Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy

vloženo

Po čtyřech desetiletích výluky se ve výrobním portfoliu amerického Fordu opět objeví sériový Mustang s legendárním označením Boss 302. K mání budou rovnou 2 verze: „civilnější“ Boss 302 s obvyklým komfortem a nekompromisní Boss 302 Laguna Seca s tužším podvozkem a bez zadních sedadel

Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Malým předskokanem této nové produkční dvojice verze se stalo ryze závodní malosériové provedení Ford Mustang Boss 302R, představené na přelomu 2009/2010. Už tehdy zasvěcení mluvili o přípravách běžné silniční verze, která by se v hiearchii Mustangů měla zařadit mezi model Mustang GT a kompresorovou bestii Mustang Shelby GT500. Škoda jen, že výkonem zůstává nadohled právě jen o maličko slabšímu „gétéčku“, z nějž také technicky vychází…

Tvrďák nejen vzhledem
Obě verze mají atmosférický osmiválec 5,0 litru, který dostal přepracované sací potrubí i vačkové hřídele, což sice proti verzi v modelu GT zvýšilo výkon z 303 na 324 kW, na druhé straně však zhubnul točivý moment o 15 N.m. Přesto lze výsledných 515 N.m. těžko označit za zklamání, zvláště když je zde nemůže ředit oblíbená automatická převodovka.
Oba modely Boss 302 a Boss 302 Laguna Seca budou mít výhradně šestistupňovou manuální „almaru“ a jedovatou skorozávodní spojku, která přinejmenším v zemi výrobce udělá mezi potenciálními zájemci pořádnou selekci. Proti GT má manuál zkrácené dráhy řazení.
O patřičný zvukový doprovod se stará speciální výfukové potrubí, které část výfukových plynů odděluje ještě před vstupem do zadního tlumiče a v původní frekvenci i intenzitě je vyvádí do prostoru před zadními koly…

Maximální rychlost je u obou verzí Bosse 250 km/h. O přesných hodnotách akcelerace výrobce mlčí, ve sprintu 0-100km/h se odehrává výsledek těsně pod 5 sekund. 

Boss 302
Model Boss 302 je z nové dvojice ten civilnější. Od GT se zvenčí lišit především dvoubarevnou karosérií ve stylu slavného jmenovce z konce šedesátých let, tedy širokým černým pruhem na kapotě, černou střechou a imitací bočních prolisů. Změnila se i maska chladiče, vpředu zmizely mlhovky a pod předním nárazníkem a na víku kufru naopak přibyly černé spoilery.
Interiér se od GT liší jen v detailech. Důležitější jsou změny na podvozku: Mustang Boss má proti GT znatelně pevnější silentbloky a tužší pružiny, elektronicky řízené tlumiče lze nastavit do pěti úrovní tlumení, zadní náprava též dostala silnější stabilizátor. Světlá výška vozu se snížila vpředu o 11 mm, zatímco vzadu pouze o 1 mm- takže vůz má celkově „bojovnější“ postoj.

Brzdy jsou čtyřpístkové Brembo s kotouči o průměru 355/300 mm (vpředu/vzadu). Kola z lehkých slitin mají průměr 19“, o náležitý „grip“ se pak starají pneumatiky Pirelli PZero s rozměry 255/40 ZR19 vpředu a 285/35 ZR19 vzadu.
Stabilizace ESP a kontrola trakce TCS mají jiné limity zásahu než u GT, zkušený řidič samozřejmě určitě využije možnosti oba tyto pomocníky „natvrdo“ odstavit.

Boss 302 Laguna Seca.
Komu se zdá verze Boss 302 moc civilní, může zvolit ultimativní dvoumístné provedení Boss 302 Laguna Seca, které jde v některých ohledech ještě dál. Už jeho jméno je všeříkající, takže podvozek je i proti verzi Boss 302 vybaven ještě tužšími pružinami a ještě silnějším zadním stabilizátorem. Odlišnosti se dle výrobce projevují také na hodnotě maximálního bočního přetížení- Boss Laguna Seca dosáhne až 1,03 G, zatímco Boss o 0,03 méně.

Také nastavitelné tlumiče mají odlišné úrovně od verze Boss, údajně šité na míru právě okruhu po němž má tato verze jméno. A protože při každé jízdě na čas jde více o trakci než o impozantní pálení pneumatik, tak s přenosem výkonu na silnici pomáhá sériově dodávaný samosvorný diferenciál Torsen. Vpředu jsou sportovní sedadla Recaro, místo těch zadních je prostorově náročná rozpěrná pevnostní výztuha. Verze Laguna Seca bude k mání výhradně v černo-červeném barevném provedení.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších