Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory

vloženo

Mondeo vstoupí do modelového roku 2011 s faceliftem, přepracovaným interiérem s hodnotnějšími materiály, zlepšenou výbavou a hlavně výrazně výkonnějšími vrcholnými modely. Start prodeje je plánován na začátek podzimu.

Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Ford informuje o inovovaném mondeu sice s předstihem, ale uvolněných informací (hlavně čísel) je zatím dost málo. Co se optických změn zevnějšku týče, tak nový je přední nárazník s agresivnějším tvarováním vstupního průduchu, nově jsou integrovány i LED diody pro denní svícení. Také maska chladiče je o něco nižší a širší. Novinkou je regulovatelný průtok náporového vzduchu motorovým prostorem- pro rychlejší zahřátí na provozní teplotu i zlepšení aerodynamiky v případě, že není nutné motor intenzivně chladit. Stejně jako u BMW se k tomu využívají elektricky ovládané „žaluzie“ před chladičem.

Interiér dospěl
Právě na interiéru má být modernizace nejmarkantnější. Středový panel palubní desky je zcela nový stejně jako výplně dveří, dále se zapracovalo i na kvalitě použitých materiálů i některých funkčních prvků- paleta audio systémů (až 265 W a 8mi kanálový zesilovač) a navigací také přinese pozitivní změny. Novinkou bude i efektní noční diodové osvětlení interiéru, tak jak jej známe třeba z luxusních BMW nebo Audi.

Vrcholné verze opět silnější
Evropský trh jistě s nadšením uvítá výrazně silnější diesel 2,2 TDCi, jehož výkon bude dosahovat úctyhodných 147 kW, tedy o 18 kW více než nyní. Snad aby posílený diesel nekradl zákazníky benzínovému protějšku EcoBoost SCTi, musel si i tento přeplňovaný dvoulitr vyžádat pár kilowattů navíc- konkrétně 176 kW. Údajně by měl mít normovanou kombinovanou spotřebu pod 8 l/100 km. Přeplňovaný benzínový pětiválec od Volva (2,5 litru, 162 kW) už definitivně skončil. Dvoulitr EcoBoost SCTi se bude dodávat i ve slabším- dosavadním naladění na 149 kW.

Nabídka motorů by měla být následující:
2,0 TDCi (85 kW)
2,0 TDCi
(103 kW)
2,0 TDCi
(120 kW)
2,2 TDCi
(147 kW)
2,0 EcoBoost SCTI
(149 kW)
2,0 EcoBoost SCTi
(176 kW)
1,6 EcoBoost
(cca 110 a 132 kW)- přijde později

Nově se uplatní i oblíbený a stále více využívaný systém rekuperace kinetické energie- výkonný alternátor dobíjí baterii hlavně při brzdění motorem, nebude chybět ani „nápověda“ vhodného rychlostního stupně. V závislosti na motorizaci bude možno kromě šestistupňového manuálu zvolit i dále vylepšenou dvouspojkovou automatiku PowerShift, která by měla být u nejsilnějšího benzínového motoru už v sérii.

Jízdně-asistenční systémy bude zastupovat například Lane Departure Warning- kontrola jízdy v jízdním pruhu, sledování mrtvých úhlů BLIS, systém sledování bdělosti řidiče (!), adaptivní tempomat… Málo známou zajímavostí je, že karosářská varianta čtyřdveřového sedanu už bude nabízena jen na vybraných trzích- zřejmě podle lukrativnosti, neboť to dosud byla suverénně nejméně prodávaná karosářské varianta.

Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.01.2017
Opel Meriva vyklídí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších