Ford s motorem EcoBoost zabodoval v anketě Motor roku 2016

vloženo

Malý, ale výkonný motor Ford 1.0 EcoBoost se již popáté v řadě stal vítězem své kategorie v odborné anketě International Engine of the Year (mezinárodní anketa Motor roku). Porota ocenila kombinaci jeho výkonu, spotřeby, kultivovanosti a technické úrovně.

Ford s motorem EcoBoost zabodoval v anketě Motor roku 2016 Ford s motorem EcoBoost zabodoval v anketě Motor roku 2016

Šedesát pět motoristických novinářů z jednatřiceti zemí letos opět jmenovalo tříválcový EcoBoost nejlepším motorem v kategorii do jednoho litru. EcoBoost tak nechal za sebou třicet dva konkurenčních motorů – o devatenáct více než v roce 2012, kdy byl do ankety nominován poprvé. Během roku 2015 mu přitom přibyla konkurence. Hned několik světových automobilek uvedlo na trh pohonné jednotky se zdvihovým objemem pod 1,0 litru, přeplňované turbodmychadlem a osazené přímým vstřikováním paliva.


V roce 2014 se 1.0 EcoBoost stal historicky prvním motorem, který v anketě International Engine of the Year vybojoval celkové vítězství potřetí za sebou, a v roce 2012 byl vyhlášen „nejlepším novým motorem“.

Motor 1.0 EcoBoost přepsal pravidla hry, a přestože ostatní následovali našeho příkladu, zůstává i po pěti letech nezpochybnitelným měřítkem ve své kategorii,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford of Europe odpovědný za vývoj produktů.

Nejmenší EcoBoost je k dostání ve dvaasedmdesáti zemích celého světa a vyrábí se ve variantách 74, 92, 103 a dokonce i 132 kW. (Nejvýkonnější varianta pohání soutěžní Fiestu R2.) V provedení 103 kW má vyšší měrný výkon než Bugatti Veyron. Homologovaná Formule Ford s EcoBoostem naladěným na 151 kW zajela slavnou Severní smyčku německého závodního okruhu Nürburgring v čase 7 minut 22 sekund, čímž překonala i několik supersportovních automobilů typu Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo či Pagani Zonda.

engine of the year ecoboost

V Evropě nabízí Ford oceňovanou jednotku v jedenácti modelech. Jsou to Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C MAX, Tourneo a Transit Connect, Tourneo a Transit Courier a dokonce i Mondeo. Každý pátý Ford prodaný v Evropě během roku 2015 měl pod kapotou právě 1.0 EcoBoost, v případě Fiesty to byly bezmála dva vozy z pěti.

Některá z technických řešení zážehových motorů EcoBoost uplatnil Ford rovněž na nejnovější řadě vznětových motorů, pojmenované EcoBlue. Díky turbodmychadlu s nízkou setrvačností, vysokotlakému přímému vstřikování paliva, integrovanému sběrnému potrubí, rozvodovému řemenu v olejové lázni a dalším opatřením jsou motory EcoBlue až o 13 procent hospodárnější a mají o 20 procent vyšší točivý moment v nízkých otáčkách.

Výrobní řadu EcoBoost dále tvoří čtyřválce 1.5, 1.6, 2.0, a 2.3 l a vidlicové šestiválce 2.7 a 3.5 l. Speciální varianta posledního jmenovaného motoru pohání nový supersportovní vůz Ford GT, jehož závodní verzi uvidíme již za několik týdnů na trati slavného vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans.


FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford s motorem EcoBoost zabodoval v anketě Motor roku 2016

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..