Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu

vloženo

Výmoly, dlažební kostky a další nástrahy pomáhají Fordu vyvíjet inovace, jejichž výsledkem jsou odolnější automobily – například některé modely nabízené v Evropě nyní disponují technologií adaptivních tlumičů pérování s detekcí výmolů.

Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu

Pouze ve Velké Británii vyjížděl loni Královský automobilový klub k více než 25 000 asistenčních zásahů souvisejících s výmoly. Oproti roku 2014 to představuje navýšení o 25 procent. Špatnému stavu a zanedbané údržbě evropských silnic se také přičítá podíl na nejméně třetině všech dopravních nehod.


V reakci na tento problém postavila společnost Ford Motor Company silnici o délce 1,9 km složenou z přesných replik skutečných výmolů a dalších poškození vozovky z celého světa. Jaký smysl má takový „bulvár zničených podvozků“? Jeho účelem je pomoci konstruktérům vyvíjet robustnější automobily, které lépe odolávají špatným silnicím.

Zmiňovaný úsek je součástí více než 80 kilometrů testovacích drah ve zkušebním areálu Fordu u belgického Lommelu. Obsahuje repliky výmolů z Evropy i Spojených států a simuluje více než 100 různých problematických míst z 25 zemí světa. Jen za poslední tři roky zavítali odborníci Fordu při hledání špatných silnic do Rakouska, Francie, Německa, Itálie, Ruska, Španělska, Švýcarska i Velké Británie, ale také do Asie, Austrálie a Severní i Jižní Ameriky.

„Tato silnice je záludnou přehlídkou nejhorších povrchů, s jakými se mohou naši zákazníci setkat, od rozježděné křižovatky v Číně až po hrbolatou vedlejší silnici v Německu,“ řekl Eric-Jan Scharlee, specialista z lommelského zkušebního střediska Fordu. „Díky zabudování problematických míst z reálného světa do našich testovacích areálů můžeme vyvíjet budoucí modely tak, aby si s těžkými podmínkami lépe poradily.“

Technici používají vybavení podobné tomu, s jehož pomocí seismologové studují zemětřesení. Projíždějí přes výmoly rychlostí až 70 km/h a zaznamenávají přitom zatížení a namáhání podvozku i některých dalších součástí vozu. Spektrum povrchů je velice široké, sahá od granitových kostek z Belgie přes pařížské dláždění až po brazilské retardéry.

Testování na špatných površích již přivedlo Ford k několika technickým inovacím. Například modely Mondeo, S-MAX a Galaxy nabízené na evropském trhu nyní přicházejí s adaptivními tlumiči pérování vylepšenými o funkci včasné detekce výmolů. Tato technologie bleskově upraví tuhost tlumení, pokud rozpozná, že kolo vjelo do výmolu, čímž pomáhá chránit podvozek před poškozením. Systém sledování tlaku v pneumatikách upozorní řidiče na defekt a elektronický stabilizační systém mu pomůže udržet vůz pod kontrolou, když se na poslední chvíli vyhýbá překážce.

V Lommelu se testují všechny modely Fordu určené pro evropský trh. Technici a zkušební řidiči zde každoročně najezdí více než šest milionů kilometrů. Například při vývoji nového Transitu se zde za pouhých šest měsíců nasimulovalo deset let běžného provozu. Součástí areálu je rovněž vysokorychlostní okruh, solné a bahenní lázně nebo klimatické komory pro testování korozivzdornosti. Prototypy se zkoušejí také za extrémních klimatických podmínek v různých částech světa. Teploty při testování se pohybují v rozsahu -40 až 40°C.


FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford záměrně ničí auta na šílených silnicích v Lommelu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.02.2018
Třetí generace Citroënu Berlingo oficiálně, je to rodinný ideál
14.02.2018
Nové BMW X4 je lehčí a nižší
09.02.2018
Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active
08.02.2018
Modernizace Škody Fabia vzala diesely a přinesla nové vychytávky
06.02.2018
Nový Mercedes-Benz A je větší a inteligentnější
05.02.2018
Je rychlejší Seat Leon Cupra nebo oštěp Barbory Špotákové?
03.02.2018
Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc
02.02.2018
Hyundai odhalil design nového Santa Fe
01.02.2018
Malé městské SUV Škoda již příští rok
30.01.2018
Test ojetiny: Citroën C1 – nejspolehlivější citroën má základ v toyotě
29.01.2018
Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?
27.01.2018
Bentley Bentayga dostane sportovní osmiválec
25.01.2018
Kia Rio GT-Line přinese sportovní vzhled, nic jiného nečekejte
21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout