Honda NSX v prodeji již počátkem příští roku

vloženo

Společnost Honda začne dodávat zákazníkům hybridní sportovní supervůz NSX na počátku roku 2016. Model NSX, jehož účelem je vnést do segmentu supervozů „nový sportovní zážitek“, překonává stávající představy o supervozech stejně, jako první generace před čtvrtstoletím.

Honda NSX v prodeji již počátkem příští roku Model Honda NSX je poháněn zcela novou hnací jednotkou – DOHC biturbo motorem V6 s uspořádáním do 75 stupňů v kombinaci s devítistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DCT) a třemi elektromotory. Tato sportovní hybridní technologie je umístěna na tuhém a velmi lehkém podvozku, při jehož výrobě byly vůbec poprvé použity nové materiály a výrobní procesy. Nová generace NSX představuje koncept „člověkem řízeného supervozu“, který ve všech ohledech svého designu klade na první místo řidiče a je neobyčejně intuitivní a bezprostředně citlivý na reakce řidiče díky své špičkové hnací jednotce, karosérii a podvozku.

Model NSX byl vyvinut pod heslem „Výkon díky přesnosti“ jako jedinečná ukázka výkonnosti a prestiže společnosti Honda. Vývoj modelu Honda NSX 2015 začal od píky a vyžádal si téměř tři roky intenzivního vývoje globálního konstrukčního a technického týmu, který byl realizován ve vývojovém centru společnosti Honda v Raymondu v americkém státě Ohio.



Design
Karosérie se vyznačuje klasickými nízkými a širokými tvary, ostře řezanými plochami, agresivním čelním designem a zadními světly, která vzdávají čest původnímu modelu NSX.

Pozoruhodný boční sací otvor a „plovoucí“ zadní sloupek přivádějí vzduch k motoru umístěnému uprostřed a směrují proud vzduchu přes záď vozu pro zvýšení přítlaku. Pro zabudování nového podélně orientovaného motoru a převodovky byl sériový model prodloužen o 79 mm a rozšířen o 25 mm v porovnání s konceptem NSX, který byl poprvé představen v roce 2013, díky čemuž je kabina vozu umístěna o něco více dopředu

Každý prvek designu karosérie byl pečlivě přizpůsoben celkové aerodynamice jak z hlediska zvýšení stabilizačního přítlaku, tak z hlediska chlazení systémů vozu. Model NSX absolvoval rozsáhlá testování ve špičkovém firemním aerodynamickém tunelu v Raymondu v americkém státě Ohio, což vedlo k řadě podstatných změn od konceptu ke konečnému designu karosérie. Mezi tyto změny patří upravené průduchy v kapotě, nové průduchy v upevnění předních blatníků, upravené boční sací otvory a optimalizovaný zadní spojler.

Kabina zaměřená na řidiče
V souladu s vývojovým konceptem „člověkem řízeného supervozu“ byl vnitřek modelu NSX navržen s nekompromisním zaměřením na řidiče. „Kabina pro řidiče“ této novinky poskytuje výjimečné ovládání, viditelnost a vybavení a zároveň zůstává věrná odkazu legendárního původního modelu NSX. Ačkoli základ z původního modelu NSX přetrvává, technologie a techniky, použité k dosažení tohoto cíle v tomto zcela novém modelu, značně pokročily a splňují očekávání extrémního výkonu moderního supervozu.

Interiér modelu NSX nabízí vynikající výhled vpřed, jednoduché a intuitivní ovládání a špičkovou ergonomii. Například přední sedadla se vyznačují pohodlím a snadným přístupem pro řidiče a spolujezdce.

Přístrojová deska modelu NSX je vybavena dynamickým TFT displejem, který zobrazuje různé kategorie dat a nastavení vozidla podle výběru řidiče prostřednictvím kruhového ovladače systému IDS na středové konzole. Vzhledem k tomu, že slouží k ovládání tohoto výkonného informačního systému řidiče, je zcela logické, že se tlačítko Power, které slouží k aktivaci sportovní hybridní hnací jednotky, nachází uprostřed tohoto kruhového ovladače.

Pod palubní deskou potaženou kůží se skrývá nezakrytá střední část rámu – funkční strukturní prvek podvozku.Velmi tenký a přitom velmi pevný design předního sloupku a nízko umístěná přístrojová deska umožňují maximální výhled řidiče na vozovku.

Sportovní hybridní hnací jednotka

V souladu se základní filozofií původního modelu NSX je nová generace zkonstruována tak, aby přinášela nové zážitky ze sportovní jízdy: díky výjimečně intuitivní a důvěryhodné zpětné vazbě umožňuje maximální využití schopností řidiče.

Technici společnosti Honda využili firemní zkušenosti s mnoha technologiemi pokročilých hnacích jednotek a dynamiky podvozku a vytvořili nejsofistikovanější, technologicky nejvyspělejší a nejinteligentnější hnací jednotku v segmentu .Vývojový tým využil konkrétně své rozsáhlé technické zkušenosti s vysoce výkonnými motory a s technologiemi hybridních elektromotorů a také dvacetileté zkušenosti se špičkovými technologiemi dynamického variabilního rozdělování točivého momentu, včetně systému SH-AWD (Super-Handling All-Wheel Drive).

Srdcem silou modelu NSX je zcela nový uprostřed umístěný DOHC V6 motor s rozevřením válců 75 stupňů se dvěma turbodmychadly zkombinovaný se speciálně vyvinutou devítistupňovou převodovkou DCT.

Motor V6 využívá kompaktní ventilový rozvod inspirovaný závodními motory a mazání se suchou klikovou skříní pro snížení těžiště. Zcela nová devítistupňová převodovka DCT umožňuje rychle měnit rychlostní stupně.

Zadní elektromotor pro přímý pohon umístěný mezi motorem a převodovkou, podporuje akceleraci, brzdění a zlepšuje průběh řazení. Přední kola modelu NSX pohánějí dva nezávislé elektromotory o vysokém výkonu, které poskytují okamžitou odezvu točivého momentu a dynamickou distribuci točivého momentu zleva doprava.

Kromě vylepšování akcelerace a brzdění využívá model NSX své přední elektromotory k dynamickému rozdělování točivého momentu. Výsledkem je okamžitý odpich a citlivost řízení, které jakoby předvídá záměry řidiče. Model NSX prošel intenzivním testováním na několika nejnáročnějších sportovních okruzích světa, včetně slavného okruhu Nürburgring Nordschleife.



Pokročilá karosérie z více materiálů

Rovněž v souladu s odkazem původního modelu NSX – prvního celohliníkového supervozu na světě – je nový model NSX opatřen inovativní novou vícemateriálovou karosérií, při jejíž výrobě byly vůbec poprvé použity nové materiály a výrobní procesy.

Karosérie modelu NSX využívá prostorový rám – vnitřní rám z hliníku, vysokopevnostní oceli a dalších pokročilých materiálů. Tato zcela tuhá struktura, která je ukotvena k podlaze z uhlíkových vláken a která rovněž využívá pokročilé spojovací technologie, zcela eliminuje torzní a ohybové síly.

Při výrobě modelu NSX se vůbec poprvé využívá nová technologie odlévání, která kombinuje flexibilitu konstrukce a výroby procesu odlévání s vlastnostmi kovaného materiálu, což umožňuje značné snížení hmotnosti. Plechy karosérie jsou vytvořeny z kombinace hliníku a materiálu SMC (Sheet Moulding Composite).



Vyspělá sportovní ústrojí pro úchvatný dynamický výkon
Vyspělé sportovní pohonné ústrojí modelu NSX představující středově umístěný motor, dva přední motory, sportovní hybridní baterie a řídící jednotka pohonu, která je umístěna tak, aby těžiště bylo co nejníže směrem ke středu vozu pro další vylepšení vyvážení a dynamické odezvy. Díky koncepci této výbavy a lehké karosérie má model NSX nejnižší těžiště ve své třídě.

Model NSX je vybaven celohliníkovým předním a zadním zavěšením a jeho vysoký výkon se přenáší na vozovku prostřednictvím vysoce výkonných pneumatik ContiSportContact™ – 245/35Z R19 vpředu a 295/30Z R20 vzadu – nasazených na 19 x 8,5palcových předních a 20 x 11palcových zadních kolech z hliníkové slitiny.

Účinný a spolehlivý brzdný výkon zajišťují šestipístové přední a čtyřpístové zadní monoblokové třmeny, které svírají velmi účinné uhlíkokeramické brzdové kotouče.

Ovládání je výrazně optimalizováno systémem Sport Hybrid SH-AWD (Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive), který bleskově reaguje na veškeré operace řidiče – řízení, brzdění a akcelerování – společně se zajišťováním stability, řízením a spouštěním pohonu obou náprav. Systém aktivního brzdění (AHA) mírně přibrzďuje jednotlivá kola pro dodatečnou optimalizaci a dynamickou stabilitu.

Systém IDS NSX nabízí režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track. Tento systém upravuje zpětnou vazbu spalovacího motoru, elektromotoru, převodovky a podvozku a také hlučnost motoru na základě požadavku řidiče a jízdních podmínek. Režim Quiet umožňuje jezdit nízkou rychlostí na krátké vzdálenosti pouze s elektromotorem. Když řidič přejde z režimu Sport do režimu Sport+ a dále do režimu Track, dynamická reakce vozidla se prudce zostří; v režimu Track model NSX naplno představuje své výkonové možnosti.

Model NSX je rovněž vybaven funkcí kontroly trakce, která s využitím spalovacího motoru a tří elektromotorů umožňuje dosáhnout akceleraci z místa.



Nový výrobní závod
Model NSX se bude vyrábět exkluzivně v závodě PMC (Performance Manufacturing Centre) v Marysvillu ve státě Ohio, kde bude přibližně 100 vysoce kvalifikovaných specialistů na malé série provádět výrobu celé karosérie, lakování a konečnou montáž.

Provozovna PMC a její postupy byly vyvinuty tak, aby ideálně kombinovaly řemeslnou zručnost a technologii v novém přístupu k výrobě. Vlastní výrobou karosérie si společnost Honda udržuje maximální kontrolu nad celkovou kvalitou karosérie, včetně důležité pevnosti, přesnosti odpružení, sestavení a povrchové úpravy od výroby po konečné sestavení.

Výrobní tým PMC bude využívat moderní postupy pro zajištění nové generace řemeslného provedení a špičkové světové kvality v prostředí specializované výroby supervozu.

Honda Motor Europe

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda NSX v prodeji již počátkem příští roku Fotografie k článku Honda NSX v prodeji již počátkem příští roku Fotografie k článku Honda NSX v prodeji již počátkem příští roku Fotografie k článku Honda NSX v prodeji již počátkem příští roku Fotografie k článku Honda NSX v prodeji již počátkem příští roku Fotografie k článku Honda NSX v prodeji již počátkem příští roku Fotografie k článku Honda NSX v prodeji již počátkem příští roku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě