Honda Mean Mower - rekordní sekačka co jezdí až 210 km/h

vloženo

Honda Mean Mower s objemem motoru 1 000 cm3 a výkonem 109 k se zapsala do Guinessovy knihy rekordů jako nejrychlejší zahradní sekačka na světě! Honda Mean Mower oficiálně překonala světový rekord průměrnou rychlostí 188,1 km/h, čímž předchozí rekord překonala téměř o 48 km/h.

Honda Mean Mower - rekordní sekačka co jezdí až 210 km/h Úspěšný pokus o zápis proběhl pod pečlivým dozorem rozhodce Guinessovy knihy rekordů na zkušebním okruhu IDIADA ve španělské Tarragoně v sobotu, 8. března 2014. Za volantem seděl Piers Ward z BBC TopGear magazínu, který na Mean Moweru předtím dosáhl maximální rychlosti 140 km/h. Přibližně v 16:20 SEČ na 2 000metrové severní rovince IDIADA Piers překonal dosavadní rekord 141,3 km/h z května 2010.

Rychlost byla měřena úsekovým měřicím zařízením na dráze o délce 100 metrů a na měření dohlíželi oficiální časoměřiči ze společnosti Timing Solutions Limited. Pro splnění podmínek pro zápis do Guinessovy knihy rekordů musela zahradní sekačka absolvovat stejnou trať v obou směrech během jedné hodiny, přičemž průměrná rychlost se počítala jako průměr z obou naměřených časů. Navíc, aby se mohl stroj pro zápis rekordu kvalifikovat, musel být schopen sekat trávu a musel vypadat jako zahradní sekačka - oba tyto požadavky byly splněny. Vzhledem k tomu, že všechna tato kritéria byla splněna, rozhodce Guinessovy knihy rekordů těsně před 18. hodinou SEČ v sobotu 8. března oficiálně prohlásil pokus o překonání rekordu za úspěšný.

Petr Hubáček pro PR a komunikaci ve společnosti Honda, k tomu uvedl: „Původním úkolem pro Mean Mower bylo stát se nejrychlejší zahradní sekačkou na světě – a to se nyní oficiálně potvrdilo, navíc se značným náskokem! Jsme zápisem do Guinessovy knihy rekordů velmi potěšeni a rádi bychom poděkovali všem, kdo se na tomto náročném, ale zároveň velmi vzrušujícím projektu podíleli.



Hlavním cílem projektu Mean Mower bylo ukázat vášeň značky Honda pro inovace, navázat na její odkaz v oblasti motoristického sportu a připomenout, že Honda nevyrábí pouze automobily. Mean Mower byl navržen a vyroben ve Velké Británii firmou Team Dynamics, která je naším partnerem pro mistrovství světa cestovních vozů (BTCC). Její inženýři od základu přepracovali zahradní traktor Honda HF2620, vybavili ho zcela novým podvozkem vyrobeným na zakázku ze 4130 chrom-molybdenové oceli, čímž vznikla pevná, bezpečná, ale zároveň velmi lehká platforma. Pro pohon stroje byl použit litrový motor z Hondy VTR Firestorm, jehož síla se přenáší přes speciálně navržené zavěšení na kola z ATV.

Konstruktéři věnovali velkou pozornost tomu, aby byl v maximální míře zachován vzhled původní sekačky. Žací ústrojí bylo kvůli snížení hmotnosti vyrobeno na míru ze skelných vláken, zatímco v koši na posečenou trávu našly díky geniální myšlence místo palivová nádrž, výkonný olejový chladič a sekundární vodní chladič. Důležitou součástí zadání byla rovněž schopnost sekat trávu, což tato superrychlá sekačka dokáže díky dvěma elektromotorům v žacím ústrojí, které roztáčí 3 mm ocelové nože na pozoruhodné 4 000 ot./min. Sekačka dokáže sekat trávu při rychlosti až 24 km/h, což je více než dvojnásobek oproti původnímu traktoru HF2620, ze kterého tento speciál vychází. Na základě zpětné vazby od závodních jezdců týmu Honda Yuasa Racing - trojnásobného mistra světa v BTCC Matta Neala a úřadujícího mistra Gordona Sheddena - je sekačka vybavena na míru zhotovenými pádly řazení, které ovládají šestistupňovou převodovku.

Dalším doplňkem je na míru vyvinutá sportovní sedačka Cobra, výfukový systém Scorpion a hřebenové řízení převzaté z vozu Morris Minor. Výsledkem tohoto neobvyklého technického oříšku je zahradní traktor schopný vyvinout maximální rychlost přes 210 km/h, vážící pouhých 140 kg, disponující točivým momentem 96 Nm, úchvatným poměrem výkonu na jednotku hmotnosti 532 k/t a odhadovanou akcelerací z 0 na 100 km/h za pouhé čtyři sekundy.

Klíčovým aspektem celého projektu byla bezpečnost, proto konstruktéři velmi dbali na to, aby sekačka byla stabilní a bezpečná. Pro zajištění maximální rovnováhy byla použita kola z ATV, která jsou ideální, neboť závody ATV probíhají na náročných terénních tratích. Superměkké pneumatiky zajišťují optimální přilnavost a vynikající ovladatelnost na asfaltu. Vývojáři také usilovali o to, aby vždy, kdy to bude možné, použili díly značky Honda. Stroj tak obsahuje brzdy a několik dalších komponent z motocyklů. Téměř vše ostatní vyrobila na míru společnost Team Dynamics a její partneři.

Honda Motor Europe Ltd.

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda Mean Mower - rekordní sekačka co jezdí až 210 km/h Fotografie k článku Honda Mean Mower - rekordní sekačka co jezdí až 210 km/h Fotografie k článku Honda Mean Mower - rekordní sekačka co jezdí až 210 km/h Fotografie k článku Honda Mean Mower - rekordní sekačka co jezdí až 210 km/h Fotografie k článku Honda Mean Mower - rekordní sekačka co jezdí až 210 km/h Fotografie k článku Honda Mean Mower - rekordní sekačka co jezdí až 210 km/h
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!
07.02.2017
Nový Volkswagen Crafter konečně v prodeji