Historické vozy Škoda v cíli Škoda European Tour 2005

vloženo

Do cíle Škoda European Tour 2005 dorazil konvoj pěti historických vozidel značky Škoda a Laurin&Klement, který se na trať dlouhou bezmála 6000 km vydal z Mladé Boleslavi 6. července.

Ilustrační foto k článku Historické vozy Škoda v cíli Škoda European Tour 2005 Evropskou jízdu uspořádala Škoda Auto u příležitosti oslav 100. výročí vyrobení prvního automobilu v Mladé Boleslavi. Pět veteránů svým výkonem dokázalo, že vozy z produkce Škoda Auto byly a jsou spolehlivé, hezké a oblíbené. Všechny vozy zvládly trasu vedoucí přes 10 zemí Evropy bez větších problémů. „Jen horské úseky Alp absolvovaly na transportérech, jinak bychom se do časového plánu nevešli“, říká vedoucí restaurátorské dílny Škoda Muzea a řidička Škody 860 Eva Ticová.
Velký ohlas vzbudila přítomnost vozů před budovou Evropského parlamentu v Bruselu, kde byly vozy vystaveny před další etapou. „Celá naše karavana byla středem pozornosti po celou dobu cesty. Ve všech zemích, kterými jsme projížděli nám lidé mávali při průjezdu měst i vesnicemi. Dokonce někteří fanouškové přijeli se svými historickými vozy Škoda na místa, kde byla oficiální zastávka spojená s prezentací vozů a značky.“ popisuje cestu ředitelka Škoda Auto Muzea Margit Adamová. Jako součást tzv. Karavany před pelotonem Tour de France se vozy prezentovali také v cíli závěrečné etapy cyklistického závodu v Paříži. Po celou dobu své cesty posádky využívaly paliva Shell a zázemí více než 20 čerpacích stanic této společnosti po trase cesty. Společnost Shell jako oficiální partner této akce zajišťovala pohonné hmoty pro všech 5 historických vozidel a pro 4 doprovodné vozy Škoda.
Na celou cestu dlouhou téměř 6 000 kilometrů dodal Shell více než 73 000 litrů paliva. Historické vozy používaly paliva Shell Natural 91 a 95, doprovodná vozidla pak paliva Shell V-Power.
Škoda European Tour 2005 byla odstartována 6.7.2005 před Škoda Auto Muzeem a vozy se vydaly na cestu 7.7.2005. Polská Poznaň, německá města Berlín, Wolfsburg a Kolín na d Rýnem, belgický Brusel, anglický Wormington Grange, francouzská města Lievin, Paříž, Dijon a Ville-la-Grand, italská Verona a Bolzano, rakouský Salzburg a Vídeň, maďarská Budapešť a slovenská Bratislava - všechna tato města se stala hostiteli evropské jízdy.

Zdroj: Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu