Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr!

vloženo

Na prosincovém autosalonu v Los Angeles se představil Ford Mustang v provedení pro modelový rok 2011. Největší změny se odehrály pod kapotou: Základní model dostane menší, ale modernější a výkonnější šestiválec a verze GT dokonce zvětšený a podstatně výkonnější osmiválec

Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr!

Pouhý rok po faceliftu fordova kultovního sporťáku „pro masy“ se odehraje nevídaná čistka v nabídce motorů: Dosavadní základní 4,0 V6 s výkonem 157 kW končí a bude nahrazen zbrusu novým celohliníkovým motorem 3,7 V6 Ti-VCT. Jak už označení napovídá, je zde použit systém variabilního časování sacích i výfukových ventilů (název Ti-VCT známe i z evropského Focusu), novinka má proti předchůdci i dvojnásobný počet vačkových hřídelí a ventilů- tedy 4 a 24. Navzdory nižšímu zdvihovému má ovšem nový 3,7 V6 výkon 227 kW, tedy o celých 45% vyšší než výběhový 4,0 V6! To ale není všechno, výrazně posílil také točivý moment- z 325 na 380 N.m. a hlavně rapidně klesla spotřeba paliva, dle výrobce o celých 25%.
Základní šestiválcový Mustang tak už nebude žádný chudý příbuzný, jeho výkon už bude takřka na úrovni nedávných osmiválců. Kromě toho dostane novou šestistupňovou automatiku (za příplatek, standardem je manuál) a „veselejší“ koncový převod diferenciálu, výkonnější brzdy a nově naladěné odpružení.


Mustang GT posílil o téměř sto koní!
Nejvíce pozornosti na sebe ale přitáhla verze GT, která pro modelový rok 2011 (prodej by měl začít v létě 2010) dostala taktéž zbrusu nový motor, tentokrát ale osmiválec a navíc větší než dosud. Nový hliníkový 5,0 V8 Ti-VCT má proti dosavadnímu 4,7 V8 opět variabilní časování ventilů, výkon ale vzrostl z 235 kW až na 303 kW při 6500/min.! Točivý moment dosahuje opravdu ohromující hodnoty 530 N.m. při blíže nespecifikovaných otáčkách. Velkým překvapením se má stát spotřeba paliva, která by údajně měla patřit k nejnižším v této objemové kategorii. Podrobnější čísla jak spotřeby tak dynamických vlastností zatím bohužel nejsou k dispozici.
Navzdory svému výkonu nevyžaduje motor žádné mimořádné servisní či konzumační bonusy, výrobce udává výměnu oleje po cca 15 tisících km a motor si dokonce primárně vystačí s benzínem oktanového čísla 91 (v případě potřeby je možné použít i 87), což je číslo pro evropského motoristu ztěží představitelné...

U Mustangu GT bude možno zvolit šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku, budou zde k dispozici i tři speciální odstíny laku (červená, žlutá a stříbrná), dále pak brzdy Brembo a konečně i balíček „Upgradu“, zahrnující 14-palcové přední větrané kotouče od GT500, 19-palcová litá kola a špičkové letní obutí.
Zkrátka známé klišé, že americké sportovní vozy nabízejí hodně plechu ale málo techniky, dostává s novým modelovým rokem 2011 pořádné trhliny. Alespoň co se Mustangu týče...


Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr! Fotografie k článku Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich