Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích

vloženo

Závodní vůz pro silnice Honda Civic Type R se vydal napříč Evropou, aby na pěti legendárních okruzích Evropy vytvořil milníky pro sériové vozy s pohonem přední nápravy.

Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích

Tým Honda se inspiroval modelem Civic Type R, který v květnu 2014 překonal rekordní čas pro vozy s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife. Tato evropská výzva měla dokázat, že model Type R je špičkovým hatchbackem s pohonem přední nápravy, což dokázal nedávno v našem redakčním testu zahrnující i video.

Kampaň byla zahájena za deštivého dubnového dne na okruhu Silverstone, na kterém se jezdí Velká cena Velké Británie. Trojnásobný vítěz britského mistrovství cestovních vozů Matt Neal dosáhl času 2 minuty a 44,45 sekundy. S tímto časem nebyl spokojen ani Matt, ani tým. Proto se na tento okruh vrátili ve stejném měsíci ještě jednou a na suché dráze dosáhli času 2 minuty a 31,85 sekundy.   

Honda Civic Type-R rekords

Na začátku května se pozornost přesunula na kultovní belgické závodiště Spa-Francorchamps. Tento okruh, jehož součástí je slavný úsek Eau Rouge, milují závodníci všech národností. Startoval nový jezdec společnosti Honda Racing Rob Huff, který dojel v úžasném čase 2 minuty a 56,91 sekundy.

Po dvou úspěšně dokončených pokusech se dalším cílem stal historický okruh Monza v Itálii. Za volant usedl další člen posádky Honda WTCC Maďar Norbert Michelisz. Pilotoval vůz po slavné klopené dráze Parabolica a dosáhl výsledný čas 2 minuty a 15,16 sekundy.

Vše se schylovalo ke konečné jízdě po okruhu Hungaroring. Ale ještě předtím se měl na historický okruh Estoril vydat domácí jezdec Tiago Monteiro. Ošklivá kolize v závodě WTCC v Německu bohužel vyřadila toto eso stáje Honda ze hry. Během 24 hodin byl povolán jeho portugalský kolega a řidič safety car na závodech WTCC Bruno Correia. Ačkoli měl na seznámení s vozem pouze jeden den, dosáhl Bruno času 2 minuty a 4,03 sekundy.

Konečně se tým 6. června dostal na poslední maďarský okruh. Zde znovu perfektně zajel Norbert Michelisz, který na tomto okruhu zvítězil v roce 2015 s vozem WTCC Civic Type R pro nezávislou závodní stáj Zengõ Motorsport. Během dvou dní posunul Norbert svůj rekord se sériovým vozem Type R na 2 minuty 10.85 sekund a úspěšně uzavřel kampaň na pěti okruzích.

Pan Philip Ross, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe, poznamenal: „Tato výzva upevňuje pozici modelu Civic Type R jako vzoru pro celý segment vozů s pohonem přední nápravy. Díky podpoře našich hvězd ze závodů cestovních vozů se jedná o příznačnou poctu konstruktérům a designérům tohoto jedinečného závodního vozu pro silnice.“

Rekordní časy modelu Civic Type R

Datum: 4. dubna 2016
Okruh: Silverstone (okruh Velké ceny), Velká Británie
Čas: 2’44,45 (na mokrém povrchu)
Pilot: Matt Neal (Velká Británie)

26. dubna 2016
Silverstone (okruh Velké ceny), Velká Británie
2’31,85 (na suchém povrchu)
Matt Neal (Velká Británie)

10. května 2016
Circuit de Spa-Francorchamps, Belgie
2’56,91
Rob Huff (Velká Británie)

23. května 2016
Autodromo Nazionale Monza (okruh Velké ceny), Itálie
2’15,16
Nobert Michelisz (Maďarsko)

31. května 2016
Autódromo do Estoril, Portugalsko
2’04,08
Bruno Correia (Portugalsko)

6. června 2016
Hungaroring, Maďarsko
2’10.85
Nobert Michelisz (Maďarsko)


Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer