Historické vozy Škoda v cíli Škoda European Tour 2005

vloženo

Do cíle Škoda European Tour 2005 dorazil konvoj pěti historických vozidel značky Škoda a Laurin&Klement, který se na trať dlouhou bezmála 6000 km vydal z Mladé Boleslavi 6. července.

Ilustrační foto k článku Historické vozy Škoda v cíli Škoda European Tour 2005 Evropskou jízdu uspořádala Škoda Auto u příležitosti oslav 100. výročí vyrobení prvního automobilu v Mladé Boleslavi. Pět veteránů svým výkonem dokázalo, že vozy z produkce Škoda Auto byly a jsou spolehlivé, hezké a oblíbené. Všechny vozy zvládly trasu vedoucí přes 10 zemí Evropy bez větších problémů. „Jen horské úseky Alp absolvovaly na transportérech, jinak bychom se do časového plánu nevešli“, říká vedoucí restaurátorské dílny Škoda Muzea a řidička Škody 860 Eva Ticová.
Velký ohlas vzbudila přítomnost vozů před budovou Evropského parlamentu v Bruselu, kde byly vozy vystaveny před další etapou. „Celá naše karavana byla středem pozornosti po celou dobu cesty. Ve všech zemích, kterými jsme projížděli nám lidé mávali při průjezdu měst i vesnicemi. Dokonce někteří fanouškové přijeli se svými historickými vozy Škoda na místa, kde byla oficiální zastávka spojená s prezentací vozů a značky.“ popisuje cestu ředitelka Škoda Auto Muzea Margit Adamová. Jako součást tzv. Karavany před pelotonem Tour de France se vozy prezentovali také v cíli závěrečné etapy cyklistického závodu v Paříži. Po celou dobu své cesty posádky využívaly paliva Shell a zázemí více než 20 čerpacích stanic této společnosti po trase cesty. Společnost Shell jako oficiální partner této akce zajišťovala pohonné hmoty pro všech 5 historických vozidel a pro 4 doprovodné vozy Škoda.
Na celou cestu dlouhou téměř 6 000 kilometrů dodal Shell více než 73 000 litrů paliva. Historické vozy používaly paliva Shell Natural 91 a 95, doprovodná vozidla pak paliva Shell V-Power.
Škoda European Tour 2005 byla odstartována 6.7.2005 před Škoda Auto Muzeem a vozy se vydaly na cestu 7.7.2005. Polská Poznaň, německá města Berlín, Wolfsburg a Kolín na d Rýnem, belgický Brusel, anglický Wormington Grange, francouzská města Lievin, Paříž, Dijon a Ville-la-Grand, italská Verona a Bolzano, rakouský Salzburg a Vídeň, maďarská Budapešť a slovenská Bratislava - všechna tato města se stala hostiteli evropské jízdy.

Zdroj: Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem