Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium

vloženo

Závěrečný závod letošní Světové série Renault o druhém říjnovém víkendu přinesl další pódiové umístění týmu Gravity-Charouz Racing. Brendon Hartley si po monackém a francouzském třetím místě připsal na své konto bronz také v Barceloně.

Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Novozélandský jezdec v sobotní kvalifikaci těžce havaroval a svůj monopost poškodil natolik, že se musel vyměnit motor a monokok. Mechanici však vše stihli do druhého závodu připravit. Do nedělní kvalifikace vyrazil Hartley s nově složeným vozem a zajel třináctý nejrychlejší čas. Po dramatickém startu nedělní jízdy, kdy ze závodu odpadlo hned několik jezdců, se Novozélanďan probojoval na osmé místo. Výbornou strategií pozdní zastávky a druhou nejrychlejší výměnou pneumatik se černo-zlatý monopost se startovním číslem osmadvacet posunul na třetí pozici, kterou Hartley před dotírajícími soupeři udržel až do cíle závodu.

Pódiové umístění je dobrý způsob odměny za tvrdou práci celého týmu. Měli jsme problém v kvalifikaci, a tak mechanici museli celou noc pracovat na voze. V závodě jsem odvedl dobrou práci, což v kombinaci s dobrou strategií a výbornou povinnou zastávkou znamenalo třetí místo v cíli. Chci celému týmu Gravity-Charouz Racing poděkovat za skvělou práci, obzvláště za pit stop, který byl druhý nejrychlejší,“ uvedl po nedělním závodě Brendon Hartley.

Jan Charouz s druhým vozem česko-lucemburské stáje zajel v ranní kvalifikaci až čtyřiadvacáté místo. Český závodník předvedl v sobotním závodě vynikající start, když se dokázal posunout o třináct pozic vzhůru a zajel třetí nejlepší čas v závodě. V nedělní jízdě však u Jana Charouze probíhalo vše naopak. V úvodní šikaně španělského okruhu Circuit de Catalunya havarovalo hned několik vozů, mezi kterými byl také černo-zlatý monopost týmu Gravity-Charouz Racing se startovním číslem sedmadvacet. „Start jsem neměl špatný ani průjezd první zatáčkou nebyl nejhorší. Určitě jsem se o pár míst probojoval dopředu, ale hned ve druhé zatáčce mě někdo zavřel a poškodil monopost tak, že jsem nemohl dále pokračovat. Sezóna nám nevyšla dle představ, což není dobré,“ uvedl Jan Charouz.

Jan Charouz v rámci divácké show, kterou Světová série Renault nabízí o závodních víkendech více než dost, absolvoval v sobotním i nedělním programu demo jízdy s monopostem formule 1 týmu Lotus Renault GP.
Tak jako v sobotu si Jan Charouz připsal třetí nejrychlejší čas závodu, zajel také třetí nejrychlejší kolo nedělního závodu Brendon Hartley. Ziskem devatenácti španělských bodů se Gravity-Charouz Racing posunul v konečném hodnocení týmů na šesté místo, o které se se stejným počtem bodů dělí s britskou stájí P1 Motorsport.

Jako nový tým jsme se z počátku nevyhnuli problémům. Pak nás ale začala trápit spolupráce s týmem DAMS. Před sedmým podnikem jsme se s francouzskou stájí rozešli a monoposty začal připravovat náš tým Charouz Racing System. Byli jsme opět na samotném začátku. Ale ve Francii a i zde se potvrdilo, že jsme se vydali správnou cestou. Dnešní třetí pozice Brendona je tím správným důkazem. V celkovém hodnocení týmů se dělíme o šesté místo se zavedeným týmem P1 Motorsport, což považuji za dobrou práci,“ uvedl manažer týmu Gravity-Charouz Racing Antonín Charouz.

Výsledky závodu:
1. Albert Costa (Šp., Epic Racing),
2. Nick Yelloly (GB, Pons Racing),
3. Brendon Hartley (NZ, Gravity-Charouz),
4. Sergio Canamasas (Šp., BVM Target),
5. Anton Nebylitskiy (Rus., KPM Racing),
6. Oliver Webb (GB, Pons Racing),
7. Alexander Rossi (USA, Fortec Motorsports),
8. (Walter Grabmüller (Rak., P1 Motorsport).

Konečné pořadí série Formula Renault 3.5:
Týmy: 1. Carlin 473, 2. Fortec Motorsports 203, 3. ISR 181, 4. Epic Racing 162, 5. Tech 1 Racing 132, 6. - 7. P1 Motorsport a Gravity-Charouz 105, 8. BVM Target 97, …13. Comtec Racing 2.
Jezdci: 1. Robert Wicknes (Kan.) 241, 2. Jean Eric Vergne (Fr.) 232, 3. Alexander Rossi (USA) 156, 4. Albert Costa (Šp.), 151, 5. Danile Ricciardo (Aus.) 144, 6. Kevin Korjus (Est.) 120, 7. Brendon Hartley (NZ) 95, 8. Sergio Canamasas (Šp.) 69, … 25. Jan Charouz 10, … 28. Mikhail Alekshin (Rus.) 4.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě