Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric

vloženo

Společnost Ford Motor Company začala tento týden psát novou kapitolu své historie, když v německém Saarlouis spustila výrobu nového modelu Focus Electric. Je to vůbec první elektromobil značky Ford, který se bude vyrábět v Evropě. Příští rok se dočkáme hybridního C-MAX Energi nebo Mondea Hybrid.

Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric

Focus Electric má nulové provozní emise a je předvojem nové řady elektrifikovaných modelů Ford pro Evropu. Během příštího roku se k němu přidá plug-in hybrid C-MAX Energi a zanedlouho poté bude následovat nové Mondeo Hybrid. Nový Focus Electric byl vyvíjen jako globální model v duchu One Ford. Vyspělý elektromotor o výkonu 105 kW, napájený lithium-ion akumulátorem, mu umožňuje vyvinout nejvyšší rychlost 136 km/h.


V Americe se Focus Electric vyrábí již od prosince 2011, vozy montované v Saarlouis zamíří k prvním evropským zákazníkům v srpnu letošního roku. „Focus Electric znamená začátek nové éry čistě elektrických osobních automobilů Ford a svědčí o úspěšnosti strategie One Ford, která nám umožnila nabídnout tento vyspělý vůz evropským zákazníkům,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Je to model, který vychází vstříc požadavkům dnešních zákazníků na mobilitu a ekologickou zodpovědnost tím nejpřímějším způsobem – kombinuje dynamiku a vyspělou techniku s bezemisním hnacím řetězcem.

Slavnostního zahájení evropské výroby Focusu Electric se zúčastnili i Bernhard Mattes, ředitel Ford-Werke GmbH; Martin Chapman, ředitel závodu Saarlouis z Ford of Germany; Peter Altmaier, německý ministr životního prostředí; a premiérka spolkové země Sársko Annegret Kramp-Karrenbauer. Integrování výroby Focusu Electric do stávající montážní linky v Saarlouis si vyžádalo investice ve výši 16 milionů eur (více než 400 milionů Kč), výsledné řešení však Fordu umožňuje pružně reagovat na vývoj poptávky po novém elektromobilu.

Spuštění výroby Focusu Electric v Saarlouis je pro německý Ford nesmírně významné a posiluje pozici Fordu jako lídra inovací v automobilovém průmyslu,“ řekl Mattes. „Dáváme zákazníkům na výběr, aby se mohli sami rozhodnout, zda je pro jejich potřeby vhodnější úsporný konvenční pohon, nebo elektromobil.

Nový Focus Electric je první elektromobil montovaný v Německu na lince pro velkosériovou výrobu. Má zabudovanou 6,6kW nabíječku, díky které ujede po dvou až třech hodinách nabíjení vzdálenost přibližně 100 km. Při nabíjení ze zdroje s proudem 32 A po dobu tří až čtyř hodin činí akční rádius asi 150 km.

Součástí přístrojové desky Focusu Electric je nové uživatelské rozhraní nazvané SmartGauge, které vypočítává a zobrazuje aktuální dojezd na základě zbývající energie v akumulátoru, řidičského stylu a používání spotřebičů jako klimatizace či audio. Vyspělé hnací ústrojí Focusu Electric ukládá rekuperačním brzděním až 95 procent kinetické energie, která se obvykle ztrácí při zpomalování, zatímco inovativní funkce Brake Coach pomáhá řidiči naučit se pozvolnému brzdění, které vrací do akumulátoru více energie.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. / AMI Communications

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace