Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium

vloženo

Závěrečný závod letošní Světové série Renault o druhém říjnovém víkendu přinesl další pódiové umístění týmu Gravity-Charouz Racing. Brendon Hartley si po monackém a francouzském třetím místě připsal na své konto bronz také v Barceloně.

Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Novozélandský jezdec v sobotní kvalifikaci těžce havaroval a svůj monopost poškodil natolik, že se musel vyměnit motor a monokok. Mechanici však vše stihli do druhého závodu připravit. Do nedělní kvalifikace vyrazil Hartley s nově složeným vozem a zajel třináctý nejrychlejší čas. Po dramatickém startu nedělní jízdy, kdy ze závodu odpadlo hned několik jezdců, se Novozélanďan probojoval na osmé místo. Výbornou strategií pozdní zastávky a druhou nejrychlejší výměnou pneumatik se černo-zlatý monopost se startovním číslem osmadvacet posunul na třetí pozici, kterou Hartley před dotírajícími soupeři udržel až do cíle závodu.

Pódiové umístění je dobrý způsob odměny za tvrdou práci celého týmu. Měli jsme problém v kvalifikaci, a tak mechanici museli celou noc pracovat na voze. V závodě jsem odvedl dobrou práci, což v kombinaci s dobrou strategií a výbornou povinnou zastávkou znamenalo třetí místo v cíli. Chci celému týmu Gravity-Charouz Racing poděkovat za skvělou práci, obzvláště za pit stop, který byl druhý nejrychlejší,“ uvedl po nedělním závodě Brendon Hartley.

Jan Charouz s druhým vozem česko-lucemburské stáje zajel v ranní kvalifikaci až čtyřiadvacáté místo. Český závodník předvedl v sobotním závodě vynikající start, když se dokázal posunout o třináct pozic vzhůru a zajel třetí nejlepší čas v závodě. V nedělní jízdě však u Jana Charouze probíhalo vše naopak. V úvodní šikaně španělského okruhu Circuit de Catalunya havarovalo hned několik vozů, mezi kterými byl také černo-zlatý monopost týmu Gravity-Charouz Racing se startovním číslem sedmadvacet. „Start jsem neměl špatný ani průjezd první zatáčkou nebyl nejhorší. Určitě jsem se o pár míst probojoval dopředu, ale hned ve druhé zatáčce mě někdo zavřel a poškodil monopost tak, že jsem nemohl dále pokračovat. Sezóna nám nevyšla dle představ, což není dobré,“ uvedl Jan Charouz.

Jan Charouz v rámci divácké show, kterou Světová série Renault nabízí o závodních víkendech více než dost, absolvoval v sobotním i nedělním programu demo jízdy s monopostem formule 1 týmu Lotus Renault GP.
Tak jako v sobotu si Jan Charouz připsal třetí nejrychlejší čas závodu, zajel také třetí nejrychlejší kolo nedělního závodu Brendon Hartley. Ziskem devatenácti španělských bodů se Gravity-Charouz Racing posunul v konečném hodnocení týmů na šesté místo, o které se se stejným počtem bodů dělí s britskou stájí P1 Motorsport.

Jako nový tým jsme se z počátku nevyhnuli problémům. Pak nás ale začala trápit spolupráce s týmem DAMS. Před sedmým podnikem jsme se s francouzskou stájí rozešli a monoposty začal připravovat náš tým Charouz Racing System. Byli jsme opět na samotném začátku. Ale ve Francii a i zde se potvrdilo, že jsme se vydali správnou cestou. Dnešní třetí pozice Brendona je tím správným důkazem. V celkovém hodnocení týmů se dělíme o šesté místo se zavedeným týmem P1 Motorsport, což považuji za dobrou práci,“ uvedl manažer týmu Gravity-Charouz Racing Antonín Charouz.

Výsledky závodu:
1. Albert Costa (Šp., Epic Racing),
2. Nick Yelloly (GB, Pons Racing),
3. Brendon Hartley (NZ, Gravity-Charouz),
4. Sergio Canamasas (Šp., BVM Target),
5. Anton Nebylitskiy (Rus., KPM Racing),
6. Oliver Webb (GB, Pons Racing),
7. Alexander Rossi (USA, Fortec Motorsports),
8. (Walter Grabmüller (Rak., P1 Motorsport).

Konečné pořadí série Formula Renault 3.5:
Týmy: 1. Carlin 473, 2. Fortec Motorsports 203, 3. ISR 181, 4. Epic Racing 162, 5. Tech 1 Racing 132, 6. - 7. P1 Motorsport a Gravity-Charouz 105, 8. BVM Target 97, …13. Comtec Racing 2.
Jezdci: 1. Robert Wicknes (Kan.) 241, 2. Jean Eric Vergne (Fr.) 232, 3. Alexander Rossi (USA) 156, 4. Albert Costa (Šp.), 151, 5. Danile Ricciardo (Aus.) 144, 6. Kevin Korjus (Est.) 120, 7. Brendon Hartley (NZ) 95, 8. Sergio Canamasas (Šp.) 69, … 25. Jan Charouz 10, … 28. Mikhail Alekshin (Rus.) 4.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.01.2017
Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů
23.01.2017
Test ojetiny: BMW Z4 3.0si Coupe – pravověrný sporťák (+video)
22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům