Ford KA+ v prodeji od října za 288.900 Kč

vloženo

Nový Ford KA+ s délkou pod čtyři metry dokáže nabídnout prostorný interiér, nízkou spotřebu paliva a optimální jízdní vlastnosti. Zavazadlový prostor nabídne využitelný objem 270 litrů a pod kapotou se objeví zážehová dvanáctistovka Ti-VCT dodávaná s pětirychlostní manuální převodovkou.

Ford KA+ v prodeji od října za 288.900 Kč

„Ford má bohatou historii cenově dostupných malých vozů, jež jsou praktické, hospodárné a řidičsky atraktivní,“ řekl Jim Farley, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident pro Evropu, Střední východ a Afriku. „KA+ zachovává této tradici věrnost, přináší obrovskou užitnou hodnotu ve formě kompaktního automobilu s agilním jízdním projevem a překvapivě prostorným interiérem.“

Zájem evropských zákazníků o malé vozy za příznivou cenu stále roste. K rozhodujícím faktorům při výběru patří cena, spotřeba a komfort. V roce 2015 se v Evropě prodalo 410 000 malých vozů do 13 000 eur (přibližně 350 000 Kč), což představuje 13 procent segmentu malých vozů. Ten má přitom podle aktuálních prognóz do roku 2020 tvořit 34 procent celého trhu.

Velkorysý prostor pro pět

KA+ je pětidveřový hatchback založený na globální platformě Fordu pro malé vozy. S délkou pod čtyři metry nabízí velkorysý prostor pěti cestujícím. KA+ je o něco kratší než Fiesta, ale o 29 mm vyšší. Díky optimalizovanému obestavění poskytuje nejvíce prostoru pro hlavu vpředu (1 002 mm), prostoru pro nohy vzadu (896 mm) i šířku v úrovni boků (1 338 mm) v dané třídě. V kabině je tolik místa, že za dva metry měřícího řidiče se usadí stejně vysoký cestující.

Praktičnost při každodenním používání zajišťuje zavazadlový prostor o objemu 270 l v kombinaci se sklopnými zadními opěradly dělenými v poměru 60/40 a 21 odkládacími přihrádkami po celém interiéru. Kapsy v předních dveřích pojmou láhev o objemu 1 l, k tomu další láhev o objemu 0,5 l a menší deštník. Skrytá přihrádka v palubní desce je přístupná pouze tehdy, když jsou otevřené dveře řidiče. Hodí se k odložení cennějších věcí, které nemají zůstat na očích.

Stylový, proporčně vyvážený exteriér vychází z aktuálního designového slohu značky Ford. Jeho charakteristickými znaky jsou vysoko posazená maska chladiče a do stran protažené světlomety. KA+ má nárazníky, kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, stejně jako chromované detaily na přední masce.

Palubní deska dostala atraktivní zrnitou strukturu. Sedadla jsou potažena moderním materiálem v tmavém provedení. Na viditelných místech, jichž se posádka často dotýká, jako jsou vnitřní kliky dveří, ovládací prvky na středové konzole nebo výdechy ventilace, použil Ford hodnotně působící povrchovou úpravu v chromovaném vzhledu.

Energický a hospodárný motor

Aby mohl Ford nabídnout evropským zájemcům o KA+ co nejpříznivější cenu, zvolil pro tento model zjednodušenou paletu motorizací založenou na úsporném novém zážehovém motoru 1.2 Ti-VCT. Pro český trh je k dispozici silnější varianta o výkonu 63 kW (85 k). Motor vychází ze stejné konstrukční řady jako jednotka 1.25 Duratec ve Fiestě. Jeho výkon, hospodárnost i emise zlepšuje proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Motor 1.2 Ti-VCT se standardně dodává s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vyznačuje se plynulou a pohotovou dodávkou výkonu a širokým rozpětím točivého momentu, což zpříjemňuje jízdu ve městě i na delších cestách.

Ke snížení spotřeby přispívá optimalizovaná kalibrace řídicí jednotky, motorový olej s nízkým třením a také rekuperační dobíjení. To při brzdění či jízdě setrvačností přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a využívá ji k dobíjení akumulátoru. Spotřebu zmenšují rovněž pneumatiky se sníženým valivým odporem nebo aerodynamicky optimalizované řešení předního nárazníku. Obě varianty motoru mají kombinovanou spotřebu paliva 5,0 l/100 km a emise CO2 114 g/km.

Agilní, komfortní a zábavné svezení

Cílem Fordu bylo udělit vozu vyspělý jízdní projev, který by naplnil vysoká očekávání evropských zákazníků. KA+ má proto vlastní specifikaci podvozku: řízení, pružiny, tlumiče pérování, přední stabilizátor. Zadní vlečená náprava i pneumatiky byly vyvinuty speciálně pro tento model. Upraven byl rovněž přední pomocný rám a uchycení motoru.

Řízení s elektrickým posilovačem má ve vozech určených pro evropský trh strmější převod (2,6 otáčky mezi krajními polohami) a proměnný účinek posilovače v závislosti na rychlosti jízdy. Výsledkem jsou menší ovládací síly při manévrování a zároveň vyšší pocit jistoty při jízdě mimo město.

K dalšímu zlepšení jízdních vlastností přispěl zkrutný stabilizátor na přední nápravě. Pro Evropu je o 47 procent tužší než v Asii a Jižní Americe. Světlá výška byla snížena o 10 mm. Ford KA+ dále prošel rozsáhlým vývojovým programem, jehož výsledkem je komfortnější a kultivovanější chování v typických podmínkách evropského provozu. Vývojový tým také přijal řadu opatření zaměřených na zvýšení kultivovanosti. Jedná se zejména o:

  • dokonalejší těsnění dveří;
  • hydraulické silentbloky motoru, které pohlcují vibrace a zároveň zajišťují lepší rozložení energie při nárazu;
  • dodatečnou zvukovou izolaci v motorovém prostoru, A-sloupcích a dveřích;
  • nová pouzdra na zadní nápravě;
  • aerodynamické výčnělky na držácích vnějších zpětných zrcátek.

Závěrečné ladění a testování probíhalo ve zkušebním areálu Fordu u belgického Lommelu i na evropských silnicích. Zákazníci se mohou těšit na kultivované a příjemné cestování. Hlučnost při jízdě rychlostí 80 km/h po hrubém povrchu činí 73 dB, což je nejlepší hodnota v dané třídě.

Karoserie Fordu KA+ byla vyvíjena s ohledem na přísné evropské bezpečnostní normy. Ochranu posádky i chodců ověřoval Ford během více než 8 000 hodin počítačových simulací a také v rozsáhlém programu reálných bariérových zkoušek. V zájmu bezpečnosti je bezmála 50 procent karoserie vozu tvořeno vysokopevnostní ocelí. Tento materiál našel uplatnění v podlaze, předních i zadních nosnících, sloupcích karoserie, nosníku předního nárazníku i dveřních výztuhách. V bezpečnostní výbavě nechybí šest airbagů a systém monitorování tlaku v pneumatikách, který řidiče upozorní na výraznější pokles tlaku rozsvícením kontrolky v přístrojovém štítu.

Rozsáhlá sériová výbava

Nový model KA+ má nečekaně rozsáhlou standardní výbavu. Ta obsahuje manuální klimatizaci, rádio s komunikačním a zábavním systémem Ford SYNC s Bluetooth handsfree a hlasovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken i zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, šest airbagů, elektronický stabilizační systém ESC s asistentem pro rozjezd do svahu, nastavitelný omezovač rychlosti nebo bezzátkový systém doplňování paliva Ford Easy Fuel.

Na přání je k dispozici například automatická klimatizace, kožený volant s tempomatem, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory, elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná a elektricky sklopná zpětná zrcátka, zadní tmavě tónovaná skla či 15“ kola z lehké slitiny.

Během letošního roku začne Ford na některých evropských trzích nabízet KA+ také ve speciálních edicích Black a White v kontrastním barevném provedení. KA+ Black má černou karoserii s bílou střechou a kryty zrcátek, u KA+ White je tomu přesně naopak. Obě verze jezdí na černých 15“ kolech z lehké slitiny.

„Volba kompaktního vozu by neměla znamenat nutnost smířit se s kompromisy,“ řekl Darren Palmer, ředitel řady malých vozů ve Ford of Europe. „Nový KA+ odpovídá vysokým standardům našich kompaktních modelů Fiesta, B-MAX a EcoSport. Přináší styl, prostor, vyspělé technologie a kultivovanost, jaké evropští zákazníci očekávají.“


Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi