Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active

vloženo

Nový Ford KA+ bude možné objednávat také v provedení Active, což je crossover se zvýšenou světlou výškou, robustně stylizovaným exteriérem a vyspělými technologiemi.

Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active

Nový crossover KA+ Active se vyznačuje robustně stylizovaným exteriérem kompaktní pětidveřové karoserie, zvýšenou světlou výškou, specifickým naladěním podvozku i bohatou standardní výbavou, mezi kterou patří například střešní ližiny.


Vedle varianty Active bude možné nový Ford KA+ objednávat rovněž ve výbavovém stupni Ultimate. Vysoko posazená lichoběžníková mřížka a protažené světlomety odpovídají nejaktuálnějšímu designovému slohu značky Ford. Vzhled vozu oživují rovněž chromované detaily exteriéru a upravený design předního i zadního nárazníku.

Model KA+ Active má o 23 mm vyšší světou výšku a dodatečnou plastovou ochranu lemů blatníků i spodních partií karoserie. K dalším jeho charakteristickým znakům patří černé přední mřížky
a také střešní ližiny, které se uplatní při přepravě jízdních kol či jiného sportovního vybavení. Výlučně pro tento model jsou určena specifická 15palcová kola z lehké slitiny a bronzový metalický odstín Oranžové Canyon Ridge.

Interiér modelu KA+ využívá kontrast černých ploch s chromovanými detaily na exponovaných místech, jako jsou dveřní kliky, ovladače na středové konzole nebo ventilační otvory. Crossover KA+ Active má navíc prahové lišty s nápisem Active a přepracovaný kožený volant s ovládáním tempomatu. Přední i zadní sedadla jsou potažena tmavou látkou s pruhy a švy v hnědém odstínu Sienna. Podlahu zavazadlového prostoru i prostoru pro cestující chrání praktické rohože ve voděodolném provedení.

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožňuje ovládat audiosystém a připojený chytrý telefon hlasovými příkazy, popřípadě prostřednictvím 6,5“ barevné dotykové obrazovky. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™. K dalším technologiím, které usnadní řidičům nového Fordu KA+ a KA+ Active život, patří dešťový a světelný senzor, vyhřívané čelní okno, vyhřívaná přední sedadla, automatická klimatizace nebo parkovací senzory.

Všechny verze KA+ a KA+ Active nabízejí rozsáhlou standardní výbavu od elektrického ovládání předních oken přes dálkově ovládané centrální zamykání, rádio, Bluetooth handsfree, přední mlhová světla, asistent pro rozjezd ve svahu či omezovač rychlosti až po Ford Easy Fuel. Vstup do zavazadlového prostoru lze otevírat nejen tlačítkem pod volantem jako dosud, ale nově i tlačítkem na pátých dveřích.

Bezpečí posádky zajišťuje šest airbagů, elektronický stabilizační systém a systém hlídání tlaku v pneumatikách. K dispozici je rovněž technologie Ford MyKey, která umožňuje omezit maximální rychlost vozu nebo hlasitost audiosoustavy. V prostorném interiéru se i dva metry vysoký cestující pohodlně usadí za řidiče podobného vzrůstu. Užitnou hodnotu vozu zvyšují zadní sedadla dělená v poměru 60/40.

Motory obou nových vozů splňují nejaktuálnější emisní normu Euro 6.2 a disponují systémem stop-start. Zcela nový zážehový tříválec 1.2 Ti-VCT sdílí základní architekturu se 147kW motorem 1.5 EcoBoost, který pohání novou Fiestu ST. Ve srovnání s dřívějším motorem 1.2 Duratec má až o 10 procent vyšší točivý moment v rozsahu 1000-3000 ot.min-1 a v průměru o čtyři procenta lepší hospodárnost v celém rozsahu využitelných otáček.

Tříválcová celohliníková konstrukce přispívá k menšímu tření a nižší hmotnosti agregátu, což se opět pozitivně odráží ve spotřebě paliva. Motor využívá i následující technická řešení:

  • Nezávisle proměnné časování sacích i výfukových ventilů
  • Sběrné potrubí integrované do hlavy válců
  • Olejové čerpadlo s proměnným průtokem, písty s povlakem DLC, rozvodový řemen máčený v olejové lázni

Ke klidnému chodu jednotky 1.2 Ti-VCT přispívá inovativní konstrukce klikové hřídele, díky které se motor obejde bez vyvažovací hřídele. Pronikání nežádoucího hluku motoru do prostoru pro cestující zamezuje účinná akustická izolace.

KA+ a KA+ Active mohou být nově poháněny rovněž vznětovým motorem 1.5 TDCi o výkonu 70 kW a točivém momentu 215 Nm (nebude v nabídce pro ČR). Vedle optimalizované konstrukce spalovacích komor, přeplňovací a vstřikovací soustavy zvyšuje hospodárnost této jednotky také systém inteligentního dobíjení, který přednostně zapíná alternátor k dobíjení baterie při brzdění nebo jízdě setrvačností. Motory nového Fordu KA+ a KA+ Active spolupracují s novou pětistupňovou manuální převodovkou, která má vnitřní komponenty potažené teflonem, ložiska s nízkým třením a synchronizované řazení zpětného chodu.

Nové modely KA+ a KA+ Active zpřístupňují vyhlášené jízdní vlastnosti vozů Ford ještě širšímu okruhu zákazníků. Vysokým nárokům evropských řidičů vycházejí vstříc upravenou konstrukcí předního pomocného rámu a specifickým naladěním odpružení i tlumení. Vyšší kultivovanost zaručují vylepšená těsnění dveří spolu s dodatečnou akustickou izolací.

Crossover KA+ Active má širší rozchod kol, mohutnější zkrutný stabilizátor vpředu a odlišnou kalibraci elektrického posilovače řízení. Upravené tlumiče pérování s hydraulickými dorazy zajišťují klidnou jízdu na nekvalitním povrchu a systém ochrany proti převrácení zvyšuje bezpečnost jízdy při převážení nákladu na střeše. Téměř 50 procent karoserie KA+ je vyrobeno z vysokopevnostní oceli. Týká se to podlahy, předních i zadních nosníků, sloupků, nosníku předního nárazníku i výztuh ve dveřích.

Nový Ford KA+ a KA+ Active můžeme v ČR očekávat v polovině roku.

 


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active Fotografie k článku Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active Fotografie k článku Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active Fotografie k článku Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná