Historické vozy Škoda v cíli Škoda European Tour 2005

vloženo

Do cíle Škoda European Tour 2005 dorazil konvoj pěti historických vozidel značky Škoda a Laurin&Klement, který se na trať dlouhou bezmála 6000 km vydal z Mladé Boleslavi 6. července.

Ilustrační foto k článku Historické vozy Škoda v cíli Škoda European Tour 2005 Evropskou jízdu uspořádala Škoda Auto u příležitosti oslav 100. výročí vyrobení prvního automobilu v Mladé Boleslavi. Pět veteránů svým výkonem dokázalo, že vozy z produkce Škoda Auto byly a jsou spolehlivé, hezké a oblíbené. Všechny vozy zvládly trasu vedoucí přes 10 zemí Evropy bez větších problémů. „Jen horské úseky Alp absolvovaly na transportérech, jinak bychom se do časového plánu nevešli“, říká vedoucí restaurátorské dílny Škoda Muzea a řidička Škody 860 Eva Ticová.
Velký ohlas vzbudila přítomnost vozů před budovou Evropského parlamentu v Bruselu, kde byly vozy vystaveny před další etapou. „Celá naše karavana byla středem pozornosti po celou dobu cesty. Ve všech zemích, kterými jsme projížděli nám lidé mávali při průjezdu měst i vesnicemi. Dokonce někteří fanouškové přijeli se svými historickými vozy Škoda na místa, kde byla oficiální zastávka spojená s prezentací vozů a značky.“ popisuje cestu ředitelka Škoda Auto Muzea Margit Adamová. Jako součást tzv. Karavany před pelotonem Tour de France se vozy prezentovali také v cíli závěrečné etapy cyklistického závodu v Paříži. Po celou dobu své cesty posádky využívaly paliva Shell a zázemí více než 20 čerpacích stanic této společnosti po trase cesty. Společnost Shell jako oficiální partner této akce zajišťovala pohonné hmoty pro všech 5 historických vozidel a pro 4 doprovodné vozy Škoda.
Na celou cestu dlouhou téměř 6 000 kilometrů dodal Shell více než 73 000 litrů paliva. Historické vozy používaly paliva Shell Natural 91 a 95, doprovodná vozidla pak paliva Shell V-Power.
Škoda European Tour 2005 byla odstartována 6.7.2005 před Škoda Auto Muzeem a vozy se vydaly na cestu 7.7.2005. Polská Poznaň, německá města Berlín, Wolfsburg a Kolín na d Rýnem, belgický Brusel, anglický Wormington Grange, francouzská města Lievin, Paříž, Dijon a Ville-la-Grand, italská Verona a Bolzano, rakouský Salzburg a Vídeň, maďarská Budapešť a slovenská Bratislava - všechna tato města se stala hostiteli evropské jízdy.

Zdroj: Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě