Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie

vloženo

Před oficiálním představením nového modelu Civic Tourer, které proběhne na frankfurtském autosalonu, zveřejnila Honda o této novince podrobnější informace. Pro české motoristy je největší zajímavostí zavazadlový prostor, který svým objemem překonává dosud neporazitelnou Škodu Octavii.

Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie

Nový Civic Tourer byl vyvinut a zkonstruován v Evropě. Na jeho vývoji a technické konstrukci pracoval evropský výzkumný a vývojový tým značky. Elegantní a sofistikovaný profil vozu Civic Tourer nijak neomezuje jeho praktičnost. Civic Tourer nabízí mimořádnou variabilitu a funkčnost, a to především díky zavazadlovému prostoru o objemu 624 l (při zvednutých zadních sedadlech, měřeno do úrovně krytu zavazadlového prostoru).


Model Civic Tourer bude poháněn buď dieselovým motorem 1.6 i-DTEC z řady Earth Dreams Technology nebo benzínovým motorem 1.8 i-VTEC, a to prostřednictvím manuální či automatické převodovky. K zajištění stability a komfortu při různém zatížení a jízdních podmínkách přispěje nový systém adaptivních tlumičů (Adaptive Damper System - ADS). Model Civic Tourer se bude vyrábět v továrně značky Honda ve Velké Británii a na evropský trh bude uveden počátkem roku 2014.

Bez kompromisů v oblasti designu či prostornosti
Jsem velmi hrdý na sportovní, elegantní a dynamické proporce modelu Civic Tourer, které do určité míry zakrývají skutečnou funkčnost a variabilitu vozu. Pokud chcete u kompaktního vozu dosáhnout co největší praktičnosti, musíte přemýšlet, jak co nejlépe využít prostor v kabině. To má obvykle vliv na celkový vzhled automobilu. Vzhledem k důmyslné platformě, na které je model Civic postaven, jsme měli dostatek prostoru pro optimalizaci všech těchto kritérií. Konečným výsledkem je automobil, jehož silueta připomíná sportovní vůz. Podle mého názoru mezi nejsilnější stránky této novinky patří skvělá synergie funkčnosti, variability a dynamického vzhledu.“ Adrian Killham, vedoucí projektu Civic Tourer.

Design modelu Civic Tourer je důmyslný a nepostrádá sportovní rysy. Jeho unikátní styl je definován linií karoserie, která souvisle probíhá od předního A sloupku až k D sloupku a vytváří tak dojem „plovoucí“ linie střechy. Konstruktéři, kteří na vývoji modelu Civic Tourer pracovali, věnovali velké úsilí nalezení nového způsobu interpretace této části vozu tak, aby z celku vyzařovala prémiová hodnota a charakter. Skla zadních bočních oken byla protažena přes D sloupek, zatímco okenní křídlo zadních dveří bylo oproti pětidveřové verzi zvýšeno o 17 mm, což umožnilo vznik této výrazné stylistické linie a zdůraznění elegantního vzhledu.

Na první pohled je zřejmé, že Civic Tourer nevypadá jako ostatní automobily kategorie kombi. Nedávno představené vozy se pokoušely tento směr napodobit. Civic Tourer se však vyznačuje zcela osobitou vyvážeností a přitažlivým stylem.“ Adrian Killham, vedoucí projektu Civic Tourer. Za tímto sofistikovaným a sportovním designem se skrývá variabilita, která umožnila vytvoření důmyslných funkcí a dosažení bezkonkurenční úrovně praktičnosti.

Civic Tourer stejně jako pětidveřová verze modelu Civic těží z unikátního umístění palivové nádrže uprostřed vozidla. Palivová nádrž je uložena pod předními sedadly, díky čemuž je Civic Tourer schopen nabídnout bezkonkurenční vnitřní prostor včetně magických sedadel Honda.

Civic Tourer nabízí jeden z nejprostornějších interiérů nejen ve třídě C, ale i ve třídě D. Do zavazadlového prostoru se vejdou 2 horská kola nebo 3 velké kufry Samsonite, které lze stále skrýt před nepovolanými zraky pomocí rolety zavazadlového prostoru. Objem zavazadlového prostoru činí 624 l (se zvednutými zadními sedadly, k hraně oken), resp. 1.668 l se sklopenými zadními sedadly (měřeno ke stropu). Ve voze se nachází malá schránka, do které lze vyjmutou roletu zavazadlového prostoru uložit v případech, kdy není zapotřebí. Pod podlahou zavazadlového prostoru se nachází další schránka, která usnadňuje přepravu vysokých předmětů. Pro usnadnění nakládání byla výška nakládací hrany oproti pětidveřové verzi snížena o 137 mm.

Praktičnost a prostornost modelu Civic Tourer dále zvyšují unikátní "Magická" sedadla vyvinutá společností Honda, která umožňují celou řadu konfigurací pro maximální variabilitu. Celá zadní sedadla lze jedním snadným pohybem sklopit. Vnitřní podlaha zavazadlového prostoru byla u verze Civic Tourer zvýšena (v porovnání s pětidveřovou verzí) tak, aby sklopením sedadel vznikla zcela rovná podlaha. Sedáky zadních sedadel lze zvednout vzhůru a na podlaze vznikne rozměrný prostor pro přepravu vysokých předmětů. Možnosti současné přepravy osob a nákladu dále rozšiřuje zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, které také poskytuje alternativní přístup do zavazadlového prostoru v situacích, kdy se do vozu nelze dostat výklopnými zadními dveřmi.

Moderní a úsporná technologie

Model Civic Tourer bude poháněn buď dieselovým motorem 1.6 i-DTEC z řady Earth Dreams Technology nebo benzínovým motorem 1.8 i-VTEC, a to prostřednictvím manuální či automatické převodovky. Dieselový motor 1.6 i-DTEC byl poprvé představen v pětidveřové verzi modelu Civic a následně také v nové Hondě CR-V. Tento motor je prvním představitelem řady pohonných agregátů s názvem Earth Dreams Technology, která bude v Evropě postupně zaváděna. Filozofie, na které je technologie Earth Dreams Technology založena, má za cíl nabídnout působivou rovnováhu mezi spotřebou paliva a jízdními výkony, což je nepochybně případ nového modelu Civic Tourer.

Motor 1.6 i-DTEC je vybaven hliníkovou hlavou válců spojenou s hliníkovým blokem s otevřeným chladicím prostorem, což z něj činí nejlehčí dieselový motor v dané třídě. Mechanické tření bylo sníženo na úroveň odpovídající benzínovému motoru. Všechny rotační díly byly pečlivě optimalizovány s důrazem na snížení tření, což přispívá k dosažení vynikající spotřeby paliva a zároveň je zárukou toho, že jízda s Hondou Civic Tourer bude skutečně zábavná. Motor 1.6 i-DTEC byl zkonstruován výhradně pro evropský trh a vyrábí se v továrně Honda ve Velké Británii (kde se bude vyrábět i samotný Civic Tourer).

Systém adaptivních tlumičů (ADS)
Honda Civic Tourer bude vybavena inovativním systémem adaptivních tlumičů. Je to vůbec poprvé, kdy je u sériového vozu použit systém zadních adaptivních tlumičů. Tlumiče mají tři provozní režimy – comfort, normal a dynamic. Každý z těchto režimů má za cíl zvýšit stabilitu a komfort při různém zatížení vozidla a při různých způsobech jízdy. Díky nim je Civic Tourer komfortní při jízdě po dálnici, ale zároveň tvrdý a agilní v situacích, kdy je vyžadována perfektní ovladatelnost. „Očekáváme, že díky zavedení technologie v tomto formátu si výhody tohoto moderního systému bude moci dopřát mnoho zákazníků.“ Adrian Killham, vedoucí projektu.

Bezpečnost

Podobně jako u všech vozů značky Honda byla i u modelu Civic Tourer v popředí pozornosti konstruktérů bezpečnost, a to především integrace nejmodernějších systémů aktivní bezpečnosti. V souladu s filozofií značky Honda „Bezpečnost pro každého“ nabídne Civic Tourer špičkovou úroveň bezpečnosti nejen řidiči a posádce, ale také chodcům a dalším účastníkům silničního provozu.

Honda

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI