Hirvonen dostihl Loeba

vloženo

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia se poslední den Rally Francie - Alsasko vyvarovali chyb a Citroën Total Wordl Rally Teamu přinesli deváté vítězství z dosavadních jedenácti podniků této sezony. Prvenství pomohlo francouzskému týmu udržet si na čele Poháru konstruktérů solidní náskok. Obhájce titulu a sedminásobný mistr světa Sébastien Loeb soutěž nedokončil, když jeho šance zhatila porucha hned první den rally. Boj o titul mezi piloty se vyostřil. Diskvalifikace původně třetího Pettera Solberga posunula Mikka Hirvonena (Ford) na jeho místo. Fin se tak před španělskou a britskou rally bodově dotáhl na Loeba. Jeho týmový kolega Sébastien Ogier ztrácí pouhé tři body.

Hirvonen dostihl Loeba V porovnání s pátečním a sobotním programem připomínal závěrečný den rally sprint. Posádky opouštěly servisní park ve Štrasburku už v 6.20 hod. a absolvovaly dva průjezdy na třech rychlostních zkouškách bez možnosti servisu. Závěrečná etapa měřila pouhých 42 kilometrů, což připomínalo procházku růžovým sadem. Nicméně Sébastien Ogier si nemohl dovolit polevit, neboť na druhého v pořadí Daniho Sorda měl náskok necelých deset sekund. První rychlostní zkouška v Bischwilleru byla velkou výzvou, neboť celá polovina se odehrávala na šotolině. Ogier ztratil na 5,52 km dlouhé osmnácté rychlostce z náskoku na Daniho Sorda 3 sekundy

Volba tvrdší směsi
Dlouho jsme váhali s výběrem pneumatik a nakonec jsme se rozhodli pro tvrdší směs," vysvětlil Ogier. „Věděli jsme, že můžeme ztratit v Bischwilleru, ale že se lépe přizpůsobíme letním podmínkám, které jsme čekali dále." Následující rychlostní zkoušky sváděl pilot Citroënu vyrovnaný boj se svými pronásledovateli. Ogier držel malý náskok před Sordem a pak zajel nejrychlejší čas ve vinicích Cleebourg (RZ 22). Rally zakončila Power Stage v ulicích Haguenau. Pilot Citroën Total World Rally Teamu tu zajel třetí nejrychlejší čas a připsal si ještě bod navíc.

Se ziskem 26 bodů z této rally se Ogier opět vrátil do hry o světový titul WRC. „Byla to velice dlouhá rally a já jsem nesl na svých bedrech odpovědnost za celý tým. Jsem šťastný, že už se mohu uvolnit. Z mého pohledu je toto vítězství hodně důležité pro mě osobně. Pět prvenství v sezoně, to už je přece dobrý výkon. Rád bych poděkoval týmu, že mi připravil tak dobře auto. Blahopřeji též Dani Sordovi, odřídil perfektní víkend a nebylo vůbec jednoduché ho porazit."

Krok k Poháru konstruktérů
Frédéric Banzet, generální ředitel automobilky Citroën, byl potěšen, že právě francouzský pilot znovu vyhrál domácí rally: „Sébastien Loeb měl smůlu, a je skvělé, že Sébastien Ogier byl schopný na něho navázat a vyhrát. Konec sezony bude ještě hodně stresující, i tak chceme splnit náš cíl a vyhrát obě mistrovství. Udělali jsme další krok k zisku Poháru konstruktérů, protože náš hlavní soupeř snížil naše vedení jen o dva body."

Solberg byl diskvalifikován
Petter Solberg a Chris Patterson, kteří bojovali o vedení už první den francouzské rally, původně dojeli na stupně vítězů. Byli však diskvalifikováni, když jejich auto neodpovídalo předpisům na minimální hmotnost. Další dva vozy DS3 WRC, připravené za podpory Citroën Racing Technologies, pro posádky Kimi Räikkönen / Kaj Lindström a Petr Van Merksteijn Jr. / Erwin Mombaerts nedokončily 11. podnik mistrovství světa WRC.

Po kontrole po skončení Rally France - Alsace chyběly Solbergovu Citroënu C4 WRC 4 kilogramy do předepsané minimální hmotnosti. „Petter je velmi zklamaný, pilotoval brilantně a zajel potřetí stupně vítězů. Je to velké zklamání i pro celý náš tým," řekl Benoit Nogier, ředitel Citroën Racing Technologies. „Samozřejmě jsme se domnívali, že hmotnost našeho auta je v souladu s předpisy. Zřejmě naše bezpečné rozpětí, které používáme po celý rok, nebylo dostatečné. Proto jsme se rozhodli se neodvolávat."

Pořadí rally Francie:
1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 3:06:20.4 hod.
2 .D. Sordo / C. del Barrio Mini JCW +6.3 s
3 .M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +3:26.6
4 .JM. Latvala / M. Antilla Ford Fiesta RS WRC +3:30.3
5 .D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +6:42.0
6.H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:08.2
7 .M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +7:58.3
8 .K. Block / A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +8:25.5

Mistrovství světa FIA WRC – Pořadí pilotů:
1. S. Loeb (Fr.) 196, 2. M. Hirvonen (Fin.) 196, S. Ogier (Fr.) 193, 4. J. Latvala (Fin.) 131, 5. P. Solberg (Nor.) 110, 6. M. Ostberg (Nor.) 62, 7. M. Wilson (Brit.) 53, 8. D. Sordo (Šp.) 43, 9. H. Solberg (Nor.) 40, K. Raikkönen (Fin.) 34.

Citroën/ms

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!