Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr!

vloženo

Na prosincovém autosalonu v Los Angeles se představil Ford Mustang v provedení pro modelový rok 2011. Největší změny se odehrály pod kapotou: Základní model dostane menší, ale modernější a výkonnější šestiválec a verze GT dokonce zvětšený a podstatně výkonnější osmiválec

Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Pouhý rok po faceliftu fordova kultovního sporťáku „pro masy“ se odehraje nevídaná čistka v nabídce motorů: Dosavadní základní 4,0 V6 s výkonem 157 kW končí a bude nahrazen zbrusu novým celohliníkovým motorem 3,7 V6 Ti-VCT. Jak už označení napovídá, je zde použit systém variabilního časování sacích i výfukových ventilů (název Ti-VCT známe i z evropského Focusu), novinka má proti předchůdci i dvojnásobný počet vačkových hřídelí a ventilů- tedy 4 a 24. Navzdory nižšímu zdvihovému má ovšem nový 3,7 V6 výkon 227 kW, tedy o celých 45% vyšší než výběhový 4,0 V6! To ale není všechno, výrazně posílil také točivý moment- z 325 na 380 N.m. a hlavně rapidně klesla spotřeba paliva, dle výrobce o celých 25%.
Základní šestiválcový Mustang tak už nebude žádný chudý příbuzný, jeho výkon už bude takřka na úrovni nedávných osmiválců. Kromě toho dostane novou šestistupňovou automatiku (za příplatek, standardem je manuál) a „veselejší“ koncový převod diferenciálu, výkonnější brzdy a nově naladěné odpružení.

Mustang GT posílil o téměř sto koní!
Nejvíce pozornosti na sebe ale přitáhla verze GT, která pro modelový rok 2011 (prodej by měl začít v létě 2010) dostala taktéž zbrusu nový motor, tentokrát ale osmiválec a navíc větší než dosud. Nový hliníkový 5,0 V8 Ti-VCT má proti dosavadnímu 4,7 V8 opět variabilní časování ventilů, výkon ale vzrostl z 235 kW až na 303 kW při 6500/min.! Točivý moment dosahuje opravdu ohromující hodnoty 530 N.m. při blíže nespecifikovaných otáčkách. Velkým překvapením se má stát spotřeba paliva, která by údajně měla patřit k nejnižším v této objemové kategorii. Podrobnější čísla jak spotřeby tak dynamických vlastností zatím bohužel nejsou k dispozici.
Navzdory svému výkonu nevyžaduje motor žádné mimořádné servisní či konzumační bonusy, výrobce udává výměnu oleje po cca 15 tisících km a motor si dokonce primárně vystačí s benzínem oktanového čísla 91 (v případě potřeby je možné použít i 87), což je číslo pro evropského motoristu ztěží představitelné...

U Mustangu GT bude možno zvolit šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku, budou zde k dispozici i tři speciální odstíny laku (červená, žlutá a stříbrná), dále pak brzdy Brembo a konečně i balíček „Upgradu“, zahrnující 14-palcové přední větrané kotouče od GT500, 19-palcová litá kola a špičkové letní obutí.
Zkrátka známé klišé, že americké sportovní vozy nabízejí hodně plechu ale málo techniky, dostává s novým modelovým rokem 2011 pořádné trhliny. Alespoň co se Mustangu týče...


Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq