Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT

vloženo

Ford dnes oznámil, že se připravuje na návrat do jednoho z nejprestižnějších automobilových závodů na světě. Na start čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans vyšle závodní vůz Ford GT, založený na novém supersportovním modelu stejného jména. Ten se začne prodávat příští rok.

Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT

Závodní Ford GT nastoupí na start legendárního vytrvalostního závodu ve třídě Le Mans GT Endurance pro profesionální týmy a jezdce (LM GTE Pro). Ford tak oslaví 50 let od závodu 24 hodin Le Mans v roce 1966, kdy vozy Ford GT obsadily všechna tři místa na stupních vítězů. Ford zopakoval vítězství v Le Mans rovněž v letech 1967, 1968 a 1969.


„Účastí na Le Mans v 60. letech chtěl Henry Ford II. dokázat, že Ford může ve vytrvalostních závodech porazit nejvěhlasnější soupeře,“ řekl Bill Ford, výkonný předseda představenstva Ford Motor Company. „Dodnes cítíme nesmírnou hrdost na to, že jsme v legendárním závodě dokázali zvítězit čtyřikrát za sebou. Stále nás žene vpřed tentýž inovativní duch, který stál za zrodem prvního Fordu GT.“


Nový závodní vůz Ford GT se v roce 2016 zúčastní všech podniků mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech i šampionátu TUDOR United SportsCar Championship. Závodní debut absolvuje v lednu 2016 v závodě Rolex 24 v Daytoně. Účast Fordu budou zajišťovat týmy Chip Ganassi Racing a Felix Sabates (CGRFS). Oba týmy mají v úmyslu nasadit v Le Mans čtyři vozy. Jména jezdců budou zveřejněna později.



Nový Ford GT je vrcholný produkt nově ustavené skupiny Ford Performance, která má do roku 2020 uvést na trh nejméně 12 nových sportovních modelů. Do modelové řady Ford Performance patří vozy Ford GT, Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 a Shelby GT350R, Focus ST a Fiesta ST.

Ford věří, že technická řešení Fordu GT nejenže zajistí závodní verzi konkurenceschopnost ve třídě GT-Endurance Pro, ale ve výsledku z nich budou těžit všechny modely značky. Jedná se například o propracovanou aerodynamiku, odlehčenou konstrukci z uhlíkových vláken nebo výkonný a efektivní motor EcoBoost.

„Při vývoji Fordu GT nám bylo jasné, že pracujeme na voze, se kterým se má Ford vrátit do GT závodění,“ řekl Raj Nair, viceprezident skupiny Ford odpovědný za vývoj. „Věříme, že díky pokrokům v oblastech aerodynamiky, snižování hmotnosti a pohonu vznikne z Fordu GT přesvědčivý závodní vůz, který bude opět moci závodit na světové úrovni.“



Na projektu s Fordem spolupracují Multimatic Motorsports, Roush Yates Engines, Castrol, Michelin, Forza Motorsport, Sparco, Brembo a CGRFS. Vůz má už za sebou rozsáhlé testování, které realizoval Ford v součinnosti s Multimatic. Na vývoji se podílel i tým CGRFS. Roush Yates spolupracuje na vývoji motoru 3.5 EcoBoost – nejvýkonnějšího produkčního EcoBoostu všech dob.

Vidlicový šestiválec EcoBoost o objemu 3,5 l debutoval v šampionátu TUDOR United SportsCar Championship v sezóně 2014. Od té doby Ford spolu s CGRFS triumfoval v mnoha významných závodech včetně dvanáctihodinovky na Sebringu a Rolex 24 v Daytoně. Závodní týmy CGRFS navíc vybojovaly cenná vítězství v závodech Daytona 500, Brickyard 400 a Indianapolis 500.



„Vyhráli jsme závody i celé šampionáty, ale nikdy jsme nejeli v Le Mans,“ řekl majitel týmu Chip Ganassi. „Když se naskytne možnost závodit s novým Fordem GT v nejvýznamnějším závodě svého druhu a navíc na 50. výročí jednoho z nejvěhlasnějších vítězství v historii automobilových závodů, který závodní tým by nechtěl být u toho? Bude to náročné? Určitě, ale nemohli jsme si přát lepšího partnera než Ford!“


Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT Fotografie k článku Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!