Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept

vloženo

Ford před blížícím se autosalem ve Frankfurtu představil nový koncept Ford S-MAX. Jedná se o studii velkoprostorového vozu, která povyšuje styl oblíbeného současného S-MAXu na novou úroveň prostřednictvím moderního designu, vyspělé techniky a prémiového dílenského zpracování.

Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Koncept Ford SAV (Sport Activity Vehicle - vozidlo pro sportovní aktivity) z roku 2005 upoutal zájem veřejnosti a inspiroval nás k vytvoření dnešního S-MAXu,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Náš nový
S-MAX pozvedává tuto osobitou přitažlivost na novou úroveň díky nejnovějšímu designu Ford a technickým inovacím nové generace.


Ve vzhledu nového konceptu S-MAX se odráží nejnovější evoluce globálního designového slohu Ford se svými charakteristickými znaky jako vysoko položená mřížka chladiče, dozadu protažené světlomety nebo neobvyklé pojetí spodní části přídě. Některé designové prvky se zdánlivě vznášejí v ploše otvoru v nárazníku nad spoilerem.

Nezaměnitelný profil S-MAXu byl modifikován tak, aby kapota při pohledu z boku plynule přecházela do čelního okna, které zase bez přerušení pokračuje do linie střechy. Dynamická silueta ukrývá prostorný a všestranný interiér ve čtyř- až sedmimístné konfiguraci. „Řidiči S-MAXu jsou z něj nadšení a mají od něj vysoká očekávání, protože vnímají svůj S-MAX jako jediný vůz svého druhu,“ řekl Martin Smith, ředitel designu ve Ford of Europe. „Naším cílem bylo překonat jejich očekávání v každé oblasti a respektovat přitom podstatu toho, čeho si na S-MAXu nejvíce cení.“ K dalším designovým znakům studie patří prolis podél boků vozu, který vytváří dojem délky a rychlosti; výrazně tvarovaná „ramena“ a nezaměnitelné světlomety Organic LED. Jedná se o nejnovější světelnou technologii, která poskytuje větší flexibilitu v umístění a vzhledu světel, rychlejší odezvu a širší barevný rozsah.

Interiér koncepčního Fordu S-MAX je vyjádřením moderního designu, komfortu, konektivity, všestrannosti a vysoké úrovně dílenského zpracování. Středobodem předního cestovního oddílu je jednoznačně řidič. Dynamicky tvarovaná palubní deska uprostřed přechází do středové konzoly a vytváří pocit vzdušnosti, podpořený rovněž inovativním tvarováním stropní výplně. Výraznou formu mají také výplně dveří. Vysoce kvalitní materiály udělují interiéru auru výjimečnosti. Palubní deska je čalouněná velmi jemnou kůží a na anatomických sedadlech se objevují dekorace z kůže a uhlíkových vláken. „Propracované detaily a viditelná úroveň dílenského zpracování v oblastech jako výdechy ventilace představují jakousi odměnu pro vnímavé řidiče,“ řekl Smith. „Každý jednotlivý prvek v interiéru obstojí díky promyšlenému designu a důkladnému provedení i při detailní prohlídce.

Koncept Ford S MAX je vybaven špičkovými systémy a technologiemi Ford, které se starají o konektivitu, bezpečnost, pohodlí i podmanivý jízdní projev. Jádrem vyspělých komunikačních funkcí vozu je systém Ford SYNC, zde doplněný i o funkci MyFord Touch. Ford SYNC zprostředkuje posádce vozu bezdrátový přístup k internetu a cestujícím ve druhé řadě nabízí i dokovací stanici pro tablet. Rozhraní SYNC AppLink umožňuje řidiči ovládat hlasem aplikace v mobilním telefonu. Stále se rozšiřující seznam podporovaných hudebních, zpravodajských, polohových a navigačních služeb aktuálně obsahuje Spotify, Kaliki, Glympse i Aha.

SYNC také přináší dvě nové zdravotní funkce:

• Sedadlo s monitorováním srdečního tepu řidiče zaznamenává puls a shromažďuje tak údaje o srdeční aktivitě, které by jinak bylo nutné snímat ve zdravotnických zařízeních. V případě neobvyklé aktivity může systém na dálku informovat lékařské pracoviště nebo uvést bezpečnostní systémy vozu do pohotovosti.
• Monitorování hladiny cukru v krvi ve spojení s Ford SYNC upozorní rodiče, pokud se u dítěte spícího na zadním sedadle dostaví hypoglykémie.

Vyspělé komunikační a snímací systémy koncepčního Fordu S-MAX shromažďují podrobné informace o okolním prostředí a přispívají tak k bezpečnosti jízdy:

• Technologie vzájemné komunikace mezi automobily umožňuje například obdržet včasné varování před automobilem jedoucím na dálnici v protisměru nebo upozornit na vozidlo stojící za zatáčkou.
• Systém inteligentní ochrany Ford s funkcí Pre-Collision Assist rozpoznává chodce a v případě nevyhnutelné srážky začne automaticky brzdit.
• Zdokonalený parkovací asistent dokáže převzít ovládání řízení, volby rychlostních stupňů samočinné převodovky i pohybu dopředu a dozadu; vedle podélného parkování zvládne i parkování kolmo ke směru jízdy a vyjetí z parkovacího místa; funkce Cross Traffic Alert upozorní řidiče na blížící se vozidla při vyjíždění z parkovacího místa.

K maximální flexibilitě a všestrannosti interiéru přispívají nová důmyslná řešení:

• Ve třetí řadě sedadel nalezla uplatnění technologie Thin Seat, která umožňuje vztyčení či složení sedadel jediným pohybem. Prostřední sedadlo ve druhé řadě se sklápí do podlahy pro lepší přístup k sedadlům ve třetí řadě.
• Displej s technologií Dual-View na středovém panelu dokáže řidiči zobrazovat jiný obsah než spolujezdci; řidič tak například může sledovat navigaci, zatímco spolujezdec si vychutnává film.

S-MAX je vyhlášený svým podmanivým jízdním projevem a nová pohonná jednotka tuto pověst beze zbytku ctí:

• Technicky vyspělý a velmi úsporný nový zážehový motor 1.5 EcoBoost dosahuje vyššího výkonu a nižší spotřeby díky přeplňování, nezávislému proměnnému časování sacích i výfukových ventilů a mnoha dalším technickým řešením.

Nový koncept S-MAX není jedinečný pouze svou nekompromisní kombinací stylu, všestrannosti a řidičsky atraktivních jízdních vlastností, ale také inovativní technikou, která přináší vyšší úroveň bezpečnosti a dokonale integrovanou konektivitu,“ řekl Pim van der Jagt, výkonný technický ředitel Ford Research and Advanced Engineering. „Konceptem S-MAX jsme chtěli demonstrovat, jak široký záběr technologií se Ford chystá zákazníkům předložit v příští generaci svých modelů.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept Fotografie k článku Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing