Ford vyrobil již 2 miliony motorů EcoBoost

vloženo

Ford oslavil významný milník ve výrobě úsporných motorů EcoBoost. Od uvedení na trh v roce 2009 jich prodal již dva miliony. Výrobu žene sílící poptávka po automobilech poháněných některým z motorů EcoBoost. Zatímco v roce 2012 Ford vyráběl průměrně 65.000 motorů tohoto typu měsíčně, dnes je to již přes 100.000.

Ford vyrobil již 2 miliony motorů EcoBoost Ford vyrobil již 2 miliony motorů EcoBoost

Ford EcoBoost přináší vynikající dynamiku při menších výdajích za pohonné hmoty. Tato kombinace se ukázala být neuvěřitelně populární u zákazníků z celého světa,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Fordu pro konstrukci pohonných jednotek. „Motory EcoBoost přivádějí každý den k Fordu nové zákazníky a naše továrny jedou naplno, aby udržely krok s poptávkou.


Vůz osazený dvoumiliontým motorem EcoBoost vyjel z montážní linky Fordu v americkém Louisville. Jednalo se o model Ford Escape s motorizací 2.0 EcoBoost. Technologie EcoBoost spojuje menší zdvihový objem s přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Výsledkem je nevídaná kombinace dynamiky a hospodárnosti. Jednotky Ford EcoBoost mají až o 15 % menší spotřebu paliva než srovnatelně výkonné zážehové motory s větším zdvihovým objemem. Řada EcoBoost je aktuálně tvořena pěti motory: tříválcem 1,0 l, čtyřválci 1,5, 1,6 a 2,0 l a šestiválcem 3,5 l. Ke konci roku 2013 bude některý z motorů EcoBoost k dispozici pro téměř 80 % všech modelů značky Ford prodávaných po celém světě.

Evropská expanze
V reakci na silnou poptávku po motoru 1.0 EcoBoost, který má na kontě dva tituly „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), Ford zdvojnásobil výrobní kapacitu motorárny v německém Kolíně nad Rýnem. Nyní zde bude vznikat více než tisíc motorů denně. Ford aktuálně nabízí nejmenší EcoBoost v pěti evropských modelech, ale již během roku 2014 se jejich počet zvýší na jedenáct. Tříválec volí stále více zákazníků: jeho podíl činí 24% ze všech prodaných vozů Ford C-MAX a Grand C-MAX, 26% u Fiesty, 32% v případě Focusu a dokonce 43% u B-MAXu.

Značnému zájmu zákazníků se těší rovněž sportovní modely Fiesta ST (1.6 EcoBoost) a Focus ST (2.0 EcoBoost). Celkem 18% zájemců o model Kuga si vybere jednotku 1.6 EcoBoost, přestože tento segment tradičně vykazuje silnou preferenci vznětových motorizací. Z interních údajů Fordu vyplývá, že technologii EcoBoost zná již bezmála 40% evropských zákazníků.
Motorárna v Kolíně nad Rýnem vyrábí 1.0 EcoBoost také pro severoamerický trh. Nejprve ho dostane tamější Ford Fiesta modelového roku 2014, který by se v okamžiku svého vstupu na trh měl stát nejúspornějším nehybridním automobilem prodávaným v USA.

Rostoucí popularita v Severní Americe
Interní údaje Fordu ukazují, že EcoBoost je dnes nejznámější značkou úsporných motorů na severoamerickém trhu. Pravděpodobnost pořízení nového vozu Ford je mezi zákazníky, kteří znají EcoBoost, téměř o 50% vyšší než u zbytku populace.

O oblíbenosti motorů EcoBoost svědčí jejich podíl v jednotlivých modelech:
• 90 % všech prodaných vozů Ford Escape je poháněno motorem EcoBoost
• 50 % lidí kupujících Fusion volí jednu ze tří nabízených motorizací EcoBoost
• 42 % prodaných pick-upů F-150 má pod kapotou 3.5 EcoBoost

Ke konci letošního roku bude EcoBoost k dispozici ve více než 90% modelů Ford prodávaných v Severní Americe. Do konce roku 2015 naroste tento podíl až na 95%. Aby vyhověl silné poptávce po oceňovaném motoru 2.0 EcoBoost, investuje Ford téměř 200 milionů USD (v přepočtu asi 3,86 mld. Kč) do výstavby nové motorárny v Clevelandu. Výroba zde bude spuštěna v roce 2014.

Růst v Asii
V regionu Asie a Tichomoří narostl odbyt vozů Ford poháněných motorem EcoBoost meziročně o 202%. V tomto údaji je započítán i meziroční růst o 189% v Číně. V polovině dekády chce mít Ford na asijských trzích v prodeji 20 modelů s motorem EcoBoost, což oproti roku 2012 znamená pětinásobné zvýšení. Z asijských zákazníků, kteří kupují model Kuga, si 95% vybere motorizaci 1.6 nebo 2.0 EcoBoost. U modelu Edge je to 90% a u Mondea 62%. Již brzy spustí Ford výrobu motorů 1.0 EcoBoost v motorárně Changan Ford v čínském Čchung-čchingu, která si vyžádala investice ve výši 500 milionů USD (asi 9,6 mld. Kč). Uvedena do provozu byla v červnu letošního roku.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford vyrobil již 2 miliony motorů EcoBoost

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..