Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března

vloženo

Nový Civic zatím vsází pouze na přeplňované benzínové motory. To se ale změní od března 2018, kdy se pod kapotou objeví vylepšený 1,6litrový motor i-DTEC o výkonu 120 koní slibující hospodárný provoz. V hodně mluví o spotřebě 3,7 l na 100 km. Kromě toho v průběhu roku dostane Civic také devítistupňový automat.

Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března

Od března 2018 se k modelové řadě Honda Civic připojí kompletně zmodernizovaný 1,6litrový vznětový motor i-DTEC o výkonu 120 koní.


Nový motor je jednou z prvních jednotek, které budou oficiálně přezkoušeny v souladu s novým celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), který slouží k měření spotřeby paliva a produkce emisí a který nabývá účinnosti v letošním roce. Zatímco údaje zkoušek známých pod názvem „Nový evropský jízdní cyklus“ (New European Driving Cycle – NEDC) vycházejí z teoretického jízdního profilu, cyklus WLTP byl vyvinut za použití reálných jízdních údajů shromážděných z celého světa. Je tedy navržen tak, aby přinášel výsledky, které budou lépe odrážet skutečné jízdní podmínky.

Společnost Honda provedla výrazná vylepšení motoru a výfukového systému s cílem maximalizovat výkon v reálných podmínkách. Zlepšením hospodárnosti provozu nového 1,6litrového motoru Honda Civic i-DTEC jsme dosáhli spotřeby paliva od 3,7 l/100 km a emisí CO2 99 g/km (v souladu s cyklem WLTP).

K vylepšením 1,6litrového vznětového motoru patří snížení tření ve válci díky pístům vyrobeným z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu a také tzv. „super plateau honování“ vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů.

Motor o obsahu 1 597 cm3 využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch jako dříve a je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR a vysokým průtokem v sání, který zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích. Pevná a lehká kliková hřídel a otevřený celohliníkový blok motoru odlévaný pod vysokým tlakem minimalizují hmotnost motoru. U nového motoru i-DTEC byla k bloku válců přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti (a v důsledku toho i zlepšení omezení hluku, vibrací a otřesů).

Nový 1,6litrový motor i-DTEC společnosti Honda je také jedním z prvních motorů, u kterého budou hodnoty emisí NOx a částic oficiálně testovány podle postupu měření emisí v reálném provozu (Real Driving Emission – RDE). Hnací ústrojí vznětového motoru je vybaveno novým systémem přeměny oxidů dusíku (NOx Storage Converter – NSC) s většími katalyzátory a vyšším obsahem vzácných kovů (stříbra, platiny a neodymu), které uchovávají oxidy dusíku až do regeneračního cyklu. Snímač sazí přesně detekuje, kdy je zapotřebí regenerační cyklus a prodlužuje tak životnost součástí výfukového systému.

S 1,6litrovým motorem i-DTEC, který dosahuje výkonu 120 koní při 4 000 ot./min. a 300 Nm točivého momentu při 2 000 ot./min., dokáže model Civic zrychlit z nuly na 100 km/h za 10,4 sekundy.

Modernizovaný motor je montován ve výrobním závodě Honda v britském Swindonu a bude k dispozici u čtyřdveřové i pětidveřové varianty nového modelu Civic desáté generace.

V polovině roku 2018 bude nabídka variant hnacího ústrojí vozu Civic dále rozšířena o devítistupňovou automatickou převodovku, která tak bude poprvé použita u vozu s pohonem dvou kol.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou