Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu

vloženo

Že odstupující generace Focusu ještě neřekla poslední slovo dokazuje speciální limitovaná edice s legendárním názvem RS500 (vzpomeňme třeba na fenomenální Sierru RS500). Této nejsilnější a nejrychlejší verze Focusu se vyrobí rovných pět set kusů a pak šmytec. Pro celou východní Evropu je určeno pouze 17 vozů, speciálně pro náš trh pak pět...

Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu

Focus RS500 je jakousi hardcorovou verzí Focusu RS, a to jak z hlediska optického, tak i technického.


Přeplňovaný pětiválec o objemu 2521 ccm má proti běžné verzi RS přeprogramovanou řídící jednotku, silnější palivové čerpadlo a lepší „dýchání“ mu zabezpečuje účinnější mezichladič stačeného vzduchu i větší průměr výfukového potrubí. Výkon vzrostl z 224 kW na nynějších 257 kW, točivý moment z hodnoty 440 N.m. při 2400/min na 460 N.m při 2500-4500/min.

Bohužel enormní příval síly proudí stále jen na přední kola, takže v akceleračním sprintu 0-100 km/h se podařilo hodnotou 5,6 s získat nad dosavadním Focusem RS převahu pouze tří desetin sekundy. Hodnota zrychlení 0- 160 km/h činí 12,2 sekundy. Maximální rychlost je vyšší jen nepatrně- 265 km/h (RS 263 km/h).

Převodovka je stejná jako v případě výchozího modelu RS- šestistupňová mechanická.

Zvenčí lze RS500 rozeznat velmi snadno, především díky provedení v jediné možné barvě- matně černé. Přehlédnout nelze ani efektní černá 19“ kola s pneumatikami 235/35 R19 a pod nimi prosvitající červené brzdové třmeny.

Interiéru dominuje speciání dekor s miniaturními logy RS, rudá kožená sedadla Recaro a samozřejmě kovový štítek s výrobním číslem každého vozu z limitované série. Běžný uživatelský komfort však zůstává i nadále ve velké míře zachován, čehož je důkazem sériová dvouzónová klimatizace či špičkové audio Sony s Bluetooth.

Oficiální premiéra je plánována na Lipský autosalon 9. dubna, reálný start dodávek pak přibližně na polovinu května. Focus RS500 se také stane posledním vyrobeným vozem celé řady Focus II. vůbec. Cena zatím nebyla zveřejněna, ale o žádné markantní navýšení proti modelu Focus RS prý nepůjde...

Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč