Gravity-Charouz Racingu v závěru sezony nepřálo štěstí

vloženo

V nizozemském Zandvoortu se o uplynulém víkendu uzavřela letošní sezona evropského šampionátu FIA GT3. Ačkoliv měl tým Gravity-Charouz Racing k bodům blízko v obou závodech, nakonec se rozšíření bodového konta nedočkal.

Gravity-Charouz Racingu v závěru sezony nepřálo štěstí Gravity-Charouz Racingu v závěru sezony nepřálo štěstí

Nejlepším výsledkem českého týmu byla v Zandvoortu jedenáctá pozice ze sobotní jízdy. „Závody v Nizozemsku pro nás začaly velmi povedenou kvalifikací, po které jsme měli hodně podobnou výchozí pozici jako na Slovakia Ringu. Zisk 11. příčky v první jízdě byl v souvislosti s desetisekundovým hendikepem slušným příslibem do neděle. Před druhým závodem jsme si hodně věřili a doufali jsme, že využijeme start z první řady. Bohužel se ale Leonid roztočil a bylo po nadějích. Takové jsou však závody – jednou to vyjde, jindy zase ne,“ řekl koordinátor týmu Gravity-Charouz Racing Jarek Janiš.


Novým týmovým kolegou Leonida Machitskiho byl pro závod v Zandvoortu Štefan Rosina. Slovenský pilot si v Nizozemsku odbyl svůj debut pro Gravity-Charouz Racing v seriálu FIA GT3 a v novém působišti se hodně rychle rozkoukal. To potvrdil již v kvalifikaci, ve které obsadil vynikající druhé místo. V úvodu první 60 minutové jízdy, kterou rozjížděl Leonid Machitski, zaznamenala rusko-slovenská posádka slušný posun vpřed. Během povinného pit stopu si posléze musela odbýt 10 sekundovou penalizaci, jakožto hendikep za zisk druhé pozice v předcházejícím závodě na Slovensku. Po výjezdu z boxů se Štefan Rosina ocitl na 15. příčce, kterou ve zbývajících kolech dokázal vylepšit na konečné 11. místo, těsně za bodovanou desítkou. Ještě nadějnější průběh mělo pro nově zformovanou dvojici druhé klání, když startující Štefan Rosina předával bílý mercedes na třetí pozici. Leonid Machitski se však v závěru dopustil jezdecké chyby, po níž musel být vůz se startovním číslem 11 odstaven v boxech. „Letošní sezona byla opravdu vzrušující. Jelikož jsme byli v šampionátu nováčci, neměli jsme to opravdu lehké. Právě skončený ročník byl trochu jak na houpačce, ale výsledky ve druhé polovině sezony nebyly špatné. Zde v Zandvoortu jsme měli výborný úvod, když Štefan vyjel druhou pozici v kvalifikaci. S první závodem jsem byl docela spokojen, protože jsem měl dobré tempo. V neděli jsme sahali po pódiovém umístění, nakonec to však nevyšlo,“ zhodnotil sezonu 2011 a závody v Zandvoortu Leonid Machitski.

Jan Šťovíček s Jakubem Knollem v Zandvoortu chtěli navázat na vzestupné výkony z posledních podniků. Závody v Nizozemsku jim však nevyšly podle jejich představ, když se v obou závodech dostal jejich mercedes do kontaktu se soupeři. Jen velmi krátce si čeští závodníci zazávodili v sobotu, jelikož po kolizi museli odstoupit již ve druhém kole. O mnoho lépe to pro Čechy nedopadlo ani v neděli, kdy je obdobně jako den před tím přibrzdila kolize. Tentokrát bylo sice možné s vozem dojet až do cíle, výsledkem však byla až 22. příčka. „Se závody v Zandvoortu jsem trochu zklamán. Bohužel jsem se připletl do několika kolizí. Mrzí mě především ta sobotní, protože jsme skončili už po jednom odjetém kole. Vůz byl jinak velmi dobře připraven a pneumatiky fungovaly výborně, takže to byla opravdu škoda,“ dodal Jan Šťovíček.

Oproti původním plánům se bojů v Zandvoortu nezúčastnil Filip Sládečka, jenž v letošní sezoně hájil barvy týmu Heico Motorsport. Slovenského jezdce totiž krátce před startem volných tréninků postihla silná viróza, kvůli které nebyl lékaři připuštěn ke startu. Jeho německý týmový kolega Patrick Hirsch tak musel na poslední chvíli hledat náhradního spolujezdce.

Konečné pořadí šampionátu FIA GT3:
1. Francesco Castellacci a Federico Leo (oba It.) 111 b., 2. Mike Parisy (Fr.) 102, 3. Enzo Ide (Bel.) 100, 4. Dominik Baumann (Rak.) a Brice Bosi (Niz.) 95, 5. Philippe Giauque (Švýc.) 93, 6. Jeroen den Boer a Hoevert Bos (oba Niz.) 84, 7. Gael Lesoudier (Fr.) a Maxime Martin (Bel.) 81, 8. Nikolas Mayr-Melnhof (Rak.) a Albert von Thurn und Taxis (Něm.) 77, … 15. Filip Sládečka (Slov.) 37, ... 19. Jarek Janiš (CZ) a Leonid Machitski (Rus.) 26, … 24. Filip Salaquarda (It.) 18., … 32. Jakub Knoll, Jan Šťovíček (oba CZ) a Luca Pirri (It.) 1.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Gravity-Charouz Racingu v závěru sezony nepřálo štěstí
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI