Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost

vloženo

Stejně jako jiné motory EcoBoost se i novinka o objemu 1,5 l pyšní přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla; díky tomu má výkon většího motoru, ale spotřebu menšího.

Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost

Společnost Ford Motor Company oznámila, že rozšíří paletu svých úsporných a inovativních motorů o nový zážehový agregát 1.5 EcoBoost. Pro Ford se jedná o důležitou strategickou novinku, která firmě umožní uspokojit celosvětově sílící poptávku po čtyřválcových EcoBoostech. Ford může nyní vyrábět až 1,6 milionu motorů EcoBoost ročně. Ke konci roku 2013 budou pohonné jednotky tohoto typu vznikat v šesti různých továrnách v Evropě, Asii i Severní Americe. Ještě v roce 2010 se přitom EcoBoosty vyráběly pouze ve dvou motorárnách Fordu.


Produkce nového čtyřválce 1.5 EcoBoost se zahájí v rumunské Craiově do konce dubna. Další výrobní lokality budou oznámeny později. Motor se nejprve představí na čínském trhu pod kapotou zcela nového Mondea, které se objeví na autosalonu v Šanghaji. Následovat bude sedan Fusion v Severní Americe a posléze také nové Mondeo ve specifikaci pro evropské trhy. Technologie EcoBoost hraje klíčovou roli při snižování spotřeby a emisí vozů Ford. Stejně jako jiné motory EcoBoost se i novinka o objemu 1,5 l pyšní přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla. Díky tomu má výkon většího motoru, ale spotřebu menšího.

Oproti konvenčním zážehovým motorům o srovnatelném výkonu jsou jeho spotřeba paliva a emise CO2 nižší až o 20%. Nejnovější EcoBoost má pro Ford také strategický význam. Umožní mu získávat nové zákazníky v zemích, kde pro automobily s motorem o objemu do 1,5 l platí zvýhodněné daňové či pojistné sazby. Nový motor 1.5 EcoBoost s celohliníkovou konstrukcí a dvojicí vačkových hřídelí v hlavě válců využívá některá inovativní technická řešení z oceňovaného „litrového“ EcoBoostu, například integrované sběrné potrubí. Měl by mít podobný výkon a točivý moment jako současný 1.6 EcoBoost, ale ještě nižší spotřebu paliva i emise CO2.

Jako vůbec první motor Fordu dostane nový EcoBoost počítačem ovládanou spojku řemenice vodního čerpadla, která zkrátí dobu zahřívání na provozní teplotu a přispěje tak ke zvýšení účinnosti celého agregátu. Teplotu vzduchu přiváděného do motoru bude snižovat vodou chlazený mezichladič. „Technologie EcoBoost změnila vnímání zážehových motorů u veřejnosti a dočkala se vřelého přijetí ze strany zákazníků,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford Motor Company pro vývoj hnacích řetězců. „Nová jednotka o objemu 1,5 l dále rozvíjí náš příslib hospodárného motorismu z hlediska nejen spotřeby, ale na některých trzích i daňových úlev.

Od uvedení prvního EcoBoostu v roce 2009 prodal Ford po celém světě více než 600 000 automobilů poháněných motorem EcoBoost. Nejprve přišel vidlicový šestiválec 3,5 l, v roce 2010 následoval 2.0 EcoBoost, o další rok později 1.6 EcoBoost. V loňském roce zařadil Ford do nabídky převratný 1.0 EcoBoost, který získal prestižní mezinárodní ocenění International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku) 2012. Ke konci letošního roku bude technologie EcoBoost k dispozici pro téměř 80 procent všech modelů značky Ford prodávaných po celém světě.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford představuje nový motor 1.5 EcoBoost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid