Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích

vloženo

Závodní vůz pro silnice Honda Civic Type R se vydal napříč Evropou, aby na pěti legendárních okruzích Evropy vytvořil milníky pro sériové vozy s pohonem přední nápravy.

Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích

Tým Honda se inspiroval modelem Civic Type R, který v květnu 2014 překonal rekordní čas pro vozy s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife. Tato evropská výzva měla dokázat, že model Type R je špičkovým hatchbackem s pohonem přední nápravy, což dokázal nedávno v našem redakčním testu zahrnující i video.

Kampaň byla zahájena za deštivého dubnového dne na okruhu Silverstone, na kterém se jezdí Velká cena Velké Británie. Trojnásobný vítěz britského mistrovství cestovních vozů Matt Neal dosáhl času 2 minuty a 44,45 sekundy. S tímto časem nebyl spokojen ani Matt, ani tým. Proto se na tento okruh vrátili ve stejném měsíci ještě jednou a na suché dráze dosáhli času 2 minuty a 31,85 sekundy.   

Honda Civic Type-R rekords

Na začátku května se pozornost přesunula na kultovní belgické závodiště Spa-Francorchamps. Tento okruh, jehož součástí je slavný úsek Eau Rouge, milují závodníci všech národností. Startoval nový jezdec společnosti Honda Racing Rob Huff, který dojel v úžasném čase 2 minuty a 56,91 sekundy.

Po dvou úspěšně dokončených pokusech se dalším cílem stal historický okruh Monza v Itálii. Za volant usedl další člen posádky Honda WTCC Maďar Norbert Michelisz. Pilotoval vůz po slavné klopené dráze Parabolica a dosáhl výsledný čas 2 minuty a 15,16 sekundy.

Vše se schylovalo ke konečné jízdě po okruhu Hungaroring. Ale ještě předtím se měl na historický okruh Estoril vydat domácí jezdec Tiago Monteiro. Ošklivá kolize v závodě WTCC v Německu bohužel vyřadila toto eso stáje Honda ze hry. Během 24 hodin byl povolán jeho portugalský kolega a řidič safety car na závodech WTCC Bruno Correia. Ačkoli měl na seznámení s vozem pouze jeden den, dosáhl Bruno času 2 minuty a 4,03 sekundy.

Konečně se tým 6. června dostal na poslední maďarský okruh. Zde znovu perfektně zajel Norbert Michelisz, který na tomto okruhu zvítězil v roce 2015 s vozem WTCC Civic Type R pro nezávislou závodní stáj Zengõ Motorsport. Během dvou dní posunul Norbert svůj rekord se sériovým vozem Type R na 2 minuty 10.85 sekund a úspěšně uzavřel kampaň na pěti okruzích.

Pan Philip Ross, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe, poznamenal: „Tato výzva upevňuje pozici modelu Civic Type R jako vzoru pro celý segment vozů s pohonem přední nápravy. Díky podpoře našich hvězd ze závodů cestovních vozů se jedná o příznačnou poctu konstruktérům a designérům tohoto jedinečného závodního vozu pro silnice.“

Rekordní časy modelu Civic Type R

Datum: 4. dubna 2016
Okruh: Silverstone (okruh Velké ceny), Velká Británie
Čas: 2’44,45 (na mokrém povrchu)
Pilot: Matt Neal (Velká Británie)

26. dubna 2016
Silverstone (okruh Velké ceny), Velká Británie
2’31,85 (na suchém povrchu)
Matt Neal (Velká Británie)

10. května 2016
Circuit de Spa-Francorchamps, Belgie
2’56,91
Rob Huff (Velká Británie)

23. května 2016
Autodromo Nazionale Monza (okruh Velké ceny), Itálie
2’15,16
Nobert Michelisz (Maďarsko)

31. května 2016
Autódromo do Estoril, Portugalsko
2’04,08
Bruno Correia (Portugalsko)

6. června 2016
Hungaroring, Maďarsko
2’10.85
Nobert Michelisz (Maďarsko)


Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích Fotografie k článku Honda Civic Type-R vytvořila rekordy na pěti závodních okruzích
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?