Honda představuje nový Civic Type R

vloženo

Společnost Honda Motor Europe Ltd dnes ohlásila netrpělivě očekávaný nový Civic Type R – následovníka modelu, jehož jedinečná kombinace dostupnosti, špičkových jízdních vlastností a každodenní použitelnosti umožnila dosažení objemů prodeje přesahujících všechna očekávání.

Honda představuje nový Civic Type R Honda představuje nový Civic Type R

K dispozici budou různé úrovně výbavy od plně vybaveného automobilu až po provedení, ze kterého byl vyjmut i kryt zavazadlového prostoru. S těmto variantami je nový Civic Type R připraven oslovit zcela novou vlnu nadšenců a zopakovat kultovní úspěch prvního „CTR“, který co do počtu prodaných kusů překonal všechny prognózy. Nový Civic Type R bude veřejnosti poprvé představen na zářijovém autosalónu v Paříži a prodej by měl být zahájen v roce 2007.


S ohledem na vynikající hodnocení výkonu předchozího provedení Honda nepovažovala za nutné výkon motoru dále zvyšovat. Nový Type R je proto opět poháněn atmosférickým motorem DOHC i-VTEC se zdvihovým objemem 2 litry, jenž disponuje podobným výkonem, ale který byl dále vylepšen (nový vyvažovací hřídel a elektronicky ovládaná škrticí klapka) pro dosažení lepší odezvy. Maximální výkon 201 k je nyní dosahován při 8 000 ot./min. (dříve 200 k při 7 400 ot./min.).

Zatímco jízdní výkony budou podle všeho prakticky shodné se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a s maximální rychlostí 235 km/h předchozího Type R, nový model je díky vylepšením motoru celkově pružnější a díky lepší aerodynamice navíc snáze rozráží vzduch. Mírný nárůst pohotovostní hmotnost byl kompenzován o něco lehčím zpřevodováním.

Klíčovou součástí architektury motoru nadále zůstávají systém proměnlivého časování ventilů VTEC a technologie variabilního vačkového hřídele sání (VTC). Dynamika a vysokootáčkový charakter motoru zůstaly zachovány, avšak k přepnutí na vyšší zdvih s delším časováním ventilů nyní dochází při nižších otáčkách 5 200 ot./min., odkud může motor pokračovat až k červenému poli na hranici 8 000 ot./min. Vpravo od digitálního tachometru je umístěn nový ukazatel i-VTEC, který se při dosažení této hodnoty otáček rozsvítí.

Základem všech třídveřových verzí se stal podvozek pětidveřového provedení modelu Civic, který obdržel řadu ocenění za svou stabilitu a jízdní vlastnosti a představuje tak ideální platformu pro vysoce výkonné provedení. U modelu Civic Type S bylo zavěšení kol vyladěno s ohledem na ostřejší jízdní dynamiku a na sportovnější výkony. Verze Type R posouvá tyto úpravy na ještě vyšší úroveň. Podobně jako u Type S je rozchod zadních kol v porovnání s pětidveřovým modelem o 20 mm širší, avšak nastavení tlumičů a pružin jsou u Type R zcela unikátní.

Nezbytnou přilnavost k vozovce zajišťují pneumatiky o rozměru 225/40 ZR18, torzní tuhost karosérie byla dále vylepšena snížením světlé výšky o 15 mm. Umístění palivové nádrže uprostřed pod vozidlem navíc snižuje těžiště a moment setrvačnosti karosérie. Tužší řízení se strmějším převodem a robustnější upevnění skříně řízení společně poskytují vynikající odezvu na každý pohyb volantem.

Již pětidveřový model Civic nabízí jednu z nejtužších konstrukcí karosérie v C-segmentu. Karosérie verze Type R byla dále vyztužena, neboť její vlastnosti hrají klíčovou roli při zajištění vysoké citlivosti a dynamiky podvozku. Zesíleny byly zejména podlahový příčník bezprostředně za palivovou nádrží a okolí horních úchytů zavěšení kol přední nápravy, přičemž zpevněn byl také snížený příčník bezprostředně před motorovým prostorem. Celkovým výsledkem je podvozek, který v porovnání s předchozím modelem nabízí předvídatelnější jízdní vlastnosti a úroveň citlivosti a stability, jež patří mezi nejlepší v dané třídě. Nastavení tlumičů přitom poskytuje lepší jízdní komfort, který odpovídá ostatním vylepšením provedeným u nového Type R.

Výrazný styling nového Type R je bezpochyby velmi asertivní. Agresivně vyhlížející karosérie je vybavena celou řadou plně integrovaných aerodynamických součástí, které jsou spolu s o 15 mm sníženým podvozkem (v porovnání s pětidveřovou verzí a s verzí Type S) a se standardně nabízenými sedmipaprskovými 18-palcovými koly z lehkých slitin jasným důkazem potenciálu, který v sobě tento vůz skrývá. V nižším předním spojleru s větším nasávacím otvorem jsou umístěny trojúhelníkové mlhovky, jejichž tvar vychází z velkých koncovek výfuku umístěných na zádi. Na dveřích zavazadlového prostoru je umístěn výrazný spojler lakovaný v barvě karosérie, který zvyšuje přítlačnou sílu a současně rozděluje sklo dveří na dvě části, čímž zaniká vyvýšený skleněný profil charakteristický pro pětidveřovou verzi a pro model Type S.

Ostatní identifikační prvky jsou záměrně diskrétní: loga Type R jsou umístěna na předních brzdových třmenech a průhledný panel na přídi použitý u Civic Type S byl nahrazen voštinovou mřížkou a centrálně umístěným červeným logem „H“.

Pokud překročíte prahové lišty z nerezové oceli s logem „Type R“ a usednete do kabiny, opět není pochyb o tom, že tento automobil byl vyvinut pro potěšení z jízdy. Řidič i spolujezdec jsou pevně podepíráni sedadly s prvotřídním bočním vedením, která jsou na opěradlech čalouněna černou Alcantarou s červenými švy, zatímco sedáky a zadní strana opěradel jsou potaženy červenou tkaninou. Stejná barevná kombinace byla použita i na výrazných zadních sedadlech. Vysoce praktický a mimořádně atraktivní dvouúrovňový koncept přístrojového panelu známý z ostatních verzí řady Civic byl přirozeně zachován i u Type R, avšak zde jsou červeně podsvícené číselníky přístrojů lemovány kovovými obručemi na obou ukazatelích. Řidič má ve svých rukách volant potažený černou perforovanou kůží s červenými švy a s centrálně umístěným logem „H“, zatímco hlavice řadicí páky v hliníkovém provedení je lemována černou manžetou s červenými švy.

Navíc, jako výrazný detail zvyšující exkluzivitu je těsně před řadicí pákou umístěna destička, do které je vygravírováno unikátní sériové číslo vozu.

Pro zákazníky požadující vysoký komfort a bohatou výbavu bude k dispozici plně vybavená verze. Mezi prvky výbavy patří například okenní airbagy, tempomat, mlhovky, senzory pro automatickou aktivaci světel a stěračů nebo dvouzónová klimatizace. Jako volitelná výbava je nabízen nejmodernější navigační systém s hlasovým ovládáním a s možností příjmu dopravních informací prostřednictvím technologie RDS.

Jako logické vyústění filozofie Type R bude k dispozici také odlehčená verze modelu Civic Type R. Odstraněním položek jako je audiosystém, kryt zavazadlového prostoru nebo spodní kryt motoru a snížením množství zvukové izolace byla hmotnost snížena o 40 kg Abychom splnili přání stávajících zákazníků, bude tento model stejně jako jeho předchůdce homologován pro závody (FIA skupiny N a A).

Verze Type R a Type S budou společně s pětidveřovým modelem exkluzivně vyráběny v britském výrobním závodě značky Honda ve Swindonu.

Zdroj: honda.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R Fotografie k článku Honda představuje nový Civic Type R
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet