Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu

vloženo

Výmoly, dlažební kostky a další nástrahy pomáhají Fordu vyvíjet inovace, jejichž výsledkem jsou odolnější automobily – například některé modely nabízené v Evropě nyní disponují technologií adaptivních tlumičů pérování s detekcí výmolů.

Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu

Pouze ve Velké Británii vyjížděl loni Královský automobilový klub k více než 25 000 asistenčních zásahů souvisejících s výmoly. Oproti roku 2014 to představuje navýšení o 25 procent. Špatnému stavu a zanedbané údržbě evropských silnic se také přičítá podíl na nejméně třetině všech dopravních nehod.


V reakci na tento problém postavila společnost Ford Motor Company silnici o délce 1,9 km složenou z přesných replik skutečných výmolů a dalších poškození vozovky z celého světa. Jaký smysl má takový „bulvár zničených podvozků“? Jeho účelem je pomoci konstruktérům vyvíjet robustnější automobily, které lépe odolávají špatným silnicím.

Zmiňovaný úsek je součástí více než 80 kilometrů testovacích drah ve zkušebním areálu Fordu u belgického Lommelu. Obsahuje repliky výmolů z Evropy i Spojených států a simuluje více než 100 různých problematických míst z 25 zemí světa. Jen za poslední tři roky zavítali odborníci Fordu při hledání špatných silnic do Rakouska, Francie, Německa, Itálie, Ruska, Španělska, Švýcarska i Velké Británie, ale také do Asie, Austrálie a Severní i Jižní Ameriky.

„Tato silnice je záludnou přehlídkou nejhorších povrchů, s jakými se mohou naši zákazníci setkat, od rozježděné křižovatky v Číně až po hrbolatou vedlejší silnici v Německu,“ řekl Eric-Jan Scharlee, specialista z lommelského zkušebního střediska Fordu. „Díky zabudování problematických míst z reálného světa do našich testovacích areálů můžeme vyvíjet budoucí modely tak, aby si s těžkými podmínkami lépe poradily.“

Technici používají vybavení podobné tomu, s jehož pomocí seismologové studují zemětřesení. Projíždějí přes výmoly rychlostí až 70 km/h a zaznamenávají přitom zatížení a namáhání podvozku i některých dalších součástí vozu. Spektrum povrchů je velice široké, sahá od granitových kostek z Belgie přes pařížské dláždění až po brazilské retardéry.

Testování na špatných površích již přivedlo Ford k několika technickým inovacím. Například modely Mondeo, S-MAX a Galaxy nabízené na evropském trhu nyní přicházejí s adaptivními tlumiči pérování vylepšenými o funkci včasné detekce výmolů. Tato technologie bleskově upraví tuhost tlumení, pokud rozpozná, že kolo vjelo do výmolu, čímž pomáhá chránit podvozek před poškozením. Systém sledování tlaku v pneumatikách upozorní řidiče na defekt a elektronický stabilizační systém mu pomůže udržet vůz pod kontrolou, když se na poslední chvíli vyhýbá překážce.

V Lommelu se testují všechny modely Fordu určené pro evropský trh. Technici a zkušební řidiči zde každoročně najezdí více než šest milionů kilometrů. Například při vývoji nového Transitu se zde za pouhých šest měsíců nasimulovalo deset let běžného provozu. Součástí areálu je rovněž vysokorychlostní okruh, solné a bahenní lázně nebo klimatické komory pro testování korozivzdornosti. Prototypy se zkoušejí také za extrémních klimatických podmínek v různých částech světa. Teploty při testování se pohybují v rozsahu -40 až 40°C.


FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt