Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost

vloženo

Stejně jako jiné motory EcoBoost se i novinka o objemu 1,5 l pyšní přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla; díky tomu má výkon většího motoru, ale spotřebu menšího.

Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost

Společnost Ford Motor Company oznámila, že rozšíří paletu svých úsporných a inovativních motorů o nový zážehový agregát 1.5 EcoBoost. Pro Ford se jedná o důležitou strategickou novinku, která firmě umožní uspokojit celosvětově sílící poptávku po čtyřválcových EcoBoostech. Ford může nyní vyrábět až 1,6 milionu motorů EcoBoost ročně. Ke konci roku 2013 budou pohonné jednotky tohoto typu vznikat v šesti různých továrnách v Evropě, Asii i Severní Americe. Ještě v roce 2010 se přitom EcoBoosty vyráběly pouze ve dvou motorárnách Fordu.


Produkce nového čtyřválce 1.5 EcoBoost se zahájí v rumunské Craiově do konce dubna. Další výrobní lokality budou oznámeny později. Motor se nejprve představí na čínském trhu pod kapotou zcela nového Mondea, které se objeví na autosalonu v Šanghaji. Následovat bude sedan Fusion v Severní Americe a posléze také nové Mondeo ve specifikaci pro evropské trhy. Technologie EcoBoost hraje klíčovou roli při snižování spotřeby a emisí vozů Ford. Stejně jako jiné motory EcoBoost se i novinka o objemu 1,5 l pyšní přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla. Díky tomu má výkon většího motoru, ale spotřebu menšího.

Oproti konvenčním zážehovým motorům o srovnatelném výkonu jsou jeho spotřeba paliva a emise CO2 nižší až o 20%. Nejnovější EcoBoost má pro Ford také strategický význam. Umožní mu získávat nové zákazníky v zemích, kde pro automobily s motorem o objemu do 1,5 l platí zvýhodněné daňové či pojistné sazby. Nový motor 1.5 EcoBoost s celohliníkovou konstrukcí a dvojicí vačkových hřídelí v hlavě válců využívá některá inovativní technická řešení z oceňovaného „litrového“ EcoBoostu, například integrované sběrné potrubí. Měl by mít podobný výkon a točivý moment jako současný 1.6 EcoBoost, ale ještě nižší spotřebu paliva i emise CO2.

Jako vůbec první motor Fordu dostane nový EcoBoost počítačem ovládanou spojku řemenice vodního čerpadla, která zkrátí dobu zahřívání na provozní teplotu a přispěje tak ke zvýšení účinnosti celého agregátu. Teplotu vzduchu přiváděného do motoru bude snižovat vodou chlazený mezichladič. „Technologie EcoBoost změnila vnímání zážehových motorů u veřejnosti a dočkala se vřelého přijetí ze strany zákazníků,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford Motor Company pro vývoj hnacích řetězců. „Nová jednotka o objemu 1,5 l dále rozvíjí náš příslib hospodárného motorismu z hlediska nejen spotřeby, ale na některých trzích i daňových úlev.

Od uvedení prvního EcoBoostu v roce 2009 prodal Ford po celém světě více než 600 000 automobilů poháněných motorem EcoBoost. Nejprve přišel vidlicový šestiválec 3,5 l, v roce 2010 následoval 2.0 EcoBoost, o další rok později 1.6 EcoBoost. V loňském roce zařadil Ford do nabídky převratný 1.0 EcoBoost, který získal prestižní mezinárodní ocenění International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku) 2012. Ke konci letošního roku bude technologie EcoBoost k dispozici pro téměř 80 procent všech modelů značky Ford prodávaných po celém světě.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.04.2017
Video k testu: Honda Civic 5D 1.5 VTEC Turbo - Předzvěst rekordmana?
29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě