Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy

vloženo

Po čtyřech desetiletích výluky se ve výrobním portfoliu amerického Fordu opět objeví sériový Mustang s legendárním označením Boss 302. K mání budou rovnou 2 verze: „civilnější“ Boss 302 s obvyklým komfortem a nekompromisní Boss 302 Laguna Seca s tužším podvozkem a bez zadních sedadel

Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Malým předskokanem této nové produkční dvojice verze se stalo ryze závodní malosériové provedení Ford Mustang Boss 302R, představené na přelomu 2009/2010. Už tehdy zasvěcení mluvili o přípravách běžné silniční verze, která by se v hiearchii Mustangů měla zařadit mezi model Mustang GT a kompresorovou bestii Mustang Shelby GT500. Škoda jen, že výkonem zůstává nadohled právě jen o maličko slabšímu „gétéčku“, z nějž také technicky vychází…

Tvrďák nejen vzhledem
Obě verze mají atmosférický osmiválec 5,0 litru, který dostal přepracované sací potrubí i vačkové hřídele, což sice proti verzi v modelu GT zvýšilo výkon z 303 na 324 kW, na druhé straně však zhubnul točivý moment o 15 N.m. Přesto lze výsledných 515 N.m. těžko označit za zklamání, zvláště když je zde nemůže ředit oblíbená automatická převodovka.
Oba modely Boss 302 a Boss 302 Laguna Seca budou mít výhradně šestistupňovou manuální „almaru“ a jedovatou skorozávodní spojku, která přinejmenším v zemi výrobce udělá mezi potenciálními zájemci pořádnou selekci. Proti GT má manuál zkrácené dráhy řazení.
O patřičný zvukový doprovod se stará speciální výfukové potrubí, které část výfukových plynů odděluje ještě před vstupem do zadního tlumiče a v původní frekvenci i intenzitě je vyvádí do prostoru před zadními koly…

Maximální rychlost je u obou verzí Bosse 250 km/h. O přesných hodnotách akcelerace výrobce mlčí, ve sprintu 0-100km/h se odehrává výsledek těsně pod 5 sekund. 

Boss 302
Model Boss 302 je z nové dvojice ten civilnější. Od GT se zvenčí lišit především dvoubarevnou karosérií ve stylu slavného jmenovce z konce šedesátých let, tedy širokým černým pruhem na kapotě, černou střechou a imitací bočních prolisů. Změnila se i maska chladiče, vpředu zmizely mlhovky a pod předním nárazníkem a na víku kufru naopak přibyly černé spoilery.
Interiér se od GT liší jen v detailech. Důležitější jsou změny na podvozku: Mustang Boss má proti GT znatelně pevnější silentbloky a tužší pružiny, elektronicky řízené tlumiče lze nastavit do pěti úrovní tlumení, zadní náprava též dostala silnější stabilizátor. Světlá výška vozu se snížila vpředu o 11 mm, zatímco vzadu pouze o 1 mm- takže vůz má celkově „bojovnější“ postoj.

Brzdy jsou čtyřpístkové Brembo s kotouči o průměru 355/300 mm (vpředu/vzadu). Kola z lehkých slitin mají průměr 19“, o náležitý „grip“ se pak starají pneumatiky Pirelli PZero s rozměry 255/40 ZR19 vpředu a 285/35 ZR19 vzadu.
Stabilizace ESP a kontrola trakce TCS mají jiné limity zásahu než u GT, zkušený řidič samozřejmě určitě využije možnosti oba tyto pomocníky „natvrdo“ odstavit.

Boss 302 Laguna Seca.
Komu se zdá verze Boss 302 moc civilní, může zvolit ultimativní dvoumístné provedení Boss 302 Laguna Seca, které jde v některých ohledech ještě dál. Už jeho jméno je všeříkající, takže podvozek je i proti verzi Boss 302 vybaven ještě tužšími pružinami a ještě silnějším zadním stabilizátorem. Odlišnosti se dle výrobce projevují také na hodnotě maximálního bočního přetížení- Boss Laguna Seca dosáhne až 1,03 G, zatímco Boss o 0,03 méně.

Také nastavitelné tlumiče mají odlišné úrovně od verze Boss, údajně šité na míru právě okruhu po němž má tato verze jméno. A protože při každé jízdě na čas jde více o trakci než o impozantní pálení pneumatik, tak s přenosem výkonu na silnici pomáhá sériově dodávaný samosvorný diferenciál Torsen. Vpředu jsou sportovní sedadla Recaro, místo těch zadních je prostorově náročná rozpěrná pevnostní výztuha. Verze Laguna Seca bude k mání výhradně v černo-červeném barevném provedení.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy Fotografie k článku Ford Mustang Boss 302: osmiválcový hulvát pro silnice i okruhy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh