Ford vyrobil již pět milionů motorů EcoBoost

vloženo

Společnost Ford Motor Company slaví významný milník v historii svých úsporných zážehových motorů EcoBoost: od zahájení výroby v roce 2009 jich po celém světě vzniklo již pět milionů.

Ford vyrobil již pět milionů motorů EcoBoost Ford vyrobil již pět milionů motorů EcoBoost

Na evropský trh byla technologie EcoBoost poprvé uvedena v roce 2010. Loni měl již každý čtvrtý vůz značky Ford prodaný v Evropě pod kapotou motor této řady. Největší oblibě se mezi evropskými zákazníky těší verze 1.0 EcoBoost, která třikrát za sebou zvítězila v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku 2012, 2013 a 2014).


Motor 1.0 EcoBoost pohání již 230 000 v Evropě prodaných vozů Ford. Nabízen je v deseti různých modelech od Fiesty až po nové Mondeo. Pro evropské trhy se vyrábí v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem.

Díky kombinaci přímého vstřikování paliva s přeplňováním a proměnným časováním poskytují motory EcoBoost překvapivou dynamiku a vynikající hospodárnost. Jednotka 1.0 EcoBoost o výkonu 103 kW, nabízená na vybraných evropských trzích v modelech Fiesta Red Edition a Black Edition, je ostatně nejvýkonnějším sériově vyráběným automobilovým motorem o objemu 1,0 l na světě.

Technologie EcoBoost je k dispozici také pro nový Mustang – polovina všech zájemců, kteří si sestavili Mustang v internetovém konfigurátoru za první měsíc od otevření objednávek v Evropě, zvolila novou motorizaci 2.3 EcoBoost o výkonu 231 kW (314 k).

Pětimiliontým vozem s motorem EcoBoost se stal Ford Focus 1.0 EcoBoost z továrny v americkém Michiganu. Celosvětově se každý měsíc vyrobí více než 200 000 motorů EcoBoost. Řada obsahuje tříválec o zdvihovém objemu 1,0 l, čtyřválce 1,5, 1,6, 2,0 a 2,3 l a také šestiválce 2,7 a 3,5 l.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford vyrobil již pět milionů motorů EcoBoost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem