Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory

vloženo

Mondeo vstoupí do modelového roku 2011 s faceliftem, přepracovaným interiérem s hodnotnějšími materiály, zlepšenou výbavou a hlavně výrazně výkonnějšími vrcholnými modely. Start prodeje je plánován na začátek podzimu.

Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Ford informuje o inovovaném mondeu sice s předstihem, ale uvolněných informací (hlavně čísel) je zatím dost málo. Co se optických změn zevnějšku týče, tak nový je přední nárazník s agresivnějším tvarováním vstupního průduchu, nově jsou integrovány i LED diody pro denní svícení. Také maska chladiče je o něco nižší a širší. Novinkou je regulovatelný průtok náporového vzduchu motorovým prostorem- pro rychlejší zahřátí na provozní teplotu i zlepšení aerodynamiky v případě, že není nutné motor intenzivně chladit. Stejně jako u BMW se k tomu využívají elektricky ovládané „žaluzie“ před chladičem.

Interiér dospěl
Právě na interiéru má být modernizace nejmarkantnější. Středový panel palubní desky je zcela nový stejně jako výplně dveří, dále se zapracovalo i na kvalitě použitých materiálů i některých funkčních prvků- paleta audio systémů (až 265 W a 8mi kanálový zesilovač) a navigací také přinese pozitivní změny. Novinkou bude i efektní noční diodové osvětlení interiéru, tak jak jej známe třeba z luxusních BMW nebo Audi.

Vrcholné verze opět silnější
Evropský trh jistě s nadšením uvítá výrazně silnější diesel 2,2 TDCi, jehož výkon bude dosahovat úctyhodných 147 kW, tedy o 18 kW více než nyní. Snad aby posílený diesel nekradl zákazníky benzínovému protějšku EcoBoost SCTi, musel si i tento přeplňovaný dvoulitr vyžádat pár kilowattů navíc- konkrétně 176 kW. Údajně by měl mít normovanou kombinovanou spotřebu pod 8 l/100 km. Přeplňovaný benzínový pětiválec od Volva (2,5 litru, 162 kW) už definitivně skončil. Dvoulitr EcoBoost SCTi se bude dodávat i ve slabším- dosavadním naladění na 149 kW.

Nabídka motorů by měla být následující:
2,0 TDCi (85 kW)
2,0 TDCi
(103 kW)
2,0 TDCi
(120 kW)
2,2 TDCi
(147 kW)
2,0 EcoBoost SCTI
(149 kW)
2,0 EcoBoost SCTi
(176 kW)
1,6 EcoBoost
(cca 110 a 132 kW)- přijde později

Nově se uplatní i oblíbený a stále více využívaný systém rekuperace kinetické energie- výkonný alternátor dobíjí baterii hlavně při brzdění motorem, nebude chybět ani „nápověda“ vhodného rychlostního stupně. V závislosti na motorizaci bude možno kromě šestistupňového manuálu zvolit i dále vylepšenou dvouspojkovou automatiku PowerShift, která by měla být u nejsilnějšího benzínového motoru už v sérii.

Jízdně-asistenční systémy bude zastupovat například Lane Departure Warning- kontrola jízdy v jízdním pruhu, sledování mrtvých úhlů BLIS, systém sledování bdělosti řidiče (!), adaptivní tempomat… Málo známou zajímavostí je, že karosářská varianta čtyřdveřového sedanu už bude nabízena jen na vybraných trzích- zřejmě podle lukrativnosti, neboť to dosud byla suverénně nejméně prodávaná karosářské varianta.

Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN