Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric

vloženo

Společnost Ford Motor Company začala tento týden psát novou kapitolu své historie, když v německém Saarlouis spustila výrobu nového modelu Focus Electric. Je to vůbec první elektromobil značky Ford, který se bude vyrábět v Evropě. Příští rok se dočkáme hybridního C-MAX Energi nebo Mondea Hybrid.

Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric

Focus Electric má nulové provozní emise a je předvojem nové řady elektrifikovaných modelů Ford pro Evropu. Během příštího roku se k němu přidá plug-in hybrid C-MAX Energi a zanedlouho poté bude následovat nové Mondeo Hybrid. Nový Focus Electric byl vyvíjen jako globální model v duchu One Ford. Vyspělý elektromotor o výkonu 105 kW, napájený lithium-ion akumulátorem, mu umožňuje vyvinout nejvyšší rychlost 136 km/h.


V Americe se Focus Electric vyrábí již od prosince 2011, vozy montované v Saarlouis zamíří k prvním evropským zákazníkům v srpnu letošního roku. „Focus Electric znamená začátek nové éry čistě elektrických osobních automobilů Ford a svědčí o úspěšnosti strategie One Ford, která nám umožnila nabídnout tento vyspělý vůz evropským zákazníkům,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Je to model, který vychází vstříc požadavkům dnešních zákazníků na mobilitu a ekologickou zodpovědnost tím nejpřímějším způsobem – kombinuje dynamiku a vyspělou techniku s bezemisním hnacím řetězcem.

Slavnostního zahájení evropské výroby Focusu Electric se zúčastnili i Bernhard Mattes, ředitel Ford-Werke GmbH; Martin Chapman, ředitel závodu Saarlouis z Ford of Germany; Peter Altmaier, německý ministr životního prostředí; a premiérka spolkové země Sársko Annegret Kramp-Karrenbauer. Integrování výroby Focusu Electric do stávající montážní linky v Saarlouis si vyžádalo investice ve výši 16 milionů eur (více než 400 milionů Kč), výsledné řešení však Fordu umožňuje pružně reagovat na vývoj poptávky po novém elektromobilu.

Spuštění výroby Focusu Electric v Saarlouis je pro německý Ford nesmírně významné a posiluje pozici Fordu jako lídra inovací v automobilovém průmyslu,“ řekl Mattes. „Dáváme zákazníkům na výběr, aby se mohli sami rozhodnout, zda je pro jejich potřeby vhodnější úsporný konvenční pohon, nebo elektromobil.

Nový Focus Electric je první elektromobil montovaný v Německu na lince pro velkosériovou výrobu. Má zabudovanou 6,6kW nabíječku, díky které ujede po dvou až třech hodinách nabíjení vzdálenost přibližně 100 km. Při nabíjení ze zdroje s proudem 32 A po dobu tří až čtyř hodin činí akční rádius asi 150 km.

Součástí přístrojové desky Focusu Electric je nové uživatelské rozhraní nazvané SmartGauge, které vypočítává a zobrazuje aktuální dojezd na základě zbývající energie v akumulátoru, řidičského stylu a používání spotřebičů jako klimatizace či audio. Vyspělé hnací ústrojí Focusu Electric ukládá rekuperačním brzděním až 95 procent kinetické energie, která se obvykle ztrácí při zpomalování, zatímco inovativní funkce Brake Coach pomáhá řidiči naučit se pozvolnému brzdění, které vrací do akumulátoru více energie.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. / AMI Communications

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob