Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC

vloženo

Automobilce Honda na starém kontinentu chyběl diesel. To vyřešila po svém a vyvinula čtyřválcovou dva-dvojku. Časy se mění a Evropa si žádá menší a úspornější diesely. Proto se japonská automobilka vydala opět vlastní cestou a svět dostal vznětovou 1.6 i-DTEC, která slavila svůj debut v Civicu a nyní se dostola i modelu CR-V, kde se chlubí průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km.

Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC

Čtvrtou generaci Hondy CR-V s pohonem všech kol jsme otestovali v závěru loňského roku s dieselem 2.2 i-DTEC pod kapotou. Od té doby uteklo moře času a pod kapotu CR-Véčka se dostal nový menší diesel 1.6 i-DTEC, který byl poprvé představen na Ženevském autosalonu. Model s tímto motorem 1.6 i-DTEC je nabízen s pohonem předních kol a s manuální šestirychlostní převodovkou. Svému majiteli nabídne jak výkon (točivý moment 300 Nm a výkon 120 koní), tak nízké emise CO2 (119 g/km).


Nový 1,6litrový motor i-DTEC byl navržen specificky pro evropský trh. Nový agregát je vyráběn v továrně značky Honda v britském Swindonu. O významu tohoto nového dieselového motoru pro prodejní plány značky v Evropě svědčí i to, že pro jeho výrobu byla v továrně Honda of the UK Manufacturing (HUM) vybudována zcela nová výrobní linka. Tato linka bude schopna vyrobit až 500 dieselových motorů denně. Při práci na dvě směny to znamená jeden vyrobený motor za každých 138 sekund. Na nové lince se kromě nových 1,6litrových budou vyrábět i stávající 2,2litrové motory i-DTEC.

Kombinace lehkého motoru a systému pohonu dvou kol znamená, že CR-V 1.6 i-DTEC váží o 116 kg méně než verze s motorem 2.2 i-DTEC, což pomáhá zajistit stabilitu vozidla při jízdě a přispívá k jeho dobré dynamice. Honda CR-V 1.6 i-DTEC nabízí praktičnost a vzhled SUV a díky použití malého dieselového motoru se vyznačuje nízkými provozními náklady, neboť spotřeba paliva dosahuje pouhých 4,5 l/100 km. S hodnotou emisí CO2 pod 120 g/km se CR-V 1.6 i-DTEC navíc řadí mezi vozy, na které se vztahuje řada daňových pobídek. Tím se tento model stává ještě dostupnějším. Vzhled novinky se v podstatě neliší od ostatních verzí 4. generace modelu CR-V a zachovává si mimořádnou praktičnost danou zavazadlovým prostorem o objemu až 1.648 litrů. Nová Honda CR-V 1.6 i-DTEC je také vybavena zadními sedadly dělenými v poměru 60/40, která lze jedním pohybem sklopit do roviny. Zatažením za páčku lze Hondu CR-V přeměnit z pětimístného vozu na variabilní automobil schopný přepravit velké množství předmětů.

První generace modelu CR-V v sobě spojovala to nejlepší z osobního automobilu a SUV. U čtvrté generace Hondy CR-V se nám podařilo dosáhnout vynikající rovnováhy mezi úsporností osobního automobilu a funkčností a bezpečím SUV. Díky tomu jsme vytvořili automobil, který je úsporný, variabilní a nabízí široké možnosti.“ říká Ryouji Nakagawa, vedoucí projektu.

Honda

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC Fotografie k článku Honda CR-V nově s motorem 1.6 i-DTEC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI
11.04.2017
Suzuki Vitara v edici SE je lidové SUV s bohatou výbavou
10.04.2017
Opel Crossland X se slevou 50 tisíc přijde na 309 900 Kč