Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC

vloženo

Automobilce Honda na starém kontinentu chyběl diesel. To vyřešila po svém a vyvinula čtyřválcovou dva-dvojku. Časy se mění a Evropa si žádá menší a úspornější diesely. Proto se japonská automobilka vydala opět vlastní cestou a svět dostal vznětovou 1.6 i-DTEC, která slavila svůj debut v Civicu a nyní se dostola i modelu CR-V, kde se chlubí průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km.

Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC

Čtvrtou generaci Hondy CR-V s pohonem všech kol jsme otestovali v závěru loňského roku s dieselem 2.2 i-DTEC pod kapotou. Od té doby uteklo moře času a pod kapotu CR-Véčka se dostal nový menší diesel 1.6 i-DTEC, který byl poprvé představen na Ženevském autosalonu. Model s tímto motorem 1.6 i-DTEC je nabízen s pohonem předních kol a s manuální šestirychlostní převodovkou. Svému majiteli nabídne jak výkon (točivý moment 300 Nm a výkon 120 koní), tak nízké emise CO2 (119 g/km).


Nový 1,6litrový motor i-DTEC byl navržen specificky pro evropský trh. Nový agregát je vyráběn v továrně značky Honda v britském Swindonu. O významu tohoto nového dieselového motoru pro prodejní plány značky v Evropě svědčí i to, že pro jeho výrobu byla v továrně Honda of the UK Manufacturing (HUM) vybudována zcela nová výrobní linka. Tato linka bude schopna vyrobit až 500 dieselových motorů denně. Při práci na dvě směny to znamená jeden vyrobený motor za každých 138 sekund. Na nové lince se kromě nových 1,6litrových budou vyrábět i stávající 2,2litrové motory i-DTEC.

Kombinace lehkého motoru a systému pohonu dvou kol znamená, že CR-V 1.6 i-DTEC váží o 116 kg méně než verze s motorem 2.2 i-DTEC, což pomáhá zajistit stabilitu vozidla při jízdě a přispívá k jeho dobré dynamice. Honda CR-V 1.6 i-DTEC nabízí praktičnost a vzhled SUV a díky použití malého dieselového motoru se vyznačuje nízkými provozními náklady, neboť spotřeba paliva dosahuje pouhých 4,5 l/100 km. S hodnotou emisí CO2 pod 120 g/km se CR-V 1.6 i-DTEC navíc řadí mezi vozy, na které se vztahuje řada daňových pobídek. Tím se tento model stává ještě dostupnějším. Vzhled novinky se v podstatě neliší od ostatních verzí 4. generace modelu CR-V a zachovává si mimořádnou praktičnost danou zavazadlovým prostorem o objemu až 1.648 litrů. Nová Honda CR-V 1.6 i-DTEC je také vybavena zadními sedadly dělenými v poměru 60/40, která lze jedním pohybem sklopit do roviny. Zatažením za páčku lze Hondu CR-V přeměnit z pětimístného vozu na variabilní automobil schopný přepravit velké množství předmětů.

První generace modelu CR-V v sobě spojovala to nejlepší z osobního automobilu a SUV. U čtvrté generace Hondy CR-V se nám podařilo dosáhnout vynikající rovnováhy mezi úsporností osobního automobilu a funkčností a bezpečím SUV. Díky tomu jsme vytvořili automobil, který je úsporný, variabilní a nabízí široké možnosti.“ říká Ryouji Nakagawa, vedoucí projektu.

Honda

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!