Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu

vloženo

Že odstupující generace Focusu ještě neřekla poslední slovo dokazuje speciální limitovaná edice s legendárním názvem RS500 (vzpomeňme třeba na fenomenální Sierru RS500). Této nejsilnější a nejrychlejší verze Focusu se vyrobí rovných pět set kusů a pak šmytec. Pro celou východní Evropu je určeno pouze 17 vozů, speciálně pro náš trh pak pět...

Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Focus RS500 je jakousi hardcorovou verzí Focusu RS, a to jak z hlediska optického, tak i technického.

Přeplňovaný pětiválec o objemu 2521 ccm má proti běžné verzi RS přeprogramovanou řídící jednotku, silnější palivové čerpadlo a lepší „dýchání“ mu zabezpečuje účinnější mezichladič stačeného vzduchu i větší průměr výfukového potrubí. Výkon vzrostl z 224 kW na nynějších 257 kW, točivý moment z hodnoty 440 N.m. při 2400/min na 460 N.m při 2500-4500/min.

Bohužel enormní příval síly proudí stále jen na přední kola, takže v akceleračním sprintu 0-100 km/h se podařilo hodnotou 5,6 s získat nad dosavadním Focusem RS převahu pouze tří desetin sekundy. Hodnota zrychlení 0- 160 km/h činí 12,2 sekundy. Maximální rychlost je vyšší jen nepatrně- 265 km/h (RS 263 km/h).

Převodovka je stejná jako v případě výchozího modelu RS- šestistupňová mechanická.

Zvenčí lze RS500 rozeznat velmi snadno, především díky provedení v jediné možné barvě- matně černé. Přehlédnout nelze ani efektní černá 19“ kola s pneumatikami 235/35 R19 a pod nimi prosvitající červené brzdové třmeny.

Interiéru dominuje speciání dekor s miniaturními logy RS, rudá kožená sedadla Recaro a samozřejmě kovový štítek s výrobním číslem každého vozu z limitované série. Běžný uživatelský komfort však zůstává i nadále ve velké míře zachován, čehož je důkazem sériová dvouzónová klimatizace či špičkové audio Sony s Bluetooth.

Oficiální premiéra je plánována na Lipský autosalon 9. dubna, reálný start dodávek pak přibližně na polovinu května. Focus RS500 se také stane posledním vyrobeným vozem celé řady Focus II. vůbec. Cena zatím nebyla zveřejněna, ale o žádné markantní navýšení proti modelu Focus RS prý nepůjde...

Marek Oborník, foto Ford

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu Fotografie k článku Ford Focus RS500: Loučení ve velkém stylu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer