Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost

vloženo

Stejně jako jiné motory EcoBoost se i novinka o objemu 1,5 l pyšní přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla; díky tomu má výkon většího motoru, ale spotřebu menšího.

Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost

Společnost Ford Motor Company oznámila, že rozšíří paletu svých úsporných a inovativních motorů o nový zážehový agregát 1.5 EcoBoost. Pro Ford se jedná o důležitou strategickou novinku, která firmě umožní uspokojit celosvětově sílící poptávku po čtyřválcových EcoBoostech. Ford může nyní vyrábět až 1,6 milionu motorů EcoBoost ročně. Ke konci roku 2013 budou pohonné jednotky tohoto typu vznikat v šesti různých továrnách v Evropě, Asii i Severní Americe. Ještě v roce 2010 se přitom EcoBoosty vyráběly pouze ve dvou motorárnách Fordu.


Produkce nového čtyřválce 1.5 EcoBoost se zahájí v rumunské Craiově do konce dubna. Další výrobní lokality budou oznámeny později. Motor se nejprve představí na čínském trhu pod kapotou zcela nového Mondea, které se objeví na autosalonu v Šanghaji. Následovat bude sedan Fusion v Severní Americe a posléze také nové Mondeo ve specifikaci pro evropské trhy. Technologie EcoBoost hraje klíčovou roli při snižování spotřeby a emisí vozů Ford. Stejně jako jiné motory EcoBoost se i novinka o objemu 1,5 l pyšní přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla. Díky tomu má výkon většího motoru, ale spotřebu menšího.

Oproti konvenčním zážehovým motorům o srovnatelném výkonu jsou jeho spotřeba paliva a emise CO2 nižší až o 20%. Nejnovější EcoBoost má pro Ford také strategický význam. Umožní mu získávat nové zákazníky v zemích, kde pro automobily s motorem o objemu do 1,5 l platí zvýhodněné daňové či pojistné sazby. Nový motor 1.5 EcoBoost s celohliníkovou konstrukcí a dvojicí vačkových hřídelí v hlavě válců využívá některá inovativní technická řešení z oceňovaného „litrového“ EcoBoostu, například integrované sběrné potrubí. Měl by mít podobný výkon a točivý moment jako současný 1.6 EcoBoost, ale ještě nižší spotřebu paliva i emise CO2.

Jako vůbec první motor Fordu dostane nový EcoBoost počítačem ovládanou spojku řemenice vodního čerpadla, která zkrátí dobu zahřívání na provozní teplotu a přispěje tak ke zvýšení účinnosti celého agregátu. Teplotu vzduchu přiváděného do motoru bude snižovat vodou chlazený mezichladič. „Technologie EcoBoost změnila vnímání zážehových motorů u veřejnosti a dočkala se vřelého přijetí ze strany zákazníků,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford Motor Company pro vývoj hnacích řetězců. „Nová jednotka o objemu 1,5 l dále rozvíjí náš příslib hospodárného motorismu z hlediska nejen spotřeby, ale na některých trzích i daňových úlev.

Od uvedení prvního EcoBoostu v roce 2009 prodal Ford po celém světě více než 600 000 automobilů poháněných motorem EcoBoost. Nejprve přišel vidlicový šestiválec 3,5 l, v roce 2010 následoval 2.0 EcoBoost, o další rok později 1.6 EcoBoost. V loňském roce zařadil Ford do nabídky převratný 1.0 EcoBoost, který získal prestižní mezinárodní ocenění International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku) 2012. Ke konci letošního roku bude technologie EcoBoost k dispozici pro téměř 80 procent všech modelů značky Ford prodávaných po celém světě.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport