Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium

vloženo

Závěrečný závod letošní Světové série Renault o druhém říjnovém víkendu přinesl další pódiové umístění týmu Gravity-Charouz Racing. Brendon Hartley si po monackém a francouzském třetím místě připsal na své konto bronz také v Barceloně.

Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium

Novozélandský jezdec v sobotní kvalifikaci těžce havaroval a svůj monopost poškodil natolik, že se musel vyměnit motor a monokok. Mechanici však vše stihli do druhého závodu připravit. Do nedělní kvalifikace vyrazil Hartley s nově složeným vozem a zajel třináctý nejrychlejší čas. Po dramatickém startu nedělní jízdy, kdy ze závodu odpadlo hned několik jezdců, se Novozélanďan probojoval na osmé místo. Výbornou strategií pozdní zastávky a druhou nejrychlejší výměnou pneumatik se černo-zlatý monopost se startovním číslem osmadvacet posunul na třetí pozici, kterou Hartley před dotírajícími soupeři udržel až do cíle závodu.


Pódiové umístění je dobrý způsob odměny za tvrdou práci celého týmu. Měli jsme problém v kvalifikaci, a tak mechanici museli celou noc pracovat na voze. V závodě jsem odvedl dobrou práci, což v kombinaci s dobrou strategií a výbornou povinnou zastávkou znamenalo třetí místo v cíli. Chci celému týmu Gravity-Charouz Racing poděkovat za skvělou práci, obzvláště za pit stop, který byl druhý nejrychlejší,“ uvedl po nedělním závodě Brendon Hartley.

Jan Charouz s druhým vozem česko-lucemburské stáje zajel v ranní kvalifikaci až čtyřiadvacáté místo. Český závodník předvedl v sobotním závodě vynikající start, když se dokázal posunout o třináct pozic vzhůru a zajel třetí nejlepší čas v závodě. V nedělní jízdě však u Jana Charouze probíhalo vše naopak. V úvodní šikaně španělského okruhu Circuit de Catalunya havarovalo hned několik vozů, mezi kterými byl také černo-zlatý monopost týmu Gravity-Charouz Racing se startovním číslem sedmadvacet. „Start jsem neměl špatný ani průjezd první zatáčkou nebyl nejhorší. Určitě jsem se o pár míst probojoval dopředu, ale hned ve druhé zatáčce mě někdo zavřel a poškodil monopost tak, že jsem nemohl dále pokračovat. Sezóna nám nevyšla dle představ, což není dobré,“ uvedl Jan Charouz.

Jan Charouz v rámci divácké show, kterou Světová série Renault nabízí o závodních víkendech více než dost, absolvoval v sobotním i nedělním programu demo jízdy s monopostem formule 1 týmu Lotus Renault GP.
Tak jako v sobotu si Jan Charouz připsal třetí nejrychlejší čas závodu, zajel také třetí nejrychlejší kolo nedělního závodu Brendon Hartley. Ziskem devatenácti španělských bodů se Gravity-Charouz Racing posunul v konečném hodnocení týmů na šesté místo, o které se se stejným počtem bodů dělí s britskou stájí P1 Motorsport.

Jako nový tým jsme se z počátku nevyhnuli problémům. Pak nás ale začala trápit spolupráce s týmem DAMS. Před sedmým podnikem jsme se s francouzskou stájí rozešli a monoposty začal připravovat náš tým Charouz Racing System. Byli jsme opět na samotném začátku. Ale ve Francii a i zde se potvrdilo, že jsme se vydali správnou cestou. Dnešní třetí pozice Brendona je tím správným důkazem. V celkovém hodnocení týmů se dělíme o šesté místo se zavedeným týmem P1 Motorsport, což považuji za dobrou práci,“ uvedl manažer týmu Gravity-Charouz Racing Antonín Charouz.

Výsledky závodu:
1. Albert Costa (Šp., Epic Racing),
2. Nick Yelloly (GB, Pons Racing),
3. Brendon Hartley (NZ, Gravity-Charouz),
4. Sergio Canamasas (Šp., BVM Target),
5. Anton Nebylitskiy (Rus., KPM Racing),
6. Oliver Webb (GB, Pons Racing),
7. Alexander Rossi (USA, Fortec Motorsports),
8. (Walter Grabmüller (Rak., P1 Motorsport).

Konečné pořadí série Formula Renault 3.5:
Týmy: 1. Carlin 473, 2. Fortec Motorsports 203, 3. ISR 181, 4. Epic Racing 162, 5. Tech 1 Racing 132, 6. - 7. P1 Motorsport a Gravity-Charouz 105, 8. BVM Target 97, …13. Comtec Racing 2.
Jezdci: 1. Robert Wicknes (Kan.) 241, 2. Jean Eric Vergne (Fr.) 232, 3. Alexander Rossi (USA) 156, 4. Albert Costa (Šp.), 151, 5. Danile Ricciardo (Aus.) 144, 6. Kevin Korjus (Est.) 120, 7. Brendon Hartley (NZ) 95, 8. Sergio Canamasas (Šp.) 69, … 25. Jan Charouz 10, … 28. Mikhail Alekshin (Rus.) 4.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium Fotografie k článku Hartley vybojoval v Barceloně třetí pódium
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem