Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie

vloženo

Před oficiálním představením nového modelu Civic Tourer, které proběhne na frankfurtském autosalonu, zveřejnila Honda o této novince podrobnější informace. Pro české motoristy je největší zajímavostí zavazadlový prostor, který svým objemem překonává dosud neporazitelnou Škodu Octavii.

Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Nový Civic Tourer byl vyvinut a zkonstruován v Evropě. Na jeho vývoji a technické konstrukci pracoval evropský výzkumný a vývojový tým značky. Elegantní a sofistikovaný profil vozu Civic Tourer nijak neomezuje jeho praktičnost. Civic Tourer nabízí mimořádnou variabilitu a funkčnost, a to především díky zavazadlovému prostoru o objemu 624 l (při zvednutých zadních sedadlech, měřeno do úrovně krytu zavazadlového prostoru).

Model Civic Tourer bude poháněn buď dieselovým motorem 1.6 i-DTEC z řady Earth Dreams Technology nebo benzínovým motorem 1.8 i-VTEC, a to prostřednictvím manuální či automatické převodovky. K zajištění stability a komfortu při různém zatížení a jízdních podmínkách přispěje nový systém adaptivních tlumičů (Adaptive Damper System - ADS). Model Civic Tourer se bude vyrábět v továrně značky Honda ve Velké Británii a na evropský trh bude uveden počátkem roku 2014.

Bez kompromisů v oblasti designu či prostornosti
Jsem velmi hrdý na sportovní, elegantní a dynamické proporce modelu Civic Tourer, které do určité míry zakrývají skutečnou funkčnost a variabilitu vozu. Pokud chcete u kompaktního vozu dosáhnout co největší praktičnosti, musíte přemýšlet, jak co nejlépe využít prostor v kabině. To má obvykle vliv na celkový vzhled automobilu. Vzhledem k důmyslné platformě, na které je model Civic postaven, jsme měli dostatek prostoru pro optimalizaci všech těchto kritérií. Konečným výsledkem je automobil, jehož silueta připomíná sportovní vůz. Podle mého názoru mezi nejsilnější stránky této novinky patří skvělá synergie funkčnosti, variability a dynamického vzhledu.“ Adrian Killham, vedoucí projektu Civic Tourer.

Design modelu Civic Tourer je důmyslný a nepostrádá sportovní rysy. Jeho unikátní styl je definován linií karoserie, která souvisle probíhá od předního A sloupku až k D sloupku a vytváří tak dojem „plovoucí“ linie střechy. Konstruktéři, kteří na vývoji modelu Civic Tourer pracovali, věnovali velké úsilí nalezení nového způsobu interpretace této části vozu tak, aby z celku vyzařovala prémiová hodnota a charakter. Skla zadních bočních oken byla protažena přes D sloupek, zatímco okenní křídlo zadních dveří bylo oproti pětidveřové verzi zvýšeno o 17 mm, což umožnilo vznik této výrazné stylistické linie a zdůraznění elegantního vzhledu.

Na první pohled je zřejmé, že Civic Tourer nevypadá jako ostatní automobily kategorie kombi. Nedávno představené vozy se pokoušely tento směr napodobit. Civic Tourer se však vyznačuje zcela osobitou vyvážeností a přitažlivým stylem.“ Adrian Killham, vedoucí projektu Civic Tourer. Za tímto sofistikovaným a sportovním designem se skrývá variabilita, která umožnila vytvoření důmyslných funkcí a dosažení bezkonkurenční úrovně praktičnosti.

Civic Tourer stejně jako pětidveřová verze modelu Civic těží z unikátního umístění palivové nádrže uprostřed vozidla. Palivová nádrž je uložena pod předními sedadly, díky čemuž je Civic Tourer schopen nabídnout bezkonkurenční vnitřní prostor včetně magických sedadel Honda.

Civic Tourer nabízí jeden z nejprostornějších interiérů nejen ve třídě C, ale i ve třídě D. Do zavazadlového prostoru se vejdou 2 horská kola nebo 3 velké kufry Samsonite, které lze stále skrýt před nepovolanými zraky pomocí rolety zavazadlového prostoru. Objem zavazadlového prostoru činí 624 l (se zvednutými zadními sedadly, k hraně oken), resp. 1.668 l se sklopenými zadními sedadly (měřeno ke stropu). Ve voze se nachází malá schránka, do které lze vyjmutou roletu zavazadlového prostoru uložit v případech, kdy není zapotřebí. Pod podlahou zavazadlového prostoru se nachází další schránka, která usnadňuje přepravu vysokých předmětů. Pro usnadnění nakládání byla výška nakládací hrany oproti pětidveřové verzi snížena o 137 mm.

Praktičnost a prostornost modelu Civic Tourer dále zvyšují unikátní "Magická" sedadla vyvinutá společností Honda, která umožňují celou řadu konfigurací pro maximální variabilitu. Celá zadní sedadla lze jedním snadným pohybem sklopit. Vnitřní podlaha zavazadlového prostoru byla u verze Civic Tourer zvýšena (v porovnání s pětidveřovou verzí) tak, aby sklopením sedadel vznikla zcela rovná podlaha. Sedáky zadních sedadel lze zvednout vzhůru a na podlaze vznikne rozměrný prostor pro přepravu vysokých předmětů. Možnosti současné přepravy osob a nákladu dále rozšiřuje zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, které také poskytuje alternativní přístup do zavazadlového prostoru v situacích, kdy se do vozu nelze dostat výklopnými zadními dveřmi.

Moderní a úsporná technologie

Model Civic Tourer bude poháněn buď dieselovým motorem 1.6 i-DTEC z řady Earth Dreams Technology nebo benzínovým motorem 1.8 i-VTEC, a to prostřednictvím manuální či automatické převodovky. Dieselový motor 1.6 i-DTEC byl poprvé představen v pětidveřové verzi modelu Civic a následně také v nové Hondě CR-V. Tento motor je prvním představitelem řady pohonných agregátů s názvem Earth Dreams Technology, která bude v Evropě postupně zaváděna. Filozofie, na které je technologie Earth Dreams Technology založena, má za cíl nabídnout působivou rovnováhu mezi spotřebou paliva a jízdními výkony, což je nepochybně případ nového modelu Civic Tourer.

Motor 1.6 i-DTEC je vybaven hliníkovou hlavou válců spojenou s hliníkovým blokem s otevřeným chladicím prostorem, což z něj činí nejlehčí dieselový motor v dané třídě. Mechanické tření bylo sníženo na úroveň odpovídající benzínovému motoru. Všechny rotační díly byly pečlivě optimalizovány s důrazem na snížení tření, což přispívá k dosažení vynikající spotřeby paliva a zároveň je zárukou toho, že jízda s Hondou Civic Tourer bude skutečně zábavná. Motor 1.6 i-DTEC byl zkonstruován výhradně pro evropský trh a vyrábí se v továrně Honda ve Velké Británii (kde se bude vyrábět i samotný Civic Tourer).

Systém adaptivních tlumičů (ADS)
Honda Civic Tourer bude vybavena inovativním systémem adaptivních tlumičů. Je to vůbec poprvé, kdy je u sériového vozu použit systém zadních adaptivních tlumičů. Tlumiče mají tři provozní režimy – comfort, normal a dynamic. Každý z těchto režimů má za cíl zvýšit stabilitu a komfort při různém zatížení vozidla a při různých způsobech jízdy. Díky nim je Civic Tourer komfortní při jízdě po dálnici, ale zároveň tvrdý a agilní v situacích, kdy je vyžadována perfektní ovladatelnost. „Očekáváme, že díky zavedení technologie v tomto formátu si výhody tohoto moderního systému bude moci dopřát mnoho zákazníků.“ Adrian Killham, vedoucí projektu.

Bezpečnost

Podobně jako u všech vozů značky Honda byla i u modelu Civic Tourer v popředí pozornosti konstruktérů bezpečnost, a to především integrace nejmodernějších systémů aktivní bezpečnosti. V souladu s filozofií značky Honda „Bezpečnost pro každého“ nabídne Civic Tourer špičkovou úroveň bezpečnosti nejen řidiči a posádce, ale také chodcům a dalším účastníkům silničního provozu.

Honda

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit