Ford vyrobil již 2 miliony motorů EcoBoost

vloženo

Ford oslavil významný milník ve výrobě úsporných motorů EcoBoost. Od uvedení na trh v roce 2009 jich prodal již dva miliony. Výrobu žene sílící poptávka po automobilech poháněných některým z motorů EcoBoost. Zatímco v roce 2012 Ford vyráběl průměrně 65.000 motorů tohoto typu měsíčně, dnes je to již přes 100.000.

Ford vyrobil již 2 miliony motorů EcoBoost Ford vyrobil již 2 miliony motorů EcoBoost

Ford EcoBoost přináší vynikající dynamiku při menších výdajích za pohonné hmoty. Tato kombinace se ukázala být neuvěřitelně populární u zákazníků z celého světa,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Fordu pro konstrukci pohonných jednotek. „Motory EcoBoost přivádějí každý den k Fordu nové zákazníky a naše továrny jedou naplno, aby udržely krok s poptávkou.


Vůz osazený dvoumiliontým motorem EcoBoost vyjel z montážní linky Fordu v americkém Louisville. Jednalo se o model Ford Escape s motorizací 2.0 EcoBoost. Technologie EcoBoost spojuje menší zdvihový objem s přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Výsledkem je nevídaná kombinace dynamiky a hospodárnosti. Jednotky Ford EcoBoost mají až o 15 % menší spotřebu paliva než srovnatelně výkonné zážehové motory s větším zdvihovým objemem. Řada EcoBoost je aktuálně tvořena pěti motory: tříválcem 1,0 l, čtyřválci 1,5, 1,6 a 2,0 l a šestiválcem 3,5 l. Ke konci roku 2013 bude některý z motorů EcoBoost k dispozici pro téměř 80 % všech modelů značky Ford prodávaných po celém světě.

Evropská expanze
V reakci na silnou poptávku po motoru 1.0 EcoBoost, který má na kontě dva tituly „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), Ford zdvojnásobil výrobní kapacitu motorárny v německém Kolíně nad Rýnem. Nyní zde bude vznikat více než tisíc motorů denně. Ford aktuálně nabízí nejmenší EcoBoost v pěti evropských modelech, ale již během roku 2014 se jejich počet zvýší na jedenáct. Tříválec volí stále více zákazníků: jeho podíl činí 24% ze všech prodaných vozů Ford C-MAX a Grand C-MAX, 26% u Fiesty, 32% v případě Focusu a dokonce 43% u B-MAXu.

Značnému zájmu zákazníků se těší rovněž sportovní modely Fiesta ST (1.6 EcoBoost) a Focus ST (2.0 EcoBoost). Celkem 18% zájemců o model Kuga si vybere jednotku 1.6 EcoBoost, přestože tento segment tradičně vykazuje silnou preferenci vznětových motorizací. Z interních údajů Fordu vyplývá, že technologii EcoBoost zná již bezmála 40% evropských zákazníků.
Motorárna v Kolíně nad Rýnem vyrábí 1.0 EcoBoost také pro severoamerický trh. Nejprve ho dostane tamější Ford Fiesta modelového roku 2014, který by se v okamžiku svého vstupu na trh měl stát nejúspornějším nehybridním automobilem prodávaným v USA.

Rostoucí popularita v Severní Americe
Interní údaje Fordu ukazují, že EcoBoost je dnes nejznámější značkou úsporných motorů na severoamerickém trhu. Pravděpodobnost pořízení nového vozu Ford je mezi zákazníky, kteří znají EcoBoost, téměř o 50% vyšší než u zbytku populace.

O oblíbenosti motorů EcoBoost svědčí jejich podíl v jednotlivých modelech:
• 90 % všech prodaných vozů Ford Escape je poháněno motorem EcoBoost
• 50 % lidí kupujících Fusion volí jednu ze tří nabízených motorizací EcoBoost
• 42 % prodaných pick-upů F-150 má pod kapotou 3.5 EcoBoost

Ke konci letošního roku bude EcoBoost k dispozici ve více než 90% modelů Ford prodávaných v Severní Americe. Do konce roku 2015 naroste tento podíl až na 95%. Aby vyhověl silné poptávce po oceňovaném motoru 2.0 EcoBoost, investuje Ford téměř 200 milionů USD (v přepočtu asi 3,86 mld. Kč) do výstavby nové motorárny v Clevelandu. Výroba zde bude spuštěna v roce 2014.

Růst v Asii
V regionu Asie a Tichomoří narostl odbyt vozů Ford poháněných motorem EcoBoost meziročně o 202%. V tomto údaji je započítán i meziroční růst o 189% v Číně. V polovině dekády chce mít Ford na asijských trzích v prodeji 20 modelů s motorem EcoBoost, což oproti roku 2012 znamená pětinásobné zvýšení. Z asijských zákazníků, kteří kupují model Kuga, si 95% vybere motorizaci 1.6 nebo 2.0 EcoBoost. U modelu Edge je to 90% a u Mondea 62%. Již brzy spustí Ford výrobu motorů 1.0 EcoBoost v motorárně Changan Ford v čínském Čchung-čchingu, která si vyžádala investice ve výši 500 milionů USD (asi 9,6 mld. Kč). Uvedena do provozu byla v červnu letošního roku.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford vyrobil již 2 miliony motorů EcoBoost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI
11.04.2017
Suzuki Vitara v edici SE je lidové SUV s bohatou výbavou