Historické vozy Škoda v cíli Škoda European Tour 2005

vloženo

Do cíle Škoda European Tour 2005 dorazil konvoj pěti historických vozidel značky Škoda a Laurin&Klement, který se na trať dlouhou bezmála 6000 km vydal z Mladé Boleslavi 6. července.

Ilustrační foto k článku Historické vozy Škoda v cíli Škoda European Tour 2005 Evropskou jízdu uspořádala Škoda Auto u příležitosti oslav 100. výročí vyrobení prvního automobilu v Mladé Boleslavi. Pět veteránů svým výkonem dokázalo, že vozy z produkce Škoda Auto byly a jsou spolehlivé, hezké a oblíbené. Všechny vozy zvládly trasu vedoucí přes 10 zemí Evropy bez větších problémů. „Jen horské úseky Alp absolvovaly na transportérech, jinak bychom se do časového plánu nevešli“, říká vedoucí restaurátorské dílny Škoda Muzea a řidička Škody 860 Eva Ticová.
Velký ohlas vzbudila přítomnost vozů před budovou Evropského parlamentu v Bruselu, kde byly vozy vystaveny před další etapou. „Celá naše karavana byla středem pozornosti po celou dobu cesty. Ve všech zemích, kterými jsme projížděli nám lidé mávali při průjezdu měst i vesnicemi. Dokonce někteří fanouškové přijeli se svými historickými vozy Škoda na místa, kde byla oficiální zastávka spojená s prezentací vozů a značky.“ popisuje cestu ředitelka Škoda Auto Muzea Margit Adamová. Jako součást tzv. Karavany před pelotonem Tour de France se vozy prezentovali také v cíli závěrečné etapy cyklistického závodu v Paříži. Po celou dobu své cesty posádky využívaly paliva Shell a zázemí více než 20 čerpacích stanic této společnosti po trase cesty. Společnost Shell jako oficiální partner této akce zajišťovala pohonné hmoty pro všech 5 historických vozidel a pro 4 doprovodné vozy Škoda.
Na celou cestu dlouhou téměř 6 000 kilometrů dodal Shell více než 73 000 litrů paliva. Historické vozy používaly paliva Shell Natural 91 a 95, doprovodná vozidla pak paliva Shell V-Power.
Škoda European Tour 2005 byla odstartována 6.7.2005 před Škoda Auto Muzeem a vozy se vydaly na cestu 7.7.2005. Polská Poznaň, německá města Berlín, Wolfsburg a Kolín na d Rýnem, belgický Brusel, anglický Wormington Grange, francouzská města Lievin, Paříž, Dijon a Ville-la-Grand, italská Verona a Bolzano, rakouský Salzburg a Vídeň, maďarská Budapešť a slovenská Bratislava - všechna tato města se stala hostiteli evropské jízdy.

Zdroj: Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
04.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách