude k dispozici plně vybavená verze. Mezi prvky výbavy patří například okenní airbagy, tempomat, mlhovky, senzory pro automatickou aktivaci světel a stěračů nebo dvouzónová klimatizace. Jako volitelná výbava je nabízen nejmodernější navigační systém s hlasovým ovládáním a s možností příjmu dopravních informací prostřednictvím technologie RDS.

Jako logické vyústění filozofie Type R bude k dispozici také odlehčená verze modelu Civic Type R. Odstraněním položek jako je audiosystém, kryt zavazadlového prostoru nebo spodní kryt motoru a snížením množství zvukové izolace byla hmotnost snížena o 40 kg Abychom splnili přání stávajících zákazníků, bude tento model stejně jako jeho předchůdce homologován pro závody (FIA skupiny N a A).

Verze Type R a Type S budou společně s pětidveřovým modelem exkluzivně vyráběny v britském výrobním závodě značky Honda ve Swindonu.

Zdroj: honda.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie
04.01.2017
Audi rozšiřuje nabídku modelové řady A3 o tři nové verze