Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu

vloženo

Výmoly, dlažební kostky a další nástrahy pomáhají Fordu vyvíjet inovace, jejichž výsledkem jsou odolnější automobily – například některé modely nabízené v Evropě nyní disponují technologií adaptivních tlumičů pérování s detekcí výmolů.

Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu

Pouze ve Velké Británii vyjížděl loni Královský automobilový klub k více než 25 000 asistenčních zásahů souvisejících s výmoly. Oproti roku 2014 to představuje navýšení o 25 procent. Špatnému stavu a zanedbané údržbě evropských silnic se také přičítá podíl na nejméně třetině všech dopravních nehod.

V reakci na tento problém postavila společnost Ford Motor Company silnici o délce 1,9 km složenou z přesných replik skutečných výmolů a dalších poškození vozovky z celého světa. Jaký smysl má takový „bulvár zničených podvozků“? Jeho účelem je pomoci konstruktérům vyvíjet robustnější automobily, které lépe odolávají špatným silnicím.

Zmiňovaný úsek je součástí více než 80 kilometrů testovacích drah ve zkušebním areálu Fordu u belgického Lommelu. Obsahuje repliky výmolů z Evropy i Spojených států a simuluje více než 100 různých problematických míst z 25 zemí světa. Jen za poslední tři roky zavítali odborníci Fordu při hledání špatných silnic do Rakouska, Francie, Německa, Itálie, Ruska, Španělska, Švýcarska i Velké Británie, ale také do Asie, Austrálie a Severní i Jižní Ameriky.

„Tato silnice je záludnou přehlídkou nejhorších povrchů, s jakými se mohou naši zákazníci setkat, od rozježděné křižovatky v Číně až po hrbolatou vedlejší silnici v Německu,“ řekl Eric-Jan Scharlee, specialista z lommelského zkušebního střediska Fordu. „Díky zabudování problematických míst z reálného světa do našich testovacích areálů můžeme vyvíjet budoucí modely tak, aby si s těžkými podmínkami lépe poradily.“

Technici používají vybavení podobné tomu, s jehož pomocí seismologové studují zemětřesení. Projíždějí přes výmoly rychlostí až 70 km/h a zaznamenávají přitom zatížení a namáhání podvozku i některých dalších součástí vozu. Spektrum povrchů je velice široké, sahá od granitových kostek z Belgie přes pařížské dláždění až po brazilské retardéry.

Testování na špatných površích již přivedlo Ford k několika technickým inovacím. Například modely Mondeo, S-MAX a Galaxy nabízené na evropském trhu nyní přicházejí s adaptivními tlumiči pérování vylepšenými o funkci včasné detekce výmolů. Tato technologie bleskově upraví tuhost tlumení, pokud rozpozná, že kolo vjelo do výmolu, čímž pomáhá chránit podvozek před poškozením. Systém sledování tlaku v pneumatikách upozorní řidiče na defekt a elektronický stabilizační systém mu pomůže udržet vůz pod kontrolou, když se na poslední chvíli vyhýbá překážce.

V Lommelu se testují všechny modely Fordu určené pro evropský trh. Technici a zkušební řidiči zde každoročně najezdí více než šest milionů kilometrů. Například při vývoji nového Transitu se zde za pouhých šest měsíců nasimulovalo deset let běžného provozu. Součástí areálu je rovněž vysokorychlostní okruh, solné a bahenní lázně nebo klimatické komory pro testování korozivzdornosti. Prototypy se zkoušejí také za extrémních klimatických podmínek v různých částech světa. Teploty při testování se pohybují v rozsahu -40 až 40°C.


FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru
09.03.2017
Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál
09.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive Touring - nevýjimečné BMW