Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC

vloženo

Automobilce Honda na starém kontinentu chyběl diesel. To vyřešila po svém a vyvinula čtyřválcovou dva-dvojku. Časy se mění a Evropa si žádá menší a úspornější diesely. Proto se japonská automobilka vydala opět vlastní cestou a svět dostal vznětovou 1.6 i-DTEC, která slavila svůj debut v Civicu a nyní se dostola i modelu CR-V, kde se chlubí průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km.

Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Čtvrtou generaci Hondy CR-V s pohonem všech kol jsme otestovali v závěru loňského roku s dieselem 2.2 i-DTEC pod kapotou. Od té doby uteklo moře času a pod kapotu CR-Véčka se dostal nový menší diesel 1.6 i-DTEC, který byl poprvé představen na Ženevském autosalonu. Model s tímto motorem 1.6 i-DTEC je nabízen s pohonem předních kol a s manuální šestirychlostní převodovkou. Svému majiteli nabídne jak výkon (točivý moment 300 Nm a výkon 120 koní), tak nízké emise CO2 (119 g/km).

Nový 1,6litrový motor i-DTEC byl navržen specificky pro evropský trh. Nový agregát je vyráběn v továrně značky Honda v britském Swindonu. O významu tohoto nového dieselového motoru pro prodejní plány značky v Evropě svědčí i to, že pro jeho výrobu byla v továrně Honda of the UK Manufacturing (HUM) vybudována zcela nová výrobní linka. Tato linka bude schopna vyrobit až 500 dieselových motorů denně. Při práci na dvě směny to znamená jeden vyrobený motor za každých 138 sekund. Na nové lince se kromě nových 1,6litrových budou vyrábět i stávající 2,2litrové motory i-DTEC.

Kombinace lehkého motoru a systému pohonu dvou kol znamená, že CR-V 1.6 i-DTEC váží o 116 kg méně než verze s motorem 2.2 i-DTEC, což pomáhá zajistit stabilitu vozidla při jízdě a přispívá k jeho dobré dynamice. Honda CR-V 1.6 i-DTEC nabízí praktičnost a vzhled SUV a díky použití malého dieselového motoru se vyznačuje nízkými provozními náklady, neboť spotřeba paliva dosahuje pouhých 4,5 l/100 km. S hodnotou emisí CO2 pod 120 g/km se CR-V 1.6 i-DTEC navíc řadí mezi vozy, na které se vztahuje řada daňových pobídek. Tím se tento model stává ještě dostupnějším. Vzhled novinky se v podstatě neliší od ostatních verzí 4. generace modelu CR-V a zachovává si mimořádnou praktičnost danou zavazadlovým prostorem o objemu až 1.648 litrů. Nová Honda CR-V 1.6 i-DTEC je také vybavena zadními sedadly dělenými v poměru 60/40, která lze jedním pohybem sklopit do roviny. Zatažením za páčku lze Hondu CR-V přeměnit z pětimístného vozu na variabilní automobil schopný přepravit velké množství předmětů.

První generace modelu CR-V v sobě spojovala to nejlepší z osobního automobilu a SUV. U čtvrté generace Hondy CR-V se nám podařilo dosáhnout vynikající rovnováhy mezi úsporností osobního automobilu a funkčností a bezpečím SUV. Díky tomu jsme vytvořili automobil, který je úsporný, variabilní a nabízí široké možnosti.“ říká Ryouji Nakagawa, vedoucí projektu.

Honda

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má