Ford vyrobil již pět milionů motorů EcoBoost

vloženo

Společnost Ford Motor Company slaví významný milník v historii svých úsporných zážehových motorů EcoBoost: od zahájení výroby v roce 2009 jich po celém světě vzniklo již pět milionů.

Ford vyrobil již pět milionů motorů EcoBoost Na evropský trh byla technologie EcoBoost poprvé uvedena v roce 2010. Loni měl již každý čtvrtý vůz značky Ford prodaný v Evropě pod kapotou motor této řady. Největší oblibě se mezi evropskými zákazníky těší verze 1.0 EcoBoost, která třikrát za sebou zvítězila v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku 2012, 2013 a 2014).

Motor 1.0 EcoBoost pohání již 230 000 v Evropě prodaných vozů Ford. Nabízen je v deseti různých modelech od Fiesty až po nové Mondeo. Pro evropské trhy se vyrábí v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem.

Díky kombinaci přímého vstřikování paliva s přeplňováním a proměnným časováním poskytují motory EcoBoost překvapivou dynamiku a vynikající hospodárnost. Jednotka 1.0 EcoBoost o výkonu 103 kW, nabízená na vybraných evropských trzích v modelech Fiesta Red Edition a Black Edition, je ostatně nejvýkonnějším sériově vyráběným automobilovým motorem o objemu 1,0 l na světě.

Technologie EcoBoost je k dispozici také pro nový Mustang – polovina všech zájemců, kteří si sestavili Mustang v internetovém konfigurátoru za první měsíc od otevření objednávek v Evropě, zvolila novou motorizaci 2.3 EcoBoost o výkonu 231 kW (314 k).

Pětimiliontým vozem s motorem EcoBoost se stal Ford Focus 1.0 EcoBoost z továrny v americkém Michiganu. Celosvětově se každý měsíc vyrobí více než 200 000 motorů EcoBoost. Řada obsahuje tříválec o zdvihovém objemu 1,0 l, čtyřválce 1,5, 1,6, 2,0 a 2,3 l a také šestiválce 2,7 a 3,5 l.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford vyrobil již pět milionů motorů EcoBoost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi