Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory

vloženo

Mondeo vstoupí do modelového roku 2011 s faceliftem, přepracovaným interiérem s hodnotnějšími materiály, zlepšenou výbavou a hlavně výrazně výkonnějšími vrcholnými modely. Start prodeje je plánován na začátek podzimu.

Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory

Ford informuje o inovovaném mondeu sice s předstihem, ale uvolněných informací (hlavně čísel) je zatím dost málo. Co se optických změn zevnějšku týče, tak nový je přední nárazník s agresivnějším tvarováním vstupního průduchu, nově jsou integrovány i LED diody pro denní svícení. Také maska chladiče je o něco nižší a širší. Novinkou je regulovatelný průtok náporového vzduchu motorovým prostorem- pro rychlejší zahřátí na provozní teplotu i zlepšení aerodynamiky v případě, že není nutné motor intenzivně chladit. Stejně jako u BMW se k tomu využívají elektricky ovládané „žaluzie“ před chladičem.


Interiér dospěl
Právě na interiéru má být modernizace nejmarkantnější. Středový panel palubní desky je zcela nový stejně jako výplně dveří, dále se zapracovalo i na kvalitě použitých materiálů i některých funkčních prvků- paleta audio systémů (až 265 W a 8mi kanálový zesilovač) a navigací také přinese pozitivní změny. Novinkou bude i efektní noční diodové osvětlení interiéru, tak jak jej známe třeba z luxusních BMW nebo Audi.

Vrcholné verze opět silnější
Evropský trh jistě s nadšením uvítá výrazně silnější diesel 2,2 TDCi, jehož výkon bude dosahovat úctyhodných 147 kW, tedy o 18 kW více než nyní. Snad aby posílený diesel nekradl zákazníky benzínovému protějšku EcoBoost SCTi, musel si i tento přeplňovaný dvoulitr vyžádat pár kilowattů navíc- konkrétně 176 kW. Údajně by měl mít normovanou kombinovanou spotřebu pod 8 l/100 km. Přeplňovaný benzínový pětiválec od Volva (2,5 litru, 162 kW) už definitivně skončil. Dvoulitr EcoBoost SCTi se bude dodávat i ve slabším- dosavadním naladění na 149 kW.

Nabídka motorů by měla být následující:
2,0 TDCi (85 kW)
2,0 TDCi
(103 kW)
2,0 TDCi
(120 kW)
2,2 TDCi
(147 kW)
2,0 EcoBoost SCTI
(149 kW)
2,0 EcoBoost SCTi
(176 kW)
1,6 EcoBoost
(cca 110 a 132 kW)- přijde později

Nově se uplatní i oblíbený a stále více využívaný systém rekuperace kinetické energie- výkonný alternátor dobíjí baterii hlavně při brzdění motorem, nebude chybět ani „nápověda“ vhodného rychlostního stupně. V závislosti na motorizaci bude možno kromě šestistupňového manuálu zvolit i dále vylepšenou dvouspojkovou automatiku PowerShift, která by měla být u nejsilnějšího benzínového motoru už v sérii.

Jízdně-asistenční systémy bude zastupovat například Lane Departure Warning- kontrola jízdy v jízdním pruhu, sledování mrtvých úhlů BLIS, systém sledování bdělosti řidiče (!), adaptivní tempomat… Málo známou zajímavostí je, že karosářská varianta čtyřdveřového sedanu už bude nabízena jen na vybraných trzích- zřejmě podle lukrativnosti, neboť to dosud byla suverénně nejméně prodávaná karosářské varianta.

Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám konstruktéři pomyslnou jízdní baladu servírují. Aktuálně jsme proto nuceni jezdit modelem C5, který patří..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na..