Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium

vloženo

Závěrečný závod letošní Světové série Renault o druhém říjnovém víkendu přinesl další pódiové umístění týmu Gravity-Charouz Racing. Brendon Hartley si po monackém a francouzském třetím místě připsal na své konto bronz také v Barceloně.

Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium

Novozélandský jezdec v sobotní kvalifikaci těžce havaroval a svůj monopost poškodil natolik, že se musel vyměnit motor a monokok. Mechanici však vše stihli do druhého závodu připravit. Do nedělní kvalifikace vyrazil Hartley s nově složeným vozem a zajel třináctý nejrychlejší čas. Po dramatickém startu nedělní jízdy, kdy ze závodu odpadlo hned několik jezdců, se Novozélanďan probojoval na osmé místo. Výbornou strategií pozdní zastávky a druhou nejrychlejší výměnou pneumatik se černo-zlatý monopost se startovním číslem osmadvacet posunul na třetí pozici, kterou Hartley před dotírajícími soupeři udržel až do cíle závodu.


Pódiové umístění je dobrý způsob odměny za tvrdou práci celého týmu. Měli jsme problém v kvalifikaci, a tak mechanici museli celou noc pracovat na voze. V závodě jsem odvedl dobrou práci, což v kombinaci s dobrou strategií a výbornou povinnou zastávkou znamenalo třetí místo v cíli. Chci celému týmu Gravity-Charouz Racing poděkovat za skvělou práci, obzvláště za pit stop, který byl druhý nejrychlejší,“ uvedl po nedělním závodě Brendon Hartley.

Jan Charouz s druhým vozem česko-lucemburské stáje zajel v ranní kvalifikaci až čtyřiadvacáté místo. Český závodník předvedl v sobotním závodě vynikající start, když se dokázal posunout o třináct pozic vzhůru a zajel třetí nejlepší čas v závodě. V nedělní jízdě však u Jana Charouze probíhalo vše naopak. V úvodní šikaně španělského okruhu Circuit de Catalunya havarovalo hned několik vozů, mezi kterými byl také černo-zlatý monopost týmu Gravity-Charouz Racing se startovním číslem sedmadvacet. „Start jsem neměl špatný ani průjezd první zatáčkou nebyl nejhorší. Určitě jsem se o pár míst probojoval dopředu, ale hned ve druhé zatáčce mě někdo zavřel a poškodil monopost tak, že jsem nemohl dále pokračovat. Sezóna nám nevyšla dle představ, což není dobré,“ uvedl Jan Charouz.

Jan Charouz v rámci divácké show, kterou Světová série Renault nabízí o závodních víkendech více než dost, absolvoval v sobotním i nedělním programu demo jízdy s monopostem formule 1 týmu Lotus Renault GP.
Tak jako v sobotu si Jan Charouz připsal třetí nejrychlejší čas závodu, zajel také třetí nejrychlejší kolo nedělního závodu Brendon Hartley. Ziskem devatenácti španělských bodů se Gravity-Charouz Racing posunul v konečném hodnocení týmů na šesté místo, o které se se stejným počtem bodů dělí s britskou stájí P1 Motorsport.

Jako nový tým jsme se z počátku nevyhnuli problémům. Pak nás ale začala trápit spolupráce s týmem DAMS. Před sedmým podnikem jsme se s francouzskou stájí rozešli a monoposty začal připravovat náš tým Charouz Racing System. Byli jsme opět na samotném začátku. Ale ve Francii a i zde se potvrdilo, že jsme se vydali správnou cestou. Dnešní třetí pozice Brendona je tím správným důkazem. V celkovém hodnocení týmů se dělíme o šesté místo se zavedeným týmem P1 Motorsport, což považuji za dobrou práci,“ uvedl manažer týmu Gravity-Charouz Racing Antonín Charouz.

Výsledky závodu:
1. Albert Costa (Šp., Epic Racing),
2. Nick Yelloly (GB, Pons Racing),
3. Brendon Hartley (NZ, Gravity-Charouz),
4. Sergio Canamasas (Šp., BVM Target),
5. Anton Nebylitskiy (Rus., KPM Racing),
6. Oliver Webb (GB, Pons Racing),
7. Alexander Rossi (USA, Fortec Motorsports),
8. (Walter Grabmüller (Rak., P1 Motorsport).

Konečné pořadí série Formula Renault 3.5:
Týmy: 1. Carlin 473, 2. Fortec Motorsports 203, 3. ISR 181, 4. Epic Racing 162, 5. Tech 1 Racing 132, 6. - 7. P1 Motorsport a Gravity-Charouz 105, 8. BVM Target 97, …13. Comtec Racing 2.
Jezdci: 1. Robert Wicknes (Kan.) 241, 2. Jean Eric Vergne (Fr.) 232, 3. Alexander Rossi (USA) 156, 4. Albert Costa (Šp.), 151, 5. Danile Ricciardo (Aus.) 144, 6. Kevin Korjus (Est.) 120, 7. Brendon Hartley (NZ) 95, 8. Sergio Canamasas (Šp.) 69, … 25. Jan Charouz 10, … 28. Mikhail Alekshin (Rus.) 4.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou