Honda míří na závodní okruhy

vloženo

Honda oznámila, že se s modelem Civic zúčastní mistrovství světa cestovních vozů FIA World Touring Car Championship (WTCC). O pohon závodního Civicu se bude starat přeplňovaná čtyřválcová zážehová šestnáctistovka, která byla vyvinuta v souladu s předpisy FIA Super 2000.

Honda míří na závodní okruhy Honda míří na závodní okruhy

Rozhodli jsme se,” řekl Takanobu Ito, generální ředitel společnosti Honda, „vstoupit s evropskou verzí Hondy Civic do šampionátu WTC. Pro tento projekt vyvineme zcela nový motor a všichni se na tuto novou výzvu velmi těšíme.” Pro tento projekt společnost Honda navázala partnerství s firmami Mugen a J.A.S. Motorsport. Mugen zajistí na zakázku výrobu závodního motoru vyvinutého firmou Honda R&D a společně se členy týmu zajistí jeho údržbu při každém závodu. J.A.S. Motorsport vyvine soutěžní vůz vycházející z nové pětidveřové Hondy Civic vyráběné ve výrobním závodě značky Honda v britském Swindonu.


Závodní motor je 1,6litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, který byl vyvinut v souladu s předpisy FIA Super 2000.

Společnost Honda si dala za cíl vstoupit do WTCC již v této sezóně řadou „zahajovacích závodů“. Jednání s FIA stále probíhají, počítá se však s tím, že tyto zahajovací závody se pojedou v Japonsku (konaný 21. října 2012 na okruhu Honda v Suzuce), poté v Číně a v Macau. Od sezóny 2013 Honda nastoupí do všech závodů šampionátu s týmem tvořeným dvěma vozidly, který bude řídit firma J.A.S. Motorsport.

Motoristický sport byl vždy důležitou součástí DNA značky Honda. Na konci 50. let minulého století značka Honda poprvé vstoupila do závodu Isle of man T.T a od 60. let se účastnila závodů Formule 1. FIA WTCC představuje další kapitolu účasti značky v motoristickém sportu a poskytuje vynikající platformu pro potvrzení jejího sportovního ducha bezpočtu fanoušků na celém světě.

Stručné informace o WTCC
WTCC je mezinárodní mistrovství světa cestovních vozů pořádané FIA, přičemž technické parametry vozidel podléhají přísným pravidlům kategorie FIA Super 2000. Všechna vozidla účastnící se šampionátu vycházejí ze sériových produkčních modelů vyráběných v objemech minimálně 25.000 kusů ročně a vybavených více než 4 sedadly. Šampionát je nyní vyhrazen pro vozidla poháněná přeplňovaným 1,6litrovým benzínovým motorem s přímým vstřikováním paliva. Délka každého závodu se pohybuje mezi 50 a 60 km. Celá sezóna je tvořena 12 víkendovými podniky (v rámci každého se za víkend uskuteční dva závody).

Honda, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda míří na závodní okruhy Fotografie k článku Honda míří na závodní okruhy Fotografie k článku Honda míří na závodní okruhy

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Čtyřválec o výkonu 200 koní doplní dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy automobilka neuvádí, známe ovšem hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h a také maximální rychlost (elektronicky omezenou). Peugeot 508 Sport..

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..