Honda míří na závodní okruhy

vloženo

Honda oznámila, že se s modelem Civic zúčastní mistrovství světa cestovních vozů FIA World Touring Car Championship (WTCC). O pohon závodního Civicu se bude starat přeplňovaná čtyřválcová zážehová šestnáctistovka, která byla vyvinuta v souladu s předpisy FIA Super 2000.

Honda míří na závodní okruhy Rozhodli jsme se,” řekl Takanobu Ito, generální ředitel společnosti Honda, „vstoupit s evropskou verzí Hondy Civic do šampionátu WTC. Pro tento projekt vyvineme zcela nový motor a všichni se na tuto novou výzvu velmi těšíme.” Pro tento projekt společnost Honda navázala partnerství s firmami Mugen a J.A.S. Motorsport. Mugen zajistí na zakázku výrobu závodního motoru vyvinutého firmou Honda R&D a společně se členy týmu zajistí jeho údržbu při každém závodu. J.A.S. Motorsport vyvine soutěžní vůz vycházející z nové pětidveřové Hondy Civic vyráběné ve výrobním závodě značky Honda v britském Swindonu.

Závodní motor je 1,6litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, který byl vyvinut v souladu s předpisy FIA Super 2000.

Společnost Honda si dala za cíl vstoupit do WTCC již v této sezóně řadou „zahajovacích závodů“. Jednání s FIA stále probíhají, počítá se však s tím, že tyto zahajovací závody se pojedou v Japonsku (konaný 21. října 2012 na okruhu Honda v Suzuce), poté v Číně a v Macau. Od sezóny 2013 Honda nastoupí do všech závodů šampionátu s týmem tvořeným dvěma vozidly, který bude řídit firma J.A.S. Motorsport.

Motoristický sport byl vždy důležitou součástí DNA značky Honda. Na konci 50. let minulého století značka Honda poprvé vstoupila do závodu Isle of man T.T a od 60. let se účastnila závodů Formule 1. FIA WTCC představuje další kapitolu účasti značky v motoristickém sportu a poskytuje vynikající platformu pro potvrzení jejího sportovního ducha bezpočtu fanoušků na celém světě.

Stručné informace o WTCC
WTCC je mezinárodní mistrovství světa cestovních vozů pořádané FIA, přičemž technické parametry vozidel podléhají přísným pravidlům kategorie FIA Super 2000. Všechna vozidla účastnící se šampionátu vycházejí ze sériových produkčních modelů vyráběných v objemech minimálně 25.000 kusů ročně a vybavených více než 4 sedadly. Šampionát je nyní vyhrazen pro vozidla poháněná přeplňovaným 1,6litrovým benzínovým motorem s přímým vstřikováním paliva. Délka každého závodu se pohybuje mezi 50 a 60 km. Celá sezóna je tvořena 12 víkendovými podniky (v rámci každého se za víkend uskuteční dva závody).

Honda, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda míří na závodní okruhy Fotografie k článku Honda míří na závodní okruhy Fotografie k článku Honda míří na závodní okruhy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi