Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric

vloženo

Společnost Ford Motor Company začala tento týden psát novou kapitolu své historie, když v německém Saarlouis spustila výrobu nového modelu Focus Electric. Je to vůbec první elektromobil značky Ford, který se bude vyrábět v Evropě. Příští rok se dočkáme hybridního C-MAX Energi nebo Mondea Hybrid.

Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric

Focus Electric má nulové provozní emise a je předvojem nové řady elektrifikovaných modelů Ford pro Evropu. Během příštího roku se k němu přidá plug-in hybrid C-MAX Energi a zanedlouho poté bude následovat nové Mondeo Hybrid. Nový Focus Electric byl vyvíjen jako globální model v duchu One Ford. Vyspělý elektromotor o výkonu 105 kW, napájený lithium-ion akumulátorem, mu umožňuje vyvinout nejvyšší rychlost 136 km/h.


V Americe se Focus Electric vyrábí již od prosince 2011, vozy montované v Saarlouis zamíří k prvním evropským zákazníkům v srpnu letošního roku. „Focus Electric znamená začátek nové éry čistě elektrických osobních automobilů Ford a svědčí o úspěšnosti strategie One Ford, která nám umožnila nabídnout tento vyspělý vůz evropským zákazníkům,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Je to model, který vychází vstříc požadavkům dnešních zákazníků na mobilitu a ekologickou zodpovědnost tím nejpřímějším způsobem – kombinuje dynamiku a vyspělou techniku s bezemisním hnacím řetězcem.

Slavnostního zahájení evropské výroby Focusu Electric se zúčastnili i Bernhard Mattes, ředitel Ford-Werke GmbH; Martin Chapman, ředitel závodu Saarlouis z Ford of Germany; Peter Altmaier, německý ministr životního prostředí; a premiérka spolkové země Sársko Annegret Kramp-Karrenbauer. Integrování výroby Focusu Electric do stávající montážní linky v Saarlouis si vyžádalo investice ve výši 16 milionů eur (více než 400 milionů Kč), výsledné řešení však Fordu umožňuje pružně reagovat na vývoj poptávky po novém elektromobilu.

Spuštění výroby Focusu Electric v Saarlouis je pro německý Ford nesmírně významné a posiluje pozici Fordu jako lídra inovací v automobilovém průmyslu,“ řekl Mattes. „Dáváme zákazníkům na výběr, aby se mohli sami rozhodnout, zda je pro jejich potřeby vhodnější úsporný konvenční pohon, nebo elektromobil.

Nový Focus Electric je první elektromobil montovaný v Německu na lince pro velkosériovou výrobu. Má zabudovanou 6,6kW nabíječku, díky které ujede po dvou až třech hodinách nabíjení vzdálenost přibližně 100 km. Při nabíjení ze zdroje s proudem 32 A po dobu tří až čtyř hodin činí akční rádius asi 150 km.

Součástí přístrojové desky Focusu Electric je nové uživatelské rozhraní nazvané SmartGauge, které vypočítává a zobrazuje aktuální dojezd na základě zbývající energie v akumulátoru, řidičského stylu a používání spotřebičů jako klimatizace či audio. Vyspělé hnací ústrojí Focusu Electric ukládá rekuperačním brzděním až 95 procent kinetické energie, která se obvykle ztrácí při zpomalování, zatímco inovativní funkce Brake Coach pomáhá řidiči naučit se pozvolnému brzdění, které vrací do akumulátoru více energie.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. / AMI Communications

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte