Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu

vloženo

Kromě oživeného vzhledu se objeví i nové motory, dvouspojková automatická převodovka, nebo třeba systém sledování mrtvých úhlů. Modernizované modely Galaxy a S-Max se veřejnosti představí již v polovině ledna na autosalonu v Bruselu.

Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu

Volba menšího belgického autosalonu není náhodná, obě MPV se totiž vyrábí v Genku.
Modernizace se na optice obou vozů podepsala hlavně přepracovanou přídí. S-Max nyní působí agresivnějším dojmem díky novému přednímu nárazníku a použití diodových světel pro denní svícení. Galaxy se bude zase tvářit luxusněji, nový nárazník a chromované detaily se snaží přiblížit stylu Mondea. Změny na zádi už tak výrazné nejsou, zde je asi nejdůležitější novinkou použití koncových LED svítilen.


Bohatší výbava
Novinkou u obou inovovaných modelů bude důmyslnější mechanismus sklápění sedadel ve druhé a třetí řadě s názvem FoldFlatSystem, zajišťujícím zcela rovnou podlahu. Novým praktickým doplňkem je i pomocné světlo osvětlující prostor pod výklopnými pátými dveřmi. V interiéru má být znát i použit kvalitnějších materiálů.
Sportovněji založený S-Max nabídne více úložných prostorů než dříve a kromě nového ambientního osvětlení interiéru diodami budou k dispozici třeba i elektricky ovládané sluneční clony, u obou modelů se pak bude k dispozici i parkovací kamera, bezklíčové odemykání a startování či hrdlo nádrže Ford EasyFuel (bez klasického víčka).

Kromě bohatší výbavy se v příplatkové nabídce objeví i vyložené Hi-Tech prvky jako třeba sledování mrtvých úhlů radarovým systémem BLIS (Blind Spot Information System), který známe už z některých „koncernových“ vozů Volvo či inovativní nastavitelný omezovač rychlosti ASDL, který má předcházet neúmyslnému překročení nastavené rychlosti jízdy.

U moderního MPV samozřejmě nesmí chybět možnost instalace zábavních multimediálních systémů, špičkový zvuk zase nabídne Premium Sound System s výkonným osmikanálovým zesilovačem.

Nový výkonný benzín EcoBoost
Za nejzásadnější novinku modernizace lze považovat nabídku nového zážehového přeplňovaného čtyřválce 2,0 EcoBoost SCTi, který vystřídá prodejně i výkonově nezajímavý atmosférický čtyřválec 2,3. Nový přímovstřikový motor 2,0 EcoBoost, který byl v trochu odlišném naladění nedávno uveden i do některých velkých modelů Volvo, má variabilní časování všech ventilů a nízkotlaké přeplňování, které zajišťuje co nejrychlejší reakci bez typických prodlev i mimořádně příznivý průběh točivého momentu s maximem 300 N.m. při 1750-4500/min. Nejvyšší výkon činí 149 kW, tedy jen o 13 kW méně než nejvýkonnější pětiválec 2,5 Turbo, dodávaný výhradně do S-Maxu.

V modelu Galaxy bude 2,0 EcoBoost nejvýkonnějším motorem v nabídce, rozměrné MPV bude uhánět až 217 km/h a zrychlí z nuly na 100 km/h za obdivuhodných 8,8 s.

V S-Maxu pak bude EcoBoost druhý nejvýkonnější v nabídce po zmíněném pětiválci, sportovněji střižená karosérie s menším odporem umožní novému dvoulitru dosáhnout rychlosti až 221 km/h a akcelerovat z 0-100 km/h za 8,5 s.
Oba modely pak budou s touto motorizací dosahovat průměrné spotřeby pouze 8,1 l/100 km, což je dokonce o 19% méně, než v případě neporovnatelně slabšího výběhového čtyřválce 2,3 (118 kW).

Nový 2,0 EcoBoost se má dodávat výhradně s novou dvouspojkovou automatikou Ford PowerShift. Je šestistupňová a spojky pracují v olejové lázni.

Diesely splní Euro 5
Přepracovány byly i vznětové motory 2,0 Duratorq TDCi, které nyní plní emisní normu Euro 5. K dosavadním výkonovým verzím s 85 a 103 kW nově přibude špičková varianta s výkonem 120 kW. Ta zároveň nahradí dosud nejvýkonnější diesel 2,2 TDCi, který měl sice o 9 kW navíc, ale citelně horší spotřebu i emise. Nový 2,0 TDCI 120 kW má dle údajů výrobce kombinovanou spotřebu pouze 5,7 l/100 km, tedy přibližně o litr méně než vykazoval 2,2 TDCi.
Standardem inovovaných dieselů je samozřejmě šestistupňová manuální převodovka, u verzí se 103 a 120 kW může být alternativou i zmíněný nový šestistupňový automat PowerShift.
Ceny ani podrobnější technické údaje zatím výrobce neuvolnil.

Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu Fotografie k článku Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu Fotografie k článku Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu Fotografie k článku Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu Fotografie k článku Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu Fotografie k článku Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu Fotografie k článku Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu Fotografie k článku Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu Fotografie k článku Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu Fotografie k článku Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů