Ford Transit Custom - nové fotografie a informace

vloženo

Nový Transit Custom se již brzy dostane ke svým zákazníkům. Novinka bude dostupná v několika variantách celkové hmotnosti a ve dvou delkách, přičemž v několika oblastech překonává své konkurenty.

Ford Transit Custom - nové fotografie a informace Ford Transit Custom představuje novou generaci užitkových vozů své kategorie a je významným krokem na cestě k úplné generační obměně užitkových modelů značky Ford do konce roku 2013. Výrazný design, interiér připomínající osobní vůz a vynikající jízdní vlastnosti mají za cíl podstatně zvýšit tržní podíl Transitu a oslovit mnohem širší skupinu živnostníků, řemeslníků i drobných podnikatelů. Nový model neztratil nic z vyhlášené robustnosti a užitné hodnoty Transitu. Nabízí prvotřídní přepravní kapacitu a nízké provozní náklady, vyplývající mimo jiné z nejnižší spotřeby paliva v dané třídě. „Transit Custom je zcela nový druh užitkového Fordu,“ řekl Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „Jedná se o stylovou a moderní dodávku, na kterou budou majitelé hrdí, ale která neztratila nic z pracovitosti, jaká se od Transitu očekává.

Nový Transit se začne ještě v roce 2012 prodávat v Evropě i na dalších světových trzích jako Van, Kombi i Kombi Van. Transit Custom na sebe okamžitě strhává pozornost výrazným exteriérem, ztělesňujícím tytéž principy kinetického designu jako osobní vozy značky Ford. „Zákazníci chtějí, aby jim jejich automobil propůjčoval moderní a profesionální image, a nový Transit je rozhodně nezklame,“ vysvětlil Paul Campbell, šéfdesignér Ford of Europe. „Dali jsme mu stylový, moderní vzhled, který uvítají firmy všech velikostí.“ „Pořád je to Transit, takže má úžasně praktický prostor pro náklad, ale sportovnější postoj a stoupající linie pontonu mu dodají výrazný vzhled.“ Vizuální charakter Transitu Custom pomáhají utvářet typické znaky kinetického designu, jako jsou lichoběžníková maska chladiče, svalnatá linie pontonu a zvýrazněné lemy blatníků.

Již od začátku nabídne Transit Custom výběr ze dvou délek, SWB (celková délka vozu 4,97 m) a LWB (celková délka vozu 5,34 m), aby si každý zákazník mohl vybrat ideální přepravní kapacitu pro své konkrétní potřeby. Pod svým stylovým exteriérem zůstává nový Transit Custom naprosto věrný tradici Transitu: nabízí nejlepší přepravní vlastnosti ve své třídě spolu s mnoha inovativními řešeními pro snazší manipulaci s nákladem. Nákladový prostor (6,0 m3 dle normy SAE) překonává všechny přímé konkurenty a vyznačuje se řadou unikátních vlastností či nápaditých inovací:
• optimalizovaný design přepážky i nákladového prostoru umožňuje i ve verzi SWB pojmout tři europalety, naložené do výšky nejméně jednoho metru,
• průvlak v přepážce umožňuje přepravovat uvnitř vozu předměty o délce 3 až 3,3 m dle rozvoru,
• největší šířka mezi podběhy ve třídě umožňuje přepravu širokých předmětů, jako jsou například standardní stavební desky 2440 mm x 1220 mm,
• nejširší a nejvyšší boční posuvné dveře ve třídě pro snazší manipulaci s nákladem,
• integrovaný střešní nosič je zabudovaný přímo do střechy – a pokud není využíván, lze jeho příčníky rychle sklopit, aby nezvyšovaly spotřebu paliva a průjezdní výšku (pod dva metry u všech verzí s výjimkou řady 330),
• vázací oka pro zajištění nákladu jsou umístěné na bočních stěnách, takže podlaha zůstává zcela plochá,
• zátěžová krytina podlahy je velmi odolná a snadno se čistí.

Transit Custom bude nabízen v několika variantách celkové hmotnosti vozidla, přičemž rozsah užitečného zatížení činí 600 až 1400 kg v závislosti na zvoleném provedení. „Nový Transit je sice stylovější, ale zároveň také funkčnější,“ řekl Barry Gale, šéfkonstruktér užitkových automobilů z Ford of Europe. „Nové prvky, které jsme zahrnuli do nákladového prostoru, zefektivňují každodenní úkony, a tím usnadňují zákazníkům práci.

Na řidiče orientovaný kokpit s prostorově tvarovanou palubní deskou kombinuje stylový vzhled s mnoha odkládacími prostory pro láhve, telefony nebo dokumenty. Ke komfortu řidiče přispívá o 30 mm větší rozsah podélného seřízení a možnost výškového nastavení sedadla a také volant seřiditelný v obou osách. Po nalezení optimální pozice může řidič využívat služeb některé z mnoha vyspělých asistenčních technologií. Jedná se například o komunikační a zábavní systém Ford SYNC s hlasovým ovládáním a oceňovanou službou automatického nouzového volání, systém upozornění na neúmyslné vyjetí z jízdního pruhu, asistent dálkových světel nebo zadní kameru s displejem integrovaným do vnitřního zpětného zrcátka.

Základem Transitu Custom je nově vyvinutá platforma pro užitkové automobily Ford, jejíž torzní tuhost je proti předchůdci o celých 37% vyšší. To se blahodárně odráží jak na jízdních vlastnostech, tak na nízké úrovni hluku v kabině. Pečlivým naladěním zavěšení, odpružení a tlumení i řízení dosáhli technici Fordu lepšího jízdního komfortu. Podobně jako nový Ford Focus dostal i Transit Custom nejmodernější elektronický stabilizační program (ESP) se systémem stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC) pro lepší trakci a stabilitu v zatáčkách. Tužší konstrukce spolu s cíleným potlačením nežádoucích zvuků a vibrací znamená pro řidiče citelně tišší pracovní prostředí – srozumitelnost řeči v kabině se například zlepšila o 9%.

V zájmu co nejlepší ochrany cestujících má Transit Custom optimalizovanou konstrukci, v níž byla poprvé v historii tohoto modelu použita ocel s příměsí bóru. Karoserie je z více než 40% tvořená různými druhy vysokopevnostní oceli. Další novinkou je zdokonalený zádržný systém. Vedle čelního airbagu řidiče a spolujezdce a v sedadlech uložených bočních airbagů pro ochranu hrudníku si zákazníci budou moci zvolit také stropní airbagy. Zatížení hrudníku řidiče při nehodě zmenšuje horizontálně deformovatelný sloupek řízení.

Stejně jako všechny ostatní užitkové automobily nesoucí název Ford Transit byl i nový Transit Custom vyvíjen s cílem dosáhnout příkladné odolnosti a nízkých nákladů na vlastnictví a provoz. Zdokonalený vznětový agregát 2.2 Duratorq TDCi bude k dispozici ve třech stupních nejvyššího výkonu: 74, 92 a 114 kW. Za přispění systému stop-start dosáhne kombinované spotřeby 6,6 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 174 g/km. Oproti současnému Transitu s ekvivalentní motorizací to znamená pokles až o 8%.
Ke snížení celkových provozních nákladů přispívá nejdelší interval údržby v této třídě: až dva roky nebo 50.000 km. Záruka na prorezavění karoserie činí 12 let.

Aby dostál vynikající pověsti Transitu coby téměř nezničitelného vozu, prochází nový Transit Custom přísným programem dynamických zkoušek. Ještě před zahájením prodeje bude mít na kontě ekvivalent pěti milionů testovacích kilometrů, z toho nejméně 400.000 km v rukou vybraných provozovatelů dosavadního Transitu. Všechny důležité komponenty a systémy se zkoušejí až na nejzazší mez. Například dveře absolvují 250.000 cyklů (otevření-zabouchnutí), což je třikrát náročnější než odpovídající zkouška pro osobní modely značky Ford.

Během roku 2012 odhalí Ford větší verze Transitu s vyšší nosností. Ty se budou prodávat po celém světě a k dostání budou také ve variantě s pohonem zadních kol. Nový Transit Custom se začne vyrábět v polovině roku 2012 v tureckém Kocaeli; zahájení prodeje je plánováno na druhé pololetí letošního roku.

Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Transit Custom - nové fotografie a informace Fotografie k článku Ford Transit Custom - nové fotografie a informace Fotografie k článku Ford Transit Custom - nové fotografie a informace Fotografie k článku Ford Transit Custom - nové fotografie a informace Fotografie k článku Ford Transit Custom - nové fotografie a informace Fotografie k článku Ford Transit Custom - nové fotografie a informace Fotografie k článku Ford Transit Custom - nové fotografie a informace Fotografie k článku Ford Transit Custom - nové fotografie a informace
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.09.2014
Civic Type R si koupíte již příští rok
26.09.2014
Nový Ford Mondeo v Česku
24.09.2014
Honda Civic v novém, oficiální fotografie a informace
22.09.2014
Test: Peugeot 308 SW - jak jezdí s tříválcem Puretech?
22.09.2014
Akce 7 dní Peugeot letos již podruhé
21.09.2014
Škoda Economy Run - vyhrála Octavia se spotřebou 2,95 l/100 km
18.09.2014
Recenze ojetiny: Renault Laguna (od 2007) - reparát
16.09.2014
Známe české ceny nového Fordu Focus
09.09.2014
Levné nebo dražší povinné ručení? Na co si dát ve skutečnosti pozor!
09.09.2014
Citroën C4 Cactus - v hlavní roli AirBumb
08.09.2014
Rozhodněte se pro správný nosič kola podle jeho umístění
04.09.2014
Ford Focus II (2005-2011) - od extravagance k nudě
02.09.2014
Test: Dacia Duster 1.5 dCi - pohodlnější král levných SUV
01.09.2014
Selfies za volantem stále častější a nebezpečnější
01.09.2014
Nová generace Suzuki Vitara je na světě
29.08.2014
Nová Škoda Fabia - výroba zahájena, prodej v listopadu
27.08.2014
Ford C-Max (2003-2010) - když Focus nestačí
27.08.2014
Nové Volvo XC90 kompletně odhaleno
21.08.2014
Nový Volkswagen Passat koncem roku od 638.900 Kč
19.08.2014
Nová Škoda Fabia - nové fotografie a rozhovor s šéfdesignerem