Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory

vloženo

Mondeo vstoupí do modelového roku 2011 s faceliftem, přepracovaným interiérem s hodnotnějšími materiály, zlepšenou výbavou a hlavně výrazně výkonnějšími vrcholnými modely. Start prodeje je plánován na začátek podzimu.

Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory

Ford informuje o inovovaném mondeu sice s předstihem, ale uvolněných informací (hlavně čísel) je zatím dost málo. Co se optických změn zevnějšku týče, tak nový je přední nárazník s agresivnějším tvarováním vstupního průduchu, nově jsou integrovány i LED diody pro denní svícení. Také maska chladiče je o něco nižší a širší. Novinkou je regulovatelný průtok náporového vzduchu motorovým prostorem- pro rychlejší zahřátí na provozní teplotu i zlepšení aerodynamiky v případě, že není nutné motor intenzivně chladit. Stejně jako u BMW se k tomu využívají elektricky ovládané „žaluzie“ před chladičem.


Interiér dospěl
Právě na interiéru má být modernizace nejmarkantnější. Středový panel palubní desky je zcela nový stejně jako výplně dveří, dále se zapracovalo i na kvalitě použitých materiálů i některých funkčních prvků- paleta audio systémů (až 265 W a 8mi kanálový zesilovač) a navigací také přinese pozitivní změny. Novinkou bude i efektní noční diodové osvětlení interiéru, tak jak jej známe třeba z luxusních BMW nebo Audi.

Vrcholné verze opět silnější
Evropský trh jistě s nadšením uvítá výrazně silnější diesel 2,2 TDCi, jehož výkon bude dosahovat úctyhodných 147 kW, tedy o 18 kW více než nyní. Snad aby posílený diesel nekradl zákazníky benzínovému protějšku EcoBoost SCTi, musel si i tento přeplňovaný dvoulitr vyžádat pár kilowattů navíc- konkrétně 176 kW. Údajně by měl mít normovanou kombinovanou spotřebu pod 8 l/100 km. Přeplňovaný benzínový pětiválec od Volva (2,5 litru, 162 kW) už definitivně skončil. Dvoulitr EcoBoost SCTi se bude dodávat i ve slabším- dosavadním naladění na 149 kW.

Nabídka motorů by měla být následující:
2,0 TDCi (85 kW)
2,0 TDCi
(103 kW)
2,0 TDCi
(120 kW)
2,2 TDCi
(147 kW)
2,0 EcoBoost SCTI
(149 kW)
2,0 EcoBoost SCTi
(176 kW)
1,6 EcoBoost
(cca 110 a 132 kW)- přijde později

Nově se uplatní i oblíbený a stále více využívaný systém rekuperace kinetické energie- výkonný alternátor dobíjí baterii hlavně při brzdění motorem, nebude chybět ani „nápověda“ vhodného rychlostního stupně. V závislosti na motorizaci bude možno kromě šestistupňového manuálu zvolit i dále vylepšenou dvouspojkovou automatiku PowerShift, která by měla být u nejsilnějšího benzínového motoru už v sérii.

Jízdně-asistenční systémy bude zastupovat například Lane Departure Warning- kontrola jízdy v jízdním pruhu, sledování mrtvých úhlů BLIS, systém sledování bdělosti řidiče (!), adaptivní tempomat… Málo známou zajímavostí je, že karosářská varianta čtyřdveřového sedanu už bude nabízena jen na vybraných trzích- zřejmě podle lukrativnosti, neboť to dosud byla suverénně nejméně prodávaná karosářské varianta.

Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory Fotografie k článku Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem