Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie

vloženo

Před oficiálním představením nového modelu Civic Tourer, které proběhne na frankfurtském autosalonu, zveřejnila Honda o této novince podrobnější informace. Pro české motoristy je největší zajímavostí zavazadlový prostor, který svým objemem překonává dosud neporazitelnou Škodu Octavii.

Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie

Nový Civic Tourer byl vyvinut a zkonstruován v Evropě. Na jeho vývoji a technické konstrukci pracoval evropský výzkumný a vývojový tým značky. Elegantní a sofistikovaný profil vozu Civic Tourer nijak neomezuje jeho praktičnost. Civic Tourer nabízí mimořádnou variabilitu a funkčnost, a to především díky zavazadlovému prostoru o objemu 624 l (při zvednutých zadních sedadlech, měřeno do úrovně krytu zavazadlového prostoru).


Model Civic Tourer bude poháněn buď dieselovým motorem 1.6 i-DTEC z řady Earth Dreams Technology nebo benzínovým motorem 1.8 i-VTEC, a to prostřednictvím manuální či automatické převodovky. K zajištění stability a komfortu při různém zatížení a jízdních podmínkách přispěje nový systém adaptivních tlumičů (Adaptive Damper System - ADS). Model Civic Tourer se bude vyrábět v továrně značky Honda ve Velké Británii a na evropský trh bude uveden počátkem roku 2014.

Bez kompromisů v oblasti designu či prostornosti
Jsem velmi hrdý na sportovní, elegantní a dynamické proporce modelu Civic Tourer, které do určité míry zakrývají skutečnou funkčnost a variabilitu vozu. Pokud chcete u kompaktního vozu dosáhnout co největší praktičnosti, musíte přemýšlet, jak co nejlépe využít prostor v kabině. To má obvykle vliv na celkový vzhled automobilu. Vzhledem k důmyslné platformě, na které je model Civic postaven, jsme měli dostatek prostoru pro optimalizaci všech těchto kritérií. Konečným výsledkem je automobil, jehož silueta připomíná sportovní vůz. Podle mého názoru mezi nejsilnější stránky této novinky patří skvělá synergie funkčnosti, variability a dynamického vzhledu.“ Adrian Killham, vedoucí projektu Civic Tourer.

Design modelu Civic Tourer je důmyslný a nepostrádá sportovní rysy. Jeho unikátní styl je definován linií karoserie, která souvisle probíhá od předního A sloupku až k D sloupku a vytváří tak dojem „plovoucí“ linie střechy. Konstruktéři, kteří na vývoji modelu Civic Tourer pracovali, věnovali velké úsilí nalezení nového způsobu interpretace této části vozu tak, aby z celku vyzařovala prémiová hodnota a charakter. Skla zadních bočních oken byla protažena přes D sloupek, zatímco okenní křídlo zadních dveří bylo oproti pětidveřové verzi zvýšeno o 17 mm, což umožnilo vznik této výrazné stylistické linie a zdůraznění elegantního vzhledu.

Na první pohled je zřejmé, že Civic Tourer nevypadá jako ostatní automobily kategorie kombi. Nedávno představené vozy se pokoušely tento směr napodobit. Civic Tourer se však vyznačuje zcela osobitou vyvážeností a přitažlivým stylem.“ Adrian Killham, vedoucí projektu Civic Tourer. Za tímto sofistikovaným a sportovním designem se skrývá variabilita, která umožnila vytvoření důmyslných funkcí a dosažení bezkonkurenční úrovně praktičnosti.

Civic Tourer stejně jako pětidveřová verze modelu Civic těží z unikátního umístění palivové nádrže uprostřed vozidla. Palivová nádrž je uložena pod předními sedadly, díky čemuž je Civic Tourer schopen nabídnout bezkonkurenční vnitřní prostor včetně magických sedadel Honda.

Civic Tourer nabízí jeden z nejprostornějších interiérů nejen ve třídě C, ale i ve třídě D. Do zavazadlového prostoru se vejdou 2 horská kola nebo 3 velké kufry Samsonite, které lze stále skrýt před nepovolanými zraky pomocí rolety zavazadlového prostoru. Objem zavazadlového prostoru činí 624 l (se zvednutými zadními sedadly, k hraně oken), resp. 1.668 l se sklopenými zadními sedadly (měřeno ke stropu). Ve voze se nachází malá schránka, do které lze vyjmutou roletu zavazadlového prostoru uložit v případech, kdy není zapotřebí. Pod podlahou zavazadlového prostoru se nachází další schránka, která usnadňuje přepravu vysokých předmětů. Pro usnadnění nakládání byla výška nakládací hrany oproti pětidveřové verzi snížena o 137 mm.

Praktičnost a prostornost modelu Civic Tourer dále zvyšují unikátní "Magická" sedadla vyvinutá společností Honda, která umožňují celou řadu konfigurací pro maximální variabilitu. Celá zadní sedadla lze jedním snadným pohybem sklopit. Vnitřní podlaha zavazadlového prostoru byla u verze Civic Tourer zvýšena (v porovnání s pětidveřovou verzí) tak, aby sklopením sedadel vznikla zcela rovná podlaha. Sedáky zadních sedadel lze zvednout vzhůru a na podlaze vznikne rozměrný prostor pro přepravu vysokých předmětů. Možnosti současné přepravy osob a nákladu dále rozšiřuje zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, které také poskytuje alternativní přístup do zavazadlového prostoru v situacích, kdy se do vozu nelze dostat výklopnými zadními dveřmi.

Moderní a úsporná technologie

Model Civic Tourer bude poháněn buď dieselovým motorem 1.6 i-DTEC z řady Earth Dreams Technology nebo benzínovým motorem 1.8 i-VTEC, a to prostřednictvím manuální či automatické převodovky. Dieselový motor 1.6 i-DTEC byl poprvé představen v pětidveřové verzi modelu Civic a následně také v nové Hondě CR-V. Tento motor je prvním představitelem řady pohonných agregátů s názvem Earth Dreams Technology, která bude v Evropě postupně zaváděna. Filozofie, na které je technologie Earth Dreams Technology založena, má za cíl nabídnout působivou rovnováhu mezi spotřebou paliva a jízdními výkony, což je nepochybně případ nového modelu Civic Tourer.

Motor 1.6 i-DTEC je vybaven hliníkovou hlavou válců spojenou s hliníkovým blokem s otevřeným chladicím prostorem, což z něj činí nejlehčí dieselový motor v dané třídě. Mechanické tření bylo sníženo na úroveň odpovídající benzínovému motoru. Všechny rotační díly byly pečlivě optimalizovány s důrazem na snížení tření, což přispívá k dosažení vynikající spotřeby paliva a zároveň je zárukou toho, že jízda s Hondou Civic Tourer bude skutečně zábavná. Motor 1.6 i-DTEC byl zkonstruován výhradně pro evropský trh a vyrábí se v továrně Honda ve Velké Británii (kde se bude vyrábět i samotný Civic Tourer).

Systém adaptivních tlumičů (ADS)
Honda Civic Tourer bude vybavena inovativním systémem adaptivních tlumičů. Je to vůbec poprvé, kdy je u sériového vozu použit systém zadních adaptivních tlumičů. Tlumiče mají tři provozní režimy – comfort, normal a dynamic. Každý z těchto režimů má za cíl zvýšit stabilitu a komfort při různém zatížení vozidla a při různých způsobech jízdy. Díky nim je Civic Tourer komfortní při jízdě po dálnici, ale zároveň tvrdý a agilní v situacích, kdy je vyžadována perfektní ovladatelnost. „Očekáváme, že díky zavedení technologie v tomto formátu si výhody tohoto moderního systému bude moci dopřát mnoho zákazníků.“ Adrian Killham, vedoucí projektu.

Bezpečnost

Podobně jako u všech vozů značky Honda byla i u modelu Civic Tourer v popředí pozornosti konstruktérů bezpečnost, a to především integrace nejmodernějších systémů aktivní bezpečnosti. V souladu s filozofií značky Honda „Bezpečnost pro každého“ nabídne Civic Tourer špičkovou úroveň bezpečnosti nejen řidiči a posádce, ale také chodcům a dalším účastníkům silničního provozu.

Honda

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie Fotografie k článku Honda Civic Tourer bude mít větší kufr než Octavie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.09.2018
Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo