Gravity-Charouz Racing čeká v Zandvoortu finále FIA GT3

vloženo

Šestým závodním víkendem se v nizozemském Zandvoortu uzavře letošní sezóna evropského seriálu FIA GT3. Gravity-Charouz Racing se stejně jako ve všech předchozích klání právě končícího ročníku představí se dvěma Mercedesy SLS, se kterými se pokusí navázat na úspěch ze srpnového závodu na Slovensku, kde český tým ukořistil pódiové umístění.

Gravity-Charouz Racing čeká v Zandvoortu finále FIA GT3 Na okruhu v Zandvoortu, jenž bude závod FIA GT3 hostit vůbec poprvé, se v mercedesu se startovním číslem 11 po boku ruského pilota Leonida Machitskiho nově objeví Slovák Štefan Rosina, který v této pozici vystřídá Jarka Janiše. Čtyřiadvacetiletý rodák z Púchova je znám především díky svému úspěšnému účinkování v prestižním seriálu Porsche Supercup. Rosina si svůj debut ve FIA GT3 odbyl letos na Slovensku a ozdobil jej ziskem pole position. „Na velké finále v Nizozemsku se opravdu hodně těším. Letošní sezona byla trochu jak jízda na horské dráze, takže doufám, že ji dokážeme zakončit pozitivně,“ řekl před odjezdem do Zandvoortu Leonid Machitski.

Ve druhém voze Gravity-Charouz Racingu k žádným změnám v jezdeckém složení nedošlo, takže se ve stříbrném mercedesu se startovním číslem 12 budou střídat Jan Šťovíček a Jakub Knoll. Oba čeští závodníci se při minulém podniku na Slovakia Ringu dočkali prvního bodu a o rozšíření jejich bodového konta budou usilovat i v Zandvoortu. „Před závodem v Zandvoortu jsem absolvoval MČR v Brně, abych se po delší pauze rozjel. Závod na Masarykově okruhu se mi povedl, cítím se tedy připraven. V Nizozemsku mě opět čeká dráha, kterou znám jen z trenažéru, takže to pro mě bude nová výzva. Našim cílem určitě bude potvrdit výsledek ze Slovakia Ringu a opět nakouknout do první desítky. Dokázali jsme, že na to máme. Jinak mě hrozně mrzí, že sezóna končí, jelikož jsem si sezonu ve FIA GT3 užil a budu na ročník 2011 rád vzpomínat,“ prohlásil Jan Šťovíček.

V Nizozemsku nebude pochopitelně chybět ani Filip Sládečka, který jako obvykle usedne do vozu připravovaným stájí Heico Motorsport. Slovenský jezdec se společně se svým týmovým kolegou Patrickem Hirschem v Zandvoortu pokusí prolomit smůlu, která je pronásledovala v posledních závodech FIA GT3, a zakončit sezonu úspěšně. „Na dobré umístění v celkovém hodnocení už bohužel dosáhnout nemůžeme, protože jsme ve smolných závodech ve Francii a na Slovensku ztratili hodně bodů. V Zandvoortu však uděláme vše proto, abychom dosáhli na slušný výsledek a získali co nejvíce zkušeností, které se nám můžou v následujících sezonách hodit,“ dodal Filip Sládečka.

Přímé přenosy ze Zandvoortu uvede televizní stanice Sport 5. Sobotní kvalifikace je na programu od 10:00, sobotní závod od 15:35 a nedělní jízda je na televizní obrazovce k vidění od 13:05.

FIA GT3 CHAMPIONSHIP 2011:
06-08/05 Algarve
03-05/06 Silverstone
01-03/07 Navarra
15-17/07 Paul Ricard
20-21/08 Slovakia Ring
14-16/10 Zandvoort

bpa/ms

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer