Gravity-Charouz Racingu v závěru sezony nepřálo štěstí

vloženo

V nizozemském Zandvoortu se o uplynulém víkendu uzavřela letošní sezona evropského šampionátu FIA GT3. Ačkoliv měl tým Gravity-Charouz Racing k bodům blízko v obou závodech, nakonec se rozšíření bodového konta nedočkal.

Gravity-Charouz Racingu v závěru sezony nepřálo štěstí Gravity-Charouz Racingu v závěru sezony nepřálo štěstí

Nejlepším výsledkem českého týmu byla v Zandvoortu jedenáctá pozice ze sobotní jízdy. „Závody v Nizozemsku pro nás začaly velmi povedenou kvalifikací, po které jsme měli hodně podobnou výchozí pozici jako na Slovakia Ringu. Zisk 11. příčky v první jízdě byl v souvislosti s desetisekundovým hendikepem slušným příslibem do neděle. Před druhým závodem jsme si hodně věřili a doufali jsme, že využijeme start z první řady. Bohužel se ale Leonid roztočil a bylo po nadějích. Takové jsou však závody – jednou to vyjde, jindy zase ne,“ řekl koordinátor týmu Gravity-Charouz Racing Jarek Janiš.


Novým týmovým kolegou Leonida Machitskiho byl pro závod v Zandvoortu Štefan Rosina. Slovenský pilot si v Nizozemsku odbyl svůj debut pro Gravity-Charouz Racing v seriálu FIA GT3 a v novém působišti se hodně rychle rozkoukal. To potvrdil již v kvalifikaci, ve které obsadil vynikající druhé místo. V úvodu první 60 minutové jízdy, kterou rozjížděl Leonid Machitski, zaznamenala rusko-slovenská posádka slušný posun vpřed. Během povinného pit stopu si posléze musela odbýt 10 sekundovou penalizaci, jakožto hendikep za zisk druhé pozice v předcházejícím závodě na Slovensku. Po výjezdu z boxů se Štefan Rosina ocitl na 15. příčce, kterou ve zbývajících kolech dokázal vylepšit na konečné 11. místo, těsně za bodovanou desítkou. Ještě nadějnější průběh mělo pro nově zformovanou dvojici druhé klání, když startující Štefan Rosina předával bílý mercedes na třetí pozici. Leonid Machitski se však v závěru dopustil jezdecké chyby, po níž musel být vůz se startovním číslem 11 odstaven v boxech. „Letošní sezona byla opravdu vzrušující. Jelikož jsme byli v šampionátu nováčci, neměli jsme to opravdu lehké. Právě skončený ročník byl trochu jak na houpačce, ale výsledky ve druhé polovině sezony nebyly špatné. Zde v Zandvoortu jsme měli výborný úvod, když Štefan vyjel druhou pozici v kvalifikaci. S první závodem jsem byl docela spokojen, protože jsem měl dobré tempo. V neděli jsme sahali po pódiovém umístění, nakonec to však nevyšlo,“ zhodnotil sezonu 2011 a závody v Zandvoortu Leonid Machitski.

Jan Šťovíček s Jakubem Knollem v Zandvoortu chtěli navázat na vzestupné výkony z posledních podniků. Závody v Nizozemsku jim však nevyšly podle jejich představ, když se v obou závodech dostal jejich mercedes do kontaktu se soupeři. Jen velmi krátce si čeští závodníci zazávodili v sobotu, jelikož po kolizi museli odstoupit již ve druhém kole. O mnoho lépe to pro Čechy nedopadlo ani v neděli, kdy je obdobně jako den před tím přibrzdila kolize. Tentokrát bylo sice možné s vozem dojet až do cíle, výsledkem však byla až 22. příčka. „Se závody v Zandvoortu jsem trochu zklamán. Bohužel jsem se připletl do několika kolizí. Mrzí mě především ta sobotní, protože jsme skončili už po jednom odjetém kole. Vůz byl jinak velmi dobře připraven a pneumatiky fungovaly výborně, takže to byla opravdu škoda,“ dodal Jan Šťovíček.

Oproti původním plánům se bojů v Zandvoortu nezúčastnil Filip Sládečka, jenž v letošní sezoně hájil barvy týmu Heico Motorsport. Slovenského jezdce totiž krátce před startem volných tréninků postihla silná viróza, kvůli které nebyl lékaři připuštěn ke startu. Jeho německý týmový kolega Patrick Hirsch tak musel na poslední chvíli hledat náhradního spolujezdce.

Konečné pořadí šampionátu FIA GT3:
1. Francesco Castellacci a Federico Leo (oba It.) 111 b., 2. Mike Parisy (Fr.) 102, 3. Enzo Ide (Bel.) 100, 4. Dominik Baumann (Rak.) a Brice Bosi (Niz.) 95, 5. Philippe Giauque (Švýc.) 93, 6. Jeroen den Boer a Hoevert Bos (oba Niz.) 84, 7. Gael Lesoudier (Fr.) a Maxime Martin (Bel.) 81, 8. Nikolas Mayr-Melnhof (Rak.) a Albert von Thurn und Taxis (Něm.) 77, … 15. Filip Sládečka (Slov.) 37, ... 19. Jarek Janiš (CZ) a Leonid Machitski (Rus.) 26, … 24. Filip Salaquarda (It.) 18., … 32. Jakub Knoll, Jan Šťovíček (oba CZ) a Luca Pirri (It.) 1.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Gravity-Charouz Racingu v závěru sezony nepřálo štěstí
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI
11.04.2017
Suzuki Vitara v edici SE je lidové SUV s bohatou výbavou
10.04.2017
Opel Crossland X se slevou 50 tisíc přijde na 309 900 Kč
09.04.2017
Honda Civic Sedan jde do prodeje, půl milionu nestačí