Hirvonen dostihl Loeba

vloženo

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia se poslední den Rally Francie - Alsasko vyvarovali chyb a Citroën Total Wordl Rally Teamu přinesli deváté vítězství z dosavadních jedenácti podniků této sezony. Prvenství pomohlo francouzskému týmu udržet si na čele Poháru konstruktérů solidní náskok. Obhájce titulu a sedminásobný mistr světa Sébastien Loeb soutěž nedokončil, když jeho šance zhatila porucha hned první den rally. Boj o titul mezi piloty se vyostřil. Diskvalifikace původně třetího Pettera Solberga posunula Mikka Hirvonena (Ford) na jeho místo. Fin se tak před španělskou a britskou rally bodově dotáhl na Loeba. Jeho týmový kolega Sébastien Ogier ztrácí pouhé tři body.

Hirvonen dostihl Loeba Hirvonen dostihl Loeba

V porovnání s pátečním a sobotním programem připomínal závěrečný den rally sprint. Posádky opouštěly servisní park ve Štrasburku už v 6.20 hod. a absolvovaly dva průjezdy na třech rychlostních zkouškách bez možnosti servisu. Závěrečná etapa měřila pouhých 42 kilometrů, což připomínalo procházku růžovým sadem. Nicméně Sébastien Ogier si nemohl dovolit polevit, neboť na druhého v pořadí Daniho Sorda měl náskok necelých deset sekund. První rychlostní zkouška v Bischwilleru byla velkou výzvou, neboť celá polovina se odehrávala na šotolině. Ogier ztratil na 5,52 km dlouhé osmnácté rychlostce z náskoku na Daniho Sorda 3 sekundy


Volba tvrdší směsi
Dlouho jsme váhali s výběrem pneumatik a nakonec jsme se rozhodli pro tvrdší směs," vysvětlil Ogier. „Věděli jsme, že můžeme ztratit v Bischwilleru, ale že se lépe přizpůsobíme letním podmínkám, které jsme čekali dále." Následující rychlostní zkoušky sváděl pilot Citroënu vyrovnaný boj se svými pronásledovateli. Ogier držel malý náskok před Sordem a pak zajel nejrychlejší čas ve vinicích Cleebourg (RZ 22). Rally zakončila Power Stage v ulicích Haguenau. Pilot Citroën Total World Rally Teamu tu zajel třetí nejrychlejší čas a připsal si ještě bod navíc.

Se ziskem 26 bodů z této rally se Ogier opět vrátil do hry o světový titul WRC. „Byla to velice dlouhá rally a já jsem nesl na svých bedrech odpovědnost za celý tým. Jsem šťastný, že už se mohu uvolnit. Z mého pohledu je toto vítězství hodně důležité pro mě osobně. Pět prvenství v sezoně, to už je přece dobrý výkon. Rád bych poděkoval týmu, že mi připravil tak dobře auto. Blahopřeji též Dani Sordovi, odřídil perfektní víkend a nebylo vůbec jednoduché ho porazit."

Krok k Poháru konstruktérů
Frédéric Banzet, generální ředitel automobilky Citroën, byl potěšen, že právě francouzský pilot znovu vyhrál domácí rally: „Sébastien Loeb měl smůlu, a je skvělé, že Sébastien Ogier byl schopný na něho navázat a vyhrát. Konec sezony bude ještě hodně stresující, i tak chceme splnit náš cíl a vyhrát obě mistrovství. Udělali jsme další krok k zisku Poháru konstruktérů, protože náš hlavní soupeř snížil naše vedení jen o dva body."

Solberg byl diskvalifikován
Petter Solberg a Chris Patterson, kteří bojovali o vedení už první den francouzské rally, původně dojeli na stupně vítězů. Byli však diskvalifikováni, když jejich auto neodpovídalo předpisům na minimální hmotnost. Další dva vozy DS3 WRC, připravené za podpory Citroën Racing Technologies, pro posádky Kimi Räikkönen / Kaj Lindström a Petr Van Merksteijn Jr. / Erwin Mombaerts nedokončily 11. podnik mistrovství světa WRC.

Po kontrole po skončení Rally France - Alsace chyběly Solbergovu Citroënu C4 WRC 4 kilogramy do předepsané minimální hmotnosti. „Petter je velmi zklamaný, pilotoval brilantně a zajel potřetí stupně vítězů. Je to velké zklamání i pro celý náš tým," řekl Benoit Nogier, ředitel Citroën Racing Technologies. „Samozřejmě jsme se domnívali, že hmotnost našeho auta je v souladu s předpisy. Zřejmě naše bezpečné rozpětí, které používáme po celý rok, nebylo dostatečné. Proto jsme se rozhodli se neodvolávat."

Pořadí rally Francie:
1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 3:06:20.4 hod.
2 .D. Sordo / C. del Barrio Mini JCW +6.3 s
3 .M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +3:26.6
4 .JM. Latvala / M. Antilla Ford Fiesta RS WRC +3:30.3
5 .D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +6:42.0
6.H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:08.2
7 .M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +7:58.3
8 .K. Block / A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +8:25.5

Mistrovství světa FIA WRC – Pořadí pilotů:
1. S. Loeb (Fr.) 196, 2. M. Hirvonen (Fin.) 196, S. Ogier (Fr.) 193, 4. J. Latvala (Fin.) 131, 5. P. Solberg (Nor.) 110, 6. M. Ostberg (Nor.) 62, 7. M. Wilson (Brit.) 53, 8. D. Sordo (Šp.) 43, 9. H. Solberg (Nor.) 40, K. Raikkönen (Fin.) 34.

Citroën/ms

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba Fotografie k článku Hirvonen dostihl Loeba

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Čtyřválec o výkonu 200 koní doplní dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy automobilka neuvádí, známe ovšem hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h a také maximální rychlost (elektronicky omezenou). Peugeot 508 Sport..

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..